Obniżanie zawieszenia

Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Car: Ford Probe II 2.0 1996
Gallery: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: cuba27 » 2016-03-29 23:36

Yonaka z USA i mieścisz się w 3k tylko camberow i regulacji twardości brak. Ale dużo zglebionych probe w USA na tym jeździ.
Obrazek

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3340
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Probe II 2.5 V6 '97
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: KrecioPL » 2016-03-30 01:44

No to i ja się dorzucę:

Swego czasu poszukiwałem różnych rozwiązań (później dorosłem i du.pa lubi komfort) więc nawiązałem kontakt z przedstawicielem na Polskę firmy KONI.
Co ciekawe - nie mają oni już w swojej ofercie zestawów do probe, ale nie ma problemu aby firma córka z Wielkiej Brytanii (GazShocks) zrobiła gwint do probe na zamówienie.
Nie pamiętam ceny - chyba było coś koło 3700 lub 4200(dla zainteresowanych odgrzebię korespondencję) bez camberów(na dodatkowe zamówienie). Warunek był taki - trzeba wysłać do przedstawiciela KONI w PL ory kolumny McPhersona na wzór.

Dla ciekawskich GazShocks jest znaną firmą (oczywiście wszędzie indziej niż w PL) przede wszystkim z tego, ze robią dużo zestawów na zamówienie. Mój kuzyn lata w off-roadzie na amorach od nich już 4lata bezproblemowo.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Car: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Gallery: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: MechanikCzasu » 2016-03-31 16:30

A tak ogólnie to ktoś mógł by Podać właściwe rozmiary sprężyn do 2.0 ? bo szukam i nie doszukałem się rozmiarówki... ;( Przód ( szerokosc i wysokosc ) i tył :D

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1834
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Gallery: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: mysz » 2016-03-31 17:27

MechanikCzasu pisze:A tak ogólnie to ktoś mógł by Podać właściwe rozmiary sprężyn do 2.0 ? bo szukam i nie doszukałem się rozmiarówki... ;( Przód ( szerokosc i wysokosc ) i tył :D
Jest to na forum ;)
H: - wysokość
B: - grubość pręta
O: - średnica zewnętrzna


2.0
przednie
H: 316mm
B: 13,25mm
O: 176mm

tylne
H: 288mm
B: 12mm
O: 122-155mm (stożkowy kształt)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r

MechanikCzasu
Posty: 175
Rejestracja: 2016-02-04 14:07
Car: Ford Probe II 2.0 16v LPG
Gallery: viewtopic.php?t=23400
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: MechanikCzasu » 2016-04-08 23:05

-- oryginalny post 2016-03-31 18:40 --

dziękuje za pomoc :) i takie mam teraz pytanie jak powinien być ustawiony : Kielich górny sprężyny przód. https://www.google.pl/search?q=Ford+pro ... O2LwaqM%3A ( ta rzecz po prawej stronie ) (( wiem że jest od 1 gen ale tak samo jest w 2 gen ) i czy ma to jakieś znaczenie przy zamocowaniu ? :)

-- dodano 2016-04-08 23:05 --

Witam podepne się pod temat co myślicie o tych sprężynach? Bo aktualnie niedługo planuje zmianę na nowe amortyzatory gumy itd więc będę zmieniał sprężyny i chciałbym obniżyć auto bo nie podoba mi się na oryginalnym zawieszeniu. I pomyślałem o takim czymś
Załączniki
Screenshot_2016-04-08-23-03-35.png

Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 488
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Car: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: _/Damian\_ » 2016-04-26 17:55

Mały guiz, który zestaw Waszym zdaniem wydaje się najsensowniejszym?

1) K.A.W. -50/-35 z ich oryginalnymi amorkami, czyli K.A.W. PlusKit
2) H&R -35/-35 sprężyny z amorkami KYB/Monroe
3) K.A.W. -50/-35 sprężyny + amorki KBY/Monroe
4) Lesjafors -30/-30 sprężyny + amorki KYB/Monroe
5) Vogtland -30/-30 sprężyny + amorkiKYB/Monroe

Dodam, że nie zależy mi na tzw. betonie, ale lekkim posadzeniu auta, które będzie cieszyć wizualnie oko. Nie chciałbym tez aby przypadkiem się okazało, że jak wezmę coś innego niż K.A.W. i zobaczę efekt to będę zły, że mogłem jednak wziąć K.A.W. bo przód wydaje się być niby lekko wyżej niż tył... Masakra z tymi wyborami #-o
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4920
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Romas » 2016-04-26 23:02

volglandy będziesz miał chyba najbardziej miękkie

Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 488
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Car: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: _/Damian\_ » 2016-04-27 00:48

