KL-ZE w probe - wydanie polskie

Gość

KL-ZE w probe - wydanie polskie

Post autor: Gość »

Niektorzy juz widzeli w okrojonej wersji. Nastapil kolejny etap i wsio dziala dobrze. Dzis bedzie kolejna zmiana - zobaczymy co wyjdzie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Prace dzisiaj zostaly zakonczone. Auto pojechalo, bo nie bylo moje, ale na jesien do jednego swojego Probe wloze KLZE.

Elementy...
- silnik KLZE,
- przeplywomierz JE50,
- PCM KL31/36

Stan poczatkowy...
- zalozony silnik KLZE, ale z kolektorem dolotwym od KL - na tym od KLZE falowaly mocno obroty i nikt nie mogl sobie z tym poradzic),
- oryginalny PCM KL89,

Jesli ktos planuje taka zmiane, to przede wszystkim musi wiedziec pare rzeczy o swoim aucie.
Ja wam podam info w/g Forda Probe.
Okablowanie zostaje oryginalne - nie trzeba nic zmieniac, jesli bedziemy chcieli wlozyc PCM od KLZE.
Najlepiej jest jesli mamy PCM (ECU) z OBD I czyli =>95r. Nastepnie ustalamy jaki mamy typ PCM t.j. KL07, KLD7 czy KL89. Roznia sie dosc malymi szczegolami, ale istotnymi dla calosci: ECTF (Engine Colant Temp. Sensor) - KL07; CKP1 (Crankshaft Position Sensor #1) - KL07, KLD7.

Mialem do dyspozycji tylko PCM KL31/KL36 od KLZE, ktory jest z odpowiednikiem KL07 w silniku KL, czyli uwzglednial rowniez 2 w/w sensory. Auto oryginalnie mialo okablowanie i PCM KL89 (95r.), a wiec bez przewodow do tych czujnikow. Brak sygnalu z ECTF - wentylatory chodza non stop. Brak CKP#1 - nie da sie ustawic zaplonu. Do ECFT mialem odpowiedni element z silnika KL (w KLZE nie ma otworu na sensor), dolozylem do tego przewod do PCM i problem znikl.
Wiekszy klopot okazal sie CKP#1, umieszczonym w aparacie zaplonowym w rocznikach 93-94. Do dyspozycji mielismy tylko aparaty nowsze bez w/w. Niestety nie udalo nam sie na razie tego ominac i pozostanie wymiana PCM na nowszy (KL36) lub aparatu na starszy typ z czujnikiem. Wymiana przeplywomierza konieczna, a wystarczy tylko zmienic na odpowiedni - JE50.

Prace nie zostaly jeszcze zakonczone definitywnie, ale niewiele pozostalo. Elementy, ktorych nie zdazylismy zrobic (kumpel wraca do USA) to wywalenie definitywne EGR. gdyz we wstepnej fazie auto jezdzilo na oryginalnym PCM KL89. Nie ma on tutaj wiekszego znaczenia, gdyz PCM od KLZE i tak nie bierze go pod uwage. Aparat zaplonowy - wspomnialem wyzej dlaczego.

Efekty...

- Po zalozeniu oryginalnego kolektora od KLZE i doprowadzeniu silnika do odpowiedniej kultury pracy - zmian nie dalo sie praktycznie odczuc. Nie dosc tego, wywalalo nam bledy sond lambda. Zaznaczam, ze uklad EGR byl zalozony w KLZE.

- Wymiana przeplywomierza i PCMa na ten od KLZE wykazala nam bledy ECTF i CKP#1 - auto glupieje. Dokladamy ECTF, ale nie dajemy rady obejsc CKP#1, mimo wielu kombinacji.

Mimo to... efekt wymierny i odczuwalny. Zmienia sie przede wszystkim zakres obrotowy. Juz przy 2500 obr. auto dostaje niezlego kopa i ciagnie tak az do ok. 7000 obr. Czy moc sie podniosla, tego nie mielismy jak sprawdzic, ale elastycznosc auta poprawila sie niesamowicie. O ile w KL auto trzeba mocno wciagac na obroty, aby uzyskalo maximum, tutaj wyczuwalnie nastepowalo to juz przy 3000-3500 obr. Niestety przez blad CKP#1, nie udalo nam sie osiagnac maximum efektow - zobaczymy to za jakis czas, jak kumpel wroci.

