Natrysk wody na Intercooler

Awatar użytkownika
+MarCin+
Posty: 9
Rejestracja: 2005-05-10 19:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Rzeszów

Natrysk wody na Intercooler

Post autor: +MarCin+ »

Heya!
Ostatnio wpadl mi do glowy pomysl zeby zamontowac natrysk wody na ic... co o tym sadzicie ??? macie moze jakies doswiadczenia z takim czyms i ev jak to zamontowac???
Awatar użytkownika
+MarCin+
Posty: 9
Rejestracja: 2005-05-10 19:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: +MarCin+ »

dzieki za linki ale tu pisze o narysku co2 a to z tego co wyczytalem troszki kosztuje... ja bym chcial tanszym kosztem zrobic... tyko czy to cokolwiek da i czy mozna lac wodą po interc... bo nie znam sie na tym :oops: ale mysle ze tak...ale co szkodzi zapytac tak dla pewnosci :D
Gość

Post autor: Gość »

Wodą można lać jak deszcz po nim chlapie, czy śnieg i nic mu nie jest.
Ale nie bedzie to wydajne, woda tak nie schłodzi intercoolera, a wieźć ją w samochodzie trzeba, czyli dochodzi dodatkowe parę kilo do wożenia.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Niektórzy dla odchudzenia Probka o kilka kilo wymontowują klimę, więc może wylot po prostu skierować na ic?
Albo zwrócić się do tych "niektórych", którzy Ci już odpowiedzieli w tym wątku, kupić od nich zbędną klimę, i zamontować u siebie we wspomnianym celu :lol:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Gość

Post autor: Gość »

Ja bym prędzej ostudził filtr powietrza, a niżeli intercooler, uzyskanie paru koników chłodzeniem intercoolera, może być spożytkowane na pociągniecie dodatkowych kilogramów w samochodzie trzeba się zastanowić czy to jest w ogóle opłacalne.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Moze ja sie wypowiem na temat pomyslu z klima wiec jest on troszke bez sensu prawa fizyki sa nie ublagane i zysk z takiego rozwiazania bedzie mniejszy niz straty wywoalne przez klime wiec nie ma to sensu. Co do natrysku wody to mozna go zastosowac ale zysk bedzie widoczny dopiero przy bardzo wysokich temp pow zew. a w naszym karju to raczej nie mozliwe zeby uzyskac jakis rozsadny zysk z takiego urzadzenia. Co innego jakbys chcial wtryskiwac mieszanke wodno alkocholowa do ukladu dolotowego ale to juz trzeba umiec zrobic
Natomaist natrysk CO2 jako ze ma bardzo niska temp ma tez duzy potencjal odzyskiwania ciepla od intercoolera a co za tym idzie moze podniesc moc nawet o kilkadziesiat koni
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Gość

Post autor: Gość »

A masz jakieś wydruki z hamowni z porównaniem przed i po montażu tego urządzenia.

Butla w sumie też troche waży.

Jak mocno to może schłodzić powietrze, bo powietrze w samochodzie doładowanym osiąga zawrotne prędkości w układzie dolotu.

A nie wydajniej by było po prostu założyć większy intercooler??
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Ja osobiscie niestety nie zrobilem zadnych pomiarow na chamowani (przyczyna jest brak czasu mojego i kolegi ktoremu to zakladalem ) ale sa takie pomiary wykonane przez innych ludzi musze oszukac to przedstawie.
Co do wagi butli to fakt butla troszke wazy ale do sportu wyczynowego stosuje sie juz butle z kewlaru ktorych waga jest naprawde mizerna
Jak mocno mozna tym schlodzic pwoietrze ano na tyle ze w przypadku golfa z silnikiem turbo (dane ze strony internetowej) zysk mocy wyniosl 40 koni z malym hakiem wiec niezle jak sadze.
Czy nie lepiej miec wikeszy intercooler a to juz zalezy gdzy pamietaj ze ze wzrostem intercoolera rosna tez opory przeplywu i nie pozostaje to bez wplywu na osiaga przyrosty
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Gość

Post autor: Gość »