Dodam, że właśnie dzisiaj odbyłem rozmowę z kolesiem w sklepie firmowym K.A.W. w Niemczech. Powiada on, że twardość teoretycznie ich amortyzatorów jest identyczna jak w oryginale, ale amortyzator krótszy, aby poprawnie pracował w każdych warunkach wraz ze sprężynami progresywnymi... i bądź tu mądry, wiadomo, ze każdy zachwala swoje, ale ten argument wydaje się być zasadny, bo jak też widzimy w poprzednich postach do tego wątku to jeden z kolegów ma faktycznie mały niuans w postaci tego, że jak podniesie auto na podnośniku przy Vogtlandach to z tyłu sprężyna jest luźna i nie ma styku z górnym mocowaniem... :P Fakt faktem jest zadowolony z trakcji i w ogóle, ale świadomość, że nie zawsze sprężyna może mieć styk z talerzem nie jest dość pocieszająca:P Fakt, aby owa sprężyna straciła styczność z talerzem, zapewne musiałby się wpakować w jakaś MEGA dziurę, ale zawsze jakieś tam szanse na to są :P Katastrofa te wybory,,,, yyyyy :(
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L

Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Car: Ford Probe II 2.0 1996
Gallery: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: cuba27 » 2016-05-03 08:42

Ja bym się decydował na KAW. Zanim ściągnąłem gwint nawet mialem taki zamiar :) ewentualnie vogtlandy + niższe mocowanie górne amortyzatora z przodu. Zmiana poduchy faje jakieś 1,5 cm obniżenia wiec efekt będzie podobny. Vogi nie są czasem 35/35
Obrazek

Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 488
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Car: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: _/Damian\_ » 2016-07-11 23:26

Tak Vogdlandy są -35/-35.
A czy ktoś mam może sprężyny H&R u siebie zamontowane na oryginalnych amorkach? Ciekaw jestem czy jest z nimi podobnie jak z Vogdlandami, że po uniesieniu auta sprężyn na tylne osi są luźne i odstają od mocowania amortyzatora?

-- dodano 2016-05-04 17:45 --

Czyżby nikt nie posiadał z Was sprężyn H&R?

-- dodano 2016-07-11 23:26 --

Ok Panowie i Panie
zakup zawieszenia musi nastąpić lada dzień. Po tzw. gorących telefonach po sklepach itp. ustaliłem, że z amorków mogę zakupić następujące marki i ich produkty:
na oś przednią Monroe E4865 lub Sachs 030 638 i 030 639
na oś tylną KYB 334217
Na oś przednia KYB 334215 i 334216 nie jest już osiągalna
Na oś tylną nie osiągalne są Monroe E4975, ani Sachs 030 640

Zatem pytam i proszę o radę czy Waszym zdaniem będzie to jakoś grało, gdy na przód zapodam Sachs, a na tył KBY? Czy lepiej zestaw Monroe przód, a na tył KYB?
Jaka marka Waszym zdaniem jest bardziej godna polecenia, czy to jedno i to samo?

Alternatywą jest zakup kompletnego zestawu K.A.W. z ich amorkami i tutaj pytanie czy, gdybym poszedł w taki układ (wiadomo ich amorki są krótsze od każdego wyżej wymienionego), to czy gdy uznam, że na sprężynach K.A.W siedzi mi za nisko będę wówczas mógł zapodać nieco wyższe sprężyny typu VOglandy czy H&R i będzie to śmigało?

Proszę o rady, jeśli ktoś jest w stanie sensownie sie wypowiedzieć:)
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L

Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Car: Ford Probe II 2.0 1996
Gallery: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: cuba27 » 2016-07-23 00:49

Co do amortyzatorów to najpierw zorientowałbym się jaka jest odległość od dolnego mocowania do dolnego kielicha McPhersona Probe przed i poliftowe różniły się wysokością dolnego kielicha w przedliftach były niższe amorki. Z tego co słyszałem to kaw wzorowany jest na przedliftowym amortyzatorze przez co siedzi niżej. Kilka osób się na wymianie amortyzatorów przejechało.
Obrazek

Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 488
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Car: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: _/Damian\_ » 2016-07-23 01:15

Jak to mówią "musztarda po obiedzie" amorki Sachs i sprężyny Voglandy zakupione. Zobaczymy jak to będzie współgrać i jak będzie siedzieć. O efekcie końcowy dam znać z początkiem września :)
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”