Adaptacja zacisków

Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Z tego co pisze autor posta to potrzebne sa tylko zaciski, klocki i tarcze. Co do modelu mazdy 6 z jaiego maja pochodzic to niewiem czy hamulce sie roznia. Trzeba by sprawdzic w serwisowce do ktorej niemam dostepu.

Widzialem na allegro taki zestaw z 6 ale diesel. Sadze ze hamulce w modelu 6 sa te same oprocz modelu MPS.
Obrazek
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: Astro »

Witam,

Jak już pewnie każdy wie można zaadaptować przednie hamulce z mazdy 6 do forda probe.
Ja to uczyniłem i w poniższym poście postaram się opisać cały proces:

Kupiłem na allegro zaciski od mazdy 6. te same co przedmówca opisywał. Do tego dokupiłem klocki ATE i tarcze gładkie, bo zależało mi na czasie - docelowo będą nawiercane co by jeszcze lepiej wykorzystać potencjał.
Samego procesu zamieniania nie będę opisywał bo każdy pewnie wie jak się zmienia tarcze i klocki a zdjęcie zacisku to nie taka skomplikowana sprawa żeby się nad nią rozwodzić.
Zaciski pasują idealnie nic nie trzeba przerabiać odkręcamy stary przykręcamy nowy i śmiga. Przewód hamulcowy zostawiamy seryjny. Też pasuje bez żadnego przerabiania a ni cudowania. Klocki i tarcze wedle uznania. Z doświadczenia wiem ze lepiej założyć od razu nawiercane.
Proste jak budowa cepa, kupić (pamiętając o sprężynkach do klocków) zdemontować stare, zamontować nowe, odpowietrzyć i śmigać.
Ato ma teraz przejechane jakieś 10-15km wiec nie mogę powiedzieć żeby była jakaś kolosalna różnica ale z zapewnień mechanika wynika że będzie dużo lepie.
Teraz parę zdjęć co by komuś się mogły do czegoś przydać:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: RX »

Hey,

No i elegancko, piękne hamulce które na pewno będą pięknie hamować. O to chodzi w dobrych modach :)

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
cezar21
Posty: 15
Rejestracja: 2007-08-30 21:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: cezar21 »

mam pytanie czy jarzmo zacisku też wymieniłeś, czy zostało stare od proba?
FORD PROBE IGEN 2,2 GT '91
SREBRNA STRZAŁA
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: Astro »

Cały nowy zacisk z jarzmem od mazdy 6.

Teraz po przejechaniu około 100km mogę śmiało powiedzieć że warto było!
Przy małych prędkościach nie czuć różnicy, zabawa zaczyna się przy prędkościach przekraczających ok 80km. Auto hamuje równo, nie ma efektu nagrzanych tarcz.
Od 100km do 0km hamował jednostajnie i na moje oko z dużo lepszym rezultatem dodam że na mokrej nawierzchni.
ABS włącza się troszkę wcześniej niż w serii, ale można się przyzwyczaić.
Gorąco polecam, cena tarcz i klocków nie jest dużo większa od seryjnych a i zaciski można znaleźć za 100-200zł.
Jedyną wadą jaką zauważyłem tzn wy wnioskowałem to fakt iż seryjne 15" aluminiowe nie wejdą na te hamulce. Trzeba kupować stalowe 15" od mazdy 6 jeśli ktoś chce zimowe 15'stki.

Pozdrawiam, mam nadzieje że spodobało wam się to co zrobiłem z hamulcami :wink: :wink: :wink:
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
foxx999
Posty: 9
Rejestracja: 2009-11-18 23:44

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: foxx999 »

Odświeżając wątek,
ktoś mógłby się wypowiedzieć jak działa taki zestaw i od jakiej mazdy (model i ew. rocznik) pochodzą te zaciski?
Ford Probe II gen 2,5 r.95
Awatar użytkownika
Chizar
Klubowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 2009-02-07 14:17
Samochód: Biemdablju 528 Touring
Galeria: viewtopic.php?t=17057
Lokalizacja: Warszawa

