Ile można wycisnąć z 2.5 V6 ??
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
moi drodzy jak ja czytam ze wywalic katalizator to mnie skreca i takich domoroslych magikow co chca wywalac katalizator wyslalbym na ksiezyc ludzie jak niechcecie uturbiac autka to nie ruszac kata ajak ktos chce miec bardziej wolny wydech kupic kata na przyklad z firmy lindo-gobex kat w pelni metalowy o wysokim przeplywie a autko zachowuje normy emisji spalin
Po drogie radze nie robic druciarstwa bo moc waszych bolidow na pewno na tym nie zyska a wrecz straci i to nie malo
Co mozna zrobic samemu w silniku 2,5V6 (a też w innych silnikach )
1.filtr stozkowy + dolot zimnego powietrza i tutaj uwaga nalezy zachowac pojemnosc dolotu lub ja minimalnie zmniejszyc (udowodnione na hamowni) co to daje nie bede tlumaczyl kto wie ten wie a kto nie wie polecam sie doszkolic jesli sie mysli o samodzielnym robieniu autka
2. kombinacje z wydechem i tutaj ostrzegam przed jakims samodzielnym spawaniem rur itp. wydechy sa liczone bardzo dokladnie i potzreba duzej wiedzy inzynieryjnej zeby zaprojektowac taki wydech zeby polepszal a nie pogarszal jesli chcecie juz cos robic samemu mozna sie pokusic o zrobienie kopi wydechu jakiejs znanej firmy devil lub supersprint
3.mozna samemu zlozyc sobie system podtlenku azotu (ja tak zrobilem zreszta teraz sprzedaje takie systemu do samodzielnego skladania ludziom )
Mozna robic wiele innych rzeczy ale jedna przestroga trzeba miec pojecie co sie robi i jakies urzadzenie pomiarowe zeby porownac efekty naszej pracy moze byc na przyklad G-tech (ja osobiscie korzystam z programu street dyno i laptopa moze wyniki nie sa za dokladne ale powtarzalnosc jest duza i do porownania wzrostow lub sapdkow mocy i momentu starcza w zupelnosci)
Pozdrawiam
Po drogie radze nie robic druciarstwa bo moc waszych bolidow na pewno na tym nie zyska a wrecz straci i to nie malo
Co mozna zrobic samemu w silniku 2,5V6 (a też w innych silnikach )
1.filtr stozkowy + dolot zimnego powietrza i tutaj uwaga nalezy zachowac pojemnosc dolotu lub ja minimalnie zmniejszyc (udowodnione na hamowni) co to daje nie bede tlumaczyl kto wie ten wie a kto nie wie polecam sie doszkolic jesli sie mysli o samodzielnym robieniu autka
2. kombinacje z wydechem i tutaj ostrzegam przed jakims samodzielnym spawaniem rur itp. wydechy sa liczone bardzo dokladnie i potzreba duzej wiedzy inzynieryjnej zeby zaprojektowac taki wydech zeby polepszal a nie pogarszal jesli chcecie juz cos robic samemu mozna sie pokusic o zrobienie kopi wydechu jakiejs znanej firmy devil lub supersprint
3.mozna samemu zlozyc sobie system podtlenku azotu (ja tak zrobilem zreszta teraz sprzedaje takie systemu do samodzielnego skladania ludziom )
Mozna robic wiele innych rzeczy ale jedna przestroga trzeba miec pojecie co sie robi i jakies urzadzenie pomiarowe zeby porownac efekty naszej pracy moze byc na przyklad G-tech (ja osobiscie korzystam z programu street dyno i laptopa moze wyniki nie sa za dokladne ale powtarzalnosc jest duza i do porownania wzrostow lub sapdkow mocy i momentu starcza w zupelnosci)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- laptop
- Posty: 1842
- Rejestracja: 2005-01-01 17:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5531
- Lokalizacja: Nowy Sącz
