Obniżanie zawieszenia

Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 488
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Car: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: _/Damian\_ » 2015-04-09 14:43

Ehhhh te dylematy :P
Ja podobnie brałem ostatnio owy zestaw K.A.W. z amorkami pod uwagę, ale wiadomo jak to jest kupować w ciemno nie widać namacalnych efektów przed zakupem, niop a poza tym te obniżenie 50/35 jakoś mnie zastanawia, czy oby auto nie będzie wizualnie nurkowało? Oczywiście nie chciałbym takiego efektu. Wprawdzie to jedynie 15mm, ale.... :( No a wczoraj natrafiłem na Lesjöfors 45 275 19, w wg mnie korzystnej cenie, ich wymiary jak podaje karta produktowa to, długość 265mm (przód) i 300mm (tył), gdzie jak niby producent podaje daje to obniżenie auta o około 30mm, chociaż podając dane w tabeli przednia sprężyna jest niby o 15mm krótsza od oryginału, a tylna o 10mm, więc nie wiem jak to w sumie interpretować:P
Tak wiec....chyba nadal jestem jeszcze w polu, ale do wyboru wiem, że mam 1) H&R 29935-1, 2) Lesjöfors 45 275 19, albo wspomniany 3) K.A.W. z amorkami. Realnych wymiarów H&R próżno było szukać, ale "docisnąłem" przedstawiciela na Polskę i po wielkich mękach podesłał mi to:

Sprężyna przednia:

średnica zewnętrzna: 173mm
średnica wewnętrzna: 145mm
wysokość 250mm
średnica drutu 14mm
4,70 zwojów

Sprężyna tylna:

średnica zewnętrzna góra: 123mm
średnica zewnętrzna dół: 155mm
średnica wewnętrzna góra: 100mm
średnica wewnętrzna dół: 132mm
wysokość 285mm
średnica drutu 11,5mm
7,25 zwojów
Ale zaznaczam, że długość sprężyny została zmierzona po wyjęciu z opakowania, a to nie wiem czy to fachowy sposób pomiaru:P

A czy ktoś może ma/zna wymiary (długości) oryginalnych sprężyn z silnika 2,5V6? Chętnie porównałbym to tych które biorę pod uwagę...
Ostatnio zmieniony 2015-04-09 21:39 przez _/Damian\_, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4928
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Romas » 2015-04-09 15:58

Długość sprężyny, a w zasadzie wysokość, nie jest wyznacznikiem obniżenia końcowego ;)

adam568
Posty: 62
Rejestracja: 2014-05-23 19:39
Car: Probe II 95r 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=23532
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: adam568 » 2015-04-10 00:00

Wiadomo sprężyny różnych producentów mogą się różnić twardością przez co mogą być dłuższe i krótsze przy teoretycznie podobnym obniżeniu auta.

Jak wiadomo wersja 2.5 jest niższa od 2.0, obniżenie o 35mm jest względem wersji 2.0 czy 2.5?

Obniżenie o 35 mm jest widoczne pod względem wizualnym?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 488
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Car: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: _/Damian\_ » 2015-11-17 22:28

-- oryginalny post 2015-04-10 14:13 --

W moim przypadku motor to 2,5V6. w kwestii twardości to wyczytałem, że H&R 29935-1 i Lesjofors 45 275 19 mogę mieć takie same obciążenia, tj. 980kg przód i 850kg tył, zaś K.A.W. 1100kg przód i 1135kg tył. Waszym zdaniem, które lepsze i jakie będą odczuwalne wrażenia? Miększe dadzą niby większy komfort, ale należy uważać, aby nie "przeładować" auta, a K.A.W będą jak kamienie z większym zakresem ładowności czy nie powinienem tego w ogóle brać pod uwagę?

-- dodano 2015-11-17 22:14 --

Przypominam się z tematem, bo już praktycznie wszystko poza sprężynami i amorkami kupione:) Jednak dylematu ciąg dalszy...., choć teraz to już nie wiem czy przystać przy zakupie oryginalnych sprężyn dedykowanych do 2,5 czy "zaszaleć" i nabyć H&R (-35mm) czy owy K.A.W.(50/35mm)? Dylematy utrudnia fakt, że tak faktycznie nie wiem ile auto usiądzie na tych sprężynach obniżających, bo producenci nie piszą czy podawane przez nich wartości obniżenia dotyczą wersji Probe z silnikiem 2,0 czy 2,5? Wnioskuję, że podawane przez nich wartości dotyczą wersji z silnikiem 2,0, a stosując je do budy z silnikiem 2,5, efekt obniżenia będzie niższy niż owe 35mm(H&R) czy 50/35mm (K.A.W.). Koledzy i koleżanki czy wiecie jaki odstęp jest od nadkola do ziemi w budzie z silnikiem 2,0? U mnie przy silniku wysokość od nadkola do zimie to 67,5cm. Podając mi wysokość zobaczę jaka jest różnica między 2,0, a 2,5, a przez co będzie wiadomo o ile faktycznie auto usiądzie przy progresywnych sprężynach w budzie z silnikiem 2,5. Proszę o odpowiedzi :) Oczywiście jak ktoś ma u siebie jeden z wyżej wymienionych zestawów to napiszcie na jakiej wysokości stoją Wasze Probaski???

