Zawór upustowy

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poniższe cytaty bez zachowania chronologii
Cień S. pisze:Montaż zaworka hydraulicznego, może być problemowy...
Sh(.)(.)ters pisze:Niektórzy zdemontowali ten wynalazek bo sprawiał problemy. U mnie działa bez zarzutu.
lisiuGT pisze:a jaki będzie całkowity koszt montażu tego "czegoś'?????? jeżeli nie za wielki to ja się pisze! :lol:
Sh(.)(.)ters pisze:Koszt zgodnie ze słowami Pelota ok. 40 pln.
Andrzej pisze:Zawór zwrotny :arrow: cena około 8.50 z VAT :twisted: :twisted: :twisted: :wink:
pelot pisze:montaż gratis :D
Andrzej widocznie ma chiński zamiennik noname, a Pelot markowe Lucchini albo inszy Sendzimir :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

a ja mam zawór od Kamila 1/4 mili tylko jeszcze nie zamontowany:( ale pracuje nad tym:)
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Tia :twisted: wszystkim się podoba te: pssss , pssss jak w ciężarówce :twisted:
Będziesz Miał Wygody
marekgt3
Posty: 9
Rejestracja: 2005-08-13 20:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Berlin

Post autor: marekgt3 »

dobre i nie drogie zawory maja tu:

http://shop.wiltec.info/tabshop_s/wilte ... ntile.html

no i oczywiscie inne dodatki
Awatar użytkownika
grzecho85
Posty: 14
Rejestracja: 2012-05-01 10:59
Samochód: Probe 1gen wer.USA 92 2.2 Gt Turbo
Galeria: viewtopic.php?t=20413

Re: Zawór upustowy

Post autor: grzecho85 »

Witam wszystkich! jestem tutaj nowy pomyślałem ze sie podłączę do tego tematu już bez zaczynania nowego.Posiadam blov off chciałbym go zamontować w swoim probe gt turbo 1 generacja lecz nie mam pojęcia jak to zrobić? podobno potrzebuje jeszcze kolanka z allegro czy ktoś wie jakiej średnicy mają być te rurki? zaznaczam ze blow off ma otwory na średnice 25mm.Słyszałem jeszcze o zaworze dv którego można wywalić i zastąpić go nowym zaworem.Proszę o pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Kayl
Posty: 228
Rejestracja: 2010-04-11 12:21
Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
Galeria: viewtopic.php?t=17494
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Zawór upustowy

Post autor: Kayl »

prawdopodobnie bedziesz musiał kupić taką flansze http://allegro.pl/flansza-t-pipe-blow-o ... 70065.html lub, jeśli dostałes jakąś z bov'em to możesz wspawać w rure od dolotu, która idze do przepustnicy i zamiast fabrycznego DV wstawic kawałek rurki
Obrazek
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zawór upustowy

Post autor: adrian_seki »

tak jak napisał garett - zespawać kawałek płaskownika (odpowiednio nawierconego oraz wyszlifowanego) zespawanego z rurką i dać zamiast seryjnego DV....
Awatar użytkownika
grzecho85
Posty: 14
Rejestracja: 2012-05-01 10:59
Samochód: Probe 1gen wer.USA 92 2.2 Gt Turbo
Galeria: viewtopic.php?t=20413

Re: Zawór upustowy

Post autor: grzecho85 »

dzieki wam, może ktoś z was ma podesłać zdjęcie jak to wygląda na gotowo w tym własnie miejscu zamiast seryjnego
Awatar użytkownika
Kayl
Posty: 228
Rejestracja: 2010-04-11 12:21
Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
Galeria: viewtopic.php?t=17494
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Zawór upustowy