stary ceramiczny napewno, nie dosc ze jest pozapychany i tamuje przeplyw spalin to jego skutecznosc jest coraz mniejsza, kraza opinie ze juz po 100 tys kat nie spelnia swojej funkcji
P.S. dobry lindo-gobex sporo kosztuje, te za 500 zeta niczym sie nie roznia od metalowych katow w nowych autach ale zawsze mozna zlagodzic skosne scianki co zmniejszy opory stawiane przez niego
P.S. dobry lindo-gobex sporo kosztuje, te za 500 zeta niczym sie nie roznia od metalowych katow w nowych autach ale zawsze mozna zlagodzic skosne scianki co zmniejszy opory stawiane przez niego
Ostatnio zmieniony 2005-06-20 15:15 przez pavoolon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
A wiec tak kat nie zabiera kilku koni (jesli jest w pozadku) i wcale nie jest tak ze wyciagniecie daje od razu kilka koni w plusie (jesli sie okaze ze jest przypchany autko odetchnie ale zmienicie tez odpwoiednio obliczone wartosci dla waszego wydechu wiec moze sie okazac ze z dobrym katem wasze autko bedzie mialo wiecej mocy niz bez niego radez kolegom poczytac na przyklad o wspolczynniku napelninienia, teorie na temat przeplywu spalin itp
Dywagacje na temat kata sa sluszne gdy nie zmianiamy innych parametrow kazda zmiana w silniku powinna pociagac za soba zmiany w dolocie i wydechu (jesli zmianiamy parametry silnika moze sie okazac ze wyciagniecie kata bedzie mialo zbawienny wplyw na moc ) stad wziela sie nazwa tuning czyli strojenie kazda zmiana musi byc zestrojona z innymi zmianami gdyz robienie tylko czesci czesto powoduje skutek odwrotny do zamierzonego
Pozdrawiam
ps. troche namieszalem ale mam nadzieje ze zrozumiale
Dywagacje na temat kata sa sluszne gdy nie zmianiamy innych parametrow kazda zmiana w silniku powinna pociagac za soba zmiany w dolocie i wydechu (jesli zmianiamy parametry silnika moze sie okazac ze wyciagniecie kata bedzie mialo zbawienny wplyw na moc ) stad wziela sie nazwa tuning czyli strojenie kazda zmiana musi byc zestrojona z innymi zmianami gdyz robienie tylko czesci czesto powoduje skutek odwrotny do zamierzonego
Pozdrawiam
ps. troche namieszalem ale mam nadzieje ze zrozumiale
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- laptop
- Posty: 1842
- Rejestracja: 2005-01-01 17:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5531
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
No no do profesora to mi daleko nawet magisterium nie zrobilem ale inz.talatora zrobilem heheheh i to ze specjalnoscia silniki (wprawdzie okretowe bo to Akademia morska ale co tam zasada dzialania podobna
A w odpowiedzi na pytanie:
laptop pwoiem tak "nie wiem" nalezalo by to sprawdzic jakims urzadzeniem pomiarowym ale watpie czy potencjalny zysk przekroczy 1-2 konie mechaniczne (jesli byl przytkany jesli nie to moze byc tak ze moc spadnieale przy takim przebiegu powinna wzrosnac) a ryzykujesz zabranie dowodu. PO wtore jesli chcesz zrobic bardziej wolny wydech radze tez pokombinowac z dolotem dzieki temu autko odetchnie i na pewno zrewanzuje ci sie zwiekszeniem parametrow (ale bez oczekiwania cudow )
co do silnika 2,2 T to jako zywo wyciagniecie kata powinno poprawic reakcje turbiny na dodanie gazu moze sie poprostu szybciej wkrecac co do zwiekszenia cisnienia to raczej nie nastapi bo za to odpowiadaja inne czesci silnika jesli chcesz zwiekszyc cisnienie polecam zwezke bylo to juz nieraz omawiane. Samo wyciagniecie kata jednak nie da takich efektow jak na przyklad pospawanie nowego wydechu z nierdzewki (o wiekszej srednicy) + zwezka nie mwoie juz o wykombinowaniu nowej turbiny i wstawienie chipa to juz daje dobrego kopa
