Obnicha - poradźcie
- Astro
- Posty: 617
- Rejestracja: 2007-05-02 22:42
- Galeria: viewtopic.php?t=12878
- Lokalizacja: Vault 101
Wielkie dzięki Dee Jay.
Co do pkt 1 to nie wiem czy to był sarkazm czy też nie ale chodzi mi o te poprzeczne spowalniacze na osiedlowych uliczkach
Bo mieszkam w takiej okolicy ze nie da rady z osiedla wyjechać nie przejeżdżając przez takie spowalniacze.
Co do pkt 1 to nie wiem czy to był sarkazm czy też nie ale chodzi mi o te poprzeczne spowalniacze na osiedlowych uliczkach
Bo mieszkam w takiej okolicy ze nie da rady z osiedla wyjechać nie przejeżdżając przez takie spowalniacze.
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
My definition is High Definition.
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
To nie był żaden sarkazm
A co do progów to zależy od nich samych. W tarnobrzegu mamy taki próg na jednej bocznej uliczce gdzie nie przejadę probkiem mimo że w chwili obecnej zawiecha jest seryjna ale po całej reszcie dawałem radę jeździć nawet moim e36 gdzie prześwit wynosił 8cm
A co do progów to zależy od nich samych. W tarnobrzegu mamy taki próg na jednej bocznej uliczce gdzie nie przejadę probkiem mimo że w chwili obecnej zawiecha jest seryjna ale po całej reszcie dawałem radę jeździć nawet moim e36 gdzie prześwit wynosił 8cm
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- Astro
- Posty: 617
- Rejestracja: 2007-05-02 22:42
- Galeria: viewtopic.php?t=12878
- Lokalizacja: Vault 101
Jeszcze raz wielkie dzięki Dee Jay!!
Mam jeszcze jedną małe pytanie czy te sprężyny na allegro nadadzą się na coś czy można je sobie darować?
Dopytuję się bo chce polakierować auto w wakacje a do tej pory chciałem wszystko zrobić na tip top między innymi zawieszenie dokończyć.
Mam jeszcze jedną małe pytanie czy te sprężyny na allegro nadadzą się na coś czy można je sobie darować?
Dopytuję się bo chce polakierować auto w wakacje a do tej pory chciałem wszystko zrobić na tip top między innymi zawieszenie dokończyć.
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
My definition is High Definition.
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Ze znajomych nikt nie narzeka na nie.
Ale czytałem opinie na forum BMW że ten gość na allegro ponoć sprzedaje podróbki i lepiej kupić w tej samej cenie w jakimś pewnym sklepie Jamexy. Nie wiem ile w tym prawdy jest ale w razie jakby to miała być prawda to wspomniałem.
Ale czytałem opinie na forum BMW że ten gość na allegro ponoć sprzedaje podróbki i lepiej kupić w tej samej cenie w jakimś pewnym sklepie Jamexy. Nie wiem ile w tym prawdy jest ale w razie jakby to miała być prawda to wspomniałem.
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
1- przejedzie nawet po nizszym obnizeniu kazde autko:PAstro pisze:Witam,
Troszkę czytałem na temat sprężyn obniżających zawieszenie, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytania:
1. Czy auto po obniżeniu o symboliczne 35mm przejedzie przez "śpiącego policjanta"?
2. Czy można montować takie sprężyny na seryjne amortyzatory?
3. Czy amortyzatory nie niszczą się szybciej i działają tak samo?
4. Co obowiązkowo trzeba zmienić w zawieszeniu przy takiej zmianie?
5. Czy seryjne opony na seryjnych felgach zmieszczą się po takiej obniżce?
2. z tego co wiem to wlasnie maxymalna granica seryjnych amorkow to sportowych sprezyn to obnizenie o 40mm... ponizej tego powinno sie wymienic amorki na krotsze...
