Obnicha - poradźcie

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Obnicha - poradźcie

Post autor: Drzymek »

Hejloł !

Mam probe - lemik :D

Chcialbyl troszeczke obnizyc swojego probcia ale nie chce wydawac na to fortuny. Badziewne tuleje tez odpadaja. Co myslicie o tym zeby np uciac jeden zwoj sprezyny? Jakie beda tego konsekwencje? Czy moze na tym ucierpiec regulacja zawieszenia? albo inne czesci? Kumpel tak zrobil w hondzie prelude i ma spoko. Twardo , skacze na dziurach, ale da sie przezyc...

Co o tym myslicie?

Dzieki za wasze wskazowki
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

I tak będzie stał wysoko. Ja wczoraj założyłem sprężyny niższe o 7cm i nie usiadł ani trochę. Musiałbyś jeszcze z amortyzatorem kombinować. Ja aż tak bardzo nie chcę mieć niższego autka :). Dodam, że nowa sprężyna była nawet miększa od starej a i tak nie stał niżej.
Ostatnio zmieniony 2005-03-04 22:32 przez Maciucha, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Gość

Post autor: Gość »

bo hondziarze to idioci, mają różne głupie pomysły, jeśli samochód ma tylko wyglądać to tnij, Twoja sprawa. Ale samochód powinien być bezpieczny. Jeśli obetniesz sprężyny to dojdzie do tego że może ci gdzieś obcierać koło.

A jak masz zamiar zrobić pożądnie to niestety ale 700zł trza wydać na komplet np. Lsiofors'ów, 4cm w dół dają (progresy).
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:36 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 2 razy.
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Brawo 8) . Mam pomysł jak to zrobić tanio i dobrze :lol: .
Najpierw tanio tniemy sprężyny w połowie i stwierdzamy że 8 powstałych sprężynek jest zbyt krótkich. Potem dobrze maszerujemy do sklepu (może kumpel od Hondy się zlituje i podwiezie) i kupujemy progresy :twisted: .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
ŁUKASZ
Posty: 30
Rejestracja: 2005-02-18 12:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ŁUKASZ »

witam
popieram takie wypowiedzi ,a tak ogólnie to może założyć klub kamikadze
sam niedawno wymieniałem sprężyny bo siedział za nisko (były zmęczone)i na dziurach koła obcierały o nadkola.Niestety trzeba płacić
za bajery ,mi osobiście to nie leży twarde zawieszenie.
PROBE I 89' GL
Awatar użytkownika
Kula
Posty: 138
Rejestracja: 2004-12-22 22:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Kula »

A teraz sluchajcie:) W Lubaniu koles obcinal sobie sprezynki w mercedesie s klasse z 96 roku:) Przysiegam na slowo:) mialem wtedy praktyki w warsztacie ktorym to robil!!! HARDCOORE!!! Dodam ze przyjechal w dresie:)
Czerwona jedynka GT 91'
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

A ja mam namiar na gościa, który współpracuje z firmą robiącą sprężyny na zamówienie (pod konkretny model, o właściwościach jakie sobie klient chce...). Kupiłem u niego obniżające o 2cm, a i tak auto stoi wysoko, bo trzeba brać pod uwagę to, że stare są jednak trochę zgniecione... I nie jest drogi...
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

jak chcesz to ja niedawno wymienialem sprezyny z tylu i zostaly mi dwie ... o jakies pol zwoju(okolo 2cm wysokosci)--moge ci sprzezedac za stowke :D ---hheheh-slyszalem jeszcze o metodzie rozhartowania sprezyn obnizenia i ponownego zahartowania -robia to w zakladach gdzie regeneruja sprezyny i jest niedrogo :lol: ale nie wiem jak to potem sie sprawuje bo ja tego nigdy nie robilem
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Wydaje mi się, że to osłabia materiał...
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

Qrcze widze ze nie mozna tu przeklinac...hehehe :lol: tam gdzie te kropeczki sa w tym poscie wyzej to chodzilo mi o to ze mi je ucielo tzn pekly na koncu :lol: ---aha dodam jeszcze ze jak utniesz ta sprezyne to zeczywiscie sie obnizy ale moze to spowodowac ze bedziesz mial stuki na jakichs dziurach bo oryginalnie sprezyna jest zakonczona poziomo a nie pod katem tak zeby przylegala na calej dlugosci zwoju do tego gniazda w amortyzatorze--musialbyc ja nagiac na koncach--oczywiscie nie sam :lol: tylko w warsztacie albo gdzies gdzie maja piece na jakies 2000st :lol:
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Gość

Post autor: Gość »

kicur pisze:aha dodam jeszcze ze jak utniesz ta sprezyne to zeczywiscie sie obnizy ale moze to spowodowac ze bedziesz mial stuki na jakichs dziurach bo oryginalnie sprezyna jest zakonczona poziomo a nie pod katem tak zeby przylegala na calej dlugosci zwoju do tego gniazda w amortyzatorze--musialbyc ja nagiac na koncach--oczywiscie nie sam :lol: tylko w warsztacie albo gdzies gdzie maja piece na jakies 2000st :lol:
Jest na to lekarstwo, obciąć płaską cześć, wyciąć jeszcze dwa zwoje i dospawać z powrotem płaską część :lol: :lol: :lol: , z pewnością bedzie dobrze, trzymać.