Na koniec dodam tylko, ze ten Ford Probe ma wydech bez katalizatora, tlumik koncowy Greddy, przewody WN NGK (nie pamietam nazwy, ale te najlepsze), swiece NGK Iridium IX, kompletne sportowe sprzeglo.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Jaka jest wogóle specyfikacja silnika KLZE?
Ile ma koni, moment obr, dokładna pojemność, itp. ?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Oczywiście chodzi tu o japońską wersję (J-Spec), istnieje jeszcze KL-03 i ma tylko 168KM i 217Nm.

KL-ZE DOHC V6 24V
Moc: 200KM przy 6500obr/min
Moment: 223Nm przy 5500obr/min

Szczerze powiedziawszy to wolałbym włożyć JE-ZE z Mazdy 929 HD (mój tata taką jeździ) DOHC V6 24V pojemność 3000ccm. Ma tam jakieś 252KM i prawie 300Nm momentu i to w dodatku w automacie. Po prostu rakieta, tylko że cała waży jakieś 1750kg. Ale przy tej wadze pędzi do setki w 8s.
ObrazekObrazekObrazek
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

To chyba ma napęd na tył więc w probie raczej odpada.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Wszystko spoko, ale żaden swap nie przejdzie :twisted: to ma silnik wzdłużnie :P , choć propozycja tego silnika całkiem niezła.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A samochód który jest na forkach wyżej należy do GTurbo i jest na sprzedaż.

Strasznie poplątany jest dla mnie ten opis swampa na klze, milion dwieście kompów, przepływek, pogubić się można.
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Sqad pisze:A samochód który jest na forkach wyżej należy do GTurbo i jest na sprzedaż.
Zgadza się. Temat wyłowiłem osobiście tutaj:

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=7183

A propos KLZE. Tak myślałem że to może być ciekawa propozycja dla osób którym padnie silnik i zamiast robić remontu mogliby opchnąć stary motor na części i zainwestować właśnie w KLZE. Dla posiadaczy Probe w dobrym stanie, którzy chcą po prostu więcej mocy nie wiem czy ten silnik jest dobrym wyjściem. Koszty są z pewnością duże. Nie wiem czy warte tych 37 koni więcej. :(
Obrazek
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Jak pisałem już nie raz chcę ściągnąć KLZE. Jednak transport nietani więc żeby to miało ręce i nogi - potrzebuje 2 chętnych. Konretnych - takich co mają odłożoną na to kasę.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

:arrow: Moje pytanie dotyczy silnika KLZE mianowicie wie może ktoś czy tłoki w tym silniku są takiego samego kształtu chodzi mi dokładnie o samą górę i czy materiał z którego zostały zrobione jest może bardziej wytrzymały niż w KL. :idea: Interesuje mnie też stopień sprężania :?:
:arrow: A jednak tak jak sądziłem skoso jest różnica w ciśnienu niewielka ale jest to może też być różnica albo w głowicy albo w tłokach.
W sumie 0,5bara na cylinder to nie taka mała różnica razy 6 garków to mamy całkiem spore ciśnienie co przekłada się na moc.
Ostatnio zmieniony 2006-02-03 21:32 przez KALI, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Co do sprężania:

USA KL03
2.5 liter
9.5 / 1
164hp

Japanese KLZE:
2.5 liter
10 / 1 compression
192hp

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
nordd46
Posty: 55
Rejestracja: 2005-12-12 15:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Glogow

?

Post autor: nordd46 »

w jakich modelach byl stosowany silnik KLZE ? Pozdro
MADE IN USA [FLAT ROCK ,MI] 2.5 V6 24v 93r GT. 4Life!!!
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

626GE MX6GE 1992-1998 2.5 V6 J-Spec KL-ZE
Xedos9 TA 1994-2000 2.5 V6 J-Spec KL-ZE
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”