Home made kolektor wydechowy

waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Car: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Home made kolektor wydechowy

Post autor: waldii » 2013-10-27 19:05

Mam pytanko,czy ktos bawil sie moze w KLu w budowe kolektora wydechowego od podstaw?Ma ktos jakies doswiadczenie w tym?Jakies madre wyliczenia,srednice,pojemnosc kolektora itp?Niby jakis pomysl jest ale wole jeszcze sie upewnic.Oczywiscie chodzi o NA.Kazdy pomysl i podpowiedzi mile widziane.No oprocz odpowiedzi,ze takie mozna kupic gotowe haha ,bo to z obliczeniami nie ma nic wspolnego,haczy o miske olejowa no i jest o 4x za drogie.

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10496
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: Kocureq » 2013-10-28 07:46

Jakosc kupowanych faktycznie nie jest za dobra, zwlaszcza wsrod chinczykow na ebayu. Ale nie mysl, ze ktos kto liczy te kolektory zrobi to taniej :)

waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Car: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: waldii » 2013-10-28 09:49

Kolektor policzylem sam też chcialem sie tylko upewnic co do wynikow.Dlatego moze ktos sie bawil w to i moze ciutke pomoc.A co do chinskich to tam raczej nikt tego nie liczyl,tak samo fabryczne ori maja wymiary z palca i pewnie stad taka niska sprawnosc m.in

Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1158
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Car: Ford Probe 2.2 GT 89r. jaki to poziom motoryzacyjny ?
Gallery: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: Lukasz » 2013-10-28 14:58

Jest firma w Piastowie która się zajmuje miedzy innymi układami wydechowymi,za kolektor liczą sobie 2200 pln. ze stali nierdzewnej
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)

waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Car: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: waldii » 2013-10-28 17:33

Nie no kolektory robie sam a koszt dwoch pewnie 250zl nie przekroczy.Jedynie chodzi o to,zeby za bardzo wydechu nie rozluznic zwlaszcza,ze mam tylko koncowy

Awatar użytkownika
steam
Posty: 123
Rejestracja: 2012-11-04 13:06
Car: Probe 2.2 GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=20911
Lokalizacja: Góra - Śląskie

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: steam » 2013-11-01 16:00

Ja będę robił sobie kolektor wydechowy do probe 2.2 gt
na ogół jestem ślusarzem i takie sprawy jak własnie większy wydech 2.5cala pełen przelot - downpipe a teraz został mi kolektor te zmiany czuć w probie naprawdę ostro, zmiana wydechu i poprawne jego uszczelnienie zwłaszcza ze stary -miałem 1.75cala a teraz 2.5 daje to piorunujący efekt a jak z kolektorem będzie nie wiem ale myślę że będzie o wiele lepiej, owinięty bandażem
będzie fajnie sie komponował w masce :D zrobię coś podobnego na wzór tego kolektora:
Obrazek

a to mój wydech 2.5

Obrazek
wydech spawany migomagiem ale kolektor będzie tigiem tak że spoiny będą o wiele lepiej wyglądały niż migiem ale wiadomo chciałem to szybciej zrobić, tig jest czaso-chłonniejszy.

waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Car: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: waldii » 2013-11-02 17:21

-- oryginalny post 2013-11-02 15:41 --

no mi sie wydaje,ze mig lepiej sie sprawdza w zakamarkach.Jakos tigiem rury laczyc to spoko ale w takich zakamarkach to mi zawsze gdzies w bok spitala pradzik.Mozna zrodelko podciagnac w bok ale to zabawa ostra.No a w takich kolektorach jak piszesz to owinac koniecznie trzeba,zwlaszcza w turbo,zeby jednak fizyka zadzialala i szybciej zwiewaly te wstretne spalinki

