Kompresor w 2.0

Damian
Posty: 58
Rejestracja: 2004-09-18 15:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Kompresor w 2.0

Post autor: Damian »

Witam....

Choć nie brakuje mi roboty przy pozostałych gratach to myśle o zamontowaniu kompresora do Probe. Obecnie po remoncie nadal osiągi są tragiczne ( 16s ). Być może przyczyną tak kiepskich osiągów jest mikser LPG który dławi dolot. Jak tylko dostane chłodnice to wymontuje go w celu sprawdzenia. Mimo wszystko chciałbym go trochę podciągnąć na mocy. Myślę o zastosowaniu kompresora np. z Golfa 1.8. Z zamontowaniem go nie ma problemu gdyż w 2.0 jest sporo miejsca.
Chciałbym uzyskać ok. 150 KM. Nie spotkałem sie nigdzie z takimi przeróbkami w silniku 2.0 i nie mam pojęcia o wytrzymałości seryjnych elementów silnika, do tego dochodzi jeszcze miejsce zamontowania miksera LPG. Stąd mam kilka pytań:

1. Jak zachowa się komputer dostający informację o dużo większą ilość powietrza (czy poda odpowiednio większą dawkę paliwa)

2. Czy pompa paliwa i wtryskiwacze będą miały odpowiednią wydajność.

3. O ile skróci się żywotność silnika.

4. Czy wogóle kompresor + np. stożek podciągnie ze 116KM do 150 KM

5. Jak będzie z pracą na LPG (turbostpężarki z najprostszym LPG jakoś działają)

6. Z czego zastosować kompresor i jaka jest jego żywotność( oczywiście chodzi o używkę z dostępnego modelu)

7. Jak wygląda zużycie paliwa przy takim doładowaniu.

Wolał bym zastosować kompresor gdyż przy montażu turbosprężarki dochodziła by przeróbka kolektorów wydechowych. Pozatym na stronie tuningowej wyczytałem, że kompresory nie mają tak dużej ,,turbo dziury'', mają większą sprawność i mniej nagrzewają sprężane powietrze.Jeżeli pojawiłyby się problemy nie do obejścia to jak wyglądałby montaż turbosprężarki, np.z probe I gen.

Proszę o opinię i uwagi.

Pozdro
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Temat jest dość trudny. Istnieje wiele kwestii które trzeba wziąść pod uwagę. Myślę że zanim zaczniesz cokolwiek myśleć powinieneś doprowadzić auto do stanu by bez większych wysiłków osiągało parametry fabryczne lub zbliżone do nich. Potem czeka Cię wizyta na hamowni, po której będziesz wiedział już conieco więcej.
Co do Twoich pytań to powiem Ci tak:
1. pompa paliwowa ma dość sopry zapas jednaj czy wystarczający? Przeliczenia na postawie serwisówki i danych z hamowni powiedzą Ci czy wydoli.
2. Przepływomierz ma swój zakres (patrz serwisówka), ale myślę że wyłapie zakres. W szczególności że na niskich obrotach nie ma aż tak dużego ssania naturalnego. Może być natomiast bardzo niedobry efekt ubożenia mieszanki przy doładowaniu na wysokich obrotach - myślę że parametry sprężarki i dane z hamowni dadzą Ci wiedzę, przy jakich obrotach silnika (4,5 - 6 krpm) doładowanie powinno być wyłanczane.
3. ECU - komputer - zachowa się tak jak na niego przystało - otworzy wtryski na taki czas jaki wyliczy wg wskazań przepływomierza i sondy lambda. Oczywście w zakresie wskazań przepływomierza (patrz pkt 2)
4. Wtryskiwacze - myślę że znajdziesz w serwisówce ich zakres - z pkt. 1 wyjdzie Ci jaka dawka paliwa powinna być.
5. Kolejna sprawa - dolot - wydech - więcej powietrza w dolocie powoduje że w układzie wydechowym powstają podciśnienia, wiry itp. Niestety bedziesz musiał jechać do kogoś kto Ci to przeliczy i zaprojektuje wydech - oczywiście potem trzeba to wykonać.
6. Żywotność silnika - sprawdzisz organoleptycznie :) . Myśle że jak zrobisz to z głową to uzyskasz te 150KM bez większej obawy o rozwałkę silnika.
7. LPG - wydajny parownik, dobre zestrojenie i nie powinno być kłopotu. Nie powinno nie znaczy nie będzie....
8. Spalanie paliwa? Hmmmmmmmmm :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

