Turbo 2.0 16v

Lysy88
Posty: 10
Rejestracja: 2013-08-28 16:06
Samochód: Ford Probe 2.0 16v 94r

Turbo 2.0 16v

Post autor: Lysy88 »

Witam serdecznie, jestem oczywiscie fanem wlasnego samochodu a zecz jasna jest nim ford probe 2.0 16v 94 r. Jako ze bardzo zalezy mi na poprawieniu jego osiagow, jestem zainteresowany zamontowaniem w nim turbo sprezarki a moze nawet dwoch, wiem ze to dosc spora iwestycja ale to mnie nie marwti, do zeczy, bardzo bym prosil abyscie mi podpowiedzieli co musze w zwiazku z tym wymienic w silniku i co musi byc lepsze lub inne, jednymislowy jak pod to przygotowac silnik. Z gory dziekuje za odpowiedz i przepraszam za brak znakow, co jest spowodowane nie Polska klawiatura. Pozdrawiam
Ja wiem ze nie powinienem, ja nie chce, ale az zal nie przycisnac =D
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: Patryk- »

No z tym Bi tubo to już Cię poniosło :wink: może kup sobie 2,5 v6, kase przeznacz na porządny remont .... ona jednak tych koni pare więcej ma...a żeby 2.0 było chociaż by na równym poziomie z vką musisz wrzucić sporo kasy, sporo pracy, zyskasz niepewne auto które będzie zapewne bardziej podatne na awarie, z mocą którą możesz mieć seryjnie z w tym aucie...Tym bardziej jak piszesz ze szukasz mechanika, wnioskuje że nie się znasz....Dlatego moższ wyczyścić sobie dobrze portfel i jeździć rowerem 8)

A jeśli naprawde finanse nie są ważne to powodzenia :) na forum są tematy o uturbianiu na pewno będą przydane
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Lysy88
Posty: 10
Rejestracja: 2013-08-28 16:06
Samochód: Ford Probe 2.0 16v 94r

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: Lysy88 »

Dzieki wielkie za odpowiedz, na pewno przemysle ta sprawe, w glowie mialem kosmiczne wykresy z hamowni, a tak suma sumarum to jakiego wzrostu mocy moglbym sie spodziewac jesli faktycznie udaloby mi sie wszczepic dwie turbiny? Biorac pod uwage ze obecnie fabrycznie ma te 120 km, z gory dzieki.
Ja wiem ze nie powinienem, ja nie chce, ale az zal nie przycisnac =D
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: Romas »

Wsadzić TT do silnika R4 to jest kasa kosmiczna i silnik po pierwsze musi być złożony na porządnych kutych gratach, do tego większe zawory w głowicy, rozwiercona przepustnica, szpera w skrzyni, wzmocnione półosie (a skrzynia i tak za wiele pewnie nie wytrzyma) sprzęgło spiekowe, do tego wyspawany odpowiedni wydech, IC co wiąże się ze zlikwidowaniem AC i szczerzę rzyczę powodzenia jak byś miał się zmieścić w 20k
kup sobie V-ke i z miejsca masz 50KM do przodu i wierz mi że jak doprowadzisz ją do seri to 7.5sec 0-100km/h da Ci dużo frajdy, a jak i to Cię nie zadowala to szukaj po świecie KL-ZE i masz 200KM co daje przy fabryce 6.5sec 0-100km/h
Lysy88
Posty: 10
Rejestracja: 2013-08-28 16:06
Samochód: Ford Probe 2.0 16v 94r

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: Lysy88 »

Dzieki wielkie za odpowiedz, mysle ze faktycznie to troche ryzykowna sprawa wiec pomysle wiecej o v, czy mogl bys moze troche rozwinac te KL-ZE? z gory dzieki.
Ja wiem ze nie powinienem, ja nie chce, ale az zal nie przycisnac =D
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: Romas »

Wychodziły silniki z takim oznaczeniem i były to 2.5 V6 tyle że lekko pomodzone fabrycznie i osiągaly moc rzędu 190-200KM w zależności od wersji
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: MatiLP640 »

ZE to mocniejsza wersja DE. W probe nie była montowana ale w maździe mx6 było, są dwie wersje 200 konna i 193 konna, różnią się one kolektorami ssącymi. Żeby zrobić kompletnego swapa musisz mieć komputer, przepływomierz, wiązkę silnika no i oczywiście silnik ;) w PL raczej nie znajdziesz go, najprędzej Japonia albo USA ale w sumie u mnie(Australia)widziałem też kilka ;) ogólnie ZE od DE różni się większością rzeczy, inny jest układ tłokowo korbowy, inna głowica, inne kolektory, jedynie chyba blok jest tylko taki sam ale tego akurat pewny nie jestem ;) coś jeszcze chcesz wiedzieć? Jak coś to pytaj ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Lysy88
Posty: 10
Rejestracja: 2013-08-28 16:06
Samochód: Ford Probe 2.0 16v 94r

