Strona 2 z 3
Re: zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT
: 2009-01-15 10:05
autor: OLEY
Gra niewarta świeczki.
Musiałbyś chyba wymienić wszystko oprócz budy.
Kable, wiązki, skrzynię, komputery, półosie itd., itp.
Taniej wyniesie Cię kupno jedynki.
Re: zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT
: 2009-01-26 08:29
autor: dyb
no ale widocznie on chce cos co nie tylko jezdzi ale i wyglada
Re: zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT
: 2009-01-26 10:57
autor: OLEY
Chyba odwrotnie.
Chce, aby jeździło to coś, co tylko wygląda.
Re: zmiana silnika 2.016vIIgen na 22 turbo GT
: 2009-01-26 23:46
autor: Artyy
Jak juz OLEY napisal:
OLEY pisze:Musiałbyś chyba wymienić wszystko oprócz budy.
Kable, wiązki, skrzynię, komputery, półosie itd., itp.
Taniej wyniesie Cię kupno jedynki.
Do tego spójrz na techniczny aspekt całej zamiany, czyli:
- przespawanie zamocowań silnika tak aby pracował pod najbliższym kątem jak w I gen.
- pomyśl co zrobisz z półosiami bo długości nie będą pasować
Wiem ze to wszystko jest wykonalne, ale czy ty jesteś na 100% pewny ze tego chcesz?
To tylko 2 punkty co do całej przekładki silnika, robiłem to już kiedyś i uwierz mi same chęci nie wystarcza.
Potrzeba wielkiej kasy jak nie masz dobrych znajomych którzy zarazem są dobrymi fachowcami.
Do tego jeszcze elektryka, musisz mieć pełną dokumentacje (wszystkie schematy) sterowania silnikiem.
Przekładałem już kiedyś silnik i to naprawdę masa roboty i kasy, nie mówiąc o czasie.
Jeśli jesteś naprawdę zaparty to próbuj, na pewno tu na forum znajdzie się ktoś kto ci doradzi w pewnych kwestiach.
Tylko przemyśl to dokładnie, żeby nie było ze w połowie przekładki nie wytrzymasz i tak zostanie.
Jak coś to trzymam kciuki i życzę powodzenia, będziesz pierwszym właścicielem takiego autka.
Swap probe 2 2.5 na 2.2gt
: 2012-05-04 21:08
autor: mak500
Witam po długim czasie który upłyną od ostatniego mego probe nadeszła chwila by zrealizować projekt, o ile nikt jeszcze tego nie zrobił.
A więc tak: probe 2.5 już mam zdążyłem wyjąć silnik który okazało się że stuka najprawdopodobniej panewka, silnik 2.2turbo mam skrzynie i resztę części też posiadam.
O ile ze strony mechanicznej sobie poradzę, to ze strony elektrycznej wysłucham wszystkich podpowiedzi, szczególnie od MIHa ale nie tylko.
Więc czy połączę wiązkę silnika z komputerem od 2.2 do reszty instalacji?????
kl
Re: Swap probe 2 2.5 na 2.2gt
: 2012-05-04 22:25
autor: Prezes
No to dajesz kolego i życzę powodzenia, ale nie zrobisz tego swapa - po prostu to wiem.
Re: Swap probe 2 2.5 na 2.2gt
: 2012-05-04 22:46
autor: Kocureq
To są zupełnie różne komputery i instalacje, musiałbyś wyciąć z 2,2 GT to, co z wiązki jest potrzebne do odpalenia auta i np. ułożyć to gdzieś pod maską i zabezpieczyć przed wilgocią. W wersji trudniejszej - wypruć deskę i spróbować przełożyć cała wiązkę.
Na ile ci się uda podpiąć pozostałe elementy (zegary musisz mieć) to już kwestia wytrwałości
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2012-05-05 22:42
autor: mak500
A czy komputer steruje też odczytami temperatury silnika, alternatorem ,rozrusznikiem??? czy też po podłączeniu czujników zegary zadziałają ? pomijając oczywiście zasilenie wtryskiwaczy i cewki.
alternator i rozrusznik wydaje mi się że omija kompa,kombinuje by nie przekładać całej instalacji z 1gt
od poniedziałku trochę się przyjże bliżej instalacji, a na pewno ruszę z pasowaniem silnika.
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2012-05-06 00:31
autor: Kocureq
Temperatura silnika idzie z czujników do zegarów, wentylatora i komputera - czyli nie przez komputer.
Alternator też chyba nie jest sterowany komputerem.