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: Chizar »

Zaciski od Mazdy 6 (nie myl z 626).
Rocznikowo od początku produkcji (2002r.),do liftu bodajże.
Ford Probe 2.5 v6 93 granatowy BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ :(


Najlepszy sport to transport! :)
foxx999
Posty: 9
Rejestracja: 2009-11-18 23:44

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: foxx999 »

Ktoś już montował taki zestaw, jak się spisuje? Czy możecie polecić tarcze jakiejś konkretnej firmy? W założeniach mają być nawiercane :) I czy będzie jakiś problem, żeby je zamontować przy seryjnych felgach (Probe II gen.)
Ford Probe II gen 2,5 r.95
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: Kocureq »

Preczytaj chociaż tę stronę wątku...
foxx999
Posty: 9
Rejestracja: 2009-11-18 23:44

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: foxx999 »

Seryjnie Probe II gen ma felgi 16" stąd moje pytanie, odnośnie funkcjonalności zacisków od Mazdy 6 wypowiedziała się tylko jedna osoba, a miałem nadzieję na większą ilość wypowiedzi, aby upewnić się, że wymiana zacisków ma sens.
Ford Probe II gen 2,5 r.95
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: Dee Jay »

Felgi 16" pasują bez problemu. Jak chcesz wiedzieć więcej to napisz do samo zło od ma u siebie takie hamulce
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
foxx999
Posty: 9
Rejestracja: 2009-11-18 23:44

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: foxx999 »

Dobry wątek odnośnie adaptacji zacisków z Mazdy6 http://www.performanceprobe.com/forum/s ... hp?t=33557, Samo zło też wyjaśnił wszelkie wątpliwości :)
Ford Probe II gen 2,5 r.95
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: matix84 »

Może trochę ucieknę od tematu ale mam lekkie wątpliwości...
Średnica przednich tarcz w probe to 258mm, tył 261mm i hamulce są stosunkowo słabe. Miałem okazję pojeździć trochę Laguną I po lifcie z silnikiem 1,6 tzn. przód tarcze 264mm, tył bębny.
6mm różnicy w średnicy tarczy to jest niewiele a hamulce w Lagunie są o niebo lepsze niż w probku. Pokusiłbym się o stwierdzenie, że Laguna staje dęba.
Myślę, że coś innego może być przyczyną słabych hamulców. W sieci znalazłem informacje, że droga hamowania probka 100-0 wynosi 127 bądź 144 ft. czyli ok. 38-44m więc wynik wg. mnie bardzo dobry. Może przyczyną słabych hamulców jest np. jakiś syf w przewodach hamulcowych, bądź mało wydajna pompa hamulcowa lub coś się dzieje w pompie abs.
Ktoś może się wypowiedzieć coś więcej w tym temacie?
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: wujeksex »

Główną przyczyną słabego hamowania są niskiej jakości tarcze i klocki.
Im bardziej tarcza się nagrzewa, tym gorsza jest siła hamowania:
Woda i brud, które dostaną się w obszar styku tarczy hamulcowej z klockiem, mogą zdecydowanie osłabić działanie klocków hamulcowych, a tym samym pogorszyć skuteczność hamulców i wydłużyć drogę hamowania. Za osłabienie hamowania odpowiedzialny może byś również tzw. efekt fadingu, czyli powstawanie poduszki gazowej w miejscu styku tarczy z klockiem hamulcowym w efekcie działania wysokich temperatur. Kolejnym czynnikiem pogarszającym efektywność hamowania są pojawiające się w trakcie eksploatacji obwodowe rowki na powierzchniach roboczych tarcz hamulcowych. Rowki te powodują zmniejszenie rzeczywistej powierzchni styku tarczy z klockiem, co powoduje wzrost nacisku jednostkowego i wzrost temperatury na styku współpracujących elementów (tarczy i klocka).
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: matix84 »

