Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze gaz)

DENAT

Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze gaz)

Post autor: DENAT »

Czesc!!! 2 tygodnie temu kupilem Amerykanską wersje Probe 2.2i Turbo rocznik 1989. Byl juz przerobiony na gaz. Instalatorzy instalacji spaprali robote i mam wyciegi gazu. Mam pytanie czy to ze gasnie na wolnych obrotach moze byc spowodowane slaba mieszanka powietrza (z powodu nieszczelnosci.
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Myśle że może. Jeśli wyciągneli ci gaz to szczególnie należy zwrócić uwagę na rurę pomiędzy kolektorem ssącym a air flow meter. Sprawdź filtr powietrza.
I teraz jeszcze jak gaśnie??? Czy kuleje czy od razu gaśnie?? Więcej szczegółów podaj. Mi też gasnął i miałem moduł walnięty w aparacie zapł. ale to w wersji 2.2 LX
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

sprawdz wszystkie kabelki odchodzace od kolektora. moze kabel od przeplywomierza, moze luzna membrana, moze peknieta ...
amra 2.5 94 V6 24V
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

pierwsze to sprawdz czy ci tak samo robi na benzynie jak tak to nie gaz w ogole
pozdrawiam
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Spokojnie panowie.... Ja już się pogubiłbym, gdybyście do mnie pisali. Gość ma Probe 2 tyg. Pisanie mu "Air Flow Meter" to niekoniecznie rozsądne, pomimo iż istanieje prawdopodobieństwo że będzie wiedział co to i do czego.....

No dobra - do rzeczy:
Musisz nam powiedzieć:
1. czy na benzynie zachowuje się noriamlie, czy też gaśnie.
2. Jaki masz gaz - sterowany silnikiem krokowym czy zaworek - pokrętełko
3. Jak na benzycne jest git, to czy na gazie (porócz gaśnięcia) zachowuje się dobrze.

Na początek słów kilka o gazie:
Mamy w Probach 3 rodzaje gazu:
1. Gaz prosty - za 1500-1700zł - składa się z butli, zaworów, parownika(taka okrągła puszka do której dochodzi twardy przewód z gazem, miękki do miksera oraz 2 przewody z wodą), pokrętełka (na przewodzie gumowym od parownika do miksera) i miksera (to taki pierścień włożony w przewód którym powietrze dostarczane jest do kolektora ssącego), i przełącznika (pstryczek elektryczek gaz/benzyna)
Sterowanie - pokrętełko ustala mieszankę powietrze/gaz. Jest jeszcze 2 pokrętełko na parowniku - ustala ciśnienie gazu - potocznie mówi się o pokrętle obrotów minimalnych. Nic bardziej mylnego. Pokrętełko na parowniku ustala Ciśnienie z jakim wpuszczany jest gaz do parownika. Pokręcenie tym rzeczywiście zmienia obroty minimalne ale też całą charakterystykę.

2. Gaz mniej prosty - za 3000zł - składa się z butli, zaworów, parownika, silniczka krokowego, miksera, sterowania (na pewno ida od niego przewody do sond lambda) - nie mam tego gazu więc nie wiem dokładnie co gdzie i jak. Sądzę że sterowanie mieszanką gaz ustawia sie potencjometrem w sterowniku. Natomiast ciśnienie gazu w paowniku prawdopodobnie klasycznie - jak w gazie nr 1.

3. Gaz całkiem nieprosty - za 4000zł - składa się z butli, zaworów, parownika, czegoś co dawkuje gaz, czegoś co można nazwać wtryskami gazu i Bóg raczy wiedzieć czego tam jeszcze. Widziałem taki gaz 1 raz w życiu. Jak masz taki gaz to leć po aparat i zrób zdjęcia - chętnie pooglądam. Ale niestety przy takim gazie niewiele Ci pomogę.


