Gturbo / Kocureq Modyfikacje Cd......

Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

to auto bylo kiedys na hamowni?
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Nie było i jeszcze długo nie będzie - jest jeszcze sporo do zrobienia.
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

a ja mysle ze hamownia to nie majatek, a wykres na ktorym juz cos zobaczysz zagrzeje Cie do walki i nie zobaczymy juz tego auta w dziale Giełda :wink:
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Hamowania to nie majątek, ale po prostu niektórym hamowania do szczęścia potrzebna nie jest :)
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

niektorzy ze szczescia sprzedaja auto w trakcie pakowania majatku...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ja bym nie hamował auta przed zakończeniem choć jakiegos etapu prac, bo niby po grzyba ?? żeby sie tylko denerwować?? Jak to co zostało zaplanowane zostanie skończone to można iść sie hamować
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Dobra, robi się niezdrowa atmosfera to czas coś napisać :)

Obecnie w aucie siedzi:
  • Silnik zakuty (tłoki Wiseco, korby z Mustanga, wał wyważony i azotowany, szpilki wielokrotnego użytku do głowic zamiast śrub, mocniejsze sprężynki, talerzyki i zapinki zaworowe)
  • Koło zamachowe i pasowe Fidanza
  • Sprzęgło (tarcza + docisk) ACT 6 łap
  • Szpera LSD w miejsce seryjnego dyferencjału
  • Turbo T3/T4 chińczyk
  • Wastegate Tial
  • FMU Cartech 2025
  • BOV Greddy
  • Intercooler w zderzaku
  • Orurowanie pod turbo - Kalii
  • Wydech 3" z przelotowym tłumikiem końcowym 3" - Kalii
  • Hamulce US Brakes F33i czterotłoczkowe z przodu - tarcze 11,75" (tył seria, nowe zaciski), zbrojone przewody
  • Chłodnica aluminiowa, trójdrożna
  • Komputerek Apexi AVC-R do sterowania doładowaniem
  • Zegary Greddy Boost + EGT (niestety bez alarmu) i AFR w słupku
  • Zawieszenie Tokico z pięciostopniową regulacją twardości, sprężyny progresywne
  • pompa Walbro 190
  • Wtryski od Mazdy Millenii 220ccm
Obecnie wszystko jest zmontowane, tylko solenoid od Apexi nie jest wpięty - działa tylko jako ładny monitorek parametrów i doładowania.

Hamulce są świetne, nie znalazłem nawierzchni na której by nie włączały ABSu.

Niestety auto nie jest skończone, ma kilka problemów. Na początek do zrobienia są:
  1. Wastegate - nie działa jak powinien. Po odpaleniu auta kilka razy otwiera się przy 0,4 bara - zgodnie ze sprężyną. Potem upuszcza spaliny już przy ciśnieniu 0. Trzeba zagsić silnik i dać mu się wystudzić, to znowu napompuje kilka razy i przestaje. Próbowaliśmy z Kaliim nawet odpiąć wężyk sterujący - najpierw turbo napompowało ponad bara, potem znowu przestało.
  2. Chłodzenie - pod maską jest cholernie gorąco, przy dłuższej jeździe w deszczu woda zaczyna odparowywać z maski, co kosmicznie wygląda ;)
  3. Zapalanie - po dobrym zagrzaniu silnika (np. jeździe z użyciem turbiny przez dluższy czas) i zgaszeniu, rozrusznik nie ma siły zakręcić silnikiem. Dopiero po 10-15 minutach można zapalić. Akumulator jest nowy.
Z racji punktów 1. i 2. z powyższej listy auto nie będzie hamowane. Dopiero, jak zrobię coś z wastegate, aby pracował stabilnie i podepnę Apexi, będzie sens jechać się zmierzyć.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Jak uda ci się wyeliminować pkt.2 to nie powinno być problemu z pkt. 3 :wink:

turbina jest blisko rozrusznika i pewnie dlatego się dzieje jak się dzieje..może jakis ekran/izolacja załatwi sprawe..

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Izolacja już jest, rozrusznik owinięty i nie pomaga.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

tam jest z lekka temperatura pewnie,od turbo więc może byc problem-dodatkowo może też nagrzewać sie poprzez skrzynię biegów itd.
nie widziałem na żywo (moze kiedys będzie okazja ;) ) tylko na foto ale wiem jaka ciepłota daje,od turbo..
hmm może pomyśleć nad jakimś ekranem z odpowiedniej grubośći blachy alu czy cuś.. :roll:
Pewnie jak mu nie deptasz i turbo sie mało co załącza to po zgaszeniu motora nie ma problemów z uruchamianiem :wink:

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

[quote="2Ya"]


hmm może pomyśleć nad jakimś ekranem z odpowiedniej grubośći blachy alu czy cuś.. :roll:

Pzdr. & c ya..[/quote

mój pomysł jest taki. Może zamontowac tam jakis wiatrak, który będzie podłączony do termostatu i tak podłaczony do elektryki samochodu, aby nei wyłączał się po wyłaczeniu samochodu. Tak jak mamy ori wiatraki chłodnicy. wtdy taki wiatrak chłodziłby rozrysznik na bierząco.

