Instalacja gazowa - 2,5 V6

Gość

Instalacja gazowa - 2,5 V6

Post autor: Gość »

Czy wszystkich stac na dlugie podruze probe na benzynce? Czy ktos ma instalacje gazowa? Napiszcie jak probe zachowuje sie na gazie. Mam 2,5 i zastanawiam sie nad instalacja - ale slyszalem ze V6 nie bardzo chodza.
BLACK PROBE
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 2002-09-03 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Nowy Sącz

GAZ

Post autor: BLACK PROBE »

Firma Fugazi z Krakowa włożyła instalację do probiaka II ( ze zdjęć wygląda na poj. 2.0) więc może oni coś podpowiedzą na temat V6.
Bo ja osobiście nie spotkałem gościa z gazem w Probe :!:
Acha podaję adres strony www.fugazi.pl - galeria zdjęć /ford/
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Gaz

Post autor: flanker »

Ja mam u siebie Gaz. Mam Probe 3.0 V6. Ustawiali mi przez 1,5 miesaiaca, ale teraz dziala dobrze. Pali tylko duzo bo prawie 20l/100 ale za to nie ma roznicy czy jezdze na gazie czy benzynce. Dopiero z obciazeniem i powyzej 130 zaczyna sie problem.
Pozdrawiam!
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

A ja mam ciekawe zachownie samochodu na LPG.
Normalnie turbo daje mi 6PSI jak jade na benzynce.
W LPG troche pokrecilem sugerujac sie opisem na jakiejs tam znalezionej stronce i na LPG osiagam jakies 7-8 PSI. Samochod wyraznie lepiej sie sprawuje na gazie :).
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

moje doswiadczenia z gazem:

zalozylam zaraz w tydzien po zakupie (w lipcu 2002). do wyboru byly 2 instalacje: za 1800 zwykla i 4000 z bezposrednim wtryskiem. (zalozylem oczywiscie zwykla z uwagi na cene).

zakladalem w Siedlcach. zakladano 8 godzin. zbiornik 60l ale wchodzi ok. 45-47l co wystarcza na ok. 360-380km (patrz: doswiadczenia)

nie mialem z instalacja problemow. zadnych wybuchow przed ktorymi mnie ostrzegano.

doswiadczenie:
- spala ok.11-12 l obojetnie czy w miescie czy na trasie (90-120 km/h) i 14-15 na trasie (140-160 km/h)
- leje tylko dobry gaz tzn. zadnych stacji ze stodola. tankuje zazwyczaj BP i Shella (moim zdaniem najlepsze)
- musi byc dobrze gaz ustawiony, obroty i sklad mieszanki (mozna tak ustawic ze bedzie chodzil lepiej niz na benzynce)
- instalacja elektryczna na tip-top: swiece nowka (NGK-14-16 PLN/szt. - lepsze niz Bosch) i przewody wysokiego napiecia nowka (430 kpl. orygin.)
- swiece dobrze wymieniac czesciej - co ok.8000 km
- filtr powietrza na tip-top
- nie przelaczam gazu na zimnym silniku choc mam full elektronike, przelaczam manualnie jak sie rozgrzeje
- warto co jakies 10 zbiornikow gazu przepalic probowe na zbiorniku samej benzyny
- na gazie niestety nie przyspiesza jak na benzynce, jak dam do dechy to sie troche muli na niskich obrotach a potem sie rozpedza
- jak padla mi niedawno jedna swieca i przewod wys. nap. (co przy instalacji gazowej jest zwiekszonym ryzykiem) to na 5 garach jechalem co najwyzej 120km/h (jakby elektroniczne ograniczenie? :D :D ), po wymianie w/w samochod jak nowy!!

uwaga: po wymianie przewodow wys.nap. nam 4 do sprzedania (w dwoch popekaly fajki i jest przebicie). nie ma co marzyc o kupnie na sztuki nowych. cena do dogadania.
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Wolny start

Post autor: flanker »

Ja również miałem problem na starcie. Mulił się. Okazało się, że jest zły reduktor, za mały mixer oraz uszkodzony zawór w butli. Po wymianie chodzi tak jak na benzynie. Tylko pali dużo gdyż mam uszkodzone 2 przewody (przebijaja) mimo, że kupiłem nowe. Polecam wszystkim gumowe a nie sylikonowe. Ja włąśnie w przyszłym tygodniu wymieniam na gumowe :)