Więc wg mnie algorytm:
1. Jeżeli na beznynie jest tak samo to czy świeci się "CHECK ENGINE" (cały czas - nie chwilami podczas jazdy)?
a) jak tak to przejdź do zczytania kodów błędów - poszukaj postów albo patrz strona Greyga
b) jak nie to gorsza sprawa - możliwe niedomykanie/nieotwieranie zaworu odcinającego gaz - jedź natychmiast do gazownika

2. Jeżeli na benzynie jest ok to usuń nieszczelność zanim zrobisz cokolwiek dalej.
Gdzie masz tą nieszczelność - na prewodzie głównym (twarda rurka od butli do parownika) czy na przwodzie gumowym? Jeżeli na przewodzie głównym to po pierwsze jeździsz na bombie - i choć butan jest niezbyt groźny to taki wyciek po kilku godzinach stania może zgromadzić w garażu...... ufff lepiej nie myśleć. Jeżeli na przwodzie głównym możliwe że obniżyło Ci się ciśnienie w parowniku i będzie Ci gasł. Możesz co prawda podnieść ciśnienie ale po usunięciu przecieku ciśnienie w parowniku będziesz miał zbyt wysokie.

Jeżeli jednak po usunięciu przecieku problem będzie dalej to:

Jeżeli masz gaz nr 1 to najprawdopodobniej kwestja dostrojenia gazu. Możesz sprubować sam kręcić - ale pamiętaj to nie do końca jest łatwe. Gazownik ustawia to w 5 min i bierze 15-25 zł. Nie wiem czy warto sobie ręce brudzić - chyba że chcesz się nauczyć. Jak tak to zaznacz sobie ustawienia początkowe i:
pokrętło od ciśnienia - w parowniku działa tak - w prawo wkręcasz i ciśnienie coraz mniejsze, w lewo wykręcasz i ciśnienie coraz większe. Przekręć to pokrętło o max 1/4 obrotu w lewo i sprawdź czy gaśnie dalej
Jak gaśnie to przekręć jeszcze o 1/4 w lewo - gaśnie dalej - wróć do pozycji początkowej i sprubuj w drugą stronę. Musisz pamiętać że układ wypełniony jest gazem i ma dużą bezwładność. dlatego po przekręceniu przygazowujesz powoli do 3 tys. i puszczasz. Próbę powtarzasz ze 3-4 razy. Jak znajdziesz pozycję że Ci nie gaśnie to dopiero początek. Przekręcając pokrętło od ciśnienia przesunąłeś charakterystykę. Efekt będzie taki: albo będzie słaby (może się dusić) albo będzie się dławił bo ma za dużo gazu. Niestety efekty dźwiękowe w obu przypadkach są takie same. Więc co teraz. W zależności w którą stronę kręciłeś zwiększyłeś ilość gazu lub zmniejszyłeś. Musisz to teraz odpowiednio skorygować na zaworku na przewodzie gumowym wkręcając (mniej gazu/ więcej powietrza) lub wykręcając. Jak tego dokonać. Wsiadasz do samochodu (jeszcze pokrętła na przewodzie nie ruszałeś). Jedziesz - jeśli już odczuwasz że coś jest nie tak - lekko (1/4 obrotu) przekręcasz zawór zgodnie z tym co wcześniej ustaliłeś. Jedziesz aż znajdziesz dość stromą górkę. Będzie to twoja testowa górka wjeżdzasz na nią i patrzysz czy jest dość silny, czy może za silny - pamiętaj im siniejszy tym więcej spala.
Jeżeli nie możesz ustablilizować go (niepełne spalanie w pewnych zakresach) to musisz dalej korygować zaworkiem od ciśnienia (w parowniku). I tak w kółko - aż będzie taki jak chcesz. Potem zostaje Ci sprawdzić ile pali. :D

Jeżeli masz gaz nr 2. to z głowy masz ustalanie mieszanki powietrze/gaz. Zrobi to za Ciebie układ sterujący. Pozostaje Cie więc sprawdzić jak będzie reagował na zmianę ciśnienia w parowniku i wszycho. Aha, jabyś chciał go wzmocnić itp. to w sterowniku musi być potencjometr od tego. Prawdopodobnie będzie oznaczony - możesz sprubować pokręcić i zobaczyć co z tego wyjdzie, ale żadnej gwarancji że coś się nie spier$$#$ Ci nie daję :lol:

