ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: Ostry »

witam...

zwracam sie do kumatych w temacie przekładania silnika!

ano dumajac sobie...wydumałem przekładke silnika 2.2GT do Probe II generacji...co wy na to? jakie sa techniczne przeszkody a jakie pozytywy takiej operacji ( o ile są...?). drążąc dalej temat 200SX tam jest to możliwe...bo silnik bardzo podobny, takie same mocowania, itd...

prosze o opinie i porady...dzieks.

POZDRAWIAM!
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Jeśli już coś przekładać do Probe II-gen. to tylko KL-ZE 2.5i V6 J-Spec 200KM. 8) :twisted: 8) :twisted: 8) :twisted:
Tak ja uważam.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry »

no tak...tyle, ze ja mam silnik 2.2GT na stanie, poszukam taniej budy i moze z tego by cos wyszlo!
Gość

Post autor: Gość »

To są dwa totalni inne silniki.

Komputer wszystkie wiązki skrzynia, elektryka, mocowania silnika nie pasują, przeguby półosie, wszystko musisz przerabiać

Ja mam lepszą propozycje, dokup do tego silnika co masz, głowice od silnika FE3 ona jest dwuwałkowa, prawie że idealnie pasuje do bloku od 22GT, a przy tej głowicy, i bloku proba otrzymuje się bodaj pojemność 2,4 ale nie jestem, pewien. Skrzynia, komp, i cała reszta pasuje, nawet jest ponoć bezproblemowe dołożenie turbo.

Pzdr. he he 16V to jest coś.
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

To by mogło być bardzo ciekawe , z ważywszy na to ze II generacja jest podobno ożejsza o jakieś 100 czy 150 kilo jeśłi sięnie myle,
Więc samochod mogłby się zrobi na prawde szybki:)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Hmm Qki ale która propozycja? Przełożenia czystego 2.2 T do II gen? Nie znam się, ale to raczej nieciekawy pomysł - w II GT mamy przecież moment obrotowy V6 + więcej koni. Po co robić swapa na słabszy, biorąc pod uwagę ile to jest roboty? Jedyny plus dla Ostrego to jest to, że taki silnik ma na stanie, no ale tak jak pisał Sqad - za dużo zachodu raczej.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

Rx-ie ten silnik 2.2 turbo jest duzo mocniejszy od naszych V-lek i cos trzeba z tym zrobic bo naczynam ostatnio przegrywać....no fakt zawsze sobie jakiś kozaków wybieram albo oni mnie namawiają , że i tak wiem , że przegram a staje do pojedynku:)
Dlatego nie moge tam samochodem jeżdzić:)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Gość

Post autor: Gość »

RX pisze:Witam,

Hmm Qki ale która propozycja? Przełożenia czystego 2.2 T do II gen? Nie znam się, ale to raczej nieciekawy pomysł - w II GT mamy przecież moment obrotowy V6 + więcej koni. Po co robić swapa na słabszy, biorąc pod uwagę ile to jest roboty? Jedyny plus dla Ostrego to jest to, że taki silnik ma na stanie, no ale tak jak pisał Sqad - za dużo zachodu raczej.

Pzdr.
Oj rx nie wiesz co mówisz, Momentu jedynka ma więcej, i to sporo :D
Do tego jest szybasza i temu nie da się zaprzeczyć - nie wiele ale jest, to jest zawsze 1,5 długości.
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

Squad co ty mówisz(piszesz:)
Sam dobrze wiesz , że półtorej dlugości to jest bardzo dużo jak na 400 mertów:) to juz jest jakaś sekunda do półtorej:):):)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Sqad pisze: Oj rx nie wiesz co mówisz, Momentu jedynka ma więcej, i to sporo :D
Do tego jest szybasza i temu nie da się zaprzeczyć - nie wiele ale jest, to jest zawsze 1,5 długości.
No właśnie dlatego dopisałem, że się nie znam :-) Patrząc na oko - dwójka ma więcej koni, jest lżejsza, ma większą pojemność, tyle, że nie ma turbo. Idę do Tesco, może jest jakaś promocja turbin do dwójek :-)

Pzdr.

