jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

Post autor: Wojtecki »

to zerknijcie: http://www.godula.cc.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm kurna... jestem w szoku... 50 KM roznicy :shock: :shock: :shock:
na szczescie w przypadku sekwencji jest zdecydowanie lepiej... kurna jak zwykle okazuje sie, ze nie mozna oszczedzac...
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Gość

Post autor: Gość »

A czego się spodziewałeś ? II generacja tzw. "mieszalnik" to odpowiednik gaźnika na benzynie.
Ludzie kupują auta z wielopunktowym wtryskiem, turbina, ODBII a potem zakładają sobie "gaźnik"
W porównaniu do sekwencji oszczędność pozorna a kłopotów bez liku.
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

A to się zdziwiłem, nie myślałem że po przełączeniu na benzynkę jest jakaś strata mocy. Chętnie bym swoją instalację zdemontował ale mam taką pracę, że dużo jeżdżę i gaz jest koniecznością.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Proste - pure fuel only, żebym nigdy nie musiał udawać, że odpuszczam... :twisted:

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

wacek pisze:A czego się spodziewałeś ?
przyzwoitosci...:-) kurna... wiedzialem, ze jest spadek mocy na gazie... ale ze na benzynie też to jestem w szoku... i to duza strata... okazuje sie, ze nie wystarczy przelaczyc na benzynke...
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Z tego wynika, że moje Probe ma 80 PS? To niedorzeczne. Poza tym więcej korzystamy z momentu niż z Pmax. Bo powiedzcie ile razy dziennie jeździcie z prędkością maksymalną swoimi autkami? Ja jechałem dopiero raz. Jeśli chodzi o jazdę na benzynie autem z LPG to mixer tworzy wąskie gardło w dolocie i silnik nie może zassać wystarczającej ilości tlenu na pełnej pi... Dlatego też Pmax jest mniejsza. Ciekawe czy są gdzieś mixery o przekroju wew identycznym jak dolot. Ja w 2.0 nie mam takiego problemu jednak w 2.5 i TURBO może on występować. Wszystko zależy od tego ile zapasu dał koleś konstruujący dolot.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

tofil pisze:Z tego wynika, że moje Probe ma 80 PS? To niedorzeczne.
masz wykres z hamowni czy oceniasz moc swojego auta "na oko"??? Bo jaklos wydaje mi sie, ze ocenianie mocy na oko jest malo rozsadne...

Nie twierdze, ze kazdy samochod z prosta instalacja traci az tyle, bo zalezy to od wielu czynnikow. jedno jest jednak pewne... ma zmniejszona moc nie tylko jezdzac na gazie ale też na benzynie. Aby wiec bylo dobrze trzeba miec doskonala instalacje zrobiona przez bardzo dobrego fachowca. Instalacji dobrych troszke w tym kraju jest z gazownikami jest trudniej...

owszem wiecej korzystamy z momentu... tylko tu moment tez leci na leb na szyje... poz tym pmax przydaje sie np. przy wyprzedzaniu przy wiekszych predkosciach...efekt jest taki, ze kupujesz sportowe auto, pakujesz tania istalke i masz zwykly zamulony dupowoz, ktory objedzie byle parch w calibrze...
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

tofil pisze:Bo powiedzcie ile razy dziennie jeździcie z prędkością maksymalną swoimi autkami?
tofil pisze:Ja jechałem dopiero raz.


Raz dziennie? :-k To i tak dosyć często. :P :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

Wojtecki pisze:
tofil pisze: pakujesz tania istalke i masz zwykly zamulony dupowoz, ktory objedzie byle parch w calibrze...
amen.
Ja mam np sekwencje i na gazie ciezko kreci dopiero po 5krpm.
Na benzynie bez problemu 6 i wiecej nic nie zamula wiec cos mam nie tak z instalka pewnie. turbo mi laduje do 10Psi
Mam OMVL dream XXI.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

raven pisze:Ja mam np sekwencje i na gazie ciezko kreci dopiero po 5krpm.
Na benzynie bez problemu 6 i wiecej nic nie zamula wiec cos mam nie tak z instalka pewnie. turbo mi laduje do 10Psi
Mam OMVL dream XXI.
To pewnie tak samo jak u mnie możliwe że mamy za małe średnice wtrysków, albo złą kalibrację. Na razie jeszcze nie mam jak sobie wyregulować, bo nie mam jeszcze laptoka :evil:

Pozdro :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

Jedrek pisze:
raven pisze:Ja mam np sekwencje i na gazie ciezko kreci dopiero po 5krpm.
Na benzynie bez problemu 6 i wiecej nic nie zamula wiec cos mam nie tak z instalka pewnie. turbo mi laduje do 10Psi
Mam OMVL dream XXI.
To pewnie tak samo jak u mnie możliwe że mamy za małe średnice wtrysków, albo złą kalibrację. Na razie jeszcze nie mam jak sobie wyregulować, bo nie mam jeszcze laptoka :evil:

Pozdro :wink:
chodzi o ta listwe wtryskowa? czy co to tam jest? wymieniamy??
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

raven pisze: chodzi o ta listwe wtryskowa? czy co to tam jest? wymieniamy??
Może nie śmiećmy. :oops:
Najpierw musze sprawdzić ustawienia mapy, bo nie chce wydawać niepotrzebnie kasy na wtryskiwacze.

