Adaptacja zacisków
Z tego co pisze autor posta to potrzebne sa tylko zaciski, klocki i tarcze. Co do modelu mazdy 6 z jaiego maja pochodzic to niewiem czy hamulce sie roznia. Trzeba by sprawdzic w serwisowce do ktorej niemam dostepu.
Widzialem na allegro taki zestaw z 6 ale diesel. Sadze ze hamulce w modelu 6 sa te same oprocz modelu MPS.
Widzialem na allegro taki zestaw z 6 ale diesel. Sadze ze hamulce w modelu 6 sa te same oprocz modelu MPS.
- Astro
- Posty: 617
- Rejestracja: 2007-05-02 22:42
- Galeria: viewtopic.php?t=12878
- Lokalizacja: Vault 101
Re: Adaptacja zacisków
Witam,
Jak już pewnie każdy wie można zaadaptować przednie hamulce z mazdy 6 do forda probe.
Ja to uczyniłem i w poniższym poście postaram się opisać cały proces:
Kupiłem na allegro zaciski od mazdy 6. te same co przedmówca opisywał. Do tego dokupiłem klocki ATE i tarcze gładkie, bo zależało mi na czasie - docelowo będą nawiercane co by jeszcze lepiej wykorzystać potencjał.
Samego procesu zamieniania nie będę opisywał bo każdy pewnie wie jak się zmienia tarcze i klocki a zdjęcie zacisku to nie taka skomplikowana sprawa żeby się nad nią rozwodzić.
Zaciski pasują idealnie nic nie trzeba przerabiać odkręcamy stary przykręcamy nowy i śmiga. Przewód hamulcowy zostawiamy seryjny. Też pasuje bez żadnego przerabiania a ni cudowania. Klocki i tarcze wedle uznania. Z doświadczenia wiem ze lepiej założyć od razu nawiercane.
Proste jak budowa cepa, kupić (pamiętając o sprężynkach do klocków) zdemontować stare, zamontować nowe, odpowietrzyć i śmigać.
Ato ma teraz przejechane jakieś 10-15km wiec nie mogę powiedzieć żeby była jakaś kolosalna różnica ale z zapewnień mechanika wynika że będzie dużo lepie.
Teraz parę zdjęć co by komuś się mogły do czegoś przydać:
Jak już pewnie każdy wie można zaadaptować przednie hamulce z mazdy 6 do forda probe.
Ja to uczyniłem i w poniższym poście postaram się opisać cały proces:
Kupiłem na allegro zaciski od mazdy 6. te same co przedmówca opisywał. Do tego dokupiłem klocki ATE i tarcze gładkie, bo zależało mi na czasie - docelowo będą nawiercane co by jeszcze lepiej wykorzystać potencjał.
Samego procesu zamieniania nie będę opisywał bo każdy pewnie wie jak się zmienia tarcze i klocki a zdjęcie zacisku to nie taka skomplikowana sprawa żeby się nad nią rozwodzić.
Zaciski pasują idealnie nic nie trzeba przerabiać odkręcamy stary przykręcamy nowy i śmiga. Przewód hamulcowy zostawiamy seryjny. Też pasuje bez żadnego przerabiania a ni cudowania. Klocki i tarcze wedle uznania. Z doświadczenia wiem ze lepiej założyć od razu nawiercane.
Proste jak budowa cepa, kupić (pamiętając o sprężynkach do klocków) zdemontować stare, zamontować nowe, odpowietrzyć i śmigać.
Ato ma teraz przejechane jakieś 10-15km wiec nie mogę powiedzieć żeby była jakaś kolosalna różnica ale z zapewnień mechanika wynika że będzie dużo lepie.
Teraz parę zdjęć co by komuś się mogły do czegoś przydać:
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
My definition is High Definition.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: Adaptacja zacisków
Hey,
No i elegancko, piękne hamulce które na pewno będą pięknie hamować. O to chodzi w dobrych modach
5,
No i elegancko, piękne hamulce które na pewno będą pięknie hamować. O to chodzi w dobrych modach
5,
Re: Adaptacja zacisków
mam pytanie czy jarzmo zacisku też wymieniłeś, czy zostało stare od proba?