http://www.turbonator.com/index.html?id=adWordsFord

To może być taka mała alternatywa ciekawe jak to się sprawdza
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:12 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Damian
Posty: 58
Rejestracja: 2004-09-18 15:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Damian »

No tak. Pogrzebałem trochę w necie i znalazłem ciekawe materiały o kompresorach między innymi z Golfa 1.8 (G 40 i G 60). Z fachowego opisu wynika, że zakup urzywanego sprawnego jest prawie niemożliwy,a remont to około 3 000zł (przy nieuszkodzonym wirniku). Do tego dochodzi niska trwałość tych sprężarek.
W ,,I generacji'' zamieściłem fotki silnika 2.0 z Mazdy 140KM. Myślałem o montarzu takiego ale...Sa dostępne i niedrogie jednak "odziwo" osiągi fabrycznego silnika są gorsze od probe 2.0 116 KM. Jak przeczytałem w poprzednich postach "łatwo się z niego wyciąga dużą moc". Czy ktoś wie co ma ten silnik lepszego od następcy, że nie można tego zrobić w nowszym 2.0??? Na oko ma identyczną głowicę, pojemność. Posiada tylko kolektor probe I. Może korby, tłoki są inne, bardziej wytrzymałe???

Po głębokich rozważaniach najprawdopodobniej pozostnnę przy propozycji Cynkiego, montarzu turbosprężarki i kolektora z I gen.
Jednak nie znam narazie żadnej firmy która, za przyzwoite pieniądze przeliczy i dostroi całość. Samo wykonanie całego wydechu i dolotu nie stanowi dla mnie problemu. Gdyby ktoś znał odpowiedz na te pytania lub posiadał informacje o przeróbce w moin silniku proszę o info.

Co do tego:
http://www.turbonator.com/index.html?id=adWordsFord

To może być taka mała alternatywa ciekawe jak to się sprawdza

to czytałem na stronie VW, że gość zamówił czekał rok, niby już idzie, niby na cle, jednak narazie nikt tego nie ma i nie wie jak się sprawdza.


Pozdrawiam.
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

No to moze ja kolege wyprowadze z bledu
1. zainstalowanie czy kompresora czy tez turbiny pociagnie za soba inne zmiany takie jak :
-wymiana pompy paliwa na wydajniejsza zainstalowana fabrycznie ma za mala wydajnosc
-odprezeznie silnika
-mozliwe ze wymiana tlokow i korbowodow
-wymiana wtryskow
-wymiana komputera na "stand alone" lub przynajmnej na komputer wspomagajacy zmianiajcy mape wtrysku
-montaz BOV i Vastegate
-nowy kolektor wraz z wydechem i nowy dolot
-intercooler
Czemu tak ano dlatego ze chce kolega uzyskac przyrost mocy rzedu 50% mocy nominalenj silnika a to juz powazna przerobka jesli starczyloby 20-25% niektore z elementow mozna by pominac ale tylko niektore. Dodatkowym kosztem jest strojenie samochodu na hamamowni obciazeniowej co trwa i kosztuje.
Natomiast odradzam montowania turbosprezarki czy tez kompresora na tak zwana pale czy zamontuje i bedzie nochyba ze ktos lubi metalowy deszcz.
Podstawowa sprawa przy tego typu przerobkach doprowadzenie do stanu idealnego czyli fabrycznego
pozdrawiam
ps. i zapomnij o gazie takie autko trodno zestroic na jedno paliwo a co dopiero na dwa o calkowiecie roznej liczbie oktanowej
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

zgadzam się z Quakim - 50% przyrost mocy to duuuużo. Ani pompa ani wtryski tego nie pociągną. Odprężenie silnika też raczej byłoby już konieczne.