A tak szczerze to nie kręcę więcej niż 5.500. Normalnie do 4.000 więc nie narzekam :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Jaarecki
Posty: 75
Rejestracja: 2005-10-16 15:13
Galeria: viewtopic.php?t=6634

Post autor: Jaarecki »

Wiecie wpadłem na ciekawy pomysł. Mianowicie o ile pamiętam to średnica dolotu w 2,5 wynosi około około 80mm a większość mikserów zwęża się do około 35mm. Morał więc taki jak by jakiś tokarz (wyskrobał) mikser o dwóch takich zwężkach obok siebie a nawet trzech i mamy już zasadę zwężki wenturiego razy dwa a może nawet trzy krotnie. Reasumując cały zabieg zwiększa się przepustowość powietrza zasysanego do silnika.
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

Post autor: archeolog »

Zastanawiam się nad zagazowaniem probasa mixerem i fakt normalny mixer na pewno nie dostarczy tyle powietrza co trzeba może ktoś coś kombinował z tokarzem i jak to wyglada w praktyce ?
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
black_martines
Posty: 1217
Rejestracja: 2006-11-27 08:39
Samochód: czołg w wersji sport
Galeria: viewtopic.php?t=13292
Lokalizacja: Gdzieś W Polsce

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

Post autor: black_martines »

nie kombinuj.... załóż blosa.... albo sekwencję...
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

Post autor: pytlar »

było na forum o blosie - do turbo sie nie nadaje :] do wolnossącego jak najbardziej tak :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

Post autor: Ero »

Nadaje sie do turbo pod warunkiem ze turbina posiada odpowiednie podlaczenie podcisnienia.Ta w I generacji z tego co wiem takowego nie posiada.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

Post autor: archeolog »

Ale weźcie pod uwage ze mam istalacje praktycznie za darmo ...? chyba wsadzić nie zaszkodzi ? a w trasie można zaoszczędzić 8)
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

Post autor: Ero »

Ale na prostej instalce LPG z mikserem nie bedziesz mogl jezdzic z turbo:P

Uwielbiam takie teksty:/ a za dwa miechy napiszesz ze LPG jest do bani bo Ci silnik sie rozsypal.Sami sobie jestescie winni bo oszczedzacie na tym na czym nie mozna.Jak Ty sobie wyobrazasz podawanie LPG mikserem w aucie z turbina???Mikser dziala na zasadzie podcisnienia a turbo robi cisnienie w ukladzie dolotowym.Wiec niby jak ma wyssac Ci LPG z parownika co??
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

Post autor: Mr. Cynk »

Ero, na zasadzie przepływu cząsteczek powietrza przez mikser :wink:

ta instalacja będzie działać z turbiną ale nie da się z tokarzem rozmawiać bo aby było wysysanie to mikser musi być niestety najwęższą częścią dolotu :)
a skoro najwęższa to zmiejszaśrednicę dolotu i tym samym zarówno moc auta jak i moment obrotowy... :)

To że za darmoszkę możesz ją mieć powinno też ci dać do myślenia kolego... bo właśnie tyle warta jest taka instalka... nie zapłacisz za nią tylko za remont silnika :D

Nie wprowadzajmy ludzi w błąd. :wink:
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

Post autor: Ero »

Cynk nie do konca sie zgodze z Toba:P zasada pracy miksera jest prosta :P i wezszy tym wieksze podcisnienie wytwarza za soba a to pozwala zeby autko na wolnych obrotach pracowalo optymalnie.Bo owszem mozna dac wiekszy mikser i autko bedzie ladnie ciagla w gornej parti obrotow ale za to na wolnych bedzie sie dusilo ksztusilo itp.O spadku mocy to juz nie wspomne na mikserku.Rozwiazaniem jest blos ale ten mozna stosowac tylko do turbin z odpowiednim wyjsciem na podcisnienie.A probowe takowego nie posiadaja :P
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

Post autor: archeolog »

A nie da sie wyprowadzić z turbo (jakiś trójnik) takiego węża dla blosa ? No to w przypadku turbo tylko sekwencja :( : ?
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

Post autor: Ero »

A;e sekwencja do 2.2 nie jest wcale taka droga. A koszty napraw po zlej instalce moga byc o wiele wyzsze niz koszty dobre sekwencji :P
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

Post autor: Mr. Cynk »

musisz popatrzeć inaczej.

ile robisz kilometrów, ile ci pali średnio samochód lub ile miesięcznie wydajesz na paliwo

potem do tego przystawiasz cenę lpg i cenę instalacji lpg (sekwencji)

i liczysz po ilu miesiącach twojego jeżdżenia zwraca ci się instalacja lpg.


a potem to już tylko zysk.

zawsze możesz też kupić używaną instalkę sekwencyjną....
będziesz miał taniej.
:)
Awatar użytkownika
stingu
Posty: 257
Rejestracja: 2006-12-10 17:38
Samochód: 2022 Camaro LT1
Galeria: viewtopic.php?t=14533
Lokalizacja: Waterloo, ON

Re: jesli nie wiecie dlaczego prosty gaz jest do luftu...

Post autor: stingu »

Cynki ma racje - uzywana sekwencja to chyba lepsze rozwiazanie niz darmowy mieszalnik, roznica w kosztach to jeden silnik do jedynki, a latwiej podlaczyc sekwencje niz silnik wymieniac
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”