Post autor: Kayl »

ja akurat nie mam w tym miejscu, gdzie był fabryczny DV ale moge Ci pokazać jak ja to zrobiłem :D Obrazek<---tak to wygląda, ale jeszcze nie skonczyłem przerabiać pod maską :D
Obrazek
Awatar użytkownika
grzecho85
Posty: 14
Rejestracja: 2012-05-01 10:59
Samochód: Probe 1gen wer.USA 92 2.2 Gt Turbo
Galeria: viewtopic.php?t=20413

Re: Zawór upustowy

Post autor: grzecho85 »

dzięki Garett ale może ktoś ma zdjęcie jak ma to zamontowane w miejscu owego seryjnego dv.chciałbym sobie już to zamontować calą zimę przeleżał blow pora juz zamontować tyko sie marnuje:P rozumiem ze trzeba wywalić ten seryjny.Mój zawór wygląda tak i może mi ktoś podpowie mniej wiecej jak to ma byc zamontowane co trzeba dokupić czy tylko trójnik z allegro?
Załączniki
seryjny blow.JPG
zawór.jpg
Awatar użytkownika
Kayl
Posty: 228
Rejestracja: 2010-04-11 12:21
Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
Galeria: viewtopic.php?t=17494
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Zawór upustowy

Post autor: Kayl »

możesz kupić takie coś http://allegro.pl/blow-off-trojnik-do-z ... 92131.html tylko, że o średnicy troszke mniejszej od węży które wychodzą z turbo i i dą do coolera, wtedy włożyć ten trójnik w te węże zacisnąć jakimiś porządnymi opaskami i podłączyć wężyk podciśnienia a rurke która idzie do turbo jakoś zaślepić w tym miejscu, gdzie fabryczny DV jest podłączony i tyle ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
grzecho85
Posty: 14
Rejestracja: 2012-05-01 10:59
Samochód: Probe 1gen wer.USA 92 2.2 Gt Turbo
Galeria: viewtopic.php?t=20413

Re: Zawór upustowy

Post autor: grzecho85 »

hmm a co myślicie o tym? można to kupić w sklepie z instalacją gazową i zamiast płacić prawie 90zł można kupić za 8zł zrobione z solidnego plastiku średnica gwintów 25x50x50mm mi tam ładnie pasuje tylko jeszcze gumowy przewód potrzebuje na ten gwint 25mm co ma łaczyć sie z nowym zaworem.Żeby lepiej trzymało można spiłować gwint i zostawić troszeczkę na samym początku.Może nie wygląda to tak ładnie jak trójniki z allegro ale mi nie chodzi o wygląd tylko o to żeby spełniało swoją rolę.
Załączniki
pe_trojnik_gz.jpg
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Zawór upustowy

Post autor: pusher1 »

Ja proponuje ci założyć jednak metalowy , nie musisz kupować akurat za 90 złoty może uda ci się znaleźć tańszy. Nie orientuje się czy są takowe tańsze ale napewno będziesz to miał do porządku zrobione bo owy plastikowy nie wiadomo jak się zachowa podczas wysokiej temperatury a tam jednak grzeje tym bardziej że znajduje się to blisko kolektora wydechowego ja bym nie ryzykował ale decyzja należy do ciebie :wink: :wink:. Ja jak kupowałem miałem już w komplecie dziwne że tobie nie dali odrazu :?
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Zawór upustowy

Post autor: Robert »

Hmmmm... Plastikowy drut. :shock:

Jak już musisz drutować, to weź jednak metalowy, bo ten Ci popłynie pierwszego dnia... :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Kayl
Posty: 228
Rejestracja: 2010-04-11 12:21
Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
Galeria: viewtopic.php?t=17494
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Zawór upustowy

Post autor: Kayl »

nie taniej by wyszło zrobienie czegoś takiego samemu ?? kupić kawałek rurki aluminiowej (czy jakiej tam chcesz) nawiercić w niej otwór i przyspawać mniejszą rurke i tyle ;) ...albo od razu bov'a do tej rurki :D
Obrazek
Awatar użytkownika
grzecho85
Posty: 14
Rejestracja: 2012-05-01 10:59
Samochód: Probe 1gen wer.USA 92 2.2 Gt Turbo
Galeria: viewtopic.php?t=20413

