Stożek - co i jak w II generacji ?

Awatar użytkownika
Kambelini
Posty: 22
Rejestracja: 2008-12-31 19:15
Galeria: viewtopic.php?t=15472
Lokalizacja: Słupsk

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: Kambelini »

Chyba bardziej pomyślę nad drugą opcją :lol: :wink: :wink:
FORD PROBE 2.5 V6 GT--->czeka na nowego nabywce
MITSUBISHI GTO 3.0 V6 AWD---> NOWA ZABAWKA:D:D:D:D:D...to dopiero cudo:):)
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: 2Ya »

Proponuje tak:

(może niekoniecznie ze starym dolotem ;) )
Załączniki
100_6366.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
Kambelini
Posty: 22
Rejestracja: 2008-12-31 19:15
Galeria: viewtopic.php?t=15472
Lokalizacja: Słupsk

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: Kambelini »

Muszę przyznać, że wygląda to całkiem sympatycznie :lol: :lol: :wink:
Ale jak to się sprawuje?? :wink: :wink:
FORD PROBE 2.5 V6 GT--->czeka na nowego nabywce
MITSUBISHI GTO 3.0 V6 AWD---> NOWA ZABAWKA:D:D:D:D:D...to dopiero cudo:):)
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: crupek »

Nie wiem jak z mocą i momentem bo nie odczułem zbytniej różnicy
Ale za to jedziesz sobie na trójeczce 4000 obr. wciskasz gaz a samochod brzmi jak dragster :D
pięknie warrrrrrrrrrrczy 8)
Awatar użytkownika
misiex888
Posty: 22
Rejestracja: 2011-11-01 09:20
Samochód: Ford Probe, 1997 2,5GT

Ubytek mocy po założeniu stożka

Post autor: misiex888 »

Witam! Jak w opisie. Założyłem stożek ze względu na opłakany stan oryginalnego dolotu, podłączyłem rowniez przepływomierz ale został mi jeden wezyk ktory wchodzil do obudowy filtra powietrza od tyłu tzn od strony przepustnicy. Do różnych prób zakleiłem go taśmą, potem odkleiłem, w sumie różnica jakaś drobna jest ale prawie nie zauważalna i defakto nie wiem w sumie na czym ona polega. Probek nie chce szybko wkręcać się na obroty, co prawda dojdzie do odciencia ale po dłuuuuuuugim czasie, Tak jakby sie vrisy nie załączały :/ Ktoś wie o co loto? Pomocy!
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ubytek mocy po założeniu stożka

Post autor: Kocureq »

Pokaż jak założyłeś ten stożek - jak leży pod maską, to zaczął brać ciepłe powietrze z okolic silnika zamiast zimnego z przodu auta i stąd spadek mocy :)
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Ubytek mocy po założeniu stożka

Post autor: avel »

Nie uszkodziłeś przypadkiem przepływomierza? Nie wiedziałem tego na oczy, ale z tego co wiem, nie jest to gorący drut, tylko coś mechanicznego, więc może się czujnik zablokował jak rozkładałeś / składałeś dolot.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Ubytek mocy po założeniu stożka

Post autor: wujeksex »

W II generacji przepływomierz nie działa mechanicznie - nie ma tam żadnych ruchomych elementów.

misiex888 pisze:został mi jeden wezyk ktory wchodzil do obudowy filtra powietrza od tyłu tzn od strony przepustnicy.
Tu będzie pies pogrzebany. Zobacz gdzie idzie ten wężyk.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: Sallmo »

Jak nie masz w "rurach" wyjścia na ten wężyk to są łączniki silikonowe z takim wejściem. Tam musi być podciśnienie a nie łapanie wiatru ;) No chyba że Kocur Twój montaż przewidział ,to już nic nie pomorze ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: Kocureq »

W 2,5 jest mechaniczne jajko, które się przesuwa przód/tył w obudowie. Nie tak łatwo to przypadkiem uszkodzić. Stawiam na Hot Air Intake i niepodłączony wężyk (chyba od odmy).
DEMHELL
Posty: 44
Rejestracja: 2006-04-20 16:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: DEMHELL »

Cześć

Ja proponuje wsadzić stożek w miejsce oryginalnego filtra - oczywiście obudowę trzeba sobie dorobić ( ja to zrobiłem z małego wiaderka aluminiowego - stożek do niego pasuje idealnie :) ). Wlot powietrza jest seryjny. Całość sprawuje się idealnie, tzn :
1. nie traci elastyczności jak przy "gołym" stożku montowanym przy silniku kiedy to zasysa gorące powietrze i osiągi spadają.
2. jest cicho jak przy seryjnym filtrze ( no chyba że ktoś lubi jak buczy:) )
3. nie brudzi się tak i nie ma ryzyka z zasysania wody w przypadku montażu blisko ziemi ( najpopularniejsza metoda) - sam tak jeździłem 2 lata...

