Gaz do 2.0, jaki??

Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Gaz do 2.0, jaki??

Post autor: tofil »

Planuję zagazować mojego Proba i chciałbym usłyszeć opinie właścicieli zagazowanych 2.0 (jakie instalacje itp.). No i może ktoś zna dobrego fachowca od montażu w Bydzi.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
akademia
Posty: 163
Rejestracja: 2004-09-27 12:09
Galeria: viewtopic.php?t=5499

Ważne pytanie do prawdziwych fachowców

Post autor: akademia »

Mam pytanie? Mój silnik chodzi jak zegarek mam 2.0 1997r spala mi ok. 8 na trasie 10l w miescie benzyny. Czy doradzicie mi założyć instalację gazową czy też nie? Czy silnik pracuje dobrze bo mam obawy czy nie będzie awari za awarią. Jaka jest cena montażu? Pozdrawiam!
Black Probe 16V 97/98 medici
Awatar użytkownika
akademia
Posty: 163
Rejestracja: 2004-09-27 12:09
Galeria: viewtopic.php?t=5499

Post autor: akademia »

Nikt mi nie pomoże:((
Black Probe 16V 97/98 medici
swoosh
Posty: 259
Rejestracja: 2004-09-17 23:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: swoosh »

Może ja Ci coś troszkę pomogę aczkolwiek specjalistą nie jestem :wink: Wydaje mi się że powinna Ci wystarczyś zwykła instalka z kompem której koszt to +- 2000 PLN (szczerze nie wiem dokładnie).A jak się będzie sprawować :?: To w dużej mierze jest uzależnione od fachowca lub też "fachowca".Jak pojedziesz do sprawdzonego i rzetelnego zakładu to powinieneś być zadowolony i raczej jeździć bez problemów. Mówię raczej bo nigdy nie przewidzisz co się może z autkiem stać nawet jak instalki nie masz...Rocznik masz młodziudki więc i problemów nie powinieneś mieć.Dodatkowe koszty to droższy przegląd techniczny no i wymiana filtra gazu co ok 10 tyś km.. Raczej nie są to wielkie koszty i powienieneś dać radę :lol:
Tak czy siak ewentualne problemy nadrabia świadomość że za ok. 70 PLN tankujesz do pełna (butla w miejscu koła zapasowego) :slon:
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Ja pomogę. Policz ile musisz jeździć co by się zwróciła instalacja (koszt ok. 1800 pln). Jak instalacja będzie na dobrych gratach, odpowiednio zamontowana i serwisowana (świece, kable itd.) to nie będziesz miał problemów. Wszystko to już było omawiane 8)
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
swoosh
Posty: 259
Rejestracja: 2004-09-17 23:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: swoosh »

Dokładnie zapomniałem o tym pisnąć...Dobrze jest przy okazji zmienić kable WN i świece (przynajmniej ja tak zrobiłem). No chyba że jesteś pewien że wszystko jest git to odpadną dodatkowe koszty....
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
Awatar użytkownika
akademia
Posty: 163
Rejestracja: 2004-09-27 12:09
Galeria: viewtopic.php?t=5499

Post autor: akademia »

Skoro robie rocznie ok 15000 tys rocznie to przy średnim spalanie 10 l spale 1500 l benzyny a różnica między benzyną a gazem wynosi u mnie 2 zł co daje zysk 3000 tys zł rocznie. Mam obawy straszne co do tego i jeszcze decyzji nie podjałem. Boję się, że będe musieć co chwile jeździć do serwisu, kiedyś oglądali mi to "fachowcy" i powiedzieli, że jakaś dobra instalka wyniesie 4tyś zł.:( Pozdro
Black Probe 16V 97/98 medici
swoosh
Posty: 259
Rejestracja: 2004-09-17 23:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: swoosh »

