Stożek - co i jak w II generacji ?

Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: BiZoN »

Słuchajcie orientuje się ktoś jakich rur używać najlepiej do montowania stożka ?? Właśnie się nad tym faktem zastanawiam i mam dylemat. Czy wystarczą zwykła kanalizacyjne :shock: czy też zamawiać gdzieś jakieś specjalne :?:
Sprawa jest o tyle dla mnie kłopotliwa że poprzedni właściciel zamontował sobie gaz (jakiś dziwny) i dysza wlotowa jest w formie pierścienia założonego przed przepływomierzem. Do tego pierścienia przymontowane jest kolanko do rury z gazem ale tak niefortunnie że nie można założyć orginalnego filtra :cry: A ten BURAK założył w to miejsce uniwersalny filtr stożkowy który jest zamontowany dokładnie w miejscu starej obudowy filtra. Podczas jazdy to jescze jakoś to jedzie. Ale w mieście kiedy wentylacja silnika jest znikoma i jedzie się na gazie auto nie trzyma obrotów, a dzięki małemu filtrowi z Probiaka robi się mały mół.

Dlatego jeśli ktoś montował już stożek u siebie to proszę o jakąś fachową podpowiedz . :?:
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Co do rur dolotowych powietrza, najlepiej jest zastosowac te z aluminiowa oslona termiczna oraz dorobic z blachy dodatkowe odseparowanie dolotu powietrza od silnika. Zabiegi te maja na celu zmniejszenia nagrzewania sie tych rur od silnika, co ma istotny na wysokosc temperatury powietrza dochodzacego do silnika. Jesli wykorzystujesz dalej wlot powietrza umieszczony nad chlodnica, to wskazane jest wykonanie rowniez w tym miejscu tzw. ekranu.

Jestem w trakcie realizacji takiego dolotu zabiegu - dorabiam wlasnie oslone chlodnicy. Szczegoly umieszcze po zakonczeniu na swojej stronie.
Gość

Założyłem stożek z dolotem

Post autor: Gość »

jak w temacie :)
reakcja auta zaskoczyła mnie zupełnie :!: Spontanicznie reaguje na pedał gazu a już od dolnych partii obrotów fantastycznie się zbiera. Na razie jest to tylko powizorycznie zamontowane - muszę kupić obejmy mocujące. Ale... efekt powala na kolana, i ten dźwięk... fantastycznie.
Jazda może się na ten temat wypowiedzieć - testowaliśmy osiągi, zbieranie się auta i ten bass :D :twisted:
Sorry za big format zdjęć :oops:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

:shock: :shock: :shock: wreszcie zalozyles :wink:
Gratulacje..a fajnie sie jezdzi??bo bez tez bylo spoko...zwlaszcza jak testowalismy na ciezkim kacu po Borkach :wink: :lol: :lol:
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Gość

Post autor: Gość »

DUKE pisze::shock: :shock: :shock: wreszcie zalozyles :wink:
Gratulacje..a fajnie sie jezdzi??bo bez tez bylo spoko...zwlaszcza jak testowalismy na ciezkim kacu po Borkach :wink: :lol: :lol:
no Matti muszę ci powiedzieć że różnica jest teraz kolosalna. Nie ma porównania do tego co widziałeś/odczułeś w Borkach.
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

hej

na pewno temat byl juz w przypadku jedynki walkowany - podpowiedzcie ktory temat jest najlepszy.
Gość

Post autor: Gość »

