Strona 1 z 3

Sprzęgło metody tuningu.

: 2007-09-02 23:53
autor: Bogdan9999
Witam zakładam taki temacik i każdy może sie chwalić i opisywać co zrobił u siebie ze sprzęgłem aby było lepsze ;)
A teraz to co ja mam u siebie :) Postanowiłem wzmocnić docisk bo żywotność spieka mnie nie przekonywała max 30 000km :(
A oto parę fotek jak to robiłem i co wyszło :) Miłego oglądania i nie komentować malowania tak chciałem i tak zrobiłem ;) Wytrzymałość mojego sprzęgła szacuję na jakieś 400 KM. Jak złożę nowego probka do kupy to opiszę jak to sie sprawuje i jak pracuje. Pozdro
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Re: Sprzęgło metody tuningu.

: 2007-09-03 05:13
autor: Kocureq
Bogdan9999 pisze:Postanowiłem wzmocnić docisk bo żywotność spieka mnie nie przekonywała max 30 000km :(

Wytrzymałość mojego sprzęgła szacuję na jakieś 400 km.
Hm... :roll: :roll: :roll: :wink:

: 2007-09-03 07:10
autor: jarsonik
400 km?? hm...........no ni ebardzo mi się usmiecha taki tuning :lol:

: 2007-09-03 08:08
autor: Lisiu
chyba gdzieś zero jedno Bodzio zgubiłes :wink:

: 2007-09-03 09:59
autor: Drzymek
Ja mam założone nowiutkie sprzęgło z firmy F1 racing i ma wytrzymać do 260KM i 400NM momentu obr. Wkrótce wstawię fotki z montażu.

: 2007-09-03 11:10
autor: kollek
Koledzy chyba źle zrozumieli Bogdana. Zapewne mu chodziło o konie mechaniczne (KM) a nie kilometry :P

: 2007-09-03 12:54
autor: Robert
Koledzy w delikatny sposób zwracali uwagę na różnicę między KM a km - szczególnie, jeśli się w 1 tekście sprowadza obie jednostki do jednego (patrz cytat Kocurqa).

: 2007-09-03 14:12
autor: Kocureq
kollek pisze:Koledzy chyba źle zrozumieli Bogdana. Zapewne mu chodziło o konie mechaniczne (KM) a nie kilometry :P
Proszę nie przekręcać słów Bogdana, napisał km to km, a nie KM. Równie dobrze można by mówić, że jego sprzęgło ma trwałość 400 Kur.. Mać, czyli okrzyków które wznosisz jak ruszasz na wyścigach i nie dajesz rady :D

: 2007-09-03 14:42
autor: kollek
kocureq pisze: Proszę nie przekręcać słów Bogdana, napisał km to km, a nie KM. Równie dobrze można by mówić, że jego sprzęgło ma trwałość 400 Kur.. Mać, czyli okrzyków które wznosisz jak ruszasz na wyścigach i nie dajesz rady :D
no w sumie racja :)

: 2007-09-03 16:07
autor: Bogdan9999
Oj jacy wy skrupulatni :D Już poprawiłem :wink: :lol:

: 2007-09-03 17:54
autor: daniel
Drzymek pisze:Ja mam założone nowiutkie sprzęgło z firmy F1 racing i ma wytrzymać do 260KM i 400NM momentu obr. Wkrótce wstawię fotki z montażu.
ile dałeś i gdzie można kupic :D

: 2007-09-03 20:06
autor: davidlive
no kolego a co to am znaczyć :evil: , miałem sie pierwszy o tym dowiedzieć :wink: :wink: :wink:

super robota boguś jak zawsze zresztą , skłądaj sprzęta , powodzenia życzę.


pozdro

: 2007-09-04 23:13
autor: qbass
Bogdan, mógłbyś napisać jak to zrobić tak krok po kroku? ;)

