MBC-mimo regulacji doładowanie nie rośnie

Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

jak bedzie ci pompowal 0,6 to sporbuj podczas jazdy wylaczyc zaplon i znou go wlaczyc i wtedy po chwili probuj znowu. Jak bedzie pompowalo wyzej po tym to znaczy ze masz za duze doladowanie i niedokladny wskazik :P
Obrazek
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Ja mam dodatkowy wskaźnik od Drzymka 8) 8)


a błąd to mam jeden tylko bo wyjołem boost controler , i przez to


Jeszcze ejdna sprawa jak sobie jade tak 130 (byle pow 100) ustawie na tempomacie ta prędkość to po ok 10 min zaświeca mi się check engine i wystarczy że wcisne i puszcze gaz i jest ok.Sądziłem że to zbyt uboga lub zbyt bogata mieszanka ale jest ok tylko 42 .

pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ »

davidlive pisze: wyjołem boost controler
Wyjąłeś go fizycznie czy tylko odpiąłeś wtyczkę od kompa?
davidlive pisze: Jeszcze ejdna sprawa jak sobie jade tak 130 (byle pow 100) ustawie na tempomacie ta prędkość to po ok 10 min zaświeca mi się check engine i wystarczy że wcisne i puszcze gaz i jest ok.Sądziłem że to zbyt uboga lub zbyt bogata mieszanka ale jest ok tylko 42 .
Ja miałem takie objawy przy nieszczelnym dolocie.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Całkowicie go nie ma.


No właśnie chodzi oto że wszystko przy moich problemach wskazuje na nieszczelny dolot , ale dolot mam szczelny zostaje jedynie uszczelka pod kolektorem dolotowym , może podczas strzału ja wywaliło???

dziś sie okaże jak sie za to wezmę.


pozdro
Ostatnio zmieniony 2007-11-07 21:37 przez davidlive, łącznie zmieniany 1 raz.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Zalatuje mi tu dzialem TUNING wiec do niego przenioslem.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Obrazek

a to takie rysunek poglądowy na cała sytuacje , jak ktos nie wie jak to podpiąć



Obrazek

a ja mam to podpięte w ten sposób

TROSZKĘ POMOCY



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
a oto i potrzebne materiały (przetłumaczcie sobie , albo jak ktoś będzie łaskaw to niech to zrobi w nastepnych postach )

1 x 1/8" NPT 1/4" Barbed Nipple (Male Fitting) - $1.00
1 x 1/8" NPT 1/4" Barbed Nipple (Female Fitting) - $1.00
1 x 3/16" Ball Bearing - $0.15
1 x Utility Spring - $0.30
2 x 1/2" Hose Clamps - $0.75



Oto jak w łatwy sposób można wykombinowac sobie MBC

pozdrawiam i miłego przyspieszania :D :D
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

patent hmmm niezły, ale martwi mnie szczelność tego urządzenia. Mosiądz, gwint zwykły (nie stożkowy) to powietrze po otwarciu zaworu bokami hula aż miło. Nie wpłynie to na jakieś ujemne skutki ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

ale ja nie wiem , przecie nie ja to zrobiłem , wrzuciłem bo pomyślałem że komuś się może przyda .

zawsze można zrobić i sprawdzić :twisted: :twisted:
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

waluś pisze:patent hmmm niezły, ale martwi mnie szczelność tego urządzenia. Mosiądz, gwint zwykły (nie stożkowy) to powietrze po otwarciu zaworu bokami hula aż miło. Nie wpłynie to na jakieś ujemne skutki ??
Zależy co rozumiesz przez ujemnie, jedynie co to na przyśpieszeniu można stracić.
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

jedynie co to na przyśpieszeniu można stracić.
i to jest nawet bardzo ujemne :twisted:
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Lipex »

Może zadam głupie pytanie, ale nie bardzo się w tym jeszcze łapie. :oops:
Tak dokładnie po zamontowaniu MBC co się zmienia :?:
O co to wogóle chodzi :?:
I trudno takie coś zamontować :?:
Dzięki za pomoc z góry :D
Lulu
Obrazek
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Jak to zamontowac masz podane na fotkach wyżej.

