jak podniesc moc w 2,5 v6

Łukasz 2,5
Posty: 3
Rejestracja: 2007-08-18 22:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

jak podniesc moc w 2,5 v6

Post autor: Łukasz 2,5 »

witam posiadam probka 2,5 v6 i generalnie irytuje mnie fakt ze auto ładne ma naprawde duży piec a jest tak słabe :/(jak na taki silnik).Potrzebuje informacji w jaki sposob mozna podniesc moc w tym autku pomijajac chiptuning.Ogolnie zastanawiam sie nad zmiana dolotu i wydechu na przelotowy ale z tego co mi wiadomo to w wolnossacych moze to troche pokąplikowac plany i auto zamiast byc szybsze bedzie wolniejsze i wogole kupa... jesli ktos wie cos na ten temat to prosze pisac
pozdrawiam
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Post autor: wojtas89 »

Przedewszystkim dolot!! wydech no najlepiej przelot, vris box, lekkie kolo zamachowe, i juz efekt jest fajny, chyba że masz kupe kasy to robisz kompleksowy i bezwzgledny tuning jednostki wolnossącej (czyli: nowe wałki ,okucie, wieksze wtryskiwacze, spotrowe zawory, sportowe sprzęgło,planowanie głowicy, cienkie uszczelki i wiele innych żeczy czyli kupa kasy no i przy maksymalnym tuningu to ze 280 koni możesz wyrezać z V6). Chyba że stać cie na uturbianie :wink:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: jak podniesc moc w 2,5 v6

Post autor: Robert »

Łukasz 2,5 pisze:irytuje mnie fakt ze auto ładne ma naprawde duży piec
Jeremy Clarkson jak kupił mesia S-klasę, to się zirytował, że w ogóle pieca nie zamontowali i (z pomocą ekipy polskich murarzy) postanowił naprawić błąd konstruktorów - wstawił kominek. Facet się zna (nie zaprzeczysz), więc może też stuninguj swój piec - jakieś ładne kafelki w kwiatki, jakieś zdjęcia rodzinne na okapie, ładny "przelotowy" komin. Obrazek

A sensowne porady najszybciej znajdziesz tutaj: :arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=2277

Dee Jay pisze:Ale zważywszy że dziś sob wieczór to wybaczymy robertowi :wink:
Sorki, jakbym był trzeźwy, to bym zablokował z pełną surowością, ale po pijaku nie moderuję. Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
domo
Posty: 745
Rejestracja: 2006-04-08 20:45
Galeria: viewtopic.php?t=11027
Lokalizacja: Gubin

Post autor: domo »

to zanim Roberta przestaną wkurzać za głośno tupające pająki pod sufitem zapodam 1 link z bliźniaczego forum
TUNING MAZDA 626 2,5 v6
Lecz nie skończyła się obława i nie śpią gończe psy
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
Awatar użytkownika
lukasz16m
Posty: 133
Rejestracja: 2007-07-10 20:54
Galeria: viewtopic.php?t=11778
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: lukasz16m »

Nie ma jak to 2.2 turbo. :twisted: Już bez przeróbek dwójka ma co robić żeby się tak zebrać jak jedyna słuszna generacja, a co dopiero po przeróbkach :twisted: 8) .Ale najważniejsze żeby mieć chęci i rasować nasze cudeńka :D A fotki jakieś możesz wystawić,pochwal się swoim autkiem,pewnie inni klubowicze z chęcią też by je obejżeli :D .
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

To auto jak najbardziej nadaje się do tuningu - pytanie ile masz kasy, żeby je przyspieszyć? Możesz zrobić generalnie wszystko, pieniądze wyznaczają granice.

Jeśli przyspieszenie Ci nie wystarczy to sprawdź najpierw czy z Twoim Probkiem wszystko okej. Vrisy - system doładowania rezonansowego zazwyczaj nie działa (wada grubej większości Probasów) + ten silnik lubi gubić kompresje, szczególnie starsze roczniki. Najlepiej sprawdź go na hamowni, jeśli chcesz mieć 100% pewności co auto potrafi teraz, a co będzie potrafiło po przeróbkach.