Powodzenia!
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
buster
Posty: 56
Rejestracja: 2003-06-30 00:26

Post autor: buster »

ja też tak miałem jak masz dobrą instalację z parownikiem to masz i regulację niskich obrotów musisz dobrze poszukać. tylko nie kręć tą śrubką na przewodach z parownika do kolektora bo ci będzie gaz wybuchał i może rozerwać gumę pomiędzykolektorem i filtrem a nawet filtr. ja sobie przykręciłem tę śrubkę ale lekko kręcąć przy 3000obr/min została lekko przykręcona i pali mi 7,5 na 100, w górach i mieście 8-9 gazu, lekko mół ale nie dużo . zbiera się ok 300 obrotów wyżej jak na bęzynie.
pekus12
Posty: 3
Rejestracja: 2015-02-22 19:20
Samochód: Probe 2.0, Volvo s40 2.0 Audi a4 quattro 1,8t

Gaśnie na LPG

Post autor: pekus12 »

Witam.
Kupiłem sobie nowy wynalazek jakim jest Probe 2. 2litry na gazie
rok 94.
Ma taki ,,schiz,, że jak dojeżdżam do skrzyżowania, wciskam sprzęgło i bum auto zdycha, a jak już tak zgaśnie to zapali dopiero ze 3/4 a czasem nawet 6 razem
Był Fiat Siena
Jest:
Ford Probe II 2.0 SF
Volvo S40 2.0
Audi A4 quattro 1,8t
a w gratisie do powyższego jest 5,5tys. OC rocznie
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga

Post autor: Maxxum »

pekus12 - przeniosłem Twój post w odpowiednie miejsce.

Jeżeli nie potrzeba - nie tworzymy nowych tematów, ale dopisujemy się do podobnego, już istniejącego.

Druga sprawa - musisz się zdecydować czy masz silnik 2.2, czy rocznik '94, bo te dwie rzeczy wzajemnie się wykluczają.

Koniecznie zapoznaj się z tematem "Kilka porad dla nowego użytkownika".
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga

Post autor: Romas »

Maxxum, może mieć jedno i drugie, jesli kupił projekt robiony przez naszego kolege z forum :wink:
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga

Post autor: mysz »

Przecież wyraźnie napisał, że ma silnik 2 litry :roll:
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
pekus12
Posty: 3
Rejestracja: 2015-02-22 19:20
Samochód: Probe 2.0, Volvo s40 2.0 Audi a4 quattro 1,8t

Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga

Post autor: pekus12 »

no 2 litry. probe 2gen 2 litry
Był Fiat Siena
Jest:
Ford Probe II 2.0 SF
Volvo S40 2.0
Audi A4 quattro 1,8t
a w gratisie do powyższego jest 5,5tys. OC rocznie
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga

Post autor: duracell »

Czy 2 litry czy 4 to mało ważne :)
Lepiej zdradź tajemnicę czy to sekwencja czy podciśnienie, strasznie tajemniczo oszczędny w słowach jesteś :D
A jeśli nie wiesz jak to instalka to wstaw fotki spod machy.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga

Post autor: KrecioPL »

zapomniałeś napisać, żeby sprzedał na części :D

Pekus, a czy dzieje się to tylko na gazie czy na benzynie również?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
anetkaaaaa
Posty: 3
Rejestracja: 2016-04-02 15:59

Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga

Post autor: anetkaaaaa »

Mam taki sam przypadek ale silnik 2.0 16v mam zalozony mikser i kompa znajomy mowi ze to jest bez sensu teraz jak odpiolem gas calkowicie i zaloze nowy cos to poradzi ??? I dodam ze silnik mam troche zamulony nie jest taki zbiorczy jak powinien pomozecie ??
Resort
Posty: 15
Rejestracja: 2015-11-02 11:17
Samochód: Ford Probe Medici 1997 2.0L
Lokalizacja: Polska

Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga

Post autor: Resort »

