F2 & FE3

Gość

F2 & FE3

Post autor: Gość » 2004-12-17 11:50

Szukając po sieci pewnych informacji natknełem się na coś.

Czy ktoś mi powie czym się różni silnik FE2 od FE3. Zauważyłem że gro ludzi
montuje silnik FE3 osiągając przy tym straszne moce.

Co to jest za silnik??
Może to jest ta sama sytuacja co z silnikami w IIgen czyli KL i japońskie KLZE

Coś znalazłem obrazek silnika FE3
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2004-12-17 14:07 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 2004-12-17 12:35

Obrazek
Silnik FE3 w probie z dużą turbiną na 23Psi :shock: daje 400koni :shock:
Samochód jest w trakcie roboty jak widać nie ma przepustnicy założonej.

A to FE3 w mazdzie 626 z turbo na 7psi. 2.0l i już 200 koni


Obrazek

JA CHCE TAKI SILNIK!!!!!!


Doczytałem się gdzie niegdzie że przy przekładce dużo robotty aż tak nie ma
bo wszystko prawie pasuje.

Jeśli ma być turbo założone to muszą być większe wtryski na 330cc
no i dobrze pasujący interkooler od Isuzu NVR (200$)
Nie wiem jak z kompem itp ale się dowiem.

MiH' Zbyszek z Lubania robi takie gadżety?? :twisted:

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk » 2004-12-17 12:46

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 01:29 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 2004-12-17 13:05

Jestem starsznie wesoły przerażony i bóg sam jeden wie co jeszcze.

Jeszcze nie ogarniam wszystkiego np. lata w których był ten silnik produkowany
itp.

Jestem na etapie zbierania info i powoli grzebie w poszukiwaniu silnika.
Do pełni szczęścia przydala by mi się serwisówka z tym modelem.

Dodam jeszcze że te mazdy z tymi silnikami byly robione AWD.
A płyta podłogowa mocowania silnika (komora silnika) są identyczne jak
w probku.

Kurde troche kasy potrzeba.

PS już nawet znalazłem jak kolektor wyspawać pod nassze turbo normalnie
kurde banał.

Mam pytanie ktoś jest chętny na ten projekt?? Oddam swojego probka
na szczytny cel klubowy czyli montaż silnika FE3 PGT w moim bolidzie :twisted: :twisted: :twisted:

Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Car: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul » 2004-12-17 14:55

Sqad pisze:1. Zbieranie szczegułowych informacji
2. Zbieranie pieniędzy :twisted:
3. Kupno silnika FE3
4. Założenie FE3 do mnie
5. Turbo ze starego silnika F22T (wystarczy doładowanie 7 Psi aby mieć 200
koni, nie chce wiedzieć co się dziej an 12 Psi)
6. Zderzak, spoiler, progi, felgi

jednym słowem rok roboty.

Jak widać nie zabieram się do wizualnych patentów bez mocowej podstawy
Plany ładne wydaje mi się, że pkt. 2 dlam wszytkich miłośników mocy jest zawsze najbardziej bolesny
Fester

Gość

Post autor: Gość » 2004-12-17 15:02

No niestety :(

Bede krążył po szrotach i szukał silniczka, jeszcze bujne się do znajomego
z mazdy zobaczymy jakie to ceny są

Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Car: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul » 2004-12-17 15:24

Kiedyś była taka akcja na streetracing. Gościu wysyłał cały kontener silników japońskich... z tego co pamietam ceny oscylowały w okolicach 6 000PLN. Nowiutkie !!
Może przeszukaj streetracing. Cos powinieneś znaleźć. Oblo odrazu wal na japanes performace i pytaj o ten silnik.
Pozdro
Fester

Awatar użytkownika
5150
Posty: 58
Rejestracja: 2004-10-21 15:49
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5150 » 2004-12-17 19:55

Ja też już kiedyś widziałem gdzies gte zdjęcia i inne proby z tymi silnikami i jakoś zapomniałem o temacie zupełnie :)

Co w tym silniku jest takiego ze daje taką moc?
Nawet bez turbo ma około 140km z tego co wiem.

Ma dwa Wałki z tego co widze ale pojemność mniejszą.
Co trzeba by jeszcze przerabiac zeby wsadzic ten silnieczek orientujecie się może??
Chętnie bym sobie zafundował taka przyjemnośc.
Aha : czy nasza sprężareczka pasujowała by do tego silniczka czy trzeba by inną jakąś sobie sprawić??