FORD PROBE IGEN 2,2 GT '91
SREBRNA STRZAŁA
SREBRNA STRZAŁA
- Astro
- Posty: 617
- Rejestracja: 2007-05-02 22:42
- Galeria: viewtopic.php?t=12878
- Lokalizacja: Vault 101
Re: Adaptacja zacisków
Cały nowy zacisk z jarzmem od mazdy 6.
Teraz po przejechaniu około 100km mogę śmiało powiedzieć że warto było!
Przy małych prędkościach nie czuć różnicy, zabawa zaczyna się przy prędkościach przekraczających ok 80km. Auto hamuje równo, nie ma efektu nagrzanych tarcz.
Od 100km do 0km hamował jednostajnie i na moje oko z dużo lepszym rezultatem dodam że na mokrej nawierzchni.
ABS włącza się troszkę wcześniej niż w serii, ale można się przyzwyczaić.
Gorąco polecam, cena tarcz i klocków nie jest dużo większa od seryjnych a i zaciski można znaleźć za 100-200zł.
Jedyną wadą jaką zauważyłem tzn wy wnioskowałem to fakt iż seryjne 15" aluminiowe nie wejdą na te hamulce. Trzeba kupować stalowe 15" od mazdy 6 jeśli ktoś chce zimowe 15'stki.
Pozdrawiam, mam nadzieje że spodobało wam się to co zrobiłem z hamulcami
Teraz po przejechaniu około 100km mogę śmiało powiedzieć że warto było!
Przy małych prędkościach nie czuć różnicy, zabawa zaczyna się przy prędkościach przekraczających ok 80km. Auto hamuje równo, nie ma efektu nagrzanych tarcz.
Od 100km do 0km hamował jednostajnie i na moje oko z dużo lepszym rezultatem dodam że na mokrej nawierzchni.
ABS włącza się troszkę wcześniej niż w serii, ale można się przyzwyczaić.
Gorąco polecam, cena tarcz i klocków nie jest dużo większa od seryjnych a i zaciski można znaleźć za 100-200zł.
Jedyną wadą jaką zauważyłem tzn wy wnioskowałem to fakt iż seryjne 15" aluminiowe nie wejdą na te hamulce. Trzeba kupować stalowe 15" od mazdy 6 jeśli ktoś chce zimowe 15'stki.
Pozdrawiam, mam nadzieje że spodobało wam się to co zrobiłem z hamulcami
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
My definition is High Definition.
Re: Adaptacja zacisków
Odświeżając wątek,
ktoś mógłby się wypowiedzieć jak działa taki zestaw i od jakiej mazdy (model i ew. rocznik) pochodzą te zaciski?
ktoś mógłby się wypowiedzieć jak działa taki zestaw i od jakiej mazdy (model i ew. rocznik) pochodzą te zaciski?
Ford Probe II gen 2,5 r.95
- Chizar
- Klubowicz
- Posty: 1390
- Rejestracja: 2009-02-07 14:17
- Samochód: Biemdablju 528 Touring
- Galeria: viewtopic.php?t=17057
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Adaptacja zacisków
Zaciski od Mazdy 6 (nie myl z 626).
Rocznikowo od początku produkcji (2002r.),do liftu bodajże.
Rocznikowo od początku produkcji (2002r.),do liftu bodajże.
Ford Probe 2.5 v6 93 granatowy BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ
Najlepszy sport to transport!
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ
Najlepszy sport to transport!
Re: Adaptacja zacisków
Ktoś już montował taki zestaw, jak się spisuje? Czy możecie polecić tarcze jakiejś konkretnej firmy? W założeniach mają być nawiercane I czy będzie jakiś problem, żeby je zamontować przy seryjnych felgach (Probe II gen.)
Ford Probe II gen 2,5 r.95
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Adaptacja zacisków
Preczytaj chociaż tę stronę wątku...
Re: Adaptacja zacisków
Seryjnie Probe II gen ma felgi 16" stąd moje pytanie, odnośnie funkcjonalności zacisków od Mazdy 6 wypowiedziała się tylko jedna osoba, a miałem nadzieję na większą ilość wypowiedzi, aby upewnić się, że wymiana zacisków ma sens.
Ford Probe II gen 2,5 r.95
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Re: Adaptacja zacisków
Felgi 16" pasują bez problemu. Jak chcesz wiedzieć więcej to napisz do samo zło od ma u siebie takie hamulce
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
Re: Adaptacja zacisków
Dobry wątek odnośnie adaptacji zacisków z Mazdy6 http://www.performanceprobe.com/forum/s ... hp?t=33557, Samo zło też wyjaśnił wszelkie wątpliwości
Ford Probe II gen 2,5 r.95
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Adaptacja zacisków
Może trochę ucieknę od tematu ale mam lekkie wątpliwości...
