Wałek ssący z nowszego FS

Awatar użytkownika
Benet
Posty: 467
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Car: Ford Probe 96' 2.0
Gallery: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Wałek ssący z nowszego FS

Post autor: Benet » 2018-10-12 22:06

Widzę, że na forum jeszcze nikt nic o tym nie pisał ale może ktoś coś wie na ten temat. Montował ktoś wałek ssący z nowszego FS wersja 136KM? Jak sobie policzyłem z parametrów wałka to taka zmiana będzie nawet korzystna ale w praktyce może okazać się inaczej.
Probe 96' 2.0 EURO

Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Car: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Gallery: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Wałek ssący z nowszego FS

Post autor: Sallmo » 2018-10-14 18:31

Pomysł dobry ale czy tylko tym się różnią głowice ? Nie na przykład wielkością zaworów jak w klze?
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."

Awatar użytkownika
Benet
Posty: 467
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Car: Ford Probe 96' 2.0
Gallery: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wałek ssący z nowszego FS

Post autor: Benet » 2018-10-14 18:48

Głowica różni się tylko tym, że nie ma otworu na aparat zapłonowy bo każdy cylinder ma osobną cewkę. Silniki są identyczne tylko różnią się wałkiem i kolektorem dolotowym.
Probe 96' 2.0 EURO

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1875
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Gallery: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Wałek ssący z nowszego FS

Post autor: mysz » 2018-10-15 09:09

Benet pisze:
2018-10-14 18:48
Silniki są identyczne tylko różnią się wałkiem i kolektorem dolotowym.
Nie. Inny jest wał korbowy np. Głowice są inne. Generalnie to inny silnik. Wygląda tylko podobnie
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r

Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 523
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Car: PGT F2T / V40 T4 / A6 C4 2.8
Gallery: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Wałek ssący z nowszego FS

Post autor: Lukas007 » 2019-02-04 15:53

Ogólnie grzebanie FS'a zostawiając go N/A, jest z mojego doświadczenia nieadekwatne do poniesionych kosztów.

Wsadziłem w ten silnik swego czasu koło 10kzł i jechało to jak seryjny KL w budzie Probe.

Ze 115KM na 151KM taką drogą ...

https://www.youtube.com/watch?v=vukVVXwoReQ

Tłoki od FS-ZE + 0.5mm
Obróbka głowicy STAGE III (*)
Wałek ssący od FS-ZE
Wałek wydechowy Corksport
Wtryski od FS-DET 320cc
Kompletny CAI z filtrem Fujita
Układ wydechowy przelotowy 2.0" na dwóch tłumikach i rezonatorze zamiast kata
Kolektor wydechowy 4-1 by EL-TEC
Obróbka głowicy STAGE III
Zaślepiony zawór EGR
Izolacja kolektora ssącego Outlaw Engineering (*)
Strojenie na ECU Master DET 2
Odciecie zaplonu przesuniete na 7500 rpm
Ostatnio zmieniony 2019-02-04 15:56 przez Lukas007, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”