-- dodano 2015-11-17 22:28 --

Dla jasności chodzi mi o odległość zaznaczoną na zdjęciu :D
Załączniki
20151117_145318.jpg
Wysokość nadkole-ziemia
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L

Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Car: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: quarth » 2015-11-17 22:29

well, jest prawie pewne ze kupujac nowe springi -35 auto bedziesz mial wyzej niz aktualnie. ofkoz wszystko zalezy od stopnia ubicia, ale raczej to samo, wzglednie do gory
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon

Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1795
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Car: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Gallery: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Sallmo » 2015-11-17 23:03

Mój stoi na K.A.W , upss a raczej na kobyłkach. Wiec bez felg i opon raczej marne szanse na pomiary.
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."

Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 488
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Car: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: _/Damian\_ » 2015-11-17 23:11

A tak organoleptycznie miałeś już okazję śmigać na tych K.A.W.-ach? Masz same sprężyny czy masz zestaw z K.A.W. (sprężyny+amorki), jakie odczucia nie za twardo? I dużo niżej niż miałeś okazję oglądać swoje auto przed zmianą?
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1835
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Gallery: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: mysz » 2015-11-17 23:35

Damian, Sallmo tym samochodem nie jeździ juz x lat, on pewnie nawet nie pamięta już jak sie jeździ probasem :mrgreen:
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r

Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 946
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Car: PROBE GT-ZE AURORA
Gallery: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: S.H.A.R.K » 2015-11-18 00:01

mysz pisze: Damian, Salmo tym samochodem nie jeździ juz x lat, on pewnie nawet nie pamięta już jak sie jeździ probasem :mrgreen:
skądś to znam :mrgreen:
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL

Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1795
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Car: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Gallery: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Sallmo » 2015-11-18 00:44

Niestety nic Ci nie powiem. Mam cały zestaw KAW ale to nawet jeszcze podłogi garażu nie dotknęło. Cały czas lewituję ;)
Dobrze ze nas DFuh Shark jest ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3348
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Probe II 2.5 V6 '97
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: KrecioPL » 2015-11-18 09:18

Sallmo pisze:Dobrze ze nas DFuh Shark jest ;)
Krzysztof - S.H.A.R.K robi duże postępy, widać to i szacunek za to.
A u Ciebie... Bida z nędzą bo auto rozgrzebane, a składać nie ma weny - bo na wiosnę za ładnie, w lato za ciepło, na jesień za mokro, a w zimę za zimno.
Mijają obecnie 4 (słownie: CZTERY) lata od momentu, kiedy wstawiłeś auto do garażu... :mrgreen:

Jak nasz mędrzec klubowy - Dura - mówi: co się będziesz męczył, sprzedaj go na części :mrgreen: Rezerwuję zawieszenie :)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 488
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Car: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: _/Damian\_ » 2015-11-18 20:52

No oki Panowie i Panie, a jak zam z Waszymi pomiarami od nadkola do ziemi? Chciałbym wiedzieć, aby ocenić jak tam wypada moje 67,5cm?:P
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4928
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Romas » 2015-11-18 22:23

jak będę pamiętał to jutro sprawdzę

Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1061
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Car: Probe x ∞
Gallery: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Spider33 » 2015-11-19 16:08

Jak dla mnie to ty masz od 2.0 założone albo od mazdy 626. Strasznie wysoko stoi. Masz na bank od 2.0 Sprawdziłem u siebie na takich samych felgach i podobnej wysokości opony 67,5 przód i 68,5 tył.

Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 488
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Car: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: _/Damian\_ » 2015-11-19 21:48

Spider dzięki za pomiar u siebie i informację o wysokości:)

W przypadku mojej wysokości, a dokładnie co tam siedzi to ciężko mi się wypowiedzieć, ponieważ od zakupu w 2005 roku Probka w Niemczech w zawieszeniu nic nie było robione. Dziwne, bo nasi zachodni sąsiedzi raczej obniżają niż podwyższają, hmmm:P Chyba, że dziadzio od którego go nabyłem miał problemy z wsiadaniem/wysiadaniem i przy jednym z serwisów powiedział, aby zamontowali dłuższe sprężyny, albo...z dostępnością części w ASO Forda mieli już problemy i wsadzali to co mieli...hmmm?:P

Koledzy i koleżanki a jak tam u Was z tymi wysokościami??? :)

