ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT

Post autor: OLEY » 2009-01-15 10:05

Gra niewarta świeczki.
Musiałbyś chyba wymienić wszystko oprócz budy. :D
Kable, wiązki, skrzynię, komputery, półosie itd., itp.

Taniej wyniesie Cię kupno jedynki. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Gallery: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Re: zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT

Post autor: dyb » 2009-01-26 08:29

no ale widocznie on chce cos co nie tylko jezdzi ale i wyglada :slon:
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT

Post autor: OLEY » 2009-01-26 10:57

Chyba odwrotnie.
Chce, aby jeździło to coś, co tylko wygląda. :twisted: :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Artyy
Posty: 24
Rejestracja: 2009-01-16 16:12
Car: brak
Lokalizacja: Jelenia Gora - okoloce

Re: zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT

Post autor: Artyy » 2009-01-26 23:46

Jak juz OLEY napisal:
OLEY pisze:Musiałbyś chyba wymienić wszystko oprócz budy. :D
Kable, wiązki, skrzynię, komputery, półosie itd., itp.

Taniej wyniesie Cię kupno jedynki. :wink:
Do tego spójrz na techniczny aspekt całej zamiany, czyli:
- przespawanie zamocowań silnika tak aby pracował pod najbliższym kątem jak w I gen.
- pomyśl co zrobisz z półosiami bo długości nie będą pasować
Wiem ze to wszystko jest wykonalne, ale czy ty jesteś na 100% pewny ze tego chcesz?
To tylko 2 punkty co do całej przekładki silnika, robiłem to już kiedyś i uwierz mi same chęci nie wystarcza.
Potrzeba wielkiej kasy jak nie masz dobrych znajomych którzy zarazem są dobrymi fachowcami.
Do tego jeszcze elektryka, musisz mieć pełną dokumentacje (wszystkie schematy) sterowania silnikiem.
Przekładałem już kiedyś silnik i to naprawdę masa roboty i kasy, nie mówiąc o czasie.
Jeśli jesteś naprawdę zaparty to próbuj, na pewno tu na forum znajdzie się ktoś kto ci doradzi w pewnych kwestiach.
Tylko przemyśl to dokładnie, żeby nie było ze w połowie przekładki nie wytrzymasz i tak zostanie.
Jak coś to trzymam kciuki i życzę powodzenia, będziesz pierwszym właścicielem takiego autka.

Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Car: probe2 94 2.2gt
Gallery: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Swap probe 2 2.5 na 2.2gt

Post autor: mak500 » 2012-05-04 21:08

Witam po długim czasie który upłyną od ostatniego mego probe nadeszła chwila by zrealizować projekt, o ile nikt jeszcze tego nie zrobił.
A więc tak: probe 2.5 już mam zdążyłem wyjąć silnik który okazało się że stuka najprawdopodobniej panewka, silnik 2.2turbo mam skrzynie i resztę części też posiadam.
O ile ze strony mechanicznej sobie poradzę, to ze strony elektrycznej wysłucham wszystkich podpowiedzi, szczególnie od MIHa ale nie tylko.
Więc czy połączę wiązkę silnika z komputerem od 2.2 do reszty instalacji?????





















kl

Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Car: Probe 2.2 GT 92r.
Gallery: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Swap probe 2 2.5 na 2.2gt

Post autor: Prezes » 2012-05-04 22:25

No to dajesz kolego i życzę powodzenia, ale nie zrobisz tego swapa - po prostu to wiem. :wink:
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10484
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Swap probe 2 2.5 na 2.2gt

Post autor: Kocureq » 2012-05-04 22:46

To są zupełnie różne komputery i instalacje, musiałbyś wyciąć z 2,2 GT to, co z wiązki jest potrzebne do odpalenia auta i np. ułożyć to gdzieś pod maską i zabezpieczyć przed wilgocią. W wersji trudniejszej - wypruć deskę i spróbować przełożyć cała wiązkę.

Na ile ci się uda podpiąć pozostałe elementy (zegary musisz mieć) to już kwestia wytrwałości :)

Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Car: probe2 94 2.2gt
Gallery: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: mak500 » 2012-05-05 22:42

A czy komputer steruje też odczytami temperatury silnika, alternatorem ,rozrusznikiem??? czy też po podłączeniu czujników zegary zadziałają ? pomijając oczywiście zasilenie wtryskiwaczy i cewki.
alternator i rozrusznik wydaje mi się że omija kompa,kombinuje by nie przekładać całej instalacji z 1gt
od poniedziałku trochę się przyjże bliżej instalacji, a na pewno ruszę z pasowaniem silnika.

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10484
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: Kocureq » 2012-05-06 00:31

Temperatura silnika idzie z czujników do zegarów, wentylatora i komputera - czyli nie przez komputer.
Alternator też chyba nie jest sterowany komputerem.

Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Car: probe2 94 2.2gt
Gallery: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: mak500 » 2012-06-22 21:10

Ponieważ już silnik wpasowałem to mogę śmiało poprzeć Oleja, silnik .2.2 jest po prostu za wysoki na szerokość daje rade na styk dosłownie,na poduszki nie pasuje,
zacznę od pozytywnych rzeczy więc tak: półosie na szerokość pasują i wężyk od serwa też a najciekawsze dziś odkryłem że podłączenie wtyczek komputera w 2.2 i 2.5 są takie same,z tym że sam komp wyjście na kabinę już się komplikuje. Teraz czas na gorszą część silnik musiałem przesunąć do przodu o ok 8-10cm gdyż inaczej półoś haczy o wahacze i skrzynia o kabinę,poduszka przednia i tylna to już długa historia cięć i przeróbek.maska po wycięciu wzmocnień w okolicy korka wlewu oleju oraz kolektora ssącego daje się zamknąć, w razie komplikacji zrobię wlot jak w subaru.
Jak na chwilę jeszcze powalczę trochę z instalacją gdyż przełożyłem całą z komputerem,jak jakieś wyniki osiągnę to opisze.
Jedno co mnie motywuje to fakt że jeszcze chyba nikt tego nie zrobił, i jak patrze na to auto choć stare to serce mi radośniej pika wiec i tak będzie jeździł z f2t. :D

Awatar użytkownika
radek
Posty: 93
Rejestracja: 2006-12-13 10:03
Car: Probe 22GT Husqvarna TE 610
Gallery: viewtopic.php?t=10417
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: radek » 2012-06-25 21:09

powodzenia z projektem i wrzuć jakieś fotki z prac jak to wygląda
czarny 2.2GT 92r
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać :)

Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Car: probe2 94 2.2gt
Gallery: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: mak500 » 2012-09-01 15:36

Witam po czasie, trochę mnie nie było lecz wracam, i mam pytanie: brakuje mi przewodu sygnału wychodzacego na przekaźnik pompy paliwa tzn: silnik odpala na razie na wymuszonym obiegu paliwa(wymieniłem całą instalację silnika aż do komputera,wtyczki kompa mam podłączone 3 szt,natomiast pozostały mi jeszcze dwie wtyczki niezpokrewnione). Czy ktoś się orientuie ktury przewód z wtyczki obok kompa to ten z sygnałem steruącym? Jaśniej jak wyglda instalacja sterująca sygnałem od silnika do przekaźnika i gdzie się on znajduje? :1111_bye:

mlody1921
Posty: 88
Rejestracja: 2008-08-10 11:27
Gallery: viewtopic.php?t=14779

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: mlody1921 » 2012-10-01 23:17

Dobrze że nikogo nie posłuchałeś i sie zdecydowałeś na swapa, na MS chłopaki włożyli do 323F BA 2,2t i smiga to miluśko :D

Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Car: probe2 94 2.2gt
Gallery: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: mak500 » 2012-10-25 22:24

:slon: trochę to trwało z braku czasu, ale udało się :D
auto z tym silnikiem nie jeździ tylko lata :lol: :lol:
trochę muszę dopracować szczegóły i mam takie pytanie, a właściwie parę pytań :
1. gdzie w jedynce 2.2 jest podłączony obrotomierz ? skąd idzie sygnał ? jaki przewód,kolor?
2. który czujnik załącza wentylatory? są 3 w okolicy termostatu który do czego?
3. ładowanie skąd wychodzi sygnał? oczywiście w 2.2
na razie to tyle :lol: #-o jak by ktoś miał sugestię będę wdzięczny :1111_bye:

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: Robert » 2012-10-25 22:59

Wybierz słowa znaczące z Twoich pytań i nakarm nimi wyszukiwarkę, ograniczając się do działu jedynek.
1. obrotomierz sygnał - zwraca 1 wynik.
2. czujnik wentylatory - 4 wyniki.
3. Chodzi o kontrolkę? Na pewno też dasz radę...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Car: probe2 94 2.2gt
Gallery: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: mak500 » 2012-10-31 21:05

:D :lol: :lol:
2012-10-15 16.26.21.jpg
mniej więcej tak to wygląda
Załączniki
2012-10-15 16.26.10.jpg
do wakacji go usprawnie
2012-10-15 16.26.27.jpg
jak tylko dojdę do ładu z zegarami

Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2785
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Car: Mitsubishi Legnum VR4
Gallery: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: MatiLP640 » 2012-10-31 21:26

Ładnie ładnie ;) a jak wrażenia z jazdy?
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK

Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Car: probe2 94 2.2gt
Gallery: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: mak500 » 2012-10-31 22:30