3- nie niszcza sie szybciej, ale dzialaja inaczej bo od razu od polowy chodza, wiec roznica jest wyczuwalna
4- na pewno trzeba poluźnić tuleje na wahaczach i skrecic na spuszczonym autku bo tak to zaraz pourywaja sie... no i niestety przy wiekszym obnizeniu przeguby mogą szybciej siadac z racji tego ze chodzą wtedy cały czas jak by na lekko skreconych kolach, tylko w pionie...
5- to nie ma nic do rzeczy!! przecież wysokosc do amorka taka sama jest dalej:] tylko moze byc problem z tym, ze opony bedą wyzej szly na dziurach i bedą obcierały o nadkola...
a i dodatkowo po pol roku i tak wszystko powybija sie, wszystkie plastki bedą trzeszczaly i plecy będą cie bolaly po kazdej wiekszej dziurce, a i wieczorem wszystkie samochody z naprzeciwka bedą oślepiac w nocy...
ale za to nie bedziesz mogl sie napatrzyc na autko :d a to rekompensuje wszystkie bolączki!!
Ostatnio zmieniony 2008-05-20 08:53 przez pytlar, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- sziaba
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-04-23 20:29
- Samochód: Skoda Octavia Scout
- Galeria: viewtopic.php?t=13751
- Lokalizacja: Szczecinek
Witam
Co do obnizania aut jestem zupelnym przeciwnikiem jezeli robi sie to tylko wymieniajac sprezyny
Optyka jest wtedy ok ale wlasciwosci jezdne gorsze od serii
Co do gwintow swietna sprawa - ale droga ma tez swoje minusy ... wszystko zalezy od tego po co nam takie zawieszenie
Bo gwinty sa super na tor - wyscigi gdzie zmieniamy charakterystyke auta do danego toru , opon , pogody itp.
Moj najlepszy kumpel jest specem od zawieszen i troche eksperymentowalismy.... w probku mialem to i owo ; koni , KW , H&R(bardzo fajne do normalnej jazdy) a skonczylem na bilstein-ach i KAW sprezynach
Kluczowe jest ; co chcecie robic z probkami bo nasze drogi nie wybaczaja wiele
Co do obnizania aut jestem zupelnym przeciwnikiem jezeli robi sie to tylko wymieniajac sprezyny
Optyka jest wtedy ok ale wlasciwosci jezdne gorsze od serii
Co do gwintow swietna sprawa - ale droga ma tez swoje minusy ... wszystko zalezy od tego po co nam takie zawieszenie
Bo gwinty sa super na tor - wyscigi gdzie zmieniamy charakterystyke auta do danego toru , opon , pogody itp.
Moj najlepszy kumpel jest specem od zawieszen i troche eksperymentowalismy.... w probku mialem to i owo ; koni , KW , H&R(bardzo fajne do normalnej jazdy) a skonczylem na bilstein-ach i KAW sprezynach
Kluczowe jest ; co chcecie robic z probkami bo nasze drogi nie wybaczaja wiele
Ostatnio zmieniony 2008-05-20 07:28 przez sziaba, łącznie zmieniany 3 razy.
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- sziaba
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-04-23 20:29
- Samochód: Skoda Octavia Scout
- Galeria: viewtopic.php?t=13751
- Lokalizacja: Szczecinek
Lecz nie zapominaj ze jezeli jezdzisz takim autkiem z gwintami z nizszej polki caly roczek to pierwsze ustawienie ich (konfiguracja) moze byc ostatnim , ze wzgledu na korozje zwionzana z sola na naszych drogach.