To będzie moja pierwsza pomoc techniczna na forum i mam nadzieję że będzie dla Was przydatna.Montowalem gaz zawodowo w autach i mam trochę wiedzy w tym temacie choć w instalacjach z sekwencyjnym wryskiem gazu trochę ograniczoną.Jeżeli auto poprawnie pracuje na wyższych obrotach i problem jest tylko z wolnymi obrotami samą regulację wykonać jest dość prosto.Wolne obroty okolo 900 obr/min uzyskamy w dwóch pozycjach regulacyjnych .Jako przyklad podam regulację na jednym z najbardziej popularnych i niezawodnych "parowników" - Reduktor Lovato Elektronic R 23 -Czynność tę należy wykonać pokrętlem regulacyjnym znajdujacym się w pobliżu elekrozaworu gazu i wolne obroty należy uzyskać przy ustawieniu jakby "nadmiaru" gazu.Drugą wartość wspomiane 900obr/min uzyskamy przy skęceniu gazu jakby do minimum i to jest najczęstszy bląd. Abym się jasno wyrazil jeszcze raz -przy zakręceniu do minimu należy odkęcać pokrętlo i pierwwsze 900ob/min pominąć i ustawić na drugiej pozycji -jakby "nadmiaru" gazu.Regulację przeprowadamy na rozgrzanym silniku.Warto wiedzieć że t.zw "lewe powietrze" ,czyli nieszczelność o przekroju zapalki w kolektorze ssącym między silnikiem a mikserem gazu już zaburza równą pracę silnika i na to należy zwrócić szczególną uwagę.Niedopuszczalne jest zatykanie wlotu do filtra powietrza czym kolwiek lub przewężanie jego przekroju.Natomiast producenci aut i instalacji gazowych w niektórych przpadkach zezwalają na przekierowanie (w bok lub do tylu)- samego wlotu powietrza do filtra aby nie bylo tak intensywnego nadmuchu z pędu powietrza.Jeśli będą jakieś inne pytania dotyczące instalacji gazowych to zapraszam bo znam dość dobrze zagadnienie.Będą staral się udzielać rad w miarę precyzyjnie aby byly czytelne i zrozumiale dla wszystkich. I jeszcze jedno-potwierdzam że zaleconym jest aby auto dobrze pracowalo na benzynie i dopiero dokonujemy montażu gazu i regulacji ,blokadę pompy paliwowej przy pracy na gazie stosujemy obowiązkowo !.Będe staral się w miarę możliwości wspierać Was i w elektryce jak w elektronice samochodowej i pochodne (n.p CB-radio).
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga

Post autor: DNF91 »

Kolego pekus, jak po zgaśnięciu odpala Ci po tak długim kręceniu, to masz przeciek gazu na podciśnienie do kolektora.
KrecioPL, hasło o sprzedaży na części ze strony duracella, to już na pamięć znam, może tym razem się duracellowi już znudziło? :D

Resort, nie sądzę aby na sprzęgle/luzie auto zdychało od samego montażu gazu, więc po kij kręcić samą śrubką od obrotów, skoro parownik/mikser umarł?
Dodatkowo od kiedy stosujemy blokadę pompy podczas pracy na gazie? Pompa ma chodzić cały czas bo w końcu odmówi współpracy i to nie tylko pompa.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga

Post autor: duracell »

DNF91 pisze: KrecioPL, hasło o sprzedaży na części ze strony duracella, to już na pamięć znam, może tym razem się duracellowi już znudziło? :D
Nie, nie, nic się nie znudziło :D to w wielu przypadkach jedynie słuszna rada :P
Przeoczyłem że to 2.0 94 stąd problem.
Zasadniczo to na Twojego DNF91 czekam z ofertą "na części" bo wiem że sporo masz porobione :D

Co do gazu, gaśnięcie itp. - owszem jak najbardziej możliwe :) w zwykłej instalacji podciśnieniowej. Resort napisał, że z sekwencją miał mało do czynienia.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga

Post autor: DNF91 »

Z podciśnieniami to z kolei ja nie miałem do czynienia, ale wydaje mi się, że powinno działać podobnie.
Co to za instalka jak samochód Ci gaśnie :D

