Strona 2 z 3

Re: zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT

: 2009-01-15 10:05
autor: OLEY
Gra niewarta świeczki.
Musiałbyś chyba wymienić wszystko oprócz budy. :D
Kable, wiązki, skrzynię, komputery, półosie itd., itp.

Taniej wyniesie Cię kupno jedynki. :wink:

Re: zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT

: 2009-01-26 08:29
autor: dyb
no ale widocznie on chce cos co nie tylko jezdzi ale i wyglada :slon:

Re: zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT

: 2009-01-26 10:57
autor: OLEY
Chyba odwrotnie.
Chce, aby jeździło to coś, co tylko wygląda. :twisted: :wink:

Re: zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT

: 2009-01-26 23:46
autor: Artyy
Jak juz OLEY napisal:
OLEY pisze:Musiałbyś chyba wymienić wszystko oprócz budy. :D
Kable, wiązki, skrzynię, komputery, półosie itd., itp.

Taniej wyniesie Cię kupno jedynki. :wink:
Do tego spójrz na techniczny aspekt całej zamiany, czyli:
- przespawanie zamocowań silnika tak aby pracował pod najbliższym kątem jak w I gen.
- pomyśl co zrobisz z półosiami bo długości nie będą pasować
Wiem ze to wszystko jest wykonalne, ale czy ty jesteś na 100% pewny ze tego chcesz?
To tylko 2 punkty co do całej przekładki silnika, robiłem to już kiedyś i uwierz mi same chęci nie wystarcza.
Potrzeba wielkiej kasy jak nie masz dobrych znajomych którzy zarazem są dobrymi fachowcami.
Do tego jeszcze elektryka, musisz mieć pełną dokumentacje (wszystkie schematy) sterowania silnikiem.
Przekładałem już kiedyś silnik i to naprawdę masa roboty i kasy, nie mówiąc o czasie.
Jeśli jesteś naprawdę zaparty to próbuj, na pewno tu na forum znajdzie się ktoś kto ci doradzi w pewnych kwestiach.
Tylko przemyśl to dokładnie, żeby nie było ze w połowie przekładki nie wytrzymasz i tak zostanie.
Jak coś to trzymam kciuki i życzę powodzenia, będziesz pierwszym właścicielem takiego autka.

Swap probe 2 2.5 na 2.2gt

: 2012-05-04 21:08
autor: mak500
Witam po długim czasie który upłyną od ostatniego mego probe nadeszła chwila by zrealizować projekt, o ile nikt jeszcze tego nie zrobił.
A więc tak: probe 2.5 już mam zdążyłem wyjąć silnik który okazało się że stuka najprawdopodobniej panewka, silnik 2.2turbo mam skrzynie i resztę części też posiadam.
O ile ze strony mechanicznej sobie poradzę, to ze strony elektrycznej wysłucham wszystkich podpowiedzi, szczególnie od MIHa ale nie tylko.
Więc czy połączę wiązkę silnika z komputerem od 2.2 do reszty instalacji?????





















kl

Re: Swap probe 2 2.5 na 2.2gt

: 2012-05-04 22:25
autor: Prezes
No to dajesz kolego i życzę powodzenia, ale nie zrobisz tego swapa - po prostu to wiem. :wink:

Re: Swap probe 2 2.5 na 2.2gt

: 2012-05-04 22:46
autor: Kocureq
To są zupełnie różne komputery i instalacje, musiałbyś wyciąć z 2,2 GT to, co z wiązki jest potrzebne do odpalenia auta i np. ułożyć to gdzieś pod maską i zabezpieczyć przed wilgocią. W wersji trudniejszej - wypruć deskę i spróbować przełożyć cała wiązkę.