Widziałem Probki II V6 co miały prawie tyle koni co 2.0 - ba, te silnik są bardzo czułe i lubią gubić moc niestety. Wtedy często można odnieść wrażenie, że auto nie jest zbyt moce i dostać baty od byle czego. Nie mówię, że tak jest z Twoim egzemplarzem, ale warto to sprawdzić, żebyś wiedział czarno na białym na czym stoisz - dlatego polecam hamownię, jeśli się nie boisz konfrontacji z całą prawdą jaką pokazują rolki :)

Co do mocy - na youtube jest jeden Probas co ma 540 koni, a drugi ponad 800... :)

Pozdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Łukasz 2,5
Posty: 3
Rejestracja: 2007-08-18 22:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Łukasz 2,5 »

ogólnie dzięks za inf,generalnie nie stac mnie na to zeby uturbiać v6 :P i mysle ze malo osob z forum jest w stanie wysypac tyle kasy... no a chodzi mi o te podstawowe przeróbki typu dolot,wydech,świece, jakis dodatek typu (naprawde dobry olej silnikowy) no i ogolnie mam mankament z tym wydechem i dolotem bo slyszalem duzo roznych zdan na ten temat i boje sie ze wrzuce pieniadze w bloto i jeszcze okaze sie ze autko jezdzi gorzej niz jezdzilo :/ dlatego prosilem o zdania innych na ten temat a najlepiej tych ktorzy juz to przerabiali w swoich autkach

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Łukaszu, generalnie podnoszenie mocy w wolnossących silnikach to delikatna sprawa. W rozsądnych pieniądzach możesz podnieść moc do ok 170koni. Później jest coraz drożej i trudniej.

O ile dolot możesz zrobić bardzo fajny (są dedykowne doloty do Probe 2.5V6), o tyle sprawa z wydechem jest kontrowersyjna bo nie ma dowodów na to że podnosi się moc, czy moment obr po wymianie układu wydechowego. Możesz zamówić kolektory z USA, dopieścić Vris`y Vrisboxem i dać lekkie koło zamachowe. Po takich zmianach powinieneś odczuć poprawę. A jeśli będzie Ci mało to TYLKO IGT i 2.2TURBO :twisted: :twisted:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Jeśli chcesz szybko i w miarę tanio to po prostu ściągaj wszystko ze Stanów. Gotowe graty do szybkiego montażu, a wbrew opiniom do Probe w USA kupisz wszystko co chcesz. Od dolotów, zewnętrznych cewek po gotowe turbo kity czy kompressor kity (ze wszystkim co potrzeba).

Zdecydowanie najpierw przed tym jak cokolwiek dłubniesz sprawdź kompresje, albo najlepiej pojedź na hamownie - tak jak pisałem, przed tuningiem zobacz czy Twoje auto jest w ogóle blisko seryjnej mocy! Chłopaki z forum mieli na seryjnych autach wyniki 170 koni, ale i zdarzały się wielkie rozczarowania - to na prawdę warto sprawdzić przed tuningiem, bo po co ładować kasę w tuning, jeśli podniesiona moc po prostu zbliży Cię do mocy seryjnej.

Ja mam co nieco więcej w moim Probku (co w nim mam jest w stopce) ale nie pojechałem na hamownie przed i po i teraz mogę gdybać... (żałuje, że nie pojechałem) co jak co robię auto tylko dla siebie więc mi jest obojętnie czy tam jest teraz 120 koni czy 300 koni - odczuwam wyraźną różnicę i jestem zadowolony ;)

Co do podstawowych przeróbek:

Kup długi dolot ze stożkiem, kolektory i wydech np. Borla CatBack, lub Greddy - to są sprawdzone, dokładnie policzone wydechy + resonated test pipe (przelot zamiast kata) lub sportowego kata do tego lekkie koło zamachowe z Mazdy Mx-3 1.8 V6 i już poczujesz różnicę.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

RX pisze:Witam,

To auto jak najbardziej nadaje się do tuningu - pytanie ile masz kasy, żeby je przyspieszyć? Możesz zrobić generalnie wszystko, pieniądze wyznaczają granice.
A jak nie masz kasy to znaczy ze kupiles za wolne auto, bawisz sie w kompleksowy tuning lub mniej kompleksowy, to potem moga pojawic sie problemy, a przy sprzedaży rzeźbione auto nie jest atrakcyjne, wręcz zaniża wartość
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

W sumie prawda!

Zależy też kto jak do tego podchodzi. Dla mnie tuning mojego Probka to po prostu urozmaicenie i zabawa - nie oczekuje super efektów i wygranych na 1/4 mili. Kiedyś byłem mega zajarany wyścigami, ćwiartką itp itd, teraz mi przeszło i po prostu czerpię przyjemność z jazdy, czasami ścigając się z kolegami dla zabawy lub przypadkowo na trasie.