PS> Teraz nie mam różnicy czy benzynka czy gaz. Dopiero powyżej 140 i z kompletem ludzi na pokładzie jest słabszy. Co ciekawe koła mielą jak na benzynce a przypomnę, że mam automatyczną skrzynię biegów :)
rafał

probe gaz

Post autor: rafał »

mam taki sam model probaska 2.5l,gt z 93r.pełna wersja oprucz skóry
kupiłem go juz z gazem ,facet od kturego go kupiłem zamontował instalacje gazową w 1997 r. jest to instalacja bedini włoska z tych
tańszych ,sprawuje sie bardzo dobrze nie ma ruznicy ,czy benzyna czy gaz
po kupnie wymieniłem tylko zestaw naprawczy,tzn. membrany,koszt 130zl
to trzeba wymieniać co 70 tys. km.chodzi jak żyleta .po mieście zimą spala
14 L gazu ,a lubie depnąć,na trasie ok.9/11 L.gazu.kupilem go w lipcu
2002r.jestem z niego bardzo zadowolony :lol: :lol:
Jacko

gaz

Post autor: Jacko »

...jak juz ktos zaczal ten temat to jeszcze male pytanko: PROBE I 2.2 89r z inst. gazowa. Co Wy na to??? Ile to moze palic itd, itp....
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Witam.
Ja 7 stycznia zakładam instalację gazową do probe I 2.2GL 89 rok więc będe mógł coś powiedzieć ale pewnie dopiero pod koniec stycznia jak już będe miał jakieś zdanie. Pewnie dużucę tu jakąś opinie.
Instalacja będzie kosztować 2000 zł z elektroniką i zbiornikiem torroidalnym. Nie ma sensu (przynajmniej w moim przypadku) ładować kasę w instalację III generacji za 3000-3500 zł lub IV generacji za ok. 5000 zł jeśli samochód kosztował mnie 6800 zł. A zresztą jak bym miał np. proba II z 97 roku to bym sie nie zastanawiał tylko zamontował IV generacje.
W tym zestawie co montuję mam elektronikę i ochronę katalizatora (co prawda i tak pewnie z niego już nic nie ma no ale zawsze to lepiej :-) ).
Jak będzie? Zobaczymy. Dam znać.

Pozdrawiam, kollek
Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

LPG w probe II g

Post autor: leoul »

Wiem, że poruszaliście ten temat i wiem, że wymienione zostały nazwy instalacji w Waszych autach.
nie mniej jednak mam pytanie.
Jak w temacie chodzi o gaz do 2 generacji z silnikiem 2,5 V6.
Podobno jest tam kolektor o zmiennej geometri (jakkolwiek to nazwać) no i jest wielce prawdopodobne, że będą strzały i to w kierunku przepływomierza powietrza.. który to kosztuje nie mało.
Czy na tradycyjnej instalacji to auto pojedzie?? Czy trzeba będzie czasem popchać??
Wiem, ze lepiej jest zamontować sekwencję ale różnica w cenie to najmniej 2500-3000 zł. co wydłuża czas zwrotu kosztów.
No i wogóle jak to sie sporawuje w tych silnikach??
Pozdro :D
Fester
Awatar użytkownika
Nana
Posty: 77
Rejestracja: 2004-03-13 20:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Sama Już Nie Wiem
Kontakt:

Post autor: Nana »

słuchajcie... sprawa jest poważna... bardzo...
zastanawiam się nad założeniem gazu... i różne opinie słyszałam...
potrzebuję opinii osób, które mają instalacje w takich autach jak mój 2,5V6 '94 (patrz post Leoul'a)
nie chciałabym zainstalować czegoś co nie będzie się sprawdzać

być może ktoś z Was ma taką najprostrzą instalację w swoim probiku...

czekam na wieści
pozdr
Nana... zawsze uśmiechnięta :)
PROBE '94 2,5 V6
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

A ja mam :D
Dałem 2000 zł i chodzi bez żadnych problemów. Mam wyjście na kompa i mogę sobie zmieniać parametry pracy z mojego laptopa, hehe, poza tym widzę wtedy czy z sondą jest wszystko ok, bo jest tu też diagnoza sondy, niestety tylko jednej, ale to na marginesie. Przede wszystkim musicie wymienić elektrykę na nową, to podstawa, żeby nie strzelał. Tzn kable WN(tylko dobre), świece, palec, kopułkę i założyć zawory na kolektorze ssącym (przeciwwybuchowe, tak na wszelki wypadek). Mam instalację od zeszłego roku i żadnych strzałów nie miałem, zresztą w poprzednim aucie tez nie miałem a jezdze na gazie od kilku lat. Autko trochę słabsze jest, ale nie drastycznie, jak będzie brakowało mocy to jst oczywięcie mały guziczek na ET i wszystko wraca do normy. To tyle nie założylem sekwencji, bo jak to mi jeden gośc powiedział sekwencja to do aut które mają sekwencyjny wtrysk benzyny, probuś nie ma więc taki bajer daje tyle co słuchawki stereo do pioniera z 1956 roku.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-18 13:43 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