Na ile ci się uda podpiąć pozostałe elementy (zegary musisz mieć) to już kwestia wytrwałości :)

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2012-05-05 22:42
autor: mak500
A czy komputer steruje też odczytami temperatury silnika, alternatorem ,rozrusznikiem??? czy też po podłączeniu czujników zegary zadziałają ? pomijając oczywiście zasilenie wtryskiwaczy i cewki.
alternator i rozrusznik wydaje mi się że omija kompa,kombinuje by nie przekładać całej instalacji z 1gt
od poniedziałku trochę się przyjże bliżej instalacji, a na pewno ruszę z pasowaniem silnika.

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2012-05-06 00:31
autor: Kocureq
Temperatura silnika idzie z czujników do zegarów, wentylatora i komputera - czyli nie przez komputer.
Alternator też chyba nie jest sterowany komputerem.

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2012-06-22 21:10
autor: mak500
Ponieważ już silnik wpasowałem to mogę śmiało poprzeć Oleja, silnik .2.2 jest po prostu za wysoki na szerokość daje rade na styk dosłownie,na poduszki nie pasuje,
zacznę od pozytywnych rzeczy więc tak: półosie na szerokość pasują i wężyk od serwa też a najciekawsze dziś odkryłem że podłączenie wtyczek komputera w 2.2 i 2.5 są takie same,z tym że sam komp wyjście na kabinę już się komplikuje. Teraz czas na gorszą część silnik musiałem przesunąć do przodu o ok 8-10cm gdyż inaczej półoś haczy o wahacze i skrzynia o kabinę,poduszka przednia i tylna to już długa historia cięć i przeróbek.maska po wycięciu wzmocnień w okolicy korka wlewu oleju oraz kolektora ssącego daje się zamknąć, w razie komplikacji zrobię wlot jak w subaru.
Jak na chwilę jeszcze powalczę trochę z instalacją gdyż przełożyłem całą z komputerem,jak jakieś wyniki osiągnę to opisze.
Jedno co mnie motywuje to fakt że jeszcze chyba nikt tego nie zrobił, i jak patrze na to auto choć stare to serce mi radośniej pika wiec i tak będzie jeździł z f2t. :D

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2012-06-25 21:09
autor: radek
powodzenia z projektem i wrzuć jakieś fotki z prac jak to wygląda

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2012-09-01 15:36
autor: mak500
Witam po czasie, trochę mnie nie było lecz wracam, i mam pytanie: brakuje mi przewodu sygnału wychodzacego na przekaźnik pompy paliwa tzn: silnik odpala na razie na wymuszonym obiegu paliwa(wymieniłem całą instalację silnika aż do komputera,wtyczki kompa mam podłączone 3 szt,natomiast pozostały mi jeszcze dwie wtyczki niezpokrewnione). Czy ktoś się orientuie ktury przewód z wtyczki obok kompa to ten z sygnałem steruącym? Jaśniej jak wyglda instalacja sterująca sygnałem od silnika do przekaźnika i gdzie się on znajduje? :1111_bye:

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2012-10-01 23:17
autor: mlody1921
Dobrze że nikogo nie posłuchałeś i sie zdecydowałeś na swapa, na MS chłopaki włożyli do 323F BA 2,2t i smiga to miluśko :D

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2012-10-25 22:24
autor: mak500
:slon: trochę to trwało z braku czasu, ale udało się :D
auto z tym silnikiem nie jeździ tylko lata :lol: :lol:
trochę muszę dopracować szczegóły i mam takie pytanie, a właściwie parę pytań :
1. gdzie w jedynce 2.2 jest podłączony obrotomierz ? skąd idzie sygnał ? jaki przewód,kolor?
2. który czujnik załącza wentylatory? są 3 w okolicy termostatu który do czego?
3. ładowanie skąd wychodzi sygnał? oczywiście w 2.2
na razie to tyle :lol: #-o jak by ktoś miał sugestię będę wdzięczny :1111_bye:

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2012-10-25 22:59
autor: Robert
Wybierz słowa znaczące z Twoich pytań i nakarm nimi wyszukiwarkę, ograniczając się do działu jedynek.
1. obrotomierz sygnał - zwraca 1 wynik.
2. czujnik wentylatory - 4 wyniki.
3. Chodzi o kontrolkę? Na pewno też dasz radę...