Gacek Wrocław pisze:hej

na pewno temat byl juz w przypadku jedynki walkowany - podpowiedzcie ktory temat jest najlepszy.
ale o so ci chozzzzziiii :?: :roll: :? coś ci się pomieszało ...
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

ello

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

Witam rzeczywiscie stozek i wydech naprawde jak na 2.o rewelacja sam sie zdziwilem a ten basik z tylu szok poniewaz bardzo mi sie spodobalo pogonilem ostro moich fachowcow od wydechow(niezle ich naje...em)by przyspieszyc sprawe chlopaki siedli i obliczyli i rozrysowali mi wydech wiec jest tak strumienica wyciagowa pozniej pierwszy tlumik przelotowy boosal i ostatnia bomba z kierunkiem wylotu i strumienica i tez mam basik taki ze szok ale najwazniejsze ze wydech zostal odprezony i przygotowany do dalszych modyfikacij mojego silnika pozdrawiam
Obrazek
JAZDA NA MAXA IM BACK
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

chodzi mi o to jak i jaki stożek założyc do jedynki - czy pamietacie jakis ciekawy post na ten temat.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Bienias napisal
Sorry za big format zdjęć
Bienias to nie zdjecia to plakaty a w zasadzie to podchodza juz pod bilboardy. :wink: :)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
adikos
Posty: 101
Rejestracja: 2004-01-07 19:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: adikos »

piękne naprawde i użyteczne ale te druty najbardziej podobają mi się
/mocowania/ :D Bienias chyba chwilowo :?: :!:
Mercedes CE 300 Full wypas
200 KM
Gość

Post autor: Gość »

Mysle, ze Bienias dokonczyl to co zaczal. Modyfikacja wydechu tylko w polaczeniu z modyfikacja dolotu - ale to kazdy powinien wiedziec przed robieniem czegokolwiek w tym temacie. W tej sytuacji przydaloby sie zrobic pomiar na hamowni, co wiele by pomoglo innym.
Gość

Post autor: Gość »

adikos pisze:piękne naprawde i użyteczne ale te druty najbardziej podobają mi się
/mocowania/ :D Bienias chyba chwilowo :?: :!:
przecież napisałem wyżej że mocowania na razie są prowizoryczne i że muszę kupić odpowiednie obejmy aby to po ludzku zamontować.
Awatar użytkownika
Ralph
Posty: 161
Rejestracja: 2004-02-13 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Ralph »

Do Bieniasa

Ile koszt takiej przeróbki bo od pewnego czasu sie zastanawiam czy to zda egzamin i czy warto?
Rafał 2.0 16V
Gość

Post autor: Gość »

fafik pisze:Do Bieniasa
Ile koszt takiej przeróbki bo od pewnego czasu sie zastanawiam czy to zda egzamin i czy warto?
strumienica łuskowa - 150 PLN
tłumik końcowy przelotowy KM - 450 PLN
rura dolotowa + stożek - 160 PLN (ale przysłany ze Stanów - w Polsce jest o wiele, wiele drożej)
Czy warto ? Myślę że tak - zresztą poczytaj cały ten temat i opinie. :wink:
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

a izolacja termiczna od chłodnicy i silnika oraz skierowanie wlotu zimnego powietrza do filtra?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

MiH pisze:a izolacja termiczna od chłodnicy i silnika oraz skierowanie wlotu zimnego powietrza do filtra?
izolacja termiczna hm... ciekawe - po to jest rura dolotowa z aluminium aby zabierała ciepło...
Skierowanie wlotu zimnego powietrza ? Popatrz na fotki gdzie jest w tej chwili stożek umieszczony.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

no wize wize - ja w tym miejscu mam osłonę od dołu plajstikową i tam mi powietrze od dołu nie wejdzie. Jedyne co to przez chłodnice - a w tym ujęciu to raczej nagrzewnice....
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

załóż, sprawdź, przetestuj i wtedy się wypowiedz
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

1. Pytanie do wszystkich posiadaczy basików z tyłu.
Ja mam i w środku jest nieprzyjemnie głośno do 3000 RPM?
Macie to samo? Mam syfny tłumik? Trzeba wygłuszyć bagażnik?