Pozdrawiam
A w odpowiedzi na pytanie:
laptop pwoiem tak "nie wiem" nalezalo by to sprawdzic jakims urzadzeniem pomiarowym ale watpie czy potencjalny zysk przekroczy 1-2 konie mechaniczne (jesli byl przytkany jesli nie to moze byc tak ze moc spadnieale przy takim przebiegu powinna wzrosnac) a ryzykujesz zabranie dowodu. PO wtore jesli chcesz zrobic bardziej wolny wydech radze tez pokombinowac z dolotem dzieki temu autko odetchnie i na pewno zrewanzuje ci sie zwiekszeniem parametrow (ale bez oczekiwania cudow )
co do silnika 2,2 T to jako zywo wyciagniecie kata powinno poprawic reakcje turbiny na dodanie gazu moze sie poprostu szybciej wkrecac co do zwiekszenia cisnienia to raczej nie nastapi bo za to odpowiadaja inne czesci silnika jesli chcesz zwiekszyc cisnienie polecam zwezke bylo to juz nieraz omawiane. Samo wyciagniecie kata jednak nie da takich efektow jak na przyklad pospawanie nowego wydechu z nierdzewki (o wiekszej srednicy) + zwezka nie mwoie juz o wykombinowaniu nowej turbiny i wstawienie chipa to juz daje dobrego kopa
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- laptop
- Posty: 1842
- Rejestracja: 2005-01-01 17:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5531
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Laptop ja nie ejstem w stanie autorytatywnie i na odleglosc (znaczna) zawyrokowac czy twoje autko bedzie mialo wiecej mocy po wyciagnieciu kata ja przedstawiam teorie a praktyką to moge sie zajmowac jak mam autko pod reka a nie na odleglosc
A tak na marginesie maly OT
Mam zagadadke z szeregu czysto technicznych czy mozna miec stosunek z kobieta na odleglosc?
Pozdrawiam
ps. na znajacego poprawna odpwoiedz czeka nagroda (usmiech prezesa odcisniety w betonie )
A tak na marginesie maly OT
Mam zagadadke z szeregu czysto technicznych czy mozna miec stosunek z kobieta na odleglosc?
Pozdrawiam
ps. na znajacego poprawna odpwoiedz czeka nagroda (usmiech prezesa odcisniety w betonie )
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- laptop
- Posty: 1842
- Rejestracja: 2005-01-01 17:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5531
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- laptop
- Posty: 1842
- Rejestracja: 2005-01-01 17:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5531
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
ok rozwiazaniem zagadki jest tak ale do tego musi byc spelniony jeden warunek odleglosc nie moze przekraczac dlugosci heheheheehheheheeheh
Dobra tyle na OT
A teraz jeszcze jedna smutna wiadomosc jak kazdy wie kazdy z nas ma troszke inny silniczek inaczej eksploatowany inczej zurzyty itp itd i niestety nawet jesli u MiH-a moc wzrosnie (lub czego nie rzycze zmaleje) wcale nie oznacza to ze musi tak byc w kazdym przypadku poprostu jest to indywidualna sprawa
Pozdrawiam
Drzymek w twoim przypadku polecam wywalic i wstawic zwezke nawet drobna bedzie poprawa
Dobra tyle na OT
A teraz jeszcze jedna smutna wiadomosc jak kazdy wie kazdy z nas ma troszke inny silniczek inaczej eksploatowany inczej zurzyty itp itd i niestety nawet jesli u MiH-a moc wzrosnie (lub czego nie rzycze zmaleje) wcale nie oznacza to ze musi tak byc w kazdym przypadku poprostu jest to indywidualna sprawa