No tak "fachowcy" mówili zapewne o sekwencyjnym wtrysku gazu (np. ja taki mam) ale jest mała różnica bo u mnie jest turbo i ja nie chciałem mieć z tym problemów ("fachowiec" w moim przypadku powie że "normalna" instalka też podejdzie ale mój fachowiec powiedział że jak chcę mieć kłopot to mi założy dla niego to nie problem ale jak chcę być zadowolony to założy mi sekwencję - JESTEM ZADOWOLONY)....
Myślę że u Ciebie nie ma konieczności wkładać sekwencji..Rozejrzyj się w okolicy gdzie mieszkasz za dobrym zakładem podjedź w kilka miejsc, popytaj znajomych gdzie zakładali i czy są zadowoleni a na pewno znajdziesz odpowiedni warsztat....
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Stop. Jak chcesz jeździć dłuższy czas tym autem bez problemów, to nie rozglądaj się jedynie po okolicy. Warto pojechać dalej, co by ci dobrze zrobili. Tylko sobie zapisz nazwę programu, którym będą ci ustawiać instalację, może się przydać.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Ja zrobilem na instalacji 4 tys mil i sprawuje sie bez zarzutu. Moglem zalozyc za 1600 zl , ale chcialem to zrobic na konkretnych elementach. W sumie 2300zl . Elektronika VDO i parownik elpigaz. W parowniku jest wbudowany filterek i elektrozawor. No i klapomixer.

Chcialem zalozyc instalacje w czakramie, maja tam nawet hamownie. Ale troche daleko.
IIgen. 2,5 GT, USA-black
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

No i jeszcze jedna dygresja....
Kiedy masz LPG to czy tego chcesz czy nie robisz tych kilometrów więcej... :D

Uwierz mi, nie czaisz się tak o te koszty spalania i podróżujesz więcej.

Moja instalka kosztowała 3800 i zwróciła mi się w mniej niż pół roku po niecałych 20 000.
(rocznie robię 60 000 km)

Ale jeśli planujesz sprzedać probka za niedługo to może nie ma sensu kupować LPG. potem kupisz coś z turbo i będzie zonk. zwykła instalka będzie "rzeźbić"
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Pytanko odnośnie gazu

Post autor: el_talerzos »

Mam pytanko jaki gaz najlepiej założyć i na co zwrócić uwagę - Probek II 94r. 2.0 16V, czy bawić się w sekwencję czy spokojnie można założyć normalną - i w sumie co to jest to BRC bo nie jestem w temacie - i może jak ktos z Łodzi jest to może wie komu warto powierzyć autko

Pozdrowionka
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Najlepiej założyć instalację LPG. Resztę masz w tym dziale + kilka tematów w innych, po kliknięciu na Szukaj. Cycki mi opadły :D .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Gość

Post autor: Gość »

Najpierw się zastanów ile kilometrów rocznie będziesz i jak długo chcesz tym autem jeździć.
Jak krótko to nie warto LPG zakładać jak lata to sekwencja.
A potem se poszukaj kalkulatora i policz.


http://www.autocentrum.pl/?FF=148
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Nie wiem czy już założyłeś gaz ale jeśli nie to podpowiem Ci kila rzeczy. Po pierwsze - masz bardzo delikatny przepływomierz. Szczerze mówiąc po problemach z gazem Adix-a w 2,0 stwierdzam że przydałoby się założyć stożek i odsunać przepływkę od miksera...

No ale na początek. Mikser mają zamontować zaraz przed przepustnicą. Przed mikserem MUSI być klapa antywybuchowa. Powinna ona ochronić Twój przepływomierz w razie wybuchu gazu.

Parownik - żaden mały. To musi być bardzo wydajny parownik. Nie daj się zwieść gdy będą Ci mówili "producent podaje że ten parownik to do silników do 2,5l". Musisz mieć parownik do silników powyżej 200 koni - inaczej problemy z regulacją.