Niestety nie wygląda tak pięknie jak wielka chromowana rura ale na tym mi najmniej zależało.
Później zrobię fotkę.

Pozdrawiam
DemHell FP2.5
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: Romas »

Tylko że to metalowe wiaderko i powieszchnia pusta w środku nabiera wysokiej temperatury przy jeździe, zwłaszcza ze to Twoje wiaderko jest wykonane z cienkiej stali która dość szybko sie nagrzewa, wiec raczej stożek w tym przypadku nie zdaje kompletnie egzaminu, ani efektu jaki powinien być. Jak dla mnie gra nie warta świeczki :wink:
DEMHELL
Posty: 44
Rejestracja: 2006-04-20 16:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: DEMHELL »

Sprawdzone od ostatnich 2 lat tak jeździ - po próbach z cold intake i innych patentach.
Patrząc tylko na efekt w postaci elastyczności czy mocy ( pewnie wątpliwy) - to działa najlepiej.
Między powierzchnią wiaderka a stożkiem jest ok 0,5 cm więc powietrze wpadające z oryginalnego dolotu nie ma czasu się nagrzać.

Obiecane foto.
Załączniki
DSCN1223.JPG
DemHell FP2.5
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: Romas »

Nie bede Cie wybijał z przekonania :wink:

Jeśli tobie sie podoba i uważasz że działa bez zarzutu to niech tak bedzie :wink:
Awatar użytkownika
maras_eko
Posty: 106
Rejestracja: 2012-03-18 22:13
Samochód: 2,5 GT 1996
Galeria: viewtopic.php?t=20170
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: maras_eko »

rozporka, wiaderko i tuning pełną gębą :)
Ostatnio zmieniony 2012-05-29 20:30 przez maras_eko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: Romas »

:mrgreen:
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: MatiLP640 »

brakuje tylko świecących zakrętek wentli :twisted: ale ogólnie to jest bardzo praktyczne bo zawsze masz przy sobie wiadro ;) jeszcze tylko widły w bagażniku wozić i rolnik pełną gębą :mrgreen:
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: Kocureq »

Widly zaadaptowac jako rozporke :)
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: Sallmo »

DEMHELL pisze:Sprawdzone od ostatnich 2 lat tak jeździ - po próbach z cold intake i innych patentach.
Patrząc tylko na efekt w postaci elastyczności czy mocy ( pewnie wątpliwy) - to działa najlepiej.
Między powierzchnią wiaderka a stożkiem jest ok 0,5 cm więc powietrze wpadające z oryginalnego dolotu nie ma czasu się nagrzać.
Masz rację że tak wykonany dolot jest lepszy niż rura w ziemi ( wystarczy poczytać na ProbeTalk , tam już nikt nie stosuje rury), jeżdżą na dedykowanych dolotach od K&N - budowa taka sama tylko materiały ciut inne ( kevlar itp) ;) , no i koszt ok 300 usd plus filtr. Mój K&N tez pójdzie na rursko. Zbyt duży aby go tam zmieścić. Ale pomysł dobry , tyle ze jeszcze bym to wszystko bandażem ładnie ubrał ;)

p.s coś podobnie ale nie K&N http://www.ebay.pl/itm/BMC-CDA-Carbon-A ... 2c5d5d66fe
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
DEMHELL
Posty: 44
Rejestracja: 2006-04-20 16:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: DEMHELL »

świecące wentylki są, sportowe kołpaki i oczywiście spojler z drewna też. Dzięki za pomysł z widłami- zrobię rozpórkę na tył.

Pozdrawiam :-)
DemHell FP2.5
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: Romas »

Tylko nie zapomnij o widlisku z obu stron zeby miało sie to jak trzymać, a i stel koniecznie dębowy co by w zakrętach lepiej trzymało :mrgreen:
DEMHELL
Posty: 44
Rejestracja: 2006-04-20 16:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: DEMHELL »

pomaluję na czerwono - słyszałem że elementy w tym kolorze usztywniają i ogólnie poprawiają osiągi
DemHell FP2.5
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: Romas »

czerwona rozpórka z wideł to +5pkt dp mocy i +4pkt do lansu :mrgreen:
Awatar użytkownika
maras_eko
Posty: 106
Rejestracja: 2012-03-18 22:13
Samochód: 2,5 GT 1996
Galeria: viewtopic.php?t=20170
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: maras_eko »

ale poruszyłem hehehehe
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Stożek - co i jak w II generacji ?

Post autor: Eli »

DEMHELL , fajnie, że masz dystans do siebie :wink:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”