-- dodano 2013-11-02 17:21 --

No dobra,moje obliczenia w koncu dorwalem,bo zostawilem je w aucie i pojechalyyyyyy hehe.
Wychodzi tak.Flansz>>>kolanko hamburskie 43.8mm wewnatrz,za kolankiem powinna isc wg tego wzoru 2*(i*((H-(R-r))^2+(R-r)^2)^0,5*(R+r))^0,5 rura srednicy 42.6mm ale liczylem na ta sama 43.8mm.Idzie jej 16cm.Po tym odcinku 3 lacza sie w jedna.Teraz zagadka,bo stosunek srednic wyjscia z glowicy a tej wlasnie rury zbiorczej wynosi 1.26 czyli w naszym przypadku to bedzie 55.2mm.Ladnie teoretycznie wychodzi zejscie wlasnie tych trzech w jedna 55mm dlugosci 9cm tylko czy da sie to pomiescic pod maska i co dalej skoro po tej 55mm wchodzi do ori reszty czyli 50mm.Czy to nie zaszkodzi????Niby to zgrubienie posluzy jako swoisty bufor a resztaa jako zdlawienie i jednoczesnie zapobiegnie cofnieciu sie fali??Ktos cos pomoze w tej kwestii???

Awatar użytkownika
tomek_jaz
Posty: 31
Rejestracja: 2013-07-14 22:04
Car: Ford Probe 97r 2,5 V6/ S-Max 1.8TDCI/Żuk
Gallery: viewtopic.php?t=21620
Lokalizacja: Szczecin

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: tomek_jaz » 2013-11-11 23:31

Koledzy, po nowym roku planowałem ze stanów ściągnąć kolektor i dolot z ebay'a. Raczej to tania chińszczyzna. Ale one faktycznie są tak kiepskiej jakości że nie warto? Przez chwilę sam myślałem czy nie robić (mam tylko inwertera więc byłoby trochę zabawy) ale najbardziej bałem się spasowania podłączenia do bloku. Te wloty, otwory.
A może ma ktoś jakieś szkice co i jak, wyliczenia jakieś, które mogłyby ewentualnie pomóc w samodzielnej zabawie? Oczywiście jakaś flaszeczka popłynie:P
Z miłości do Fordów.....

Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 941
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Car: PROBE GT-ZE AURORA
Gallery: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: S.H.A.R.K » 2013-11-12 10:53

Zamów sobie kolektor firmy OBX. Zrobiony jest z dużo solidniejszych rur niż reszta ebay'owych no i jest ładnie spasowany (nie trzeba go nagrzewać i podginać tak jak w większości - pasuje idealnie)
Cena jak widać spora, ale moim zdaniem warto jeśli to ma być na dłużej....
http://www.ebay.com/itm/OBX-Racing-Spor ... e9&vxp=mtr
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL

waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Car: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: waldii » 2013-11-13 09:40

jakby co to moge flansze zalatwic z czarnej stali,10mm grubosc.Za dwie te do glowicy co ida i dwa podkolektorowe te trojkaty zaplacilem 120zl.Fakt,ze idealne nie sa,bo ciete plazma ale zle nie jest.A wieczorem wrzuce wymiary jakby komus byly potrzebne

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4897
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: Romas » 2013-11-13 11:13

Ja na Twoim miejscu bym podjechał do kogoś ogarniętego i wyspawał. U mojego znajomego jest to koszt ok 900zł
flansze wycinane laserowo( kwasówka) rury o sciance 2mm(kwasówka)

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: Patryk- » 2013-11-13 14:35

900 robocizna? czy 900 z materiałem :?:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4897
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: Romas » 2013-11-13 15:48

Z materiałem

waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Car: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: waldii » 2013-11-13 17:20

No to taki to porzadny kolektor a nie china z milimetrowa scianka


jakby co
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: Patryk- » 2013-11-14 14:38

Romas pisze:Z materiałem
Nawet bym się nie zastanawiał i zamówił u kolegi (być może skorzystam ale już nie pod te fabryczne turbo).... Sprowadzać jakąś kupę z zagranicy w takiej cenie mija się z celem...
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4897
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: Romas » 2013-11-14 16:55

