BOV, Waste Gate, Bay Pass - co to takiego ?

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

dzis mialem troszke czasu i poczytalem wasze wypowiedzi na temat tych wszystkich zaworkow :D - i wlasnie nasunela mi sie mysl a wlasciwie pytanie - co by sie stalo i jaki bylby efekt jesli bysmy calkiem wyjeli bypassa (czyli ten zawor co jest oryginalnie w probku co łączy dolot do turbo z wylotem z turbo jesli dobrze zrozumialem :lol: ) i zaslepili dziury- no bo z tego zo tu wyczytalem to w momencie zmiany biegu gdy zamknie sie przepustnica to w przed nia tworzy sie duze cisnienie ktore jest upuszczane przez bypass - no ale wlasnie chyba o to w tym wszystkim chodzi zeby to cisnienie sie tworzylo bo od tego jest przeciez turbosprezarka a pozatym zmiana biegu to ulamek sekundy i zaraz to cisnienie jest wstrzykniete do kolektora czyli zaraz po zmianie biegu samochod szybciej reagowalby na naciniecie pedalu gazu bo odrazu dostalby sprezona dawke powietrza ktora wytworzyla sie przed przepustnica a nie musi czekac az turbina znowu dopompuje powietrze do kolektora -moze to zlikwidowaloby turbo dziure??? wogole czy ktos z was probowal zrobic cos takiego i wie jakie beda tego efekty w praktyce a nie w teorii???
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Nie radzę, bo jest on po to, aby nie uszkodzić rozpędzonych łopatek wirnika turbiny. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

To ja przy okazji:

Czy do elektrycznej sprężarki można coś zamontować coś takiego jak blow-off? Żeby nie tworzyć nowych tematów to od razu spytam: da mi coś przy soft turbo intercooler?

Pzdr.

Ps. More power ;-)
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Proper
Posty: 29
Rejestracja: 2005-02-12 18:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Proper »

...Można bov zamontować do samochodow z turbosprezarka, kompresorem itd.
Blow-off...daj upust swojej mocy!!!!
Akcesoria do samochodów z turbo...
www.properfekt.re5pect.pl
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

http://www.properfekt.witam.net/oferta/zaworek.jpg

a ten wynalazek to jaki ma zakres regulacji,nasz seryjna zwężka ma 1.2mm
Obrazek
Awatar użytkownika
Proper
Posty: 29
Rejestracja: 2005-02-12 18:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Proper »

Blow-off...daj upust swojej mocy!!!!
Akcesoria do samochodów z turbo...
www.properfekt.re5pect.pl
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

podaj jakieś parametry tych zaworków ...
UNITE AND WIN
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Czyli montując to cudo mogę sobie ustawić tym pokrętłem ciśnienie na 12PSI?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Masz płynną regulacje, czyli możesz i na 16Psi, to jest druga górna granica odcięcia której standardowy chip, ani inne patenty nie obejdą.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Sqad pisze:Masz płynną regulacje, czyli możesz i na 16Psi, to jest druga górna granica odcięcia której standardowy chip, ani inne patenty nie obejdą.
Czekaj, czekaj, bo nie rozumiem...

Mogę ciupnąć za pomocą tego cuda 16 PSI bez obchodzenia odcięcia itp.?
Czy mogę "tylko" do 12 bez zmian w kompie... :roll:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Tylko do 12Psi bez odcięcia i bez zmian.
Awatar użytkownika
Proper
Posty: 29
Rejestracja: 2005-02-12 18:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Proper »

...tak dokladnie tylko ze to steruje samym cisnieniem na turbo

Obrazek
Blow-off...daj upust swojej mocy!!!!
Akcesoria do samochodów z turbo...
www.properfekt.re5pect.pl
Awatar użytkownika
MARCO
Posty: 76
Rejestracja: 2005-03-15 13:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Wolin

Post autor: MARCO »

Zaworek zamówiony.....będą testy.Wynikami się oczywiście z wami podziele :D
PROBE GT TURBO prawie MUSTANG COBRA

Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,maszyna moją miłością,turbo koniecznością !!!
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

MISIEK pisze:najlepiej bedzie zamontowac go zamiast oryginalnego BOV-a
ale nalezy rowniez pamietac ze powietrze ktore ucieknie BOV-em jest naliczone przez przeplywomierz i ECU wtrysnie o tyle wiecej paliwa do silnika :(
Mylne założenie :)
W momencie gdy zamykasz przepustnicę ECU jest o tym informowane przez czujnik położenia przepustnicy. W tym momencie zbędne powietrze jest wypuszczane do atmosfery. ECU nie wtryśnie więcej paliwa, bo niby dla czego jak przepustnica jest zamknięta. Spalanie jest na tym samym poziomie - to mogę potwierdzić na własnym przykładzie.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Sqad pisze:Masz płynną regulacje, czyli możesz i na 16Psi, to jest druga górna granica odcięcia której standardowy chip, ani inne patenty nie obejdą.
Squad - odcina przy 11,99. Chyba, że ktoś ma LPG - wtedy... piekła nie ma :D
Jak zdejmiesz ograniczenie, to na beznynie musisz podnieść ilośc wtryskiwanego paliwa.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Od momentu jak miałem założony zawór, to samochód przy zmianie biegów na bardzo wysokich obrotach zostawiał czarną smuge za sobą i dość często strzelał i zioną ogniem, na seryjnym bypassie tego w ogóle nie było.
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

a ja mam pytanko odnośnie naszego oryginalnego BOV-a.dzisiaj zakładając czujnik sterujący turbiną(boost solenoid valfe)zauważyłem że mam zdjęty wężyk idący właśnie do Bov-a....po długich i wnikliwych poszukiwaniach żadnego"wolnego"wężyka nie znalazłem!!!Proszę podpowiedzcie mi gdzie on powinien być podłączony...
Awatar użytkownika
Proper
Posty: 29
Rejestracja: 2005-02-12 18:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Proper »