Ostatnia sprawa. Dolot. Nie pozwól żadnemu gazolowi zmieniać nic w dolocie. To taki ich tajemny myk jak nie mogą sobie poradzić z regulacją. Zabierają kolanko które idzie od zderzaka do filtra a jeszcze lepiej - zakładają rurę w odwrotnym kierunku do kierunku jazdy. Nie dość że 2,0 ma ledwo 110 koni, gaz zabiera z 10 to oni kolejne 15 urywają na takich "patentach".
Na orginalnym dolocie gaz będzie chodził i będzie chodził dobrze. Mają dotąd zmieniać parowniki i miksery aż dobiorą taki zestaw, który da się odpowiednio wyregulować.

Ostatnia sprawa - kable WN. Koszt niewielki a warto wymienić żeby spać (jeżdzić) spokojnie.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Jeszcze jedna uwaga - załóż że gazole to partacze i nieuki. Na prawdę tak jest. Bądź podczas montażu, patrz im na ręce. Nie daj się zwieść jak Ci będą mówić "to tak musi być bo inaczej nie będzie chodził". Jeśli po założeniu gazu będzie Ci zdychał, robił problemy, gasł - nie odpuszczaj aż to zrobią albo reklamuj instalację. Ma działać prima sort albo niech ją zabierają w cholerę.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
jedrek2006
Posty: 153
Rejestracja: 2006-03-26 18:36
Galeria: viewtopic.php?t=7993
Lokalizacja: Brzeźnica

ile bym musial wydac na gaz do probe II

Post autor: jedrek2006 »

mam pytanie ile bym musiał wydac na gaz do probe II i jaki typ sekwencja czy inny.prosze o pomoc i ile pali na gazie probe 2.0 16V
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

UŻYJ OPCJI SZUKAJ....
Takie tematy już były...
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
jedrek2006
Posty: 153
Rejestracja: 2006-03-26 18:36
Galeria: viewtopic.php?t=7993
Lokalizacja: Brzeźnica

Post autor: jedrek2006 »

ok dzieki
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Jedrek - zakładałem sekwencje jakoś we wrześniu 2005 - 3900 całość - normalny gaz mi powiedzieli około 2200

Na sekwencji w mieście przy róznej jeździe pali mi około 12 - na trasie do 120 około 8
Ostatnio zmieniony 2006-04-19 16:49 przez el_talerzos, łącznie zmieniany 2 razy.
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

pod warunkiem, że kolega ma wersję 2.0 a nie 2.5 :wink:
Awatar użytkownika
Qbatron
Posty: 107
Rejestracja: 2006-03-24 14:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Qbatron »

Cynki pisze:pod warunkiem, że kolega ma wersję 2.0 a nie 2.5 :wink:
O czym napisal :)

ile pali na gazie probe 2.0 16V
Nie sadze ze ma 2,5 skoro pyta o 2,0 ;)
Awatar użytkownika
maciej
Posty: 148
Rejestracja: 2006-01-27 11:50

Post autor: maciej »

Zainwestuj w CNG ja robie 100 km za 13,40 w mieście probe 2,2 ale to kosztuje ta instalacja na wtrysku 7500 mi się zwróciła 2 razy pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

maciej pisze:Zainwestuj w CNG ja robie 100 km za 13,40 w mieście probe 2,2 ale to kosztuje ta instalacja na wtrysku 7500 mi się zwróciła 2 razy pozdrawiam
Pod warunkiem, że ma się dostęp do stacji tankowania CNG.

A druga rzecz to trochę dużo jak za CNG, a zwrot w porównaniu do zwykłej instalki za 2.200, to wcale nie tak szybko. :(
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
maciej
Posty: 148
Rejestracja: 2006-01-27 11:50

Post autor: maciej »

Jeśli masz domek i gaz ziemny to masz kompresor i z gaz płacisz przy rachunku .Super sprawa tylko trzeba jeździć dosyć żeby się opłacało . bo na LPG po mieście wydawałem 24 zł.


Nie sztuka wydawać , lecz oszczędzać i mieć przyjemności z jazdy
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”