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: Lysy88 »

Dzieki za odpowiedz, szkoda kurcze ze jak mowisz raczej blizej sie tego nie znajdzie, a w zwyklym v6 2.5, nie da sie dodac tych paru koni ?
Ja wiem ze nie powinienem, ja nie chce, ale az zal nie przycisnac =D
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: Patryk- »

jak nie pożałujesz pieniędzy i go z głową uk u rwisz to da rade :wink: bo 2.0 to raczej mija się z celem... ;)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Lysy88
Posty: 10
Rejestracja: 2013-08-28 16:06
Samochód: Ford Probe 2.0 16v 94r

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: Lysy88 »

Niby ta ale wiadomo ze sciaganiem silnika z tak daleka to wiadomo, latwa sprawa to nie jest
Ja wiem ze nie powinienem, ja nie chce, ale az zal nie przycisnac =D
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: waldii »

Lysy88 a pytanko jak czesto chcesz te pare wiecej konikow wykorzystywac??Od czasu do czasu jak palemka odbije????To w takim razie moze idz w kierunku nitro.Pieniadzie bez porownania mniejsze(bo TT za 20tys zl z pewnoscia nie zrobisz nawet jakbys sam wszystko dziergal i stroil) no i sam sobie taki uklad montujesz.Roboty na dwie godzinki i jest to juz gotowiec,bez strojenia itp.Oczywiscie mam na mysli morky system.Do 2.0v6 strzelalem 100HP i nic sie nie dzialo też do R4 bez problemu 75HP walisz.
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: quarth »

MatiLP640 pisze:ZE to mocniejsza wersja DE. W probe nie była montowana ale w maździe mx6 było, są dwie wersje 200 konna i 193 konna, różnią się one kolektorami ssącymi. Żeby zrobić kompletnego swapa musisz mieć komputer, przepływomierz, wiązkę silnika no i oczywiście silnik ;) w PL raczej nie znajdziesz go, najprędzej Japonia albo USA ale w sumie u mnie(Australia)widziałem też kilka ;) ogólnie ZE od DE różni się większością rzeczy, inny jest układ tłokowo korbowy, inna głowica, inne kolektory, jedynie chyba blok jest tylko taki sam ale tego akurat pewny nie jestem ;) coś jeszcze chcesz wiedzieć? Jak coś to pytaj ;)
byly, wychodzily u kitajcow :]
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: Romas »

i u USAków o ile się nie mylę :wink:
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: quarth »

nope, w ze nie bylo egr, wiec by nie spelnial norm
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: Kocureq »

Lysy88 pisze:Niby ta ale wiadomo ze sciaganiem silnika z tak daleka to wiadomo, latwa sprawa to nie jest
Twin turbo to jednak dużo trudniejsza sprawa. Serio :)

Silnik z Japonii ściągniesz i zamontujesz za np. 5-6 tysięcy. W tej cenie masz stabilne, fabryczne 200 koni. Ciężko będzie tyle wykrzesać z 2.0 bez poważnej roboty.
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: Patryk- »

Ej Twin turbo to była ewentualność :) wiec skupmy się na jednej na razie 8)


Ja bym sprzedał to co masz,kupił 2,5v6 jeśli moc nie wystarczy to wtedy uturbiaj (jeśli faktycznie masz spory zapas gotówki) to zrobisz to być może tak że będzie jeździło ;), w końcu jakoś mazdy jeżdżą uturbione, to cyba i probas ma szanse :D
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: mysz »

-- oryginalny post 2014-01-14 21:48 --
Patryk- pisze:Ej Twin turbo to była ewentualność :) wiec skupmy się na jednej na razie 8)


Ja bym sprzedał to co masz,kupił 2,5v6 jeśli moc nie wystarczy to wtedy uturbiaj (jeśli faktycznie masz spory zapas gotówki) to zrobisz to być może tak że będzie jeździło ;), w końcu jakoś mazdy jeżdżą uturbione, to cyba i probas ma szanse :D
W piasecznie śmiga mx-6 190konne 2.0 kompressor. Bez większych ingerencji w silnik. Na zlocie mazdaspeed objeżdżało to mx3 klze (hamowane na 195km). Jak się chce, to można.