:oops: no co jak chszanić robote to po całości - cięte i spawane :P
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Drzymek - Qrna Drzymek!!!
Czyś Ty na głowę upadł???
Jak można ciąć sprężyny???
Jeszcze powiedz,że będziesz na naszych drogach licznik przekręcał
z takimi wynalazkami.
Z całym szacunkiem stary,ale wolałbym sobie spluwę kupić i strzelić w gardziołko(przynajmniej mniejsze prawdopodobieństwo,że doprowadzę się bezmyślnie do kalectwa)
Pozdrawiam i liczę,że wybiliśmy Ci to z głowy.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Toscie po mnie przejechali panowie na pelnym turbo i to nie raz... :(
No ale coz , za glupote sie placi i to slono :lol:
Pomysl ze sprezynami wydmuchalo mi juz z glowy :D
Tylko chcialbym przod miec troszeczke (tak ze 2-3 centy by wystarczyly) nizej niz tyl...

A wy mnie jeszcze dobijacie mowiac ze nawet po wymianie sprezyn na krotsze probiaczek nie bardzo chce sie obnizac
BEAUTY...POWER...SOUL...
Gość

Post autor: Gość »

He he dziękujemy od tego tu jesteśmy. :D
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Nie chodziło nam o pojechanie po Tobie.Robiliśmy to bardziej w trosce o Twoje zdrowie(a nawet życie).
Z tego co widzę masz 17.
Może łatwiej byłoby podnieść tył niż jeszcze opuszczać przód?
Pozdro.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Gość

Post autor: Gość »

Tył pewnie jest ubity jak w większości jedynek
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Drzymek pisze:Toscie po mnie przejechali panowie na pelnym turbo i to nie raz... :(
No ale coz , za glupote sie placi i to slono :lol:
Pomysl ze sprezynami wydmuchalo mi juz z glowy :D
Tylko chcialbym przod miec troszeczke (tak ze 2-3 centy by wystarczyly) nizej niz tyl...

A wy mnie jeszcze dobijacie mowiac ze nawet po wymianie sprezyn na krotsze probiaczek nie bardzo chce sie obnizac
Powaga. Przód jest na tyle lekki, że nawet krótsza (u mnie o 7cm) i trochę delikatniejsza sprężyna wysuwała amortyzator na tę samą wysokość, czyli do oporu. Rozwiązaniem byłoby zastosowanie innego amorka - spore koszty i problem w doborze, albo co mi się najbardziej podoba :D wpakowanie pod maską 2.5 V6, który jako cięższy skutecznie obniży przód :D:D:D (nie skaczcie tylko po mnie) wszystko da się zrobić. Kwestia włożonej pracy i kasy...
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Rozwiązaniem byłoby zastosowanie innego amorka - spore koszty i problem w doborze, albo co mi się najbardziej podoba wpakowanie pod maską 2.5 V6, który jako cięższy skutecznie obniży przód (nie skaczcie tylko po mnie) wszystko da się zrobić. Kwestia włożonej pracy i kasy...
Albo wlozenie drugiej turbosprezarki :twisted: :lol:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Sqad pisze:Tył pewnie jest ubity jak w większości jedynek
To może dospawać kawałek sprężyny???
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Jest sposób. Zmierz pojemność bagażnika i zdecyduj, ile możesz poświęcić, skocz na jakiś jarmark, dorwij klienta z balonikami, kup tyle, ile wymierzyłeś i zapakuj do tyłu. Tylko odepnij linkę zwalniającą zamek, żeby przypadkiem nie stracić całego tuningu. A i upewnij się, że napełnione helem, bo powietrze możesz wozić taniej bez baloników... :lol:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Cześć
Dzisiaj znalazłem gościa który oferuje mi sprężyny do Probe I 2.2 GT na przód które obniżą auto o 50 mm za 280 zł za dwie sztuki !!! I zapewnia mnie że napewno obniżą auto o te 40-50 mm (stara sprężyna może być uklepana) Co o tym sądzicie obniżą samochód czy nie ???? Z tego co wyczytałem na tym poście to któryś z klubowiczów założył sprężyny krótsze o 70 mm i auto nie obniżyło sie ani troche !!! Ale na krótszych sprężynach powinien pójść w dół (tłoczysko amortyzatora poprostu bardziej wejdzie w amortyzator) jak to z tym jest ???????
Gość

Post autor: Gość »

561zł http://www.2fast.pl/index.php?dzial=sprez
Ale ponoć kiepskie te sprężyny są, najtańsze włoskie barachło.

Seryjne spręzyny mogą być ubite i najprawdopodobniej z tyłu masz ubite bo one się dość szybko ubijają. więc po założeniu takich sprężyn może nie być różnicy z tyłu. Na pewno będzie twardszy.
Awatar użytkownika
Skorpion
Posty: 58
Rejestracja: 2004-07-05 08:44

Post autor: Skorpion »

A czy nie lepiej założyć na przód obciążnik od Ursusa?talie marne 25 lub 50 kg.Powinno pomóc :)
Za szarlatańskim pozdrowieniem...
PROBAS 89r, 2,2GT
Rzeczy niemożliwe wykonuję od ręki-na cuda trzeba chwilę poczekać.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ludzie, błagam Was!!! Odpowiedzcie w końcu na pytanie:
CZY AUTO PO ZAŁOŻENIU TAKICH SPRĘŻYN SIĘ OBNIŻY CZY NIE!?!?!?!?!?

Mnie też interesuje ten temat... (sam go założyłem jak jeszcze byłem młody i głupi :wink: )
BEAUTY...POWER...SOUL...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”