Strona 1 z 1

Wałek ssący z nowszego FS

: 2018-10-12 22:06
autor: Benet
Widzę, że na forum jeszcze nikt nic o tym nie pisał ale może ktoś coś wie na ten temat. Montował ktoś wałek ssący z nowszego FS wersja 136KM? Jak sobie policzyłem z parametrów wałka to taka zmiana będzie nawet korzystna ale w praktyce może okazać się inaczej.

Re: Wałek ssący z nowszego FS

: 2018-10-14 18:31
autor: Sallmo
Pomysł dobry ale czy tylko tym się różnią głowice ? Nie na przykład wielkością zaworów jak w klze?

Re: Wałek ssący z nowszego FS

: 2018-10-14 18:48
autor: Benet
Głowica różni się tylko tym, że nie ma otworu na aparat zapłonowy bo każdy cylinder ma osobną cewkę. Silniki są identyczne tylko różnią się wałkiem i kolektorem dolotowym.

Re: Wałek ssący z nowszego FS

: 2018-10-15 09:09
autor: mysz
Benet pisze: 2018-10-14 18:48 Silniki są identyczne tylko różnią się wałkiem i kolektorem dolotowym.
Nie. Inny jest wał korbowy np. Głowice są inne. Generalnie to inny silnik. Wygląda tylko podobnie

Re: Wałek ssący z nowszego FS

: 2019-02-04 15:53
autor: Lukas007
Ogólnie grzebanie FS'a zostawiając go N/A, jest z mojego doświadczenia nieadekwatne do poniesionych kosztów.

Wsadziłem w ten silnik swego czasu koło 10kzł i jechało to jak seryjny KL w budzie Probe.

Ze 115KM na 151KM taką drogą ...

https://www.youtube.com/watch?v=vukVVXwoReQ

Tłoki od FS-ZE + 0.5mm
Obróbka głowicy STAGE III (*)
Wałek ssący od FS-ZE
Wałek wydechowy Corksport
Wtryski od FS-DET 320cc
Kompletny CAI z filtrem Fujita
Układ wydechowy przelotowy 2.0" na dwóch tłumikach i rezonatorze zamiast kata
Kolektor wydechowy 4-1 by EL-TEC
Obróbka głowicy STAGE III
Zaślepiony zawór EGR
Izolacja kolektora ssącego Outlaw Engineering (*)
Strojenie na ECU Master DET 2
Odciecie zaplonu przesuniete na 7500 rpm