I będę robił tylko że dolarów w portfelu brak

Awatar użytkownika
steam
Posty: 123
Rejestracja: 2012-11-04 13:06
Car: Probe 2.2 GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=20911
Lokalizacja: Góra - Śląskie

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: steam » 2013-11-14 22:38

ja na wiosnę stratuje własnie z kolektorem
koszt dla mnie praktycznie zerowy tyle co prądu oraz koszt materiału dla porównania koszt wydechu wyniósł mnie 120zł maeriał+ uszczelki za 2.5calową rure o gruosci 1.5 mm zapłaciłem 8zł za kg
jeszcze nawet nie wiem jakie fi mają otwory wydechowe w seryjnym kolektorze mam zamiar zrobić trochę większe.
co do operacji murze miec seryjny kolektor tak aby turbo było w tej samej pozycji co oryginał dlatego muszę mieć zachowane długości i kąty pomierzy flansza przy głowicy a flanszą od turba.
co do materiału jak gadałem nie wiem jakie fi ruły co do kolanek d cięte kątowo i spawane dla mnie to tańsza operacja ponieważ nie mam zamiaru kupować kolanek a takiej giętarki nie posiadam zeby zrobić np. kolanko hamburskie.
flansze bd wypalał plasmą.

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: Patryk- » 2013-11-14 22:59

Kup sobie kolana, wydasz parę groszy a będzie to wyglądać, no i na pewno będzie gladsza droga dla spalin co za tym idzie kolektor będzie spełniał lepiej swoje zadanie, nie widzę tego bez użycia kolan...okaże się że stracisz masę czasu a efekt marny...kolanka nie będą takie drogie bo do kolektora nie użyjesz przecież 2" :wink:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Car: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: waldii » 2013-11-15 08:44

Za kolanko do KLa czyli wew 43.8 dalem 5zl/szt wiec nie warto sie bawic.A uzycie wiekszej srednicy kolanek niz ma wyjscie z glowicy raczej nie wyjdzie na dobre chyba,ze lubisz jak turbo polowe rmp spi ha

Awatar użytkownika
steam
Posty: 123
Rejestracja: 2012-11-04 13:06
Car: Probe 2.2 GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=20911
Lokalizacja: Góra - Śląskie

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: steam » 2013-11-17 16:04

jaka jest średnica w głowicy kanałów wydechowych?
a jaka jest źrenica w kolektorze?
ps.
tak jeśli nie ma zapasu to nie watro.

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: Patryk- » 2014-10-18 20:21

-- oryginalny post 2013-11-26 23:06 --

Ma ktoś schemat flanszy do 2.2GT tej pierwszej od strony turbiny ? interesują mnie wymiary otworów i ich odległości oraz grubość.

-- dodano 2014-10-18 20:21 --

Zna ktoś może kogoś co zrobił by mi flansze do kolektora do 2.2gt chodzi mi o tą stronę do głowicy z czterema dziurami :wink: , mogę dać uszczelkę albo kolektor na wzór ? Ze zwykłej stali oczywiście w rozsądnych pieniądzach.
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4897
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: Romas » 2014-10-20 15:14

kumpel z kwasówki laserowo tnie koszt to ok 70-80 zł

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: Patryk- » 2014-10-20 18:41

a wytnie ze zwykłej stali ?

W sumie to chyba dla niego żadna różnica tylko czy będzie miał materiał czy nie? zapytaj co jak jak byś się z nim kontaktował :wink:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1158
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Car: Ford Probe 2.2 GT 89r. jaki to poziom motoryzacyjny ?
Gallery: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: Lukasz » 2018-04-15 12:16

No dobrze wiemy już z czego wyciąć,a ogarną ktoś jaka długość i średnica rurek by po pospawanou nie wyszło ze zrobiliśmy sobie bajerancki kolektor o seryjnych parametrach :D
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)

Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1158
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Car: Ford Probe 2.2 GT 89r. jaki to poziom motoryzacyjny ?
Gallery: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Home made kolektor wydechowy

Post autor: Lukasz » 2018-04-15 12:24

Oczywiście mam na myśli o kolektor do f2t
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”