Dzisiaj wynalazłem sprężynki Lesjofors, które dedykowane są niby jedynie do Probe z motorem 2,5 i obniżają o około 30mm. Sprzedawca poinformował mnie, że są one bardziej miększe niż np. H&R, a auto będzie nieco niżej niż na H&R, ponieważ owe H&R dedykowane są do obu wersji silnikowych i ich 35mm dotyczą maksymalnego obniżenia, biorąc za punkt wyjścia auto z silnikiem 2,0, zaś dla 2,5, te 35mm będą pomniejszone o fabryczną wartość pomiędzy 2,0 a 2,5. Natomiast w przypadku owych Lesjofors należy za pkt. wyjścia brać wysokość oryginalnej budy z motorem 2,5.
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L

Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1061
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Car: Probe x ∞
Gallery: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Spider33 » 2015-11-20 19:39

Zakładając ori sprężyny od vki zauważysz dużą różnicę. Powiedziałbym nawet ze te magiczne 35mm mozesz osiągnąć.

Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 488
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Car: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: _/Damian\_ » 2015-11-20 20:20

Powiadasz, że aż nawet 35mm?? Wg tej tezy to jak założę Lesjafors to, aż 6cm pójdzie w dół od tego co mam teraz...bo Lesjafors obniżają około 30mm, wersję V6:P
Jak tam z pomiarami u Was Drodzy Państwo??? :x
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L

Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Car: Ford Probe II 2.0 1996
Gallery: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: cuba27 » 2015-11-21 07:51

W Niemczech dużo Probe jeździ na kaw sam się nad tym zawiasem zastanawiałem alepostanowiłem dołożyć i ściągnąć z Usa gwint. Tu masz link do niemieckiego forum, galeria jednego z użytkowników i mimo 2.0 pod maską spas jest więcej niż zadowalający http://www.ford-probe-driver.de/set_gal ... _id=274&l= Poza tym wg mnie 50/30 jest gwarancja, że sylwetka będzie szla klinem a w przypadku 35/35 może czasami wyglądać jakby przód byl wyżej zwłaszcza że nadkole z przodu w aucie jest zawsze minimalnie większe.

P.S. U mnie przed obniżeniem Mts 35/35 z przodu w nadkole wchodziła pięść czyli jakoś 4-5 palców, aktualnie 2-2,5. W przypadku tych sprężyn auto usiadło równo 3,5 cm względem seryjnego 2.0. Jak będę miał dostęp do komputera to wrzucę zdjęcia przed/po
Obrazek

Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 488
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Car: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: _/Damian\_ » 2015-11-21 21:52

Cuba27 dzięki za odpowiedź, mógłbyś jeszcze stanąć przy aucie z miarką? Będzie mi łatwiej a owe 3,5cm sobie dodam.
Link i stronę niemieckiego forum znam i śledzę go na bieżąco:) Auto, które prezentuje się na Twoim odnośniku wygląda git, ale nie ma listew progowych-bocznych. Ja mam i tym samym, w przypadku K.A.W., auto będzie jeszcze niżej gleby, a co oznacza że łatwiej będę mógł otrzeć ta, czy tam:P Inna kwestia to obawy o wjazd do poziomowych garaży w galeriach, da to radę??
No a inni? Jesteście czy zwyczajnie nie macie ochoty wziąć miarki i zmierzyć dwóch wysokości? :( -o-|
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1835
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Gallery: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: mysz » 2015-11-24 16:47

U mnie 64cm przód, 64.2 cm tył. Mam jamexy
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r

Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 488
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Car: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: _/Damian\_ » 2015-11-26 23:14

Mysz dzięki za odpowiedź, Twój pomiar jak najbardziej pomocny:) Jamexy teoretycznie obniżają właśnie 3,5cm, a to wskazywałoby, że dziwny trafem u mnie siedzą sprężyny od budy z silnikiem 2,0:P Twoje 64cm (z przodu)+3,5(Jamex) daje 67,5cm czyli tyle ile obecnie miarka pokazuje u mnie, z tyłu podobna analogia:P
A pozostałym nie chce się stanąć z miarką?? :P
No to kto będzie jeszcze taki życzliwy i zobaczy jak wygląda to u niego?
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L

Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 350
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Car: Probe II 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=22222

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: pawlacz » 2016-01-20 14:32

Ma ktoś może vogtlandy w 2.5 v6? Jakieś opinie?
vogtland.pl/vogtland-sprezyny-Ford-Probe/345-953044-sprezyny-vogtland-do-ford-probe-typ-ecp-t22.html

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4928
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Romas » 2016-01-20 15:17

Stig miał

Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 350
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Car: Probe II 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=22222

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: pawlacz » 2016-01-20 16:03

W sumie się pytam, bo dziś pękła mi lewa tylna sprężyna. Pomyślałem by od razu kupić 4 nówki i obniżyć o te 3,5cm, ale z powyższych postów wynika, że to 3,5cm jest dość względne.

Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Car: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Gallery: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Stig » 2016-01-20 21:52

Jesli chodzi o Vogtlandy , ja bylem zadowolony, osobiscie moge polecic ;)
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”