Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterowności

Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterowności

Post autor: pawlacz »

Jak zmniejszyć podsterowność, poprawić trakcję? Na pewno pomogą rozpórki, obniżenie zawieszenia. Coś jeszcze? Zaadaptowanie innych stabilizatorów z jakiegoś innego modelu?
Oczywiście felgi i opony też mają na to wpływ, ale jazda po polskich drogach, na 18' i profilu 40 to będzie katorga, samo zawieszenie stockowe już jest twarde i przy 16' i profilu 55 czuć każdą nierówność.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown

Post autor: Romas »

więc jak czujesz każdą nierówność przy 16' to przy 18' wiecej juz nie poczujesz :mrgreen:
Co do podsterowności to stabilizatora nie masz co wymieniać bo jest ok. przede wszystkim zainwestuj w dobre opony.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown

Post autor: KrecioPL »

Podsterowność jest cechą po prostu auta przednionapędowego, gdzie większość masy masz z przodu i to ona wypycha Ciebie z łuku na zakręcie.
Stabilizator przód jest ok, tył jest cienki ale lepiej usztywnić karoserię rozpórkami, dobrym zawieszeniem i mieć dobre opony.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown

Post autor: Romas »

KrecioPL pisze:Podsterowność jest cechą po prostu auta przednionapędowego, gdzie większość masy masz z przodu i to ona wypycha Ciebie z łuku na zakręcie.
no tutaj się Krecik z tobą nie zgodzę, przede wszystkim ciężar dociska cię do podłoża i dlatego lepiej trzyma, ale minusem jest przód napęd który daje uślizg :wink:
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown

Post autor: KrecioPL »

KrecioPL pisze:Podsterowność jest cechą po prostu auta przednionapędowego, gdzie większość masy masz z przodu i to ona wypycha Ciebie z łuku na zakręcie.
To wynika z fizyki - bezwładność, ruch po okręgu, siła odśrodkowa, rozłożenia masy obiektu w ruchu, kierunek, zwrot, punkt przyłożenia wektora.
Polecam zgłębić te pojęcia 8)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown

Post autor: Stig »

Podsterowność jest cechą aut przednionapędowych "z tamtej epoki- epoki produkcji probasów" a nie ogólnie aut przednionapędowych ;) jest mnóstwo nowych aut przednionapędowych , w których podsterowność jest nieodczuwalna, wszystko kwestia konstrukcji i wyważenia ;)
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown

Post autor: KrecioPL »

tak, rozłożenie masy robi swoje :P
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown

Post autor: Prezes5G19 »

Można by się jeszcze pobawić w dystanse na piasty. Zawsze troszku szerzej ale to już za sobą ciągnie przerabianie błotnika zazwyczaj.
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: Modyfikacje układu zawieszenia - zmniejszenie podsterown

Post autor: Pajda16v »

Moje zdanie na ten temat jest takie :) Zamiast pchać kasę w dystanse rozpórki itp. nowe dobre opony z niskich profilem na dużej feldze i zadbane zawieszenie. Probe jest samochodem podsterownym i tego się nie oszuka :)
Probe to nie samochód, to styl życia...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”