Zdjęcie0305.jpg
tak to się zaczęło
:lol: :D :wink:
jak na razie zrobiłem im jakieś 40 km,
i opłacało się tzn serce się raduje jak przyspiesza, ta adrenalina wszystko mi wynagradza :lol:
Załączniki
Zdjęcie0310.jpg
Zdjęcie0318.jpg
Zdjęcie0319.jpg
Zdjęcie0328.jpg
Zdjęcie0330.jpg
Zdjęcie0335.jpg
Zdjęcie0349.jpg

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 588
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Car: Ford Probe 1992 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: pusher1 » 2012-11-03 12:44

Dobra robota jest turbinka jest konkret :lol: Mam pytanie masz jeszcze to GT z którego brałeś silnik?? Masz może z niego silnik wycieraczek z przodu ?? I czy chowały się pod maskę w pozycji summer, głównie chodzi mi o ten pozycjoner wypinaną część z silniczka ona jest na 3 zatrzaskach jak patrzysz od przodu na silniczek :D Daj znać jak możesz. pozdrawiam
2.2gt 92 rok

Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Car: probe2 94 2.2gt
Gallery: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: mak500 » 2012-11-06 10:20

Mam całość jeśli jednak chodzi o opcje chowania to jak pamiętam pod nogami kierowcy jest bezpiecznik który po przełożeniu w inną pozycję zmienia położenie wycieraczek.
Jeśli jednak to sprawdziłeś to napisz na priv co potrzebujesz to się dogadamy :D #-o

Awatar użytkownika
kicker
Posty: 232
Rejestracja: 2007-05-28 20:37
Car: White GT 91
Gallery: viewtopic.php?t=19596
Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: kicker » 2012-11-06 20:20

Z mojej strony szacunek i gratulacje za ten drobny modzik :lol:

dałeś rady mimo potoku zniechęcających opinii, to się ceni :)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Car: probe2 94 2.2gt
Gallery: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: mak500 » 2013-01-12 20:44

-- oryginalny post 2012-12-30 17:51 --
2012-11-30 15.05.25.jpg
na dziś tak to wygląda
Witam co do swapa to skrzynia i silnik poszły od 2.2 rozstaw pasuje idealnie. półośki od 2.5 są o 3 cm dłuższe grubość ta sama,
poza tym przeguby mają ten sam frez,a inne pierścienie od abs .Wiązka silnika do samego kompa poszła od 2.2 i tu dla mnie jest trochę zabawy i jeszcze nie ogarnąłem tego do końca. podłączyłem gaz z V6 z KME sekwencja i wszystko po ustawieniu z 6 na 4 garki działa
brakuje mi tylko zegarów oczywiście podłączenia .licznik obrotomierz
problem z silnikiem jest taki że silnik 2.2 jest za wysoki i ledwo się mieści ( wyciąłem wzmocnienie maski i obniżyłem silnik na łapach nieznacznie) poza tym ok, walczę już tylko z elektryką gdyż jest to dla mnie czarna magia.
auto jeździ super choć jeszcze bez intercoolera.

-- dodano 2012-12-30 18:06 --

-- dodano 2013-01-12 20:44 --

:slon: :slon: :slon: :slon: :slon: :slon: :slon:
Nareszcie wszystkie zegary zadziałały pomimo licznych utrudnień prędkościomierz oraz obrotomierz wstawiłem od 2.2 gt i wszystko dział jak powinno :D tak że teraz to już kosmetyka :mrgreen:

-- dodano 2013-01-12 20:44 --

:slon: :slon: :slon: :slon: :slon: :slon: :slon:
Nareszcie wszystkie zegary zadziałały pomimo licznych utrudnień prędkościomierz oraz obrotomierz wstawiłem od 2.2 gt i wszystko dział jak powinno :D tak że teraz to już kosmetyka :mrgreen:
Załączniki
Zdjęcie0360.jpg
to zdjęcie pokazuje odległość ośki od karoserji
Zdjęcie0362.jpg
a to mocowanie skrzyni trochę przerobione (dospawane trzymanie poduszki
2012-11-30 15.05.30.jpg
akumulator powędrował do bagażnika

Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Car: probe 1993 2.5 v6
Gallery: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: tom87dg » 2013-08-01 21:55

dobra robota graki za cierpliwosc
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10484
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Car: Probe 1995 2,5 turbo; Audi S6 2003 4,2
Gallery: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: Kocureq » 2013-08-02 07:46

Auto już jest w giełdzie :)

Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Car: probe 1993 2.5 v6
Gallery: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

Post autor: tom87dg » 2013-08-02 08:04

widzialem wlasnie, ale dokonal rzeczy ktore kazdy skreslal na samym starcie
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”