MBC czyli manual boost control (regulacja ciśnienia doładowania )

Zakładasz to miedzy turbinka a west gate (taki cycek przy turbine zwany akuratorem)

Oryginale w tym miejscu jest takie cuś http://www.fordprobe.pl/performanceprobe.pl/

zastępujesz to zwężką co powoduje zwiekszenie doładowania na 12 psi.

MBC jest o tyle lepsze że możesz sobie recznie bez zmieniania tej zwężki regulowac jakie w danej chwili chcesz miec doładowanie.

Mniejszego niz 6-7 psi (jesli turbo jest ok ) nie uzyskasz

sprawdzałem , wykręcając MBC w lewo ile sie da i doładowanie oscyluje na ok 0.45 Bar.

Masz autko Cynkiego więc pogadaj z nim o ci wsio wyjasni
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

davidlive pisze:Oryginale w tym miejscu jest takie cuś http://www.fordprobe.pl/performanceprobe.pl/
Taaa... - a po zmianach takie: http://www.fordprobe.pl/chat/ :lol:
;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

holerka,przecie skopiowałem link z modami przy zwężce :roll: :roll: :roll:
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Odsyłacz to to, na co "klikasz" - nie zawsze to, co pokazuje pasek adresu
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Co zresztą jest dość głupie. Powinno właśnie działać tak, że klikasz pasek adresu i masz dokładny link do miejsca które oglądasz (plus/minus przeskrolowanie strony). Nie ma technicznych ograniczeń, które by coś takiego uniemożliwiały.
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Lipex »

davidlive pisze:
zastępujesz to zwężką co powoduje zwiekszenie doładowania na 12 psi.

MBC jest o tyle lepsze że możesz sobie recznie bez zmieniania tej zwężki regulowac jakie w danej chwili chcesz miec doładowanie.

Mniejszego niz 6-7 psi (jesli turbo jest ok ) nie uzyskasz

sprawdzałem , wykręcając MBC w lewo ile sie da i doładowanie oscyluje na ok 0.45 Bar.

Masz autko Cynkiego więc pogadaj z nim o ci wsio wyjasni
Tylko, że moje turbo to pompuje prawdopodobnie powyżej 12psi, bo się skala kończy na wskaźniku jak przycisne do spodu. Mam nawet filmik:
:arrow: http://www.fordprobe.pl/upload/goget.php/video006.3gp
I co teraz mi może dać MBC :?:
Lulu
Obrazek
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

no to pytaj sie Cynkiego czy masz CHP'a w kompie i czy zakładał zwęzke pow. 12 psi albo MBC
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Lipex »

Aha...
To spoko, będę gadał z Cynk-iem.
:wink:
Lulu
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

raczej ma chipa :)
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Lipex »

No z tego co się orientuje to właśnie mam chipa.
Ale już napisałem do Cynki-ego to tylko czekam na odp.
Lulu
Obrazek
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

na 99% byłem pewien że ma CHIP'a ale wolałem tego nie mówic, skoro cyki brał sie za autko to znając jego podejście pakował ile wlezie :twisted: :twisted:
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Lipex »

Więc tak. Mam chipa.
Ciśnienie jest podkręcone tak jak pisałeś ile się da. :twisted:
Zamontuje dodatkowy wskaźnik to się dowiemy ile dokładnie.
Niestety Cynki odradza zakładanie MBC.
Ponoć jak dmuchnę za bardzo to wywali uszczelkę pod głowicą :( :cry:
Lulu
Obrazek
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

no i ma racje, masz na 16 psi jak sadze , nie da sie wiecej, tzn da sie ale nastapi TRUUUUFF i po uszczelce :wink: :wink:

a co mało ci 16psi ???
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Lipex »

No właśnie nie wiem dokładnie ile tego mam. :(
Jeśli mam 16psi, czyli 1,1 bara to bardzo fajnie, ale dowiem się o tym dopiero po 18 maja, mam nadzieje jeszcze przed zlotem. :lol:
Bo na fabrycznym wskaźniku skończyła mi się skala, dlatego już zamówiłem dodatkowy wskaźnik. 8)
Kupiłem kilka innych rzeczy, które myślę zdążyć zamontować przed zlotem, mam nadzieje, że mi się uda. :twisted:
Jeśli mam 1,1 bara to jak dla mnie bomba, bo więcej to już ciężko uzyskać. :D
Lulu
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”