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2012-06-22 21:10
autor: mak500
Ponieważ już silnik wpasowałem to mogę śmiało poprzeć Oleja, silnik .2.2 jest po prostu za wysoki na szerokość daje rade na styk dosłownie,na poduszki nie pasuje,
zacznę od pozytywnych rzeczy więc tak: półosie na szerokość pasują i wężyk od serwa też a najciekawsze dziś odkryłem że podłączenie wtyczek komputera w 2.2 i 2.5 są takie same,z tym że sam komp wyjście na kabinę już się komplikuje. Teraz czas na gorszą część silnik musiałem przesunąć do przodu o ok 8-10cm gdyż inaczej półoś haczy o wahacze i skrzynia o kabinę,poduszka przednia i tylna to już długa historia cięć i przeróbek.maska po wycięciu wzmocnień w okolicy korka wlewu oleju oraz kolektora ssącego daje się zamknąć, w razie komplikacji zrobię wlot jak w subaru.
Jak na
tą chwilę jeszcze powalczę trochę z instalacją gdyż przełożyłem całą z komputerem,jak jakieś wyniki osiągnę to opisze.
Jedno co mnie motywuje to fakt że jeszcze chyba nikt tego nie zrobił, i jak patrze na to auto choć stare to serce mi radośniej pika wiec i tak będzie jeździł z f2t.
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2012-06-25 21:09
autor: radek
powodzenia z projektem i wrzuć jakieś fotki z prac jak to wygląda
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2012-09-01 15:36
autor: mak500
Witam po czasie, trochę mnie nie było lecz wracam, i mam pytanie: brakuje mi przewodu sygnału wychodzacego na przekaźnik pompy paliwa tzn: silnik odpala na razie na wymuszonym obiegu paliwa(wymieniłem całą instalację silnika aż do komputera,wtyczki kompa mam podłączone 3 szt,natomiast pozostały mi jeszcze dwie wtyczki
niezpokrewnione). Czy ktoś się orientuie
ktury przewód z wtyczki obok kompa to ten z sygnałem steruącym? Jaśniej jak wyglda instalacja sterująca sygnałem od silnika do przekaźnika i gdzie się on znajduje?
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2012-10-01 23:17
autor: mlody1921
Dobrze że nikogo nie posłuchałeś i sie zdecydowałeś na swapa, na MS chłopaki włożyli do 323F BA 2,2t i smiga to miluśko
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2012-10-25 22:24
autor: mak500
trochę to trwało z braku czasu, ale udało się
auto z tym silnikiem nie jeździ tylko lata
trochę muszę dopracować szczegóły i mam takie pytanie, a właściwie parę pytań :
1. gdzie w jedynce 2.2 jest podłączony obrotomierz ? skąd idzie sygnał ? jaki przewód,kolor?
2. który czujnik załącza wentylatory? są 3 w okolicy termostatu który do czego?
3. ładowanie skąd wychodzi sygnał? oczywiście w 2.2
na razie to tyle
jak by ktoś miał sugestię będę wdzięczny
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2012-10-25 22:59
autor: Robert
Wybierz słowa znaczące z Twoich pytań i nakarm nimi wyszukiwarkę, ograniczając się do działu jedynek.
1. obrotomierz sygnał - zwraca 1 wynik.
2. czujnik wentylatory - 4 wyniki.
3. Chodzi o kontrolkę? Na pewno też dasz radę...
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2012-10-31 21:26
autor: MatiLP640
Ładnie ładnie
a jak wrażenia z jazdy?
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2012-10-31 22:30
autor: mak500
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2012-11-03 12:44
autor: pusher1
Dobra robota jest turbinka jest konkret
Mam pytanie masz jeszcze to GT z którego brałeś silnik?? Masz może z niego silnik wycieraczek z przodu ?? I czy chowały się pod maskę w pozycji summer, głównie chodzi mi o ten pozycjoner
tą wypinaną część z silniczka ona jest na 3 zatrzaskach jak patrzysz od przodu na silniczek
Daj znać jak możesz. pozdrawiam
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2012-11-06 10:20
autor: mak500
Mam całość jeśli jednak chodzi o opcje chowania to jak pamiętam pod nogami kierowcy jest bezpiecznik który po przełożeniu w inną pozycję zmienia położenie wycieraczek.
Jeśli jednak to sprawdziłeś to napisz na priv co potrzebujesz to się dogadamy
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2012-11-06 20:20
autor: kicker
Z mojej strony szacunek i gratulacje za ten drobny modzik
dałeś rady mimo potoku zniechęcających opinii, to się ceni
pozdrawiam
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2013-01-12 20:44
autor: mak500
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2013-08-01 21:55
autor: tom87dg
dobra robota graki za cierpliwosc
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2013-08-02 07:46
autor: Kocureq
Auto już jest w giełdzie
Re: ciekawa propozycja... (silnik I 2.2GT do II)
: 2013-08-02 08:04
autor: tom87dg
widzialem wlasnie, ale dokonal rzeczy ktore kazdy skreslal na samym starcie