Średnica przednich tarcz w probe to 258mm, tył 261mm i hamulce są stosunkowo słabe. Miałem okazję pojeździć trochę Laguną I po lifcie z silnikiem 1,6 tzn. przód tarcze 264mm, tył bębny.
6mm różnicy w średnicy tarczy to jest niewiele a hamulce w Lagunie są o niebo lepsze niż w probku. Pokusiłbym się o stwierdzenie, że Laguna staje dęba.
Myślę, że coś innego może być przyczyną słabych hamulców. W sieci znalazłem informacje, że droga hamowania probka 100-0 wynosi 127 bądź 144 ft. czyli ok. 38-44m więc wynik wg. mnie bardzo dobry. Może przyczyną słabych hamulców jest np. jakiś syf w przewodach hamulcowych, bądź mało wydajna pompa hamulcowa lub coś się dzieje w pompie abs.
Ktoś może się wypowiedzieć coś więcej w tym temacie?
Średnica przednich tarcz w probe to 258mm, tył 261mm i hamulce są stosunkowo słabe. Miałem okazję pojeździć trochę Laguną I po lifcie z silnikiem 1,6 tzn. przód tarcze 264mm, tył bębny.
6mm różnicy w średnicy tarczy to jest niewiele a hamulce w Lagunie są o niebo lepsze niż w probku. Pokusiłbym się o stwierdzenie, że Laguna staje dęba.
Myślę, że coś innego może być przyczyną słabych hamulców. W sieci znalazłem informacje, że droga hamowania probka 100-0 wynosi 127 bądź 144 ft. czyli ok. 38-44m więc wynik wg. mnie bardzo dobry. Może przyczyną słabych hamulców jest np. jakiś syf w przewodach hamulcowych, bądź mało wydajna pompa hamulcowa lub coś się dzieje w pompie abs.
Ktoś może się wypowiedzieć coś więcej w tym temacie?
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Adaptacja zacisków
Główną przyczyną słabego hamowania są niskiej jakości tarcze i klocki.
Im bardziej tarcza się nagrzewa, tym gorsza jest siła hamowania:
Im bardziej tarcza się nagrzewa, tym gorsza jest siła hamowania:
Woda i brud, które dostaną się w obszar styku tarczy hamulcowej z klockiem, mogą zdecydowanie osłabić działanie klocków hamulcowych, a tym samym pogorszyć skuteczność hamulców i wydłużyć drogę hamowania. Za osłabienie hamowania odpowiedzialny może byś również tzw. efekt fadingu, czyli powstawanie poduszki gazowej w miejscu styku tarczy z klockiem hamulcowym w efekcie działania wysokich temperatur. Kolejnym czynnikiem pogarszającym efektywność hamowania są pojawiające się w trakcie eksploatacji obwodowe rowki na powierzchniach roboczych tarcz hamulcowych. Rowki te powodują zmniejszenie rzeczywistej powierzchni styku tarczy z klockiem, co powoduje wzrost nacisku jednostkowego i wzrost temperatury na styku współpracujących elementów (tarczy i klocka).
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Adaptacja zacisków
Myślisz, że nowe nawiercane i nacinane tarcze oraz dobre klocki rozwiążą temat? - jakiś tydzień temu założyłem klocki brembo ale do starych, przetoczonych tarcz. Jak przestanie padać to założę mu nowe tarcze bo właśnie przyszły.
Jednak Laguna do której porównuję ma tarcze dosyć nie równomiernie wytarte a hamulce są super.
Zastanawiam się czy przypadkiem pompa hamulcowa nie ma tam większej wydajności...
Klocki na których do tej pory jeździłem to TRW bądź ktoś wcześniej przełożył z nich blaszki z firmą do innych klocków...
Jednak Laguna do której porównuję ma tarcze dosyć nie równomiernie wytarte a hamulce są super.
Zastanawiam się czy przypadkiem pompa hamulcowa nie ma tam większej wydajności...
Klocki na których do tej pory jeździłem to TRW bądź ktoś wcześniej przełożył z nich blaszki z firmą do innych klocków...