Pozatym zalozenie gwintow wymaga profesjonalnej konfiguracji (i sprzetu) co nie jest latwe i ogolnodostepne. Bez takiej konfig. caly ten gwint nie spelnia swojej funkcji i pieniadze ida w bloto
Dla tego do podstawowej jazdy polecam dedykowane zestawy amorkow i sprezyn , a dla bardziej wymagajacych gwinty
Pozatym zalozenie gwintow wymaga profesjonalnej konfiguracji (i sprzetu) co nie jest latwe i ogolnodostepne. Bez takiej konfig. caly ten gwint nie spelnia swojej funkcji i pieniadze ida w bloto
Dla tego do podstawowej jazdy polecam dedykowane zestawy amorkow i sprezyn , a dla bardziej wymagajacych gwinty
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- dyb
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-11-14 22:29
- Galeria: viewtopic.php?t=12699
- Lokalizacja: Warszawa
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 36d918a3e5
ja nie mam chyba serii? teraz jak mam opony profil 45 to w ogole jeszcze wieksze szpary, to pewnie sprezyny od mazdy?
ja nie mam chyba serii? teraz jak mam opony profil 45 to w ogole jeszcze wieksze szpary, to pewnie sprezyny od mazdy?
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- sziaba
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-04-23 20:29
- Samochód: Skoda Octavia Scout
- Galeria: viewtopic.php?t=13751
- Lokalizacja: Szczecinek
Sqad zycie mnie nauczylo ze jak chcesz miec cos w miare porzadnego trzeba za to zaplacic ....
A tanie wersje gwintow czesto niestety nie sa wykonane z dobrej jakosci materialow i po kilkukrotnej regulacji z reguly `cos´ nawala
Jezeli uda sie komus kupic i uzywac takie zawieszenie bez problemow to zycze radosci z jazdy
To co napisalem jest oparte o liczne doswiadczenia .... i nie zawsze byly one przyjemne
Miedzy innymi mam za soba taka smutna historie z S2000 .... apropo jakie masz zawieszenie?
Pozdrawiam
A tanie wersje gwintow czesto niestety nie sa wykonane z dobrej jakosci materialow i po kilkukrotnej regulacji z reguly `cos´ nawala
Jezeli uda sie komus kupic i uzywac takie zawieszenie bez problemow to zycze radosci z jazdy
To co napisalem jest oparte o liczne doswiadczenia .... i nie zawsze byly one przyjemne
Miedzy innymi mam za soba taka smutna historie z S2000 .... apropo jakie masz zawieszenie?
Pozdrawiam
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- sziaba
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-04-23 20:29
- Samochód: Skoda Octavia Scout
- Galeria: viewtopic.php?t=13751
- Lokalizacja: Szczecinek
Gwint H&R' mieliśmy z tym sprzętem same dobre doświadczenia
A co do historii z S2000 jest dość długa , ale jakoś postaram się streścić;
Więc kumpel ma dużoooo kasy i jest zawziętym fanatykiem hondy (nic dodać nic ująć)
Autko nowe z salonu nawet nie widząc, zlecił zapakować na lawetę i do "blacharza" przód 7cm po obu stronach szerzej i tył po 9cm
(z org. zawieszeniem) w tym czasie "przypłynęły" fele:przód 8,5 x 18" ET 35 z oponkami 225/35WR18 ,tył 9,5 x 18" ET 45 z oponkami 265/35WR18 i zawieszenie Mugen
Efekt autko z ledwością przejeżdżało nad płasko leżącym pudełkiem papierosów Wygląd SUPER Kolejno nadeszły przeróbki silnika i wydechu , carbon maska , drzwi, tył klapa itp.
