probe 2 swap na jaki silnik?

Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: probe 2 swap na jaki silnik?

Post autor: Sallmo »

Już SE wymieniłem....na Probetalc znalazłem post , już ktoś to chciał zrobić tylko...można na oryginalnej AT gdyż ten Miller kręci się w druga stronę jak nasze KL. To wymyślili :/ Dzięki Matil za pomoc :)

ps. dla ciekawskich animacja silnika Millera http://www.youtube.com/watch?v=Mmxw2zpuG9A
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: probe 2 swap na jaki silnik?

Post autor: MatiLP640 »

no i wszystko jasne ;) chociaż z drugiej strony, mieć 5 wstecznych.... :D hehehe
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: probe 2 swap na jaki silnik?

Post autor: Romas »

Albo silnik zamontować z tyłu i napęd w odpowiednim miejscu :D
Awatar użytkownika
Tales
Posty: 79
Rejestracja: 2010-05-23 18:56
Samochód: II '93 US 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=17682
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Proboszcz na kopie 250-300 KM. Propozycje rozbudowy

Post autor: Tales »

Witam,

jakiś czas mało pisałem bo proboszcz zimą garażuje ale czytam i po 3 latach zbieram się do wsadzenia czegoś mocniejszego. KL-DE nie warto zmieniać na KL-ZE (mam znajomka co do MX3 wsadził KLZE + turbo, projekt latał po 3mieście i po PL na 1/4 ale strasznie się sypał, nie chce iść tą drogą). Plany 250-300 km. Na pewno nie na tym motorze, bo z wolnossaka nie wycisne a ciskanie pssst na kosztach jest kosztem samym w sobie nie odpowiednim do możliwości psucia się. Przynajmniej taki mam wnioski po różnych projektach.

Pytanie jest następujące: Jaki motor byłby optymalny do tej budy i jakie koszta wchodzą w grę. Obecnie mam na projekt ~ 10k PLN i chciałbym, żeby to jakoś jechało. Na wstępie motor i pytanie o sprzęgło i skrzynie, potem buty, zawias i dociążenie.

Jakieś propozycje?
Obrazek
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Proboszcz na kopie 250-300 KM. Propozycje rozbudowy

Post autor: pawlacz »

SR20DET? o ile się zmieści
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Proboszcz na kopie 250-300 KM. Propozycje rozbudowy

Post autor: Stig »

SR20DET? ... koszt takiego dłubnietego silnika z moca ok 280hp to 10tyś zł. + nie mowie juz o kosztach wsadzenia :P Chyba że wychodzisz z założenia ze wolisz robić sam niz kupować gotowe to wtedy kup serie i sie baw z tym że na pewno nie jest to opłacalne ;)

Ja bym proponował KLZE+ Turbo tylko że z zakuciem silnika, koszt ok 20tyś z zakupem ZE... gadałem konkretnie z gościem z mazdaspeed który będzie kuł i dmuchał KL-DE i mowił ze 15tys wystarczy tylko trzeba byc cierpliwym i szukac gratów na forach w dobrych cenach ;) ... moce w granicach 300+ wiadomo zalezne od wielkosci turbiny i doładowania. Tylko pozostaje kwestia skrzyni, która pewnie z taką mocą sobie nie poradzi za długo :P

Fakt faktem trzeba mieć na taką zabawę woreczek pieniędzy, bo jak sie wsadzi silnik, to pasowało by poprawić hamulce (właściwie to zacząć od hamulców) i potem martwym ciągiem mnóstwo innych rzeczy ;)
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Proboszcz na kopie 250-300 KM. Propozycje rozbudowy

Post autor: MatiLP640 »

ja w dalszym ciagu jestem za R5 z focusa RS, naped ten sam, 305KM i dzwiek milion razy lepszy od V6, sam mialem taki plan, jest to na forum, nawet ogarnalem to do tego stopnia ze wszystko mierzylem i sprawdzalem i weszlo by wszystko bez problemow, jedynie skrzynia jest wyzsza i mechanizm ze szpera wiec trzeba by bylo ciac komore ale to tez nie problem... tak czy siak jak dla mnie to jedyny madry pomysl tyle ze cenowo w 15k ciezko ci sie bedzie zmiescic... bo potrzebowal bys caly przod, caly uklad napedowy, hamulcowy, zawieszenie, wiazki, kompy, no doslownie wszystko...
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: probe 2 swap na jaki silnik?

Post autor: Romas »

Stig, skoro kuciel silnika to po grzyba Ci KL-ZE :D
A jak chcesz się zmieścić w 20k zakucie+ przebudowa + turbo + wystrojenie to chyba jeszcze będziesz musiał dorzucić parę kafki ;)
Mati, na wyrzucenie Rs PLUS zakup to trzeba będzie chyba ze 3 razy tyle co podales. Sam RS będzie sporo kosztował ;)
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: probe 2 swap na jaki silnik?

Post autor: MatiLP640 »

jakies 30tys na same czesci wszystkie ktore potrzeba do swapa plus przerobienie komory...
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: probe 2 swap na jaki silnik?

Post autor: Patryk- »

jak widzę te kwoty to już chyba tylko wodze fantazji a nie realne plany :wink:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: probe 2 swap na jaki silnik?

Post autor: pawlacz »

Taki budżet to od razu już przerobić na RWD lepiej.
http://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701310615
Ciekawe jaki koszt by wyniósł u blacharza? Gdyby to zrobić na ramie w miarę profesjonalnie to jakieś 15k? Nie licząc lakierowania zewnętrznego.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: probe 2 swap na jaki silnik?

Post autor: Bogdan9999 »

80 % przeróbek bez sensu z tego co widzę.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: probe 2 swap na jaki silnik?

Post autor: Eli »

jaki jest sens dopasowywania w tak inwazyjny sposób karoserii do napędu? :roll:
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: probe 2 swap na jaki silnik?

Post autor: Romas »

Pewnie żadnego :D
Za to unikat, i niezła zabawa 8)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”