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2012-10-31 21:05
autor: mak500
:D :lol: :lol:
mniej więcej tak to wygląda
mniej więcej tak to wygląda

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2012-10-31 21:26
autor: MatiLP640
Ładnie ładnie ;) a jak wrażenia z jazdy?

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2012-10-31 22:30
autor: mak500
tak to się zaczęło
tak to się zaczęło
:lol: :D :wink:
jak na razie zrobiłem im jakieś 40 km,
i opłacało się tzn serce się raduje jak przyspiesza, ta adrenalina wszystko mi wynagradza :lol:

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2012-11-03 12:44
autor: pusher1
Dobra robota jest turbinka jest konkret :lol: Mam pytanie masz jeszcze to GT z którego brałeś silnik?? Masz może z niego silnik wycieraczek z przodu ?? I czy chowały się pod maskę w pozycji summer, głównie chodzi mi o ten pozycjoner wypinaną część z silniczka ona jest na 3 zatrzaskach jak patrzysz od przodu na silniczek :D Daj znać jak możesz. pozdrawiam

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2012-11-06 10:20
autor: mak500
Mam całość jeśli jednak chodzi o opcje chowania to jak pamiętam pod nogami kierowcy jest bezpiecznik który po przełożeniu w inną pozycję zmienia położenie wycieraczek.
Jeśli jednak to sprawdziłeś to napisz na priv co potrzebujesz to się dogadamy :D #-o

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2012-11-06 20:20
autor: kicker
Z mojej strony szacunek i gratulacje za ten drobny modzik :lol:

dałeś rady mimo potoku zniechęcających opinii, to się ceni :)

pozdrawiam

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2013-01-12 20:44
autor: mak500
-- oryginalny post 2012-12-30 17:51 --
na dziś tak to wygląda
na dziś tak to wygląda
Witam co do swapa to skrzynia i silnik poszły od 2.2 rozstaw pasuje idealnie. półośki od 2.5 są o 3 cm dłuższe grubość ta sama,
poza tym przeguby mają ten sam frez,a inne pierścienie od abs .Wiązka silnika do samego kompa poszła od 2.2 i tu dla mnie jest trochę zabawy i jeszcze nie ogarnąłem tego do końca. podłączyłem gaz z V6 z KME sekwencja i wszystko po ustawieniu z 6 na 4 garki działa
brakuje mi tylko zegarów oczywiście podłączenia .licznik obrotomierz
problem z silnikiem jest taki że silnik 2.2 jest za wysoki i ledwo się mieści ( wyciąłem wzmocnienie maski i obniżyłem silnik na łapach nieznacznie) poza tym ok, walczę już tylko z elektryką gdyż jest to dla mnie czarna magia.
auto jeździ super choć jeszcze bez intercoolera.

-- dodano 2012-12-30 18:06 --

-- dodano 2013-01-12 20:44 --

:slon: :slon: :slon: :slon: :slon: :slon: :slon:
Nareszcie wszystkie zegary zadziałały pomimo licznych utrudnień prędkościomierz oraz obrotomierz wstawiłem od 2.2 gt i wszystko dział jak powinno :D tak że teraz to już kosmetyka :mrgreen:

-- dodano 2013-01-12 20:44 --

:slon: :slon: :slon: :slon: :slon: :slon: :slon:
Nareszcie wszystkie zegary zadziałały pomimo licznych utrudnień prędkościomierz oraz obrotomierz wstawiłem od 2.2 gt i wszystko dział jak powinno :D tak że teraz to już kosmetyka :mrgreen:

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2013-08-01 21:55
autor: tom87dg
dobra robota graki za cierpliwosc

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2013-08-02 07:46
autor: Kocureq
Auto już jest w giełdzie :)

Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)

: 2013-08-02 08:04
autor: tom87dg
widzialem wlasnie, ale dokonal rzeczy ktore kazdy skreslal na samym starcie