Pozdrawiam
Drzymek w twoim przypadku polecam wywalic i wstawic zwezke nawet drobna bedzie poprawa
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Ja jeszcze mam kata ale jak wymieniałem układ wydechowy przy okazji wywaliłem środkowy tłumik i co do ciekawostki mam probka około 4 miechów i znam juz go prawie na wylot właśnie skończyłem konserwację nadwozia. Ale wracając do tematu przed wywaleniem środkowego tłumika na wskazówce od doładowania było zawsze 0 po wywaleniu pojawiło mi się 6 czasem 7 pis. A więc tłumiki czasem blokują przepływ spalin i zamierzam wywalić jeszcze tego zasranego kata bo mi bardzo że tak powiem psuje nastrój !!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Nic więcej nie robiłeś? A może był całkowicie zatkany - tylko jak wtedy jeździł? A może przedtem jeździłeś "zachowawczo", a po wywaleniu jakby diabeł w Ciebie wstąpiłBogdan9999 pisze: przed wywaleniem środkowego tłumika na wskazówce od doładowania było zawsze 0 po wywaleniu pojawiło mi się 6 czasem 7 pis. A więc tłumiki czasem blokują przepływ spalin
A może przy wywalaniu przetarłeś po prostu szkiełko wskaźnika
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
A widzisz nic nie przecierałem co nie znaczy że mam czysto w aucie Brak kobiecej ręki !!!!! A co do jazdy to jak zwykle "ile fabryka dała", ale seryjnie po wywaleniu środkowego tłumika pokazuje mi doładowanie około 6 pis. A przed tem było 0Robert pisze: Nic więcej nie robiłeś? A może był całkowicie zatkany - tylko jak wtedy jeździł? A może przedtem jeździłeś "zachowawczo", a po wywaleniu jakby diabeł w Ciebie wstąpił
A może przy wywalaniu przetarłeś po prostu szkiełko wskaźnika
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Psorze Quaki - prosimy o komentarz.
I odpowiedź na nurtujące pytanko: jeśli teraz pompuje mi 6-8 (p)sików, to czy po wywaleniu tłumika środkowego dojdę do 12-14? A w razie czego mam jeszcze kilka elementów potencjalnie blokujących przepływ spalin w układzie do wywalenia (tłumik, katalizator, kolanko, itp.)
Podobno rzeczywista opowieść - zupełnie nie na temat:
Na koniec pierwszego wykładu z elektryki, czy budowy maszyn na polibudzie profesor zachęca:
- Może jakieś pytania? Proszę się nie krępować. Nie ma głupich pytań - są tylko głupie odpowiedzi.
Na to głos z sali:
- Czy jak stanę na torach, jedną nogą na jednej szynie, drugą na drugiej i złapię rękami za przewody trakcyjne to zadzwonię i pojadę jak tramwaj?
I odpowiedź na nurtujące pytanko: jeśli teraz pompuje mi 6-8 (p)sików, to czy po wywaleniu tłumika środkowego dojdę do 12-14? A w razie czego mam jeszcze kilka elementów potencjalnie blokujących przepływ spalin w układzie do wywalenia (tłumik, katalizator, kolanko, itp.)
Podobno rzeczywista opowieść - zupełnie nie na temat:
Na koniec pierwszego wykładu z elektryki, czy budowy maszyn na polibudzie profesor zachęca:
- Może jakieś pytania? Proszę się nie krępować. Nie ma głupich pytań - są tylko głupie odpowiedzi.
Na to głos z sali:
- Czy jak stanę na torach, jedną nogą na jednej szynie, drugą na drugiej i złapię rękami za przewody trakcyjne to zadzwonię i pojadę jak tramwaj?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- laptop
- Posty: 1842
- Rejestracja: 2005-01-01 17:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5531
- Lokalizacja: Nowy Sącz