Ps. czas Nany II gen. 2.5 V6 na 1/4 mili - 15.157
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

do dwójki to taniej chyba NOSa zapodać od quakiego niż turbinkę... a psuć silnik będzie w podobnym tempie... :twisted:
Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul »

No właśnie.. tak naprawdę nie ma do czego porównać dopóki na 1/4 mili nie zobaczymy więcej probe Ig.
Chyba, że porównamy na razie czasy Nany.. ten co RX podał to czas z czasem reakcji.. 15,1 najlepszy jaki osiągnęła, czasem wychodziło 15,9 a czasy kolegi Kamila z Ig z modlina zawsze oscylowały w okolicach 17-16 max sekund. Nie pamietam już dokładnie.

Poza tym Qki, ścigasz się na LPG czy przełączasz na benze na wyścigi ??
Ważne jest również opróżnienie tego co zbędne.. IIg ma bardzo ciężkie fotele i tylną kanapę. Te pokrycie w bagażniku również sporo waży. Można tym troszkę zyskać zawsze.

Tajemnicą poliszynela jest również ciśnienie w tylnych kołach.... więc pompujemy tyle ile fabryka opon pozwoliła... Mniej przysiądzie na starcie i będzie mniej oporów toczenia :D

Jeśli już swapować, to tak jak to zrobił GTurbo na KL mazdy z możliwościami do 200 HP w serii, jeśli sa już pieniądze na tuning to odprężyć motor i wstawić turbo... owszem jest to trudne i kosztowne ale jest to lepsze rozwiązanie od takiego swapowania z 1g.

Ewentualnie faktycznie wsadzić NOS jeśli chodzi tylko o street lub sprinty sss i przyspieszenie sie poprawi radykalnie.. śmiem twierdzić, że V6 z podtlenkiem zrobi bardzo niskie 14 sekund.

Pozdrawiam

P.S.

Różnica 1,5 długości auta na pewno zamyka się dziesiątych sekundy.
Fester
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

W kwestii przekładania silników - mój szwagier zamontował silnik z pojazdu opancerzonego, wojskowego do swojego ROVERA (nie mylić rowera) :D
Tam to dopiero nic nie pasowało :lol:
Natomiast jeden kumpel zrobił właśnie motocykl z silnikiem Porsche Carrera :shock: - ponad 400 kucyków :!: Wcześniej miał z silnikiem citroena z turbosprężarką - już tamten miał piękne odejście.

Jakieś pytania :D
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry »

heee...ciekawe rozprawiacie o tych silnikach! mnie jednak nie chodzi o jakies tam wyscigi, czasy...chociaz to rowniez bardzo wazne! chodzi o czysto techniczne podejscie, czy to pasuje! po czesci juz wiem, ze nie bardzo! ale posiadam wszystko...silnik, caly osprzet, półośki, itd...

POZDRAWIAM!
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

na 100% nie przełożysz tego metodą odkręcić - przykręcić.

raczej przygotuj się na dotaczanie, cięcie i spawanie, sztukowanie, mierzenie i kombinowanie.

i począwszy od poduszek silnika a skńczywszy na instalacji elektrycznej któa do wersji turbo jest trochę bardziej skomplikowana.

będziesz musiał przełożyć komputer, a komp ma podłączenia do najdziwniejszych elementów auta jak chociażby do włącznika klimatyzacji gdzie pobiera info czy zwiększać obroty czy nie, czujnik prędkości w licznikach, kilka innych dziwnych elementów...


To nie skończy się na komorze silnika i mechanicznych zmaganiach żeby dopasować... akurat o wiele trudniejsza jest elektryka w tych autach...