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Adaptacja zacisków
Za jakiś tydzień będę mógł potwierdzić, czy aby na pewno tak jest .matix84 pisze:Myślisz, że nowe nawiercane i nacinane tarcze oraz dobre klocki rozwiążą temat?
Bardzo możliwe.matix84 pisze:Jednak Laguna do której porównuję ma tarcze dosyć nie równomiernie wytarte a hamulce są super.
Zastanawiam się czy przypadkiem pompa hamulcowa nie ma tam większej wydajności...
A może zaciski są kilku tłoczkowe
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Adaptacja zacisków
moim zdaniem jest tez istotna waga przodu czyli poniekat silnika, a w lagunie ten 1.6 jest dosc lekki w porownaniu do v-ki przy probku i tez jest ktutrza wiec moze byc wiekrze cisnienie przy chamowaniu.
- Sallmo
- Klubowicz
- Posty: 1886
- Rejestracja: 2007-08-26 17:46
- Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
- Galeria: viewtopic.php?t=14192
- Lokalizacja: Warszawa Praga Północ
Re: Adaptacja zacisków
Romas ... piłeś nie pisz , piszesz nie pij
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 2011-04-05 20:09
- Samochód: Probe 93 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=18905
- Lokalizacja: Środa Śląska
Re: Adaptacja zacisków
A zakładal ktos juz nawiercane i nacinane tarcze zimmermana z jakimis klockami dobrej firmy, zastanawiam sie nad kupnem, ale jedna tarcza kosztuje 290 zl i chciallbym miec pewnosc ze to cos zmieni.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Adaptacja zacisków
Tarcze Mikody masz prawie o połowe tańsze a są 1klasa (z resztą już było kiedyś o tej firmie pisane )
http://www.mikoda.pl/sklep/c385,PROBE-II--ECP-
http://www.mikoda.pl/sklep/c385,PROBE-II--ECP-
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 2011-04-05 20:09
- Samochód: Probe 93 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=18905
- Lokalizacja: Środa Śląska
Re: Adaptacja zacisków
Chyba bede musial sie skusic, zawsze staralem sie wkladac jak najlepszej jakosci czesci do autka a jakos polska produkcja z najlepsza jakoscia mi sie nie kojarzyla, no ale warto sie wkoncu przekonac
Re: Adaptacja zacisków
Nie wiem czy już było czy nie ...
tak sobie rozważam, czy jest możliwe dołożenie drugiego zacisku na tarcze, tak aby były 2 na koło, czy odniesie to pożądany skutek. Wiadomo, że trzeba by dorobić mocowanie i połączyć przewód z dwóch zacisków, pytanie jeszcze czy nie trzeba podnieść ciśnienia ...
tak sobie rozważam, czy jest możliwe dołożenie drugiego zacisku na tarcze, tak aby były 2 na koło, czy odniesie to pożądany skutek. Wiadomo, że trzeba by dorobić mocowanie i połączyć przewód z dwóch zacisków, pytanie jeszcze czy nie trzeba podnieść ciśnienia ...
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
gg 16101475
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Adaptacja zacisków
Cisnienie podniesiesz mocniej cisnac noga
jak znajdziesz miejsce zeby zamontowac drugi zacisk stabilnie tp czemu nie. Przynajmniej bedziesz pierwszy z takim pomyslem
jak znajdziesz miejsce zeby zamontowac drugi zacisk stabilnie tp czemu nie. Przynajmniej bedziesz pierwszy z takim pomyslem
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: Adaptacja zacisków
Może i się nie znam ale według mnie będzie należało w takim układzie zwiększyć wydajność pompy. Dwa dodatkowe zaciski to dodatkowa objętość płynu potrzebna do skutecznego zblokowania kół, przy standardowej pompie może brakować.micek pisze:Nie wiem czy już było czy nie ...
tak sobie rozważam, czy jest możliwe dołożenie drugiego zacisku na tarcze, tak aby były 2 na koło, czy odniesie to pożądany skutek. Wiadomo, że trzeba by dorobić mocowanie i połączyć przewód z dwóch zacisków, pytanie jeszcze czy nie trzeba podnieść ciśnienia ...
Czy próbował już ktoś montować zestaw z innego samochodu np Golf VR6, tam są zdecydowanie większe tarcze. Drugie pytanie jak się sprawuje hydrauliczny ręczny, wiem, że niektórzy takie przeróbki robili.