Dobra to teraz troszeczke z innej beczki.
Kiedys gdzieś nie pamiętam gdzie trafiłem w necie na różnego typu kalkulatory do obliczeń średnic, długości objętości dolotów, wydechu, obliczania skrzyń na głośniki ect. Nie mogę teraz tego odszukać, ale jak się tym bawiłem to brakowało mi paru parametrów, z czego jeden z nich to była prędkość powietrza w układzie dolotu. A co za tym idzie masz racje intercooler może być oporem, pytanie jak dużym. Bo wpływ zimnego powietrza już znamy i nie warto go wywalać całkowicie.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

a może inna propozycja? wykonanie układu dolotowego na odcinku turbina-przepustnica z rury wyposażonej w płaszcz wodny chłodzący powietrze sprężone, z osobną chłodnicą na zewnątrz i osobnym wymuszonym obiegiem... :)


jakby tam zastosować jakiś wydajniejszy czynnik odbierania ciepła i element studzenia czynnika to może byłoby to dobrym wspomaganiem intercoolera bez potrzeby wożenia butli i napełniania jej? :D
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Cynki nie obraz sie :) ale "ameryki zes pan nie odkryl" otoz kolega przedstawil zasade dzialania intercoolera wodnego stosowanego juz nie raz w roznych projektach. Podstawowy problem a raczej dwa to po pierwsze wymuszenie obiegu czynnika (samochod ma pompe wodna i ta wymusza obieg) mozna zastosowac pompe elektr. ale ta musi byc o odpwoiedniej mocy a to zabiera prad a to obciaza alternator a to daje straty w mocy drogi problem to wlasnie to co napisales droga chlodnica potem wymiennik ciepla dodatkowe rury itp tez waza a jesli myslec o dodatkowym schladazniu to znowu wiecej kilo i poboru mocy. A problem oporow przeplywu pozostaje z uwagi na to ze to nie moze byc zwykla rura z uwagi na zbyt mala powierzchnie wymiany ...
pozdrawiam
ps. ja nikogo nie namawiam poprostu uwazam ze rozwiazania najprostsze sa tez najtansze i najskuteczniejsze
ps.2 co do wyliczania wydechu to ja mam gdzie wyklad pana grabowskiego jak w silnkiu N/a to wyliczac
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

nie no spoko.. :)

a ile kosztuje napełnienie takiej butelki? zakładając butla od gaśmicy takiej co to do pasa mniej więcej sięga.. :D


bo wiesz, moim skromnym zdaniem to każda mała modyfikacja jest ciekawa....

na przykład izolowanie układu dolotowego od temperatur pochodzących od silnika, dodatkowe nawiewy na te rzeczy, jakieś kurtynki powietrzne itp... potem wyprowadzenie dolotu z filtrem na jak najchłodniejsze powietrze, dalej właśnie skrócenie układu dolotowego do niezbędnego minimum i jego skuteczne schłodzenie.

co to oporów wewnątrz to może ktoś juz zastanawiał się nad wymuszeniem ruchu wirowego powietrza w dolocie?
nie znam sie na tym jakoś mocno ale jest taki trik że ruchem wirowym szybciej wylejesz wode z butelki niż normalnie.. :D:D:D

potem jeszcze zostaje możliwość troszeczkę rozwiercenia cylindrów... mniemam że w jedynce z 2.2 do 2.3 można pewnie przeskoczyć..
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

No to po kolei:)
1.napelnienie butli to jakies 50zl powinna starczyc na co najmienj 20 wyscigow ale to zalezy
2.ruch wirowy w samym dolocie to raczej ciezko zrealizowac pozatym za duzo zakretow ale o ile wiem to niektore firmy produkujace przepustnice ( na przyklad HOLEY ) robi takie ktore oprocz wiekszej gardzieli sa gwintowane wlasnie zeby nadac ruch wirowy pwoietrzu
3. co do roziwercania to sadze ze przy dobrym ukadzie mozna i wiecej roziwercic i dodac odpowiedni custom stroker kit i wtedy moze bylo by i z 2,5 literka (uwaga ostatnia dywagacja to tylko gdybanie autora ;) )
Pozdrawiam
ps. przyznam sie szczeze ze na nastepny sezon chce przygotowac jakies autko na wyscigi na 400m obawiam sie jednak ze z uawgi na mase nie bedzie to probe prawdopodobnie bedzie to jakis fiacik uno turbo nitro i zobaczymy czy powalcze w klasie zreszta zobaczymy czy starczy funduszy i czasu
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

quaki, pod jakim ciśnieniem podajesz CO2 na intercooler?

tak jak z butli idzie czy jakoś to regulijesz?

i jakie elementy składowe ma twoje rozwiązanie:

listwa natryskowa to na pewno ale:
- włącznik systemu,
- elektrozawory
- czujnik temperatury
- jakieś regulacje dawki
- jakaś elektronika?


i pytanko kolejne:
podajesz w stopce że rozmontowujesz to na zimę..... ok, zimą jest zimno i zima jest sól... jakieś inne uzasadnienia?
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