Ja bym nie podchodził do tego. taniej sprzedać silnik i za tę kasę zrobić tuning V6.
Gość

Post autor: Gość »

Ostry pisze:heee...ciekawe rozprawiacie o tych silnikach! mnie jednak nie chodzi o jakies tam wyscigi, czasy...chociaz to rowniez bardzo wazne! chodzi o czysto techniczne podejscie, czy to pasuje! po czesci juz wiem, ze nie bardzo! ale posiadam wszystko...silnik, caly osprzet, półośki, itd...

POZDRAWIAM!
no przecież pisałem, ale napisze jeszcze raz, problem w II gen jest już z zamianą silnika z 2.0 na 2.5, a co dopiero swampować silnik z I gen do II, tam nic nie będzie pasować.
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

No ja to na benzynce jeżdżę bo jednak przy bardzo wysokich obrotach czuć , że nie idzie zresztą nie ma co się oszukiwać , jest mała różnica pomiędzy gazem a benzyną mino tego , że to sekwencja, ale i tak jestem zadowolony :)

:evil:
Ostatnio zmieniony 2005-04-20 11:18 przez Qki G, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Gość

Post autor: Gość »

A jak dla mnie różnica jest dość spora.
Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry »

okey...dzieki wszystkim za "wyprostowanie" mnie z moich dziwnych mysli! powinienem teraz zmienic temat posta na "dziwna propozycja..."! heee...

POZDRAWIAM!
Awatar użytkownika
Jeżu
Posty: 79
Rejestracja: 2004-01-30 00:36
Galeria: viewtopic.php?t=5700
Lokalizacja: Tarnów Mazda Mx6 2.5v6 4ws

Przekładka silnika 2.2 turbo do nowszego modelu??

Post autor: Jeżu »

Witajcie mam pytanko jak wygląda sprawa przełożenia silnika 2.2 turbo do Probe 2.0 16v wersja USA. Tak się zastanawiam, bo ten mój były probek 2.2 jest skasowany i może bym sobie jego silnik wrzucił do mojego probe. Bo wiem jak on śmigał to by nikt nie uwierzył. Sam sobie go remontowałem. Zregenerowałem turbine. Miała większe ciśnienie doładowania. Więcej o jedna łopatkę na wirniku i pod innym kątem były łopatki. Auto strasznie śmigało i tak się zastanawiam. Co wy na to ??
Awatar użytkownika
Jeżu
Posty: 79
Rejestracja: 2004-01-30 00:36
Galeria: viewtopic.php?t=5700
Lokalizacja: Tarnów Mazda Mx6 2.5v6 4ws

Post autor: Jeżu »

Wciąż głupota w głowie siedzi, mało mocy znowu w autku. Hehhehe :D
Gość

Post autor: Gość »

Jak to się mawia nie ma rzeczy nie wykonalnych, pytanie czy gra jest warta świeczki. Komputery przeróbki zawieszenia, mocowań silnika, skrzynie biegów i wiele wiele innych. Ja bym predzej jakąś małą turbinke założył albo kompresorek, taniej wyjdziej.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Sqad pisze: Ja bym predzej jakąś małą turbinke założył albo kompresorek, taniej wyjdziej.
Albo sprzedał 2.0,kupił jedyneczkę GT i ją zdrowo podrasował :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Karol
Posty: 44
Rejestracja: 2003-02-11 05:13
Samochód: brak
Lokalizacja: A-A, Michigan

Post autor: Karol »

Sprzedaj silnik 2.2 Turbo i kup Mazdy KL-ZE (V6 2.5 200HP)
ten sam blok co silnik w 93-97 GT ale wiecej kopa. I nie ma problemu z przeszczepem.
BLaCK '94 GT 5sp
loco18love
Posty: 12
Rejestracja: 2008-10-04 23:55

zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT

Post autor: loco18love »

Witam . Czy próbował ktoś przełożyć sobie silnik Z 2.0 16v na 22 turbo GT czy jest to kłopot czy nie pytam bo 20 jest zasłabe a 25 nie chce nawala dzieki za pomoc jesli ktoś pomorze
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”