Ale gdy w końcu auto było "gotowe" zaczęły się problemy z trakcją autem nie dało się szybko jeździć było nie do opanowania powyżej 170 km/h Efekt; (godziny pracy jazd testowych, przeróbek) i po 2 tygodniach ważenia , mierzenia zarysowania z lekkim wgnieceniem Udało się ! Autko gotowe pojechało do lakiernika i do warsztatu na zmianę opon (bo nasze się zjechały )
Ze zmiany opon nie wróciły mechanik chciał sobie strzelić jazdę próbną i zaliczył cztery razy bandę na autostradzie z powodu nieprawidłowo zamontowanej opony z tyłu auta , która zeskoczyła z felgi przy 140 km/h
Koniec
A co do historii z S2000 jest dość długa , ale jakoś postaram się streścić;
Więc kumpel ma dużoooo kasy i jest zawziętym fanatykiem hondy (nic dodać nic ująć)
Autko nowe z salonu nawet nie widząc, zlecił zapakować na lawetę i do "blacharza" przód 7cm po obu stronach szerzej i tył po 9cm
(z org. zawieszeniem) w tym czasie "przypłynęły" fele:przód 8,5 x 18" ET 35 z oponkami 225/35WR18 ,tył 9,5 x 18" ET 45 z oponkami 265/35WR18 i zawieszenie Mugen
Efekt autko z ledwością przejeżdżało nad płasko leżącym pudełkiem papierosów Wygląd SUPER Kolejno nadeszły przeróbki silnika i wydechu , carbon maska , drzwi, tył klapa itp.
Ale gdy w końcu auto było "gotowe" zaczęły się problemy z trakcją autem nie dało się szybko jeździć było nie do opanowania powyżej 170 km/h Efekt; (godziny pracy jazd testowych, przeróbek) i po 2 tygodniach ważenia , mierzenia zarysowania z lekkim wgnieceniem Udało się ! Autko gotowe pojechało do lakiernika i do warsztatu na zmianę opon (bo nasze się zjechały )
Ze zmiany opon nie wróciły mechanik chciał sobie strzelić jazdę próbną i zaliczył cztery razy bandę na autostradzie z powodu nieprawidłowo zamontowanej opony z tyłu auta , która zeskoczyła z felgi przy 140 km/h
Koniec
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- cacek
- Posty: 1378
- Rejestracja: 2006-01-12 16:54
- Samochód: Wołowina
- Galeria: viewtopic.php?t=8555
- Lokalizacja: Police
Moim zdaniem masz serie... niestety 2,0 tak wysoko stoją w serii właśnie.dyb pisze:http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 36d918a3e5
ja nie mam chyba serii? teraz jak mam opony profil 45 to w ogole jeszcze wieksze szpary, to pewnie sprezyny od mazdy?
Pozdrowka
"...Jedni będą mnie szanować, drudzy znienawidzą..."
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
- Astro
- Posty: 617
- Rejestracja: 2007-05-02 22:42
- Galeria: viewtopic.php?t=12878
- Lokalizacja: Vault 101
Ja mam Jamexy i mogę je polecić. Dzisiaj jadę założyć też sprężyny na tył bo przód usiadł tak jak chciałem wiec pora na tył.
Auto prowadzi się lepiej, nawet w szybkich zakrętach. Są oczywiście momenty kiedy trzeba zwolnić żeby niczego nie pourywać np na przejazdach tramwajowych. Nie ma też mowy o parkowaniu na trawniku bo nie wiedziemy na wyższy krawężnik. Ale i tak polecam, auto wygląda bardziej rasowo. Nie jest to jednak drastyczna gleba żeby nie można było jeździć. Ja mam 17" z profilem 45 i już się przyzwyczaiłem że trzeba uważać na koleinach i dziurach. Proszę się nie zrażać tym że po założeniu auto stoi tak samo, po 200-300km usiądzie tak jak powinno być.
Auto prowadzi się lepiej, nawet w szybkich zakrętach. Są oczywiście momenty kiedy trzeba zwolnić żeby niczego nie pourywać np na przejazdach tramwajowych. Nie ma też mowy o parkowaniu na trawniku bo nie wiedziemy na wyższy krawężnik. Ale i tak polecam, auto wygląda bardziej rasowo. Nie jest to jednak drastyczna gleba żeby nie można było jeździć. Ja mam 17" z profilem 45 i już się przyzwyczaiłem że trzeba uważać na koleinach i dziurach. Proszę się nie zrażać tym że po założeniu auto stoi tak samo, po 200-300km usiądzie tak jak powinno być.
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
My definition is High Definition.
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok