Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Car: probe 1993 2.5 v6
Gallery: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: tom87dg » 2012-05-01 22:30

a nie lepiej oddac do szlifu wal albo kupic wal i zamontowac kute tloki itp i zostawic ta suszarke? szkoda marnowac tego projektu
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku

marcin22
Posty: 31
Rejestracja: 2007-07-05 00:35
Car: fs i kl
Lokalizacja: Brwinów

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: marcin22 » 2012-05-02 08:43

historia kołem się toczy :cry:
jedyne doładowane probe II to będą fs'y jak tak dalej pójdzie
ps. jak można nie poczuć spier......go gorącego oleju -o-|

Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Gallery: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: radek1 » 2012-05-04 06:59

Szkoda projektu i to bardzo ale kute tłoki i remont silnika to jak dla mnie za droga sprawa.Silnik już kupiłem jeśli nie sprzedam zestawu to zamontuję go tylko w miejsce aku żeby nie ruszać oleju.A ps. do samego końca gdy w silniku już prawie nie było oleju nawet ciśnienie na zegarze było jeszcze w normie uwierz nic nie wskazywało na brak oleju.
Radek

Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Car: probe 1993 2.5 v6
Gallery: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: tom87dg » 2012-05-04 09:29

a ile jest wart taki caly zestaw chodzi mi ile ty wydales
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku

marcin22
Posty: 31
Rejestracja: 2007-07-05 00:35
Car: fs i kl
Lokalizacja: Brwinów

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: marcin22 » 2012-05-05 01:03

sory że się czepiam ale chyba góra to troszeczkę klekotała bez oliwki ?
montuj znowu i w to samo miejsce tylko nie oszczędzaj na przewodach - poszukaj zakładu gdzie zajmują się hydrauliką siłową i oni pomogą ci w dorobieniu takich przewodów ewentualnie mogę ci odsprzedać swoje bo jak robiłem to pierw zamówiłem jedne a później zamówiłem dłuższe są kompletne z króćcami do wspawania :wink:

Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Gallery: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: radek1 » 2012-05-05 08:18

Kompresor-1000zł
Regulator ciśnienia paliwa-300zł
Zawory bloov-250zł
Zegary AFR,BOST,EGT-500zł
Rury alu plus spawanie pod zawory -150zł
Kolana gumowe,opaski-200zł
Blacha montażowa, przystawki,blacha do kompresora -70zł
Pasek -25zł
Radek

korniszon1
Posty: 12
Rejestracja: 2012-06-20 20:13
Car: Ford Probe 2.5 v6 kompresor m45

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: korniszon1 » 2012-06-25 13:01

Cześć.
Jestem z Warszawy i kupiłem ten zestaw od kolegi.Zestaw jest już w aucie. W zestawie jest kompresor m45. Kompresor ładuje ale prawdopodobnie jest za mały do probka. Chciałem potwierdzić tylko czy rzeczywiście jest za mały bo z tego co czytałem można nim napompować max 0,15bar. Nie mogę napisać jakie jest doładowanie bo nie moge znalezc odpowiedniego podciśnienia.
Jeśli chodzi o odczucia to praktycznie nic sie nie zmieniło. Kompresor jęczy. bov syczy a mocy jakoś mało.

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10472
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: Kocureq » 2012-06-25 13:10

0,15 bar to tyle co nic. Czujnikiem ciśnienia wpinasz się w któreś z podciśnień w kolektorze - tam jest masa wężyków, załóż trójnik i masz :)

BOV syczy tylko jak puszczasz gaz, czy też przy przyspieszaniu? Jeśli w tym drugim przypadku też, to może ma za słabą sprężynę i dlatego niskie ciśnienie?

korniszon1
Posty: 12
Rejestracja: 2012-06-20 20:13
Car: Ford Probe 2.5 v6 kompresor m45

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: korniszon1 » 2012-06-27 09:16

Bov zamyka się przy otwartej przepustnicy, bez biegu upuszcza powietrze cały czas tak samo jak przy zmianie biegów czyli tak jak powinno być. Jeśli chodzi o doładowanie to radek1 który sprzedał mi zestaw powiedział że napompował 0,3 bar. Wskażnik podpinałem chyba pod każde podciśnienie, jak również do podciśnienia od bova do kolektora. Zawsze pokazuje to samo czyli ujemne doładowanie a przy dodawaniu gazu dochodzi do zera. Wzrost mocy jest znikomy.

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10472
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: Kocureq » 2012-06-27 10:51

E.... czemu "jak powinno być"?

BOV ma być zamknięty zawsze oprócz sytuacji kiedy po jeździe na doładowaniu zamykasz przepustnicę (przy zmianie biegu jak puszczasz gaz). W innym przypadku będzie Ci nim uciekało ciśnienie.