Cynki pisze: A! jedna fajna rzecz: komputer sam przełącza z paliwa na gaz, w przypadku kiedy depniemy na tyle mocno że na lpg sinik ma za słabą daqwkę komputer włącza wtryski paliwowe. U mnie dzieje się to kiedy lecimy z probaskiem już dość sporo... np. 160 i wyprzedzanko, albo prędkość "patrolowa" 200km/h i wyżej... tylko ja mam wersję z turbiną, bez może być inaczej, rzadziej przełączane... :)
W zwykłej instalacji z kompem jest to samo. Np moge sobie ustalić, że przy 4500 przełącza na ET, wiadomo jak deptasz to masz powód, zresztą jest wiele opcji w oprogramowaniu, którymi mogę sie bawić i ustawiać autko jak mi się podoba(ekono, normal, sport itp). Wszystko za 2000 zł. 5 m-cy jazdy i jestem na czysto (+koszty kabli świec kopułki, a robie 2000km/m-c)

Oczywiście wtrysk jest lepszy z dwóch powodów:
- mniejsza utrata mocy, prawie niezauważalna
- praktycznie brak strzałów i możliwości uszkodzenia przepływomierza
Wada:
-cena i jeszcze raz cena (do tego trzeba znależć dobrych fachmanów żeby nie spierniczyli niczego w elektryce, a mnogo tych partaczy jest)
Wybór zależy od tego ile km robisz w roku i ile chcesz jeszcze jezdzić autem. Trzeba to dobrze skalkulować i samo wyjdzie jaką masz założyć instalację. Probek ma aluminiowy kolektor więc nie wymagana jest instalacja wtryskowa, sygnalizuje się tylko możliwość uszkodzenia przepływomierza w przypadku strzałów. To należy brać pod uwagę przy kalkulacji kosztów. Powodzenia
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

Ja mam sekwencję BiGazu(4200 zł) i miałem problemy, okazało się, że winny jest EGR. Po pół roku inni goście(mój gazol zaczął mnie wkur..ać) doszli , że to EGR. Dalej coś szarpie rano, ale tylko rano(robię małą zabawę i działa OK). Problem największy, to gazole. Gazownicy to najgorsi mechanicy. Najlepiej znaleźć takich, co robią też mechanikę (dobrze) i nie boją się amerykańców, tudzież japońców (Mój wychodził z założenia, że wszystko co nie polonez, to wynalazek). Radzę 5 razy się zastanowić w którym zakłądzie się zainstaluje. Jak jest wszystko OK, to spoko. Natomiast jak coś się będzie pie..yć, to koleś powie.... ja nie wiem, tak musi być, trzeba było nie kupować wynalazku. BTW.
Apropo przełączania przy wysokich obrotach... cholera mam coś chyba źle ustawione, bo ciągnie mi na gazie max. 200 km/h i nie przełącza się na benzynę... tylko ciężko mi jechać z gazownikiem 200 km/h i żeby ustawiał. Zresztą nie potrzebuję jeździć szybciej. Jeśli chodzi o osiągi, to 8s - 100 km/h. Wymienię jeszcze sondy lambda i kopułkę. Pali mi 15l/100 km w Warszawie. Napewno koszt instalacji gazowej szybko się zwróci, ale trzeba znaleźć dobrego fachowca, żeby nie mieć takich problemów jak ja.
Czego wam życzę.
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

ja mam instalacje za 1800 Lovato i uzytkuje juz prawie 2 lata. z malymi problemkami chodzi oki
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Czy ma ktoś w I gt zwykła instalacje,taka za około 2 kafle?czy to zdaje egzamin?czy lepiej dołożyć jeszcze 2 i wstawic sekwencyjny?
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
ADAM
Posty: 11
Rejestracja: 2004-03-30 18:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń

gazik u probka

Post autor: ADAM »

panowie ja założyłem gaz za 1800 kompletna żenada przepływomierzszlak trafił po tygodniu koszty nowego prawie 2000 (podobno)Obudowe od filtra kleiłem pare razy Polecam założyć z pełną elektroniką koszt 300zł Chciałem zaoszczędzić i nie poszło z resztą tak doradzili spece :twisted: probas 20 16v
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

ja za swoją inst. dałem 2 kafle (probe 2.2 89 bez turbiny). Zbiornik w kole. Do tego komputerek podpięty pod lamdę. Zawsze palę na benzynie (moge na gazie ale nie chcę), na gaz przełacza się przy 3 tys rpm np. podczas jazdy.