-- dodano 2014-01-14 21:49 --
Patryk- pisze:Ej Twin turbo to była ewentualność :) wiec skupmy się na jednej na razie 8)


Ja bym sprzedał to co masz,kupił 2,5v6 jeśli moc nie wystarczy to wtedy uturbiaj (jeśli faktycznie masz spory zapas gotówki) to zrobisz to być może tak że będzie jeździło ;), w końcu jakoś mazdy jeżdżą uturbione, to cyba i probas ma szanse :D
W piasecznie śmiga mx-6 190konne 2.0 kompressor. Bez większych ingerencji w silnik. Na zlocie mazdaspeed objeżdżało to mx3 klze (hamowane na 195km). Jak się chce, to można.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: Patryk- »

No da się da, jak widać po Twoim przykładzie, myślałem że te 70 km to sporo jak dla tego silnika, ciekawe ile polata taki silniczek....a czy od nas z forum ktoś już nie zajeździł 2.0 na kompresorze? czy to było turbo ?
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: Spider33 »

Patryk- pisze:No da się da, jak widać po Twoim przykładzie, myślałem że te 70 km to sporo jak dla tego silnika, ciekawe ile polata taki silniczek....a czy od nas z forum ktoś już nie zajeździł 2.0 na kompresorze? czy to było turbo ?
Zajechane granatowe 2.0 turbo chłopaka z Łodzi. Poszło w graty na alledrogo. V6 kompresor też długo nie pociągnął. Jednak ciężko coś zrobić z tymi silnikami :?
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: Patryk- »

wiesz jak dodajesz mocy do 20 letniego silnika to nie ma się co dzwić ze pada :) zjechany przez tyle lat, często pewnie chodzący na słowo honoru i wpierdzielą mu turbo albo kompresor i jazda...Zobacz na kocura białą vke....złożona jest na konkretniejszych częściach i mimo że nie wystrojona, nie dokończona (fakt mało jeździła) ale jednak coś tam pyrkał nią....Nie kojarze żeby miał problem z płynącymi tłokami, urywającymi się korbami, brakiem oleju, wybierając się w trasę na zlot itp.... a te, rzekomo jeżdżące padały jak muchy...Da się zrobić, tylko nie kosztem oszczędzania na częściach
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: mysz »

Ciekawe. Na mazdaspeed co trzeci kl jest porobiony, jest kilka klze turbo, kilka fs'ów turbo/kompresor, kf'y z nitro, klde turbo. Jeżdżą? Jeżdżą.
Tylko na tym forum ludzie mają inne podejście. "Jak kupiłeś fs'a i Ci mało mocy to kup kl"- tak powie użytkownik fpkp. Ci z mazdaspeedu powiedzą: "załóż do fs'a turbo! Te silniki uwielbiają być dmuchane!". To samo tyczy sie v6. Jak w gt'ku mało mocy, to ludzie przesiadają się do innych, mocniejszych aut. Na mazdaspeedzie ludzie dłubia, dłubia aż wydłubią coś, co będzie ich zadowalać.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: Patryk- »

Mysz widziałeś tu jakiś projekt wystrojony i dokończony na tip top ?

Większość jest zajechanych przez to że kończyło się na włożeniu turbo, i co dalej ? JAZDA JAZDA póki chodzi...potem już szkoda pakowac kasy idzie dalej i po projekcie.... :roll:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: MatiLP640 »

quarth pisze:byly, wychodzily u kitajcow :]
a masz na to jakis dowod? bo ja szukalem juz nie raz i nic o tym nie znalazlem a nawet znalazlem ze wlasnie nigdzie nie wychodzily, jezeli masz racje to chetnie o tym poczytam ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: KrecioPL »

Patryk- pisze:Mysz widziałeś tu jakiś projekt wystrojony i dokończony na tip top ?

Większość jest zajechanych przez to że kończyło się na włożeniu turbo, i co dalej ? JAZDA JAZDA póki chodzi...potem już szkoda pakowac kasy idzie dalej i po projekcie.... :roll:
A i owszem, chłopaki z mazdaspeed dają radę. Jest tam sporo projektów, tak jak mysz wymieniał. Co ciekawe, bywało że nie jednemu (tak jak i u nas) silnik powiedział :1111_bye: ale tam, ucząc się na swoich błędach, wskrzesza się projekt z popiołów. Chłopaki poprawiają to, co okazało się być nie trafionym pomysłem, pompują więcej i latają. Jeden ma w KL-u bodajże 398KM :)
Inna sprawa jest taka, że tam jest więcej użytkowników, ludzi którzy już rzeźbili w temacie, więc o pomoc/radę o wiele łatwiej - samemu (przykladowo ja) bym NIC nie zrobił. A jeśli bym coś wystrugał, i jakoś odpalił.... to wątpię czy bym dojechał do bramy podwórka :)

Więc jeśli mówimy o ładowaniu grubej kasy (z dużym ryzykiem wtopy), ale jednak chcemy temat wykonać tak, żeby to miało ręce i nogi, warto mieć pod ręką kogoś, kto już przetarł szlaki ;)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Turbo 2.0 16v

Post autor: Patryk- »

oj sorry ale chodziło mi o nasze forum :)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”