Weź wywal tego BOVa, zaślep i zobacz jak wtedy zachowuj się wskaźnik doładowania. U Ciebie nie ma żadnego doładowania (jak sam piszesz dochodzi do zera), więc i wzrostu mocy być nie może ;)

korniszon1
Posty: 12
Rejestracja: 2012-06-20 20:13
Car: Ford Probe 2.5 v6 kompresor m45

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: korniszon1 » 2012-06-27 16:19

Ale kompresor ładuje cały czas, a kiedy masz zamkniętą przepustnice to powietrze nie ma gdzie uciekać i rozwali mi cały dolot, albo puści w najsłabszym miejscu. W takim razie nie mogę wywalić bova bo wybuchne :shock:

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10472
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: Kocureq » 2012-06-27 16:27

Czemu kompresor ładuje cały czas? Powinien być albo bypass albo sprzęgło na jego kole pasowym, żeby na wolnych obrotach nie ładował.

korniszon1
Posty: 12
Rejestracja: 2012-06-20 20:13
Car: Ford Probe 2.5 v6 kompresor m45

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: korniszon1 » 2012-06-27 16:41

To eaton m45 nie ma sprzęgła. bov działa jak bypass, na wolnych puszcza powietrze a przy dodaniu gazu zamyka sie, a przy zmianie biegu znowu sie otwiera i upuszcza.

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10472
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: Kocureq » 2012-06-27 16:47

On ma dwa wężyki - wpięty w kolektor i przed przepustnicą?

Chyba jednak Ci nie działa prawidłowo, skoro kompresor się kręci (słychać?) a ciśnienie nie dochodzi do kolektora dolotowego.

No chyba że gdzie indziej masz dużą nieszczelność i tamtędy ucieka.

korniszon1
Posty: 12
Rejestracja: 2012-06-20 20:13
Car: Ford Probe 2.5 v6 kompresor m45

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: korniszon1 » 2012-06-27 16:54

jeden wpiety w kolektor dolotowy blisko seryjnego regulatora ciśnienia paliwa. nieszczelności nie ma. kompresor słychać(jęczy)ładnie. zagadka?

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10472
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: Kocureq » 2012-06-27 18:02

Cisnienie ci gdzies ucieka :)

Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Gallery: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: radek1 » 2012-06-27 20:22

Tak właśnie też to tłumaczyłem koledze przez telefon musi mieć gdzieś nieszczelność bo kompresor pompuje ciśnienie u mnie dochodziło do 0.3 na zegarze.
Radek

korniszon1
Posty: 12
Rejestracja: 2012-06-20 20:13
Car: Ford Probe 2.5 v6 kompresor m45

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: korniszon1 » 2012-06-27 22:34

No właśnie tu jest problem że wszystko jest szczelne. nigdzie nie słychać żeby uciekało.

Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1756
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Gallery: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: Eli » 2012-06-27 23:37

zdarzały mi się nieszczelności w dolocie i nigdy ich nie słyszałem :wink:

marcin22
Posty: 31
Rejestracja: 2007-07-05 00:35
Car: fs i kl
Lokalizacja: Brwinów

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: marcin22 » 2012-06-27 23:39

po pierwsze primo m45 to troszkę mało do kl,a
po drugie zamień zawór atmosferyczny na taki wpiętu przed kompresor
no i sprawdź czy pasek się nie ślizga (mieliśmy tak w e30)

korniszon1
Posty: 12
Rejestracja: 2012-06-20 20:13
Car: Ford Probe 2.5 v6 kompresor m45

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: korniszon1 » 2012-06-28 09:47

M45 do kl to rzeczywiście mało ale kolega nadmuchał 0.3b i latał. Dziś sprawdze szczelność dokładniej i sprawdze pasek ale marcin22 nie wiem jaki zawór mam wsadzać przed kompresor i po co????

marcin22
Posty: 31
Rejestracja: 2007-07-05 00:35
Car: fs i kl
Lokalizacja: Brwinów

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: marcin22 » 2012-06-28 10:44

zamiast bov'a bajpas ciśnienie sprawdzaj z miejsca gdzie jest wpięty regulator ciśnienia paliwa

mlody1921
Posty: 84
Rejestracja: 2008-08-10 11:27
Gallery: viewtopic.php?t=14779

Re: Probe 2.5v6 projekt KOMPRESOR

Post autor: mlody1921 » 2012-10-01 23:05

i jak lata furacz ? na forum mazdy już sie stroi klze kompresor :D i lata KLJ turbo, te motory są naprawde dobre :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”