Łukasz swoją drogą Probas ma w pełnej serii zadowalające osiągi - zmierz sobie czas do setki i powiedz co wyszło.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Wiek ktoś o jakim chipie wspomina gość z linku domownika?
chip Superchips 1500 zł
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Jak i do ilu można podnieść moc:
:arrow: http://www.performanceprobe.com/upgrade ... #Upgrading
(w dwójkach: 2.5 -> 250KM, 2.0 -> 400KM)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
mlody1921
Posty: 90
Rejestracja: 2008-08-10 11:27
Galeria: viewtopic.php?t=14779

Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6

Post autor: mlody1921 »

Witam czy ktoś ma może możliwość porównania czy spasowały by wtryski od 2,2T do 2,5 v6 ??

i czy wie ktoś jaką wydajność maja wtryski od 2,5v6, bo od 2,2t maja ponoć 330
Awatar użytkownika
kremat0r
Posty: 147
Rejestracja: 2008-07-15 20:40
Samochód: Igen 2.2T Czerwień
Lokalizacja: Poznań

Re: Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6

Post autor: kremat0r »

2,5V6 ma 220cc , a z 2.2T mają tak jak piszesz 330cc.

A z 2.2T Ci nie podejdą bo są top feed.

Jak chcesz większe wtryski do 2,5V6 do pasują od millenii.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
mlody1921
Posty: 90
Rejestracja: 2008-08-10 11:27
Galeria: viewtopic.php?t=14779

Re: Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6

Post autor: mlody1921 »

tylko ciężko kupić wtryski od milleni, tak samo jak fmu 10:1
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6

Post autor: RX »

Hey,

Prawda, sam chciałem kiedyś kupić i bardzo nieciekawie było :(

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6

Post autor: Kocureq »

Kup regulowane FMU i sobie ustawisz 10:1 :twisted:
mlody1921
Posty: 90
Rejestracja: 2008-08-10 11:27
Galeria: viewtopic.php?t=14779

Re: Pasowanie wtrysków od 2,2t do v6

Post autor: mlody1921 »

Plan jest kupić wtryski o Mili i do tego FMU 10:1

a pytanko wiecie kto by mógł załatwić FMU 10:1 ??
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.

Post autor: CBR »

Ostatnio w Ciekawe a wręcz zabawne.. zaintrygowała mnie aukcja w której wystawiający wyciąga z silnika 2,5l V6 do 210 koni bez czipa i ingerencji w instalację.

Postanowiłem zlicytować i podzielić się z wami tymi niezwykłymi informacjami 8)

Poniżej podaje załącznik w którym jest przepis :)
Załączniki
probe.doc
(505.5 KiB) Pobrany 216 razy
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.

Post autor: Ero »

Zalosne jest to ze wiekszosc tego opisu jest moja rozmowa z pewna osoba. Gratuluje zenady dla tego pana.

W tym opisie sa wielkie luki i bez sterownika nie wyciagnie sie 210HP.
Bez sterownika mozna pociagnac max do 180hp.

-- dodano 2009-11-12 23:43 --

I jest w polsce jeden probas ktory ma wszystko co w tym opisie zrobione :D Slowo w slowo :D:D:D
Jezeli obecny wlascicie zmieni parownik od LPG wyciagnie z niego okolo 180HP.


Jedno jest pewne ze z tym probasem zadna seryjna Vka nie ma szans w sprincie.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Cholera niepotrzebnie zmarnowalem 10zl :twisted: cholernie bylem ciekaw tych modyfikacji :mrgreen: niestety u mnie nie daly 210KM:D pewnie dla tego ze mam seryjny kolektor :twisted: .
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.

Post autor: Taxon »

Bo zamówiłeś tylko jeden zestaw. Nie wiesz, ze moc jest zależna od ilości zakupionych egzemplarzy ?

Ero, mam tylko jedno pytanie. Czy koleś o którym mówisz jest klubowiczem ?
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Re: Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.

Post autor: wingerman »

S_H_A_D_O_W pisze:Cholera niepotrzebnie zmarnowalem 10zl :twisted: cholernie bylem ciekaw tych modyfikacji :mrgreen: niestety u mnie nie daly 210KM:D pewnie dla tego ze mam seryjny kolektor :twisted: .
A może Twój silnik to po prostu padaka ;)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Jak do silnka V6 dosypać koni. 210,300, a może i więcej.

Post autor: S_H_A_D_O_W »

wingerman pisze: A może Twój silnik to po prostu padaka ;)
Faq nie pomyslalem o tym :mrgreen: w koncu zrobilem od remontu juz ponad 50tys wiec moze to juz jego koniec :mrgreen:
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”