Duracell, nie doczekasz się :P No chyba, że panowie z torunia do mnie zadzwonią z informacją, że aparat zapłonowy jest sprawny..
Resort
Posty: 15
Rejestracja: 2015-11-02 11:17
Samochód: Ford Probe Medici 1997 2.0L
Lokalizacja: Polska

Re: Gasnie na wolnych obrotach (jak daje na luz i puszcze ga

Post autor: Resort »

Staram się nie rozpisywać za bardzo szczególowo ale w jak najkrótszych i rzeczowych slowach ująć istotę problemu i mam nadzieję że wszyscy mamy już jakieś doświadczenie z autami a przynajmniej z deskorolką:)U mnie nie będzie porad typu -"slyszalem jak dwie baby w maglu gadaly że....." DNF91- widzę że temat blokady pompy paliwa benzyny przy pracy silnika na gazie LPG muszę trochę rozwinąć.Wszyscy montujemy te instalacje gazowe z powodów ekonomicznych i często benzyny w zbiorniku jest tyle "co kot naplakal" równierz i z powodu zbędnego balastu.Nie można dopuścić do pracy pompy benzynowej na sucho,bez paliwa co w dluższej perspektywie zawsze kończy się uszkodzeniem tej pompy.Mnie się to nie zdarzylo ale naprawialem wiele aut z taką awarią. Przeważająca ilość instalacji gazowych to instalacje pólautomatyczne-czyli zalecone odpalanie na benzynie a po wprowadzeniu silnik na wyższe obroty (powyżej szybkości obrotowej pracy na "ssaniu" czyli okolo 1600obr/min lub trochę wyżej) przelącznik automatyczny przerzuca pracę na gaz LPG.Często realizuje to przelącznik trójpolożeniowy firmy> STAG< .W tym czasie (uruchamiania) w nieznacznych ilościach ale benzyny zawsze ubywa i trudno zapanować nad momentem kiedy jej zabraknie.Nasz komfort,bezpieczeństwo i dlugotrwalą pracę pompy zapewni nam dodatkowy przekaźnik elekromagnetyczy sterowany z instalacji gazowej który odlączy nam pompę paliwa przy pracy silnika na gazie LPG,-tak że nie ma też obaw o "zastanie " się pompy paliwa bo jest ona cyklicznie uruchamiana na krótko,-nawet poprzez wlączenie zaplonu i we wszystkich autach które znam pompa uruchamiana jest na okolo 2 sek-nawet w starszych systemach mechanicznych K-Jetronic aby uzupelnić ciśnienie benzyny w ukladzie paliwowym w celu przygotowania do rozruchu silnika.Aspekt syzyfowej pracy owej pompy benzyny przy pracy na LPG pomijam choć i on ma male znaczenie.Mogą być z pewnością i inne rozwiązania instalacji i blokadę należy podlączyć w inny sposób.To byla lwia część instalacji na rynku,dziś sekwencyjne instalacje (lepsze choć trudniejsze w konfigurcji) potanialy i z pewnością jest ich procentowo więcej niż parę lat temu ale i tu należy stosować blokadę pompy paliwa bo montażyści instalacji nie zawsze to czynią.Mam nadzieję że po przeczytaniu tego wpisu podejmiecie wlaściwą dezyzję na TAK i odpowiecie na pytanie -co bylo pierwsze -jajko czy kura ? :) -to tak dla odstresowania. Przepraszam jeśli trochę odjechalem od tematu ale może i ta wiedza się komuś przyda.Mam trochę usterek w swoim aucie Probe medici wersja europejska 1997rok 2.0 L. full opcja i w miarę ich pokonywania będę wklejal fachowe porady lącznie z charakterystyką oscyloskopową pracy wybranych podzespolów.Przypomnę że temat to >dzial techniczny < >LPG< >gaśnie na wolnych obrotach < i do tego wątku się odnosilem rozumując logicznie w pierwszym swoim wpisie (wyżej) że chodzi o pracę na "gazie" i jeśli są dalej klopoty z wolnymi obrotmi to potrzeba więcej informacji-bardziej szczególowych,w tym o typie zamontowanej instalaji LPG. A mialo być krótko hmm.. #-o
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”