Myślisz, że nowe nawiercane i nacinane tarcze oraz dobre klocki rozwiążą temat? - jakiś tydzień temu założyłem klocki brembo ale do starych, przetoczonych tarcz. Jak przestanie padać to założę mu nowe tarcze bo właśnie przyszły.
Jednak Laguna do której porównuję ma tarcze dosyć nie równomiernie wytarte a hamulce są super.
Zastanawiam się czy przypadkiem pompa hamulcowa nie ma tam większej wydajności...
Klocki na których do tej pory jeździłem to TRW bądź ktoś wcześniej przełożył z nich blaszki z firmą do innych klocków...
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: wujeksex »

matix84 pisze:Myślisz, że nowe nawiercane i nacinane tarcze oraz dobre klocki rozwiążą temat?
Za jakiś tydzień będę mógł potwierdzić, czy aby na pewno tak jest :wink: .
matix84 pisze:Jednak Laguna do której porównuję ma tarcze dosyć nie równomiernie wytarte a hamulce są super.
Zastanawiam się czy przypadkiem pompa hamulcowa nie ma tam większej wydajności...
Bardzo możliwe.
A może zaciski są kilku tłoczkowe :?:
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: Romas »

moim zdaniem jest tez istotna waga przodu czyli poniekat silnika, a w lagunie ten 1.6 jest dosc lekki w porownaniu do v-ki przy probku i tez jest ktutrza wiec moze byc wiekrze cisnienie przy chamowaniu.
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: Sallmo »

Romas ... piłeś nie pisz , piszesz nie pij ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
jimmie
Posty: 38
Rejestracja: 2011-04-05 20:09
Samochód: Probe 93 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18905
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: jimmie »

A zakładal ktos juz nawiercane i nacinane tarcze zimmermana z jakimis klockami dobrej firmy, zastanawiam sie nad kupnem, ale jedna tarcza kosztuje 290 zl i chciallbym miec pewnosc ze to cos zmieni.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: Romas »

Tarcze Mikody masz prawie o połowe tańsze a są 1klasa :wink: (z resztą już było kiedyś o tej firmie pisane :wink: )

http://www.mikoda.pl/sklep/c385,PROBE-II--ECP-
jimmie
Posty: 38
Rejestracja: 2011-04-05 20:09
Samochód: Probe 93 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18905
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: jimmie »

Chyba bede musial sie skusic, zawsze staralem sie wkladac jak najlepszej jakosci czesci do autka a jakos polska produkcja z najlepsza jakoscia mi sie nie kojarzyla, no ale warto sie wkoncu przekonac 8)
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: micek »

Nie wiem czy już było czy nie ...
tak sobie rozważam, czy jest możliwe dołożenie drugiego zacisku na tarcze, tak aby były 2 na koło, czy odniesie to pożądany skutek. Wiadomo, że trzeba by dorobić mocowanie i połączyć przewód z dwóch zacisków, pytanie jeszcze czy nie trzeba podnieść ciśnienia ...
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Adaptacja zacisków

Post autor: Kocureq »

Cisnienie podniesiesz mocniej cisnac noga :)

jak znajdziesz miejsce zeby zamontowac drugi zacisk stabilnie tp czemu nie. Przynajmniej bedziesz pierwszy z takim pomyslem :P
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Adaptacja zacisków

Post autor: wuka »

micek pisze:Nie wiem czy już było czy nie ...
tak sobie rozważam, czy jest możliwe dołożenie drugiego zacisku na tarcze, tak aby były 2 na koło, czy odniesie to pożądany skutek. Wiadomo, że trzeba by dorobić mocowanie i połączyć przewód z dwóch zacisków, pytanie jeszcze czy nie trzeba podnieść ciśnienia ...
Może i się nie znam ale według mnie będzie należało w takim układzie zwiększyć wydajność pompy. Dwa dodatkowe zaciski to dodatkowa objętość płynu potrzebna do skutecznego zblokowania kół, przy standardowej pompie może brakować.

Czy próbował już ktoś montować zestaw z innego samochodu np Golf VR6, tam są zdecydowanie większe tarcze. Drugie pytanie jak się sprawuje hydrauliczny ręczny, wiem, że niektórzy takie przeróbki robili.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”