Pomysł z ekranem jest ok, ale tylko na krótka metę. Ekran i tak będzie się nagrzewał dodatkowo kumulując temperature.

to tylko mój pomysł. Jeżeli waszym zdaniem jest głupi to prosze nie pojechac mnie za ostro :oops: :oops:

pppozdro
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Pomysł z wiatrakiem wcale nie głupi
Zbudować osłonę np. z blachy alu i do tego wentylatorek taki wielkości komputerowego, tylko z metalowymi łopatkami bo te plastikowe mogły by się stopić

Jak byś kocureq potrzebował taki wiatraczek to daj znać, myślę że bym znalazł coś co by sie nadało
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

komputerowy może być za mały ;)
może taki ,od żuka czy nysy jak miały do nagrzewnic ;) :roll: były metalowe :)

poza tym pomysł ok - dawno temu zdaje sie w rajdach samochodowych stosowano takie rozwiązania do chłodzenia kolektora ssącego,komory silnikowej itp. w celu obniżenia temp. silnika i jego elementów itd.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
szerszeń
Posty: 214
Rejestracja: 2005-12-03 10:04
Samochód: I gen. 2.2 GT/ Audi a6 c6 2.4 V6
Lokalizacja: Belchatow

Post autor: szerszeń »

A nie lepiej by było zapodać autko do jakiejś firmy która się zajmuje tuningiem ? VTG jest z Wawy może oni by poradzili coś w tym temacie
czarny mat I 2.2 GT 92 r i 186 koników cudeńko
Audi a6 2.4 04' 177 KM i ten dźwięk V6 pięknie
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

nie obraz sie, ale nie trawie takiego podejscia... wlasnie cala zabawa w tuning polega na tym zeby wysilic szare komorki i probowac az sie dojdzie do celu... montowac wiatraczki, docianc ekrany, dorabiac doloty zimnego powietrza, liczyc myslec rysowac, ciac, spawac... a nie oddac auto do vtg i przyjsc zaplacic... im wiecej zrobisz sam tym wiecej z tego radosci i bardziej jestes pewien ze to bedzie dzialac zawsze :wink:
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

W polsce nie ma rzetelnych firm tym sie zajmujących, no może znalazła by się jedna bynajmniej nie vtg.
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Hehe myślę, że nie ma w klubie nikogo kto mógłby udzwignąć cenę konkretnych modyfikacji w VTG :)
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

VTG wcale nie jest takie super jak wszyscy uważają...
Poczytałem trochę na forum f-body jak traktują szarego klienta który nie zostawia u nich co najmniej kilkudziesięciu tysięcy...
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
sziaba
Posty: 168
Rejestracja: 2008-04-23 20:29
Samochód: Skoda Octavia Scout
Galeria: viewtopic.php?t=13751
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: sziaba »

kocureq co do punktu nr 3 ........ to miałem podobny problem :evil: i u mnie były to szczotki w rozruszniku . Wymieniłem na nowe które mi doszlifowano - dotarto i problem znikł :) .(alternator i akumulator miałem wtedy nowy)
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

To kiedy będzie kot-gniot :lol: 8) :?:
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Gturbo / Kocureq Modyfikacje Cd......

Post autor: Lukask »

Kocur jak tam projekt ?? Czy auto jest w końcu wystrojone i co się z nim dzieje ?
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gturbo / Kocureq Modyfikacje Cd......

Post autor: Kocureq »

Ztuningowałem akumulator, nie lata teraz po całym bagażniku, założyłem tuningowe reflektory euro z Allegro coby było coś widać jak się jeździ, okazało się, że felgi 16" jednak wchodzą na te hamulce (ale jest chyba milimetr miejsca między zaciskiem a felgą). Ostatnio stuningował mi się hallotron i zamiast odpalać to bucha kłębami nieprzepalonej benzyny, a instalacja alarmowa w garażu coś woła, że "za duże stężenie spalin, proszę opuścić garaż" ;) A i tłumik się wypalił doszczętnie i wyciszka pogięła od strzałów w wydechu, to teraz podzwania metalicznie.

A poważnie, to w zeszłym roku kupiliśmy z fiszą mieszkanie i dopadł remont by Daria i kryzys, przez co nie mam kasy na inwestowanie w auto (w parę innych rzeczy też ;)). Co prawda różni tacy owacy chcieli mnie namówić, żebym sprzedał, bo dobre ceny, wysoki kurs euro itp. ale nie sprzedam i jak się odkuję to co nieco mam zamiar zamontować. Tyle, że obecnie jestem na etapie jeżdżenia w trasy kucem 1,5 LPG :/
Awatar użytkownika
fishy
Posty: 307
Rejestracja: 2006-10-18 19:52
Samochód: PROBE '95 2.5V6
Galeria: viewtopic.php?t=19244
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gturbo / Kocureq Modyfikacje Cd......

Post autor: fishy »

kocureq pisze:Tyle, że obecnie jestem na etapie jeżdżenia w trasy kucem 1,5 LPG :/
Oj, bo się Fisza i Kuc obrażą na Kocura i nie będą mu "kity" wozić. Wtedy będziesz musiał zmienić środki lokomocji...
Są godziny, które liczą się podwójnie, i lata niewarte jednego dnia.
Krzysztof Teodor Toeplitz
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Gturbo / Kocureq Modyfikacje Cd......

Post autor: Kędziorek »

kocureq pisze:jestem na etapie jeżdżenia w trasy kucem 1,5 LPG :/
Ty się ciesz, bo ja latam Puntem 1.1 :roll:
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Gturbo / Kocureq Modyfikacje Cd......

Post autor: Lukask »

Najważniejsze, że się go nie wyzbyłeś ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”