...no to masz cos namieszane! ogólnie sterowanie bov "podcisnienie" miedzy kolektorem ssącym a przepustnicą, nie podłączony bov może być powodem wielu kłopotów
Blow-off...daj upust swojej mocy!!!!
Akcesoria do samochodów z turbo...
www.properfekt.re5pect.pl
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

chyba znalazłem....za silnikiem (patrząc od przodu)po prawej stronie pod kolektorem ssącym"dynda" sobie jeden bezpański wężyk....długość prawie pasuje,ale chyba był ucięty.....jutro sprawdzę dokładnie w świetle dziennym...dzięki
Awatar użytkownika
MARCO
Posty: 76
Rejestracja: 2005-03-15 13:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Wolin

Post autor: MARCO »

Okis....troszke to trwało(problem z wolnym czasem ),ale w końcu zawór MBC przetestowany. Kilka słów o towarze,wygląda solidnie i profesjonalnie,ale mój egzemplarz nie trzymał ciśnienia (co jest głównym zadaniem tego sprzętu )więc zgłosiłem to producentowi, żeby nie tracić czasu rozebrałem go i dopieściłem. Mianowicie kulka była źle spasowana z króćcem i zawór był nie szczelny. Do rzeczy, co daje MBC ,nie puszcza ciśnienia do regulatora doładowania dopóty dopóki nie osiagnie ono nastawionej wartości. W moim przypadku było to 0,6 bara ( zawór nastawiłem przed montażem za pomocą urządzenia do sprawdzania szczelności, czyli pompki z manometrem) zorientowałem się od razu o zakresie regulacji MBC. W tym przypadku jeden obrót pokrętła to wzrost ciśnienia o 0,1 bara.Jako że zaworki robione są recznie może być inaczej w innych egzemplarzach.Podczas jazdy okazało sie że ciśnienie doładowania jest o ok. 0,1 -0,2 bara wyższe niż wartość nastawiona na zaworku :shock: (tu przydaje się dodatkowy wskaźnik doładowania ),dodatkowy wskaźnik pokazywał ok.0,8 bara podczas gdy ten seryjny już sie skończył. Auto przyśpiesza jak szalone mamy maksymalne doładowanie dosłownie w sekundę. jako że nie zdobyłem G-TECH-u do prób namówiłem kolegę z takim samym autem. Było porównanie, z zaworem MBC znacznie szybciej osiąga sie max. obroty. Podsumowując ,montujcie dodatkowe wskaźniki i zakładajcie "Manual Boost Control-ery " :D
PROBE GT TURBO prawie MUSTANG COBRA

Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,maszyna moją miłością,turbo koniecznością !!!
Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Samochód: probe2 94 2.2gt
Galeria: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

BLA BLA BLA

Post autor: mak500 »

:1111_bicz: a może tak "marco" ze mną spróbujesz? :lol: :evil:
a tak serio to poćwicz troche to skoczymy na lotnisko w Śniatowie i porównamy osiągi!
Poza tym potwierdzam że jest dużo lepiej niż seryjnie i możesz szukać mi tarczy to może się skusze i założe tuleje z tym że odbije sie to zapewne na turbinie i silniku, ale raz kozie śmierć.
Napisz troche o adrenalinie a pewnie ktoś sie skusi i dołączy :slon:

Ps chyba po wczorajszej jeździe dojdą mi klocki i skoro zostawiam auto to i tarcze też wymienie...... a może i bov

i żałuj że niebyliście z nami na baletach w M-jach było lepie niż ostatnio i gdyby nie fakt że jestem w pracy dziś to pewnie bym spał do te pory :1111_bicz:
:1111_bye:
Awatar użytkownika
Proper
Posty: 29
Rejestracja: 2005-02-12 18:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Proper »

Sorrki za tą kulke, ale udzielam pełnej gwar. na moje produkty i w takich sytuacjach nie problemu z wymianą, fakt że to sie stalo pierwszy raz w tym przypadku jakies moje niedopatrzenie podczas składnania.

MBC spisują sie świetnie efekt murowany :)
Obecnie mam problem z sreverem ale na dniach powinno ruszyć.
Zapraszam na moją stronke www.properfekt.witam.net

Oferuje:
Blow-off, MBC oraz inne akcesoria
Blow-off...daj upust swojej mocy!!!!
Akcesoria do samochodów z turbo...
www.properfekt.re5pect.pl
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Proper a mógł byś mi przesłać na maila cennik wskażników boost,pelot@neostrada.pl na Twojej stronce nie działa cennik.
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Proper, a można założyć MBC i Bov`a od Ciebie, przy seryjnym Westgate?

Jaka kombinacja dawałaby najlepsze efekty w przypadku naszych 2.2 Turbo?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Proper
Posty: 29
Rejestracja: 2005-02-12 18:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Proper »

MBC jak najbardziej! nie ma znaczenia jakie WG.

...bov polecam typI lub typII bardzo dobre profesjonalne zaworki bez obsługowe nie potrzeba nic regulować do ponad 2.0bar.
Blow-off...daj upust swojej mocy!!!!
Akcesoria do samochodów z turbo...
www.properfekt.re5pect.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”