Rozsądne byłoby te 20-25%
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

http://probeaddiction.com/supercharger.htm

Supercharger kit, fajne :) Tylko, że trzeba zadzwonić po cenę... można mailem zawsze spróbować.

Pozdrawiam
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Niestety nie moge sie dostac na ta strone :( ale z mojego doswiadczenia wiem ze taki kit kosztuje okolo 3000-4000$.
Nie radze kombinowac z jakimis elektrycznymi turbo bo to nic nie daje tylko pieniadze w bloto wyrzucicie.
Kompresory typu g-lader z VW tez odpadaja z uwagi na to ze maja zbyt mala szerokosc kanalow i autko bedzie sie duscic na wolnych obrotach ja osobiscie polecam kompresor Firmy eaton (czyli taki jaki byl montowany w mercedesach z serji kompressor) symbol to bodajrze eaton m-45 (dla 2 litrowej jednostki) a do silnika 2,5 eaton m-90. Kompresory te sa bardzo trwale i co najwazniejsze chlodzone powietrzem wiec nie trzeba strasznie kombinowac ze smarowaniem
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Pojawiła się cena na stronie :-)))) Jak ktoś nie może wejść to zawiadamiam, że cena jest przystępna!

$4499.99 USD + Shipping (całkiem niezłego Probka można sprowadzić za takie pieniądze :-) )

Whats Included:
ATI P600B Supercharger
Front Mounted Intercooler
All 3" Polished Piping
Your choice of coupler colors (red, blue, black)
Vortech Super FMU
HKS Super Sequential Blow off Valve
Fuel rail fittings and braided lines
XTC Supercharger Bracket. (mounts at factory A/C pump)
Walbro 255lph In Tank Fuel Pump

Jest filmik w QuickTimie prenetujący dźwięk i możliwości tego superchargera, http://www.probeaddiction.com/video/supercharged.mov

ProbeAddiction to bardzo fajna strona, polecam jak ktoś nie miał okazji zajrzeć - w sklepie jest wszystko co potrzebne, tylko czemu to takie drogie? :(

Pozdrawiam!
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Damian
Posty: 58
Rejestracja: 2004-09-18 15:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Damian »

Witam.

Trochę się zamotałem i nie wiem co myśleć w tym temacie. Na pewno już wiem, że montaż kompresora odpada gdyż wyczytałem że przy doładowaniu zabiera jakieś 30% mocy znamionowej silnika. Wynikało by z tego tyle, że aby otrzymać 150 KM muszę obciążyć wszystkie elementy na około 175 KM (jeżeli dobrze myślę). Co do montowania turbosprężarki to nie jest tak źle bo nie chcę uzyskać 50% przyrostu tylko 29 % (ze 116 na ok. 150 KM). Jednak tak jak podajecie roboty jest sporo i koszty nie małe, a gwarancji że będzie działać jak należy żadnej. Co do kitów z USA to się pewnie sprawdza ale na kutym silniku, a ceny takie, że można drugie Probe kupić. Jakby tego nie liczyć to wychodzi na to, że lepiej kupić 2.5 zamiast 2.0 i nie kombinować. Rozważałem też montaż całkiem innego silnika np. Nissana 200sx 2.0 16V TURBO ma 200 KM w standardzie, a seryjne elementy duuuży zapas na dalszą rozbudowę. Cena całego samochodu to około 800Euro. Gdyby tylko wszedł, cały montaż w moim przypadku to śmieszne pieniądze. Oczywiście i chyba najważniejsze to czy można coś takiego w Probe zrobić. Nie wiadomo jak inni taką przeróbkę potraktują. W sumie to spotkałem się z Eclipsą w turbo dieslu, ale to już lekka przesada. Na dzień dzisiejszy takie rozwiązanie to dla mnie żadne wyjście bo mam 3,5tyś.Km po remoncie, a rozdzieranie Probe przed wiosną i całym przyszłym latem to raczej głupota. Najlepiej do takiej kombinacji nadawał by się 2.5 z urwaną korbą i dziurą w bloku. Przyglądając się rozważaniom nad zwiększeniem mocy w 2.0 nożna dojść do wniosku, że jest to nieopłacalne. Pewnie dlatego nikt się za to nie wziął.