2. Hmm... a czy w tym miejscu nie jest przepływomierz? W sumie to się nie znam na tym, ale miałem wrażenie, że on tam jest, ale w 2,5l ...... Co z dolotem do 2,5l jest jakiś problem i czy jak mam LPG, to poprawiłoby to osiągi(oczywiście mam sekwencję)? Dźwięk się zmienił po założeniu dolotu?
Fajnie, że zasysa zimne powietrze prosto z pod samochodu, tylko czy dolot nie jest za krótki?

BTW. Fajnie, że ktoś to wreszcie zrobił ;)
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Gość

Post autor: Gość »

propaganda pisze:1. Pytanie do wszystkich posiadaczy basików z tyłu.
Ja mam i w środku jest nieprzyjemnie głośno do 3000 RPM?
Macie to samo? Mam syfny tłumik? Trzeba wygłuszyć bagażnik?

2. Hmm... a czy w tym miejscu nie jest przepływomierz? W sumie to się nie znam na tym, ale miałem wrażenie, że on tam jest, ale w 2,5l ...... Co z dolotem do 2,5l jest jakiś problem i czy jak mam LPG, to poprawiłoby to osiągi(oczywiście mam sekwencję)? Dźwięk się zmienił po założeniu dolotu?
Fajnie, że zasysa zimne powietrze prosto z pod samochodu, tylko czy dolot nie jest za krótki?

BTW. Fajnie, że ktoś to wreszcie zrobił ;)
- nie masz syfiastego tłumika - to normalne że jest głośno do 3000RPM :wink: (ja mam teraz prawie cały czas głośno ale idzie się nauczyć maglować obrotami tak aby w trasie nie przeszkadzało 8) )
- wygłuszenie bagażnika nic ci nie da - cały układ wydechowy drga i buczy
- popatrz na fotki które zamieściłem - przepływomierz jest na końcu aluminiowej rury i niebieskiej gumowej złączki
- niezaprzeczalnie dźwięk zmienił się na bardziej rasowy po założeniu dolotu
- w moim przypadku dolot ma właściwą długość
Gość

Post autor: Gość »

BIENIAS pisze:
- nie masz syfiastego tłumika - to normalne że jest głośno do 3000RPM :wink: (ja mam teraz prawie cały czas głośno ale idzie się nauczyć maglować obrotami tak aby w trasie nie przeszkadzało 8) )
- wygłuszenie bagażnika nic ci nie da - cały układ wydechowy drga i buczy
Bo wiesz zastanawiam się nad tym. Przecież zwykle Proby są podobno dość ciche w środku, a po założeniu tłumika zaczynają być głośne w środku. Ale rzeczywiście wydaje się, jakby był to jednak dźwięk od tłumika środkowego, a nie końcowego. A na zwykły zmieniać... to nie o to chodzi
:wink:


TO tylko teraz pozostaje pytanie jak to się ma w 2,5l i czy LPG to nie przeszkadza.
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

To oczywiście byłem ja i nasuwa się pytanie... czemu nie loguje mnie automatycznie jak zawsze klikam na tą opcję, wcześniej mi to działało. I na jakiej zasadzie to działa, może coś zablokowałem
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Awatar użytkownika
V-incent
Posty: 73
Rejestracja: 2003-12-21 22:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: V-incent »

nie wiem od czego to zależy ale w wielu testach samochodowych dot. fitrów stożkowych auta faktycznie wykazywały nieco większą moc i wzrost wartości max. momentu obrotowego ale badania drogowe stwierdzały gorsze czasy w przypadku elastyczności w porównaniu ze standardowym filtrem a to chyba istotny parametr w codziennym użytkowaniu, pewnie każdy przypadek jest inny, może ma to związek z wydechem, tyle że to były auta sportowe ze sportowymi układami wylotu :?
PROBE GT '95 USA electric blue
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

propaganda pisze:To oczywiście byłem ja i nasuwa się pytanie... czemu nie loguje mnie automatycznie jak zawsze klikam na tą opcję, wcześniej mi to działało. I na jakiej zasadzie to działa, może coś zablokowałem
moze wylaczyles obsluge ciasteczek ???
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”