...no żeby nie marzła :D
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

No tak jak napisal Gacek zeby mi nie zmarzla bo jak zachruje to bedzie kichac ;)
No dobra tak na powaznie poprostu po co mi chlodzenie w dolocie na zime przeciez zima i tak jest zimno wiec niema sensu tego uzywac z podtlenkiem jest podobnie z tym ze inna jest przyczyna poprostu i tak nie uzywasz isntalacji bo jest slisko i zwykla moc w zupelnosci wystarczy zeby zerwac przyczepnosc kol praktycznie na kazdym biegu dodanie 50 koni mija sie z celem?
Pod jakim cisnieniem cisnienie w butli zalezy w duzej mierze od jej temperatury im wyzsza temp tym cienienie wieksze cisnienie czy cisnienie jest regulowane nie jest z uwagi na to ze jesli zastosowac regulacje cisnienia musialbym je zmniejszyc poprzez naprzyklad reduktor a to nie ma sensu z uwagi na to ze wlasnie zmiana cisnienia gazu oraz zmiana jego stanu skupienia powoduje znaczne obnizenie temp. o co wlasnie nam chodzi w tym wynalazku
elemnty skladowe najprostszej wersji to:
-elektrozawor wysoko cisnieniowy ( i jest to jedyny element ktorego nie kupuje w Polsce z uwagi na to ze w naszym kraju takich zaworow nikt nie produkuje)
-wysokocienieniowa linia laczaca
-wszytskie zlaczki wysokocisnieniowe
-elektryka przelaczniki kable itp
-natrysk
Co do elektroniki to jej nie ma da sie takowa zrobic ale nie bylo jeszcze takiego klienta ktory by chcial takowa
Pozdrawiam
ps. w razie jakby co to na mojej stronce sa zdjecia tego ustrojstwa bez natrysku bo jakos tego czegos nie zrobilem zdjec
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
+MarCin+
Posty: 9
Rejestracja: 2005-05-10 19:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: +MarCin+ »

a bez tych elektro zaworów sie nie da??? mozna by recznie odkrecac... tylko wtedy butla musiala by byc pod reką .....
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

wszystko się da.. :D:D:D

tylko wiesz, kręcić kręciołkiem to trochę tekie wieśniackie... jak juz robić coś no to jakoś z rękoma i nogami.. :) elektrozawór moim zdaniem to obowiązkowy element. :D
Awatar użytkownika
+MarCin+
Posty: 9
Rejestracja: 2005-05-10 19:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: +MarCin+ »

no wiem:( ale kasa gra tu role... ile taki zaworek kosztuje ??
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

A gdyby tak zamiast CO2 pryskać LPG? w końcu ciepło parowania odgrywa tu wiodącą rolę, niektórzy mają gotowe instalacje, a ponadto jakie efekty pirotechniczne by były :lol:
TO OCZYWIŚCIE BYŁ ŻART, PROSZĘ NIE PRÓBOWAĆ TEGO SAMEMU !

A tak na poważnie, to trochę szkoda że użytkownicy LPG nie stosują instalacji z wtryskiem LPG w fazie ciekłej ... :wink: :idea:


P.S.
Cynki, dobrze kombinujesz z tym płaszczem wodnym, pomyśl o reduktorze (parowniku) LPG chłodzącym powietrze dolotowe :wink:
Pozdrawiam, Rafał.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

heheheheeh Raf ma pomysly ;) fakt dzieki LPG mozna by bylo znacznie przyspieszyc samochod w koncu detonacja daje duzo enrgii ;)
A teraz na powaznie bez zaworka sie da tylko ze jest to dosc ciezkie do zrobienia i definitywnie malo oplacalne gdyz:
1. bardzo ciezko bedzie ci prowadzic i trzymac zaworek (jesli zastosujesz taki jak w gasnicy co odardzam bo nie jest przystosowany do takich cisnien)
2.aby cale ustrojstwo dzialalo butla musi powtarzam musi byc do gory nogami lub przynajmniej mocno pochylona w strone zaworu co bedzie ci dosc znacznie utrudniac manipulowanie zaworem
3.odpada jakiekolwiek sterowanie dawka i temp (chociaz to mozna pominac)
4 zuzycie co2 bedzie tak duze ze po kilku startach okaze sie ze lepiej zaoszczedzic na CO2 niz na zaworku (jak wywalisz jedna butle na 2 starty i zaplacisz 50 zl za napelnienie to okaze sie ze oszczednosci sa zadne)
5 Zaworek kosztuje okolo 100euro
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”