Od kilku miesięcy (prawie rok) nie mam ŻADNYCH PROBLEMÓW. Owszem na początku były. Przed założeniem gazu kupiłem nową kopułkę i palec. Tak z przezorności. I to one mi dału po dupsku. Okazało się ze nowa kopułka pękła po paru tygodniach. 3 miechy mi zajęło zeby do tego dojść. Założyłem starą i wszystko grało do czasu jak mi się zachciało kable WN wymienić. Auto na gazie jeździć nie chciało. Musze nadmienić ze wszystkei te części kupiłem w JC. Zareklamowałem i oddali mi kasę. Z kablami był problem bo odrzucili mi reklamację ale się odwołałem i kasę mam z powrotem.
Miałem jeszcze problem z modułem w aparacie zapłonowym. Kupiłem nowy za 150 zł i od tej pory problemów brak!!!. Stara kopułka, kable i nowy moduł. Wszystko pracuje jak w szwajcarskim zegarku. Tylko świece zmieniam.

rada:
jak kupujecie kopułki i kable WN a macie gaz to zaczerpnijcie fahowej rady czy owe części będą OK.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Tylko,że ja mam turbine i podobno do turba trzeba coś dodatkowego.I pytanie,czy zwykłą instalacje da się wstawić do turbo?
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
UkI
Posty: 67
Rejestracja: 2004-07-04 12:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Piaseczno

Jaki gaz zamontować??

Post autor: UkI »

Witam
Wiem ze istnieje opcja "szukaj" ale ja chce jakis swierzych wiadomosci.
Mam probe II gen. 2,5 V6 i chciałem zamontować do niego gazik. Mam problem bo nie wiem jak one sprawuja sie na instalacjach gazowych. Czy po założeniu gazu nie wychodza jakies dziwne rzeczy w silniku?? Robie ok. 30tys. rocznie. Powiedzcie mi jaka instalacje najlepiej założyć do tego silnika. Czy sekwencja chodzi bez problemu czy tez sa z nia klopoty??
pozdr.
Probe II 2,5 V6
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

Mam sekwencję i miałem z nią same kłopoty, ale to nie była akurat wina sekwencji jako takiej, tylko montera LPG - najtańszy emulator założył i popełnił błędy w instalacji. Wybierz najlepiej sekwencję samoadaptacyjną (nowej generacji)- mniej regulacji i brak emulatora, mniejsza ingerencja. Na benzynie nie ma strat mocy(jak dobrze sie ustawi emulator), a na gazie nieduże. Uwaga jedynie na EGR, który może powodować małe szarpanie, jeśli nie masz wszystkiego OK w silniku, wtedy go odlączasz i po bólu. Nie pozwól gazolowi zdjąć dolotu, bez względu jaką inst. zamontujesz. Samochód poprostu nie chce ciągnąć jak powinien.
Co do zwykłej to nie wiem, bo nie mam. Większość zakładów nie chce ich montowac w tym silniku, bo jest problem z nietypowym przepływomierzem i trza coś kombinować.
Odradzam instalacje firmy BiGaz ze względu na serwis- jak coś padnie poważniejszego, to potrafią i ponad miesiąc pozbawić Cie LPG(jak nie pomyślisz o wpisie do gwarancji), a poza tym niektóre elementy są nietrwałe, a styki samych przewodów potrafią szwankować, po kilkurazowym odłączaniu ich.

Uważaj na PARTACZY!
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Awatar użytkownika
UkI
Posty: 67
Rejestracja: 2004-07-04 12:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: UkI »

Znalazłem ostatnio fachure od gazu ktorego wszyscy polecaja. Zadzwonilem do niego a on zaproponował mi instalke za 1700zeta. :? I powiedzial ze bedzie jezdzic bez problemu. Al ja wole miec pewnosc niz obiecanki cacanki jakiegos fachera ktorego to bedzie gucio obchodzic jak mi fura padnie. Za sekwencje powiedział mi 4600zł. Aha czy przy sekwencji tez trzeba zmienic swiece i kable??
Probe II 2,5 V6
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

To tak jak z każdą instalacją gazową. Świece to napewno, bo tu instalacja nie ma nic wspólnego, tylko sam gaz. A kable.. no cóż, jak masz przebicia, to dobrze zmienić, bo na benzynie też będzie źle chodził. Poprostu na gazie, to dużo bardziej jest odczuwalne. Kable kup od Mazdy MX-6(jak będzie potrzeba), są dużo tańsze, a poza jednym przewodem dłuższym pozostałe są prawie takie same.
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

UkI pisze: Za sekwencje powiedział mi 4600zł.
Trochę dużo,jak chcesz ,to dam Ci namiar na firmę,która zrobi to za 3500.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”