Tu daje link do aukcji na której ktos sprzedaje taki silnik (to chyba ten):

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=36732694

A tutaj reszta zdjęć silniczka o którym mowa w tym samym probie co pierwsze zdjęcie:

http://www.probeparts.com/gallery/?gal=00040001
I gen. GT '89 (261A) Trip, overhead... kiedyś:(
MUSTANG 5.0 V8 SSP-- teraz :)

Gość

Post autor: Gość » 2004-12-17 20:23

To co napisaleś na allegro to jest od mazdy 626GE i tu się pojawia problem.
Znalezinie tego silnika na polskim rynku nie jest aż tak proste.

Turbo pytasz o turbo. Silnik serynie nie ma turbo więc kłania się spawanie
kolektora przebudowa dolotu itp. (dla chętnych podsyłam linka z przeróką)
Kłani się przerobienie kompa odprężenie silnika.

Jeśli chodzi o sam przeszczep to cały osprzęt pasuje, tylko komp musi być
od tej mazdzi.

Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Gallery: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE » 2004-12-17 21:33

5150 pisze: A tutaj reszta zdjęć silniczka o którym mowa w tym samym probie co pierwsze zdjęcie:

http://www.probeparts.com/gallery/?gal=00040001
Podobaja mi sie jego aluski...
ale nie te na ktorych gumy pali... :wink:
ale spoiler....duuuzy... :roll: 8)
Pozdroffka
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk » 2004-12-18 15:35

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 01:29 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
5150
Posty: 58
Rejestracja: 2004-10-21 15:49
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5150 » 2004-12-18 16:19

a nie dałoby się dopasować tylko głowicy od tego FE3?
To jest dobre pytanie. To by znacznie ułatwiło cały zabieg.:)
I gen. GT '89 (261A) Trip, overhead... kiedyś:(
MUSTANG 5.0 V8 SSP-- teraz :)

Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Gallery: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki » 2004-12-18 18:46

usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:27 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT

Gość

Post autor: Gość » 2004-12-18 19:16

MAZDA ENGINES


FE3 DOHC 16 VALVE engines: $995.00
KLZE DOHC 24
VALVE V6 engines: $1100.00

All engines come complete, with sensors, distributors, intake and exhaust manifolds, oil pan, valve covers etc.

More Mazda engines will be available soon...

All prices above are subject to change without
notice.
Dodam że skrzynia biegów, przeguby, o dziwo komp też pasuje :shock:

A ceny które podalem to są to nowe silniki z osprzętem

Awatar użytkownika
5150
Posty: 58
Rejestracja: 2004-10-21 15:49
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5150 » 2004-12-18 19:26

ceny które podałeś wydają się być godnymi uwagi :)
Komp pasuje??
Ale cena za przystosowanie do turbo moze być duza tak jak pisal QUAKI
chociaż reszta myśłe za zdecydowanie taniej by wyszła ale nie znam sie aż tak by miec pewność. :D
Poza ty swoją droga po co sprzedawać tak zrobione autko.??
Jeździć tylko hehe :twisted:
I gen. GT '89 (261A) Trip, overhead... kiedyś:(
MUSTANG 5.0 V8 SSP-- teraz :)

Gość

Post autor: Gość » 2004-12-18 19:31

Dodam jeszcze tak. Głowice można dopasować do naszego bloku (jedynie
drobny, podkreślam drobny retusz kanalików). Przy silnikach F2 (nasz) i FE3
Blok jest ten sam, pierwszy symbol nazwy "F". Dadam jeszcze więcej
Z naszego silnika 2.2 robi się 2.3 :twisted: :shock:

Awatar użytkownika
5150
Posty: 58
Rejestracja: 2004-10-21 15:49
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5150 » 2004-12-18 19:59

czyli ze po dopasowaniu głowicy otrzymujemy 2.3 litra z dwoma wałkami rozrzadu tak??
Brzmi super!! :twisted: :twisted:
Tylko czegoś nie rozumiem tamten silnik ma 2.0 a nasz 2,2 czy to możliwe zeby miały te same bloki?? nie kumam.
Tak czy siak temat bardzo mi się spodobał.
:twisted: Pytanie gdzie dorwać sama głowice (za ile) no i kto to zrobi solidnie i za rozsądną kase.
Do tego nasza turbina która już mamy :D i ile wtedy koników mógłby mieć tak zrobiony silniczek??
I gen. GT '89 (261A) Trip, overhead... kiedyś:(
MUSTANG 5.0 V8 SSP-- teraz :)

Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Gallery: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki » 2004-12-18 21:30

usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:28 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT

Gość

Post autor: Gość » 2004-12-18 23:23

Quaki pisze:teraz squad do ceny ktora podales dolicz clo podatek cene transportu i zobaczymy jak bardzo mylilem sie w podanej
A kto powiedział że będe podatek płacił :P
Dodam że silniki są nowe (nówki sztuki)
Montowane też w najmocniejszych Miatach
Quaki pisze:nawet drobna przerobka kanalow olejowych bedzie kosztowna dodam tylko ze wcale nie prosta i jesli myslicie ze wykonacie cos takiego w domu to ja pozdrawiam.
Nie zamierzam robić takiej rzeźby. Tak jak piszesz nie jest to tak proste jak
by się wydawać mogło. Jak robić to pożądnie
Quaki pisze:Dalej jesli silniczek jest wyzylowany (a wyglada ze jest) to dodanie turiny bedzie pociagac za soba wymiane tlokow na kute korbowodow pompy paliwa wtryskow komputera uszczelek pod glowica i kto wie czego jeszcze na przyklad ciekawe ile wytrzyma wal a moze nie wytrzyma to co wal tez wymienisz?
Ja wiem czy 2.0 140KM to jest wyżyłowany silnik??
Silniczek przepustnica kolektor ssący są przystosowane do turbiny.
A jaki jest fryc. Komp jest ten sam czyli do F2 wsadzamy FE3 a do F2T komp
jest ten sam co FE3+T nasze "T". Więc z kompem nie ma problemu.
A jak już wsponiałem silniczek jest nuvell wiec z jego żywotnością nie
będzie kłopotu.
Quaki pisze:Wg mnie jesli wymianiac to caly silnik wraz z osprzetem i komputerem oraz cala elektryka tylko tak to ma sens inaczej bedziesz rzezbil
:1111_ok:

Quaki pisze: Podales tez tutaj przyklad KLZE niby jest taki sam jak KL-03 niby wszytsko pasuje i jest cacy ale jak poczytasz to sie dowiesz ze silnik ten nie chce zbytnio pracowac z komputerem od KL-03 i sprawia powazne klopoty tym ktorzy mysla ze sie wykpia tanim kosztem. Oczywiscie mozna zczipowac kompa z KL-03 czy zastosowac inny komp sterujacy ale to tez koszta i to nie male a do tego duzo roboty i trzeba sie znac i miec hamownie obciazeniowa itp
Oj Quaki zamiast pomóc mi w tych ambitynych planach zniechęcasz.
Masz Bardzo dużą wiedzie. Wykożystajmy ją :mrgreen: :1111_hello: :slon:
5150 pisze:czyli ze po dopasowaniu głowicy otrzymujemy 2.3 litra z dwoma wałkami rozrzadu tak??
Brzmi super!! Twisted Evil Twisted Evil
Ale jak już doszliśmy z Quakim do zdania że brzmi nieźle ale nie jest tak
różowe
5150 pisze:Do tego nasza turbina która już mamy Very Happy i ile wtedy koników mógłby mieć tak zrobiony silniczek??
na 13,5Psi ten silnik ma 260KM :twisted: a nasze turbinki kręcą się bez
mydła na ponad 12 :twisted: Przynajmniej moja :twisted:

Awatar użytkownika
5150
Posty: 58
Rejestracja: 2004-10-21 15:49
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5150 » 2004-12-18 23:45

HHmmm
Chciałbym przynajmniej próbnie oszacować koszta takiej przeróbki.
Jakoś o niczym innym dziś nie myśłe :twisted: :D

A skąd te silniczki w tej cenie??
I gen. GT '89 (261A) Trip, overhead... kiedyś:(
MUSTANG 5.0 V8 SSP-- teraz :)

Gość

Post autor: Gość » 2004-12-18 23:50

Silniczki sa ze stanów.

Ale mam namiary na silniki w polsce. Jutro bede dzwonił i wszystkiego się
dowiem.

Awatar użytkownika
5150
Posty: 58
Rejestracja: 2004-10-21 15:49
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5150 » 2004-12-18 23:59

koniecznie napisz nam co i jak.
Trzymam kciuki
I gen. GT '89 (261A) Trip, overhead... kiedyś:(
MUSTANG 5.0 V8 SSP-- teraz :)

Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Gallery: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki » 2004-12-19 10:06

usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:30 przez Quaki, łącznie zmieniany 2 razy.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT

Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa » 2004-12-19 10:27

Powodzenia 8) Sqad.
Fajnie by było aby zmiany doszły do skutku.
Jak sie lubi swoje autko to nie ma co oszczedzac.
Ja wydalem na swojego przez te lata duzo wiecej niz jest wart nowy.
A fajnie by bylo jakby probosz przeganiał bez problemu bardziej rasowe autka ku zdziwieniu kierowcow.
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)


ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”