Dziękuję za zainteresowanie w tym temacie.

Pozdrawiam.
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
Gość

Post autor: Gość »

Damian pisze:W sumie to spotkałem się z Eclipsą w turbo dieslu, ale to już lekka przesada.
Albo mu tak zawory tłukły że pomyślałeś sobie że to disel :twisted: :twisted: :twisted:
Gość

Post autor: Gość »

Sqad pisze:
Damian pisze:W sumie to spotkałem się z Eclipsą w turbo dieslu, ale to już lekka przesada.
Albo mu tak zawory tłukły że pomyślałeś sobie że to disel :twisted: :twisted: :twisted:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=38473202 :lol: :lol: :lol:
Gość

Post autor: Gość »

Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

what is this? madafaka! :shock: :shock: :shock: :shock:
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

No no :) W sumie to taka alternatywa - swap silnika zamiast gazu.

Pozdrawiam
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

To ja jednak wolę gaz. Jeden guzik i mam diabła...
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

ale panowie nie oszukujmy sie ze terazniejse nowoczesne diesle jednak troche zamiataja 2.0 z moca czesto ponad 150 kucykow :shock:
taki to bym z mila checia zaadoptowal do mojego :lol:
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

pelot pisze:ale panowie nie oszukujmy sie ze terazniejse nowoczesne diesle jednak troche zamiataja 2.0 z moca czesto ponad 150 kucykow :shock:
taki to bym z mila checia zaadoptowal do mojego :lol:
Nie drażnij.

Zauważ, takie małe porównanie masz Golfa V 2.0TDI to nie porównuj go
do Golfa V 2.0 tylko do Golfa V 2.0T, oa silniki 2.0 i turbo doładowane
bo tak to jest nie równa walka.

I CO!!!
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Squad to samo chciałem napisać ;-) Turbo...

Pozdrawiam
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Sqad pisze:
pelot pisze:ale panowie nie oszukujmy sie ze terazniejse nowoczesne diesle jednak troche zamiataja 2.0 z moca czesto ponad 150 kucykow :shock:
taki to bym z mila checia zaadoptowal do mojego :lol:
Nie drażnij.

Zauważ, takie małe porównanie masz Golfa V 2.0TDI to nie porównuj go
do Golfa V 2.0 tylko do Golfa V 2.0T, oa silniki 2.0 i turbo doładowane
bo tak to jest nie równa walka.

I CO!!!
Równa walka???
przypomnij sobie scenariusz sprzed paru lat jak diesle byly nazywane klekotmi i mułami????
a teraz????
Równa walka jest Diesel kontra benzyna :twisted:
Porównaj - z tego co pamietam Passat 1.8 T (benzyna ma 150 koni)
a 1.9 TDI ma 130 z jakims malym chipem bezproblemowo osiaga rowne 150 kuców
I CO???!!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Gość

Post autor: Gość »

pelot pisze:Równa walka???
przypomnij sobie scenariusz sprzed paru lat jak diesle byly nazywane klekotmi i mułami????
a teraz????
Równa walka jest Diesel kontra benzyna :twisted:
Porównaj - z tego co pamietam Passat 1.8 T (benzyna ma 150 koni)
a 1.9 TDI ma 130 z jakims malym chipem bezproblemowo osiaga rowne 150 kuców
I CO???!!!!
Zwężka i śmigamy dalej a pasat to inna para kaloszy.

a jak klekotały tak klekoczą. Fuuuj
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

para kaloszy :shock:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”