: 2007-09-04 23:41
autor: Bogdan9999
Trochę możesz domyśleć się ze zdjęć. A tak poza tym to potrzeba 2 dociski takie same od 2.2 GT turbo i je rozbierasz czyli tak aby nie uszkodzić przynajmniej w jednym tych zagiętych blaszek na słoneczku. Potem jak już będziesz mial je na wierzchu to jedno przycinasz w srodku o około 1,5 cm czy 2 juz dokładnie nie pamiętam te przyciete słoneczko wkładasz od środka i z powrotem zaginasz te blaski tak aby sie nie rozleciało wszystko czyli dokładnie i solidnie. Potem montujesz wszystko do kupy jak być powinno i gotowe około 8 godzin pracy i 1000 zł w kieszeni ;) A co do tego jak to sie spisuje w praktycze to napisze później jak juz będzie wszystko złożone i wypróbowane ale powiem tak że przykręcając docisk o koła zamachowego czułem różnice jaką siłą trzeba było kręcić śrubami aby dociągnąć docisk Aż cały pracował :) :D

: 2007-09-04 23:42
autor: davidlive
Cały patent by poszedł dla publiki a tak to Bogus spokojnie czeka na orzeczenie urzędu patentowego i będzie kase na tym trzepał.


pozdro

: 2007-09-05 04:44
autor: Gturbo
Nie rozumiem czyli wymieniles tylko talez dociskowy i pomalowales caly docisk ? Jakie modifikacje zrobiles bo jakos nie lape ze te sprzeglo ma byc bobre na 400 KM.

: 2007-09-05 10:36
autor: Bogdan9999
Przypatrz sie fotkom dokładnie. W oryginalnym docisku masz jedno słoneczko odpowiadające za dociśniecie tarczy a w moim są teraz 2 takie słoneczka. Jak docisk z jednym wytrzyma 200km bo lukas tyle miał w probku i nie miał z nim problemów a jako on jedyny ma sprawdzoną moc w probku z tego co mi wiadomo seryjnym sprzęgle i nie narzekał więc teraz moje powinno do 400 km wystarczyć. A i tak wątpię abym miał kiedy kolwiek taką moc w swoim co prawda bym chciał ale wiecie jak to jest nie zawsze wychodzi to co sie chce. Pozdro

: 2007-09-05 11:23
autor: Lukask
Bogdan wszystko sie zgadza ale z tego co ja wiem to w jedynce nie docisk jest problemem a tarcza, która nie daje rady.

: 2007-09-05 12:34
autor: Lisiu
ale tarcza sie pali dla tego że jest za słaba siła dociskowa na seryjnym docisku
Bogdan zwiększył tą siłę przez co tarczy trudniej będzie sie przypalić

: 2007-09-05 12:56
autor: Mr. Cynk
coś w tym jest, bodzio nieźle kombinuje szczerze mówiąc i zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że to będzie nieźle się sprawdzać.


nie wiem jak zniosą te siły dwie rzeczy: łożysko i te końcówki słoneczka niepodciętego... czy to tam się nie będzie jakoś odkształcać... ale ogólnie pomysł jest megacwany i piątka za to! :)

: 2007-10-05 13:36
autor: szerszeń
Witam skoro jest mowa o sprzęgłach planuje u siebie wymienić co sądzicie o tym ? http://moto.allegro.pl/item252066140_sp ... probe.html

: 2007-10-05 15:41
autor: Bogdan9999
cos mi mówi że to pasuje ale do GL

: 2007-10-05 16:49
autor: KALI
Kiepska tarcza bez nacięć.Ja bym jej nie wkładał.

: 2007-10-05 16:55
autor: szerszeń
Ok dzięki chłopaki a możecie coś polecić dobrego ?

: 2007-10-05 17:39
autor: Bogdan9999
tarcza NKK docisk sachs albo Valeo a łozysko to aby nie Valeo jakies japonskie i będzie git ;) Ale to tanio nie będzie cie kosztowało sama tarcza 300 zł + łozysko 70 a docisk to nawet nie wiem po ile chodzą. Pozdro