Re: Zawór upustowy

Post autor: grzecho85 »

na jutro bede miał juz gotowy trójnik metalowy na zamówienie tylko jeszcze jedno pytanko mam które miejsce zaślepić czy to jest to co zaznaczyłem na zdjęciu?
Załączniki
seryjny blow fff.JPG
Awatar użytkownika
Kayl
Posty: 228
Rejestracja: 2010-04-11 12:21
Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
Galeria: viewtopic.php?t=17494
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Zawór upustowy

Post autor: Kayl »

tak, zdejmiesz ten wężyk i zaślepisz otwór tak, żeby nie dostawał lewego powietrza i tyle ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
grzecho85
Posty: 14
Rejestracja: 2012-05-01 10:59
Samochód: Probe 1gen wer.USA 92 2.2 Gt Turbo
Galeria: viewtopic.php?t=20413

Re: Zawór upustowy

Post autor: grzecho85 »

wielkie dzięki:)
Awatar użytkownika
Kayl
Posty: 228
Rejestracja: 2010-04-11 12:21
Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
Galeria: viewtopic.php?t=17494
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Zawór upustowy

Post autor: Kayl »

w porządku ;) jak będę w stanie to zawsze pomoge ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Zawór upustowy

Post autor: pusher1 »

Zaślep korkiem od szampana np i ściśnij opaską i będzie git :wink: Ja tak zrobiłem i jest ok :wink:
2.2gt 92 rok
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zawór upustowy

Post autor: adrian_seki »

W weekend zrobię zdjęcie swojego rozwiązania (zawór zwrotny wody)
Awatar użytkownika
grzecho85
Posty: 14
Rejestracja: 2012-05-01 10:59
Samochód: Probe 1gen wer.USA 92 2.2 Gt Turbo
Galeria: viewtopic.php?t=20413

Re: Zawór upustowy

Post autor: grzecho85 »

Zaślepiłem taką zaślepką do rur jak na zdjęciu i zacisnąłem opaską a trójnik ślusarz mi fachowo zrobił wygląda jak oryginał z allegro:).Zawór od wczoraj siedzi w moim probiaku, wyjęcie seryjnego zaworu i wstawienie nowego zajeło mi dosłownie 15 minut jedynie przy regulacji było trochę zabawy,zawór za dużo leżał nie używany i dopiero nasmarowanie zaworu wewnątrz dało pożądany efekt.Garett masz u mnie piwko:P
Załączniki
zaslepka.jpg
zaslepka.jpg (1.73 KiB) Przejrzano 12499 razy
Awatar użytkownika
Kayl
Posty: 228
Rejestracja: 2010-04-11 12:21
Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
Galeria: viewtopic.php?t=17494
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Zawór upustowy

Post autor: Kayl »

Ciesz sie, że wszystko działa :D a co do piwka... to dziękuje,ale nie piję ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Zawór upustowy

Post autor: Patryk- »

grzecho85 pisze:hmm a co myślicie o tym? można to kupić w sklepie z instalacją gazową i zamiast płacić prawie 90zł można kupić za 8zł zrobione z solidnego plastiku średnica gwintów 25x50x50mm mi tam ładnie pasuje tylko jeszcze gumowy przewód potrzebuje na ten gwint 25mm co ma łaczyć sie z nowym zaworem.Żeby lepiej trzymało można spiłować gwint i zostawić troszeczkę na samym początku.Może nie wygląda to tak ładnie jak trójniki z allegro ale mi nie chodzi o wygląd tylko o to żeby spełniało swoją rolę.
na takie coś To ja Ci mogę wode w chałupie podpiąć :mrgreen:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zawór upustowy

Post autor: adrian_seki »

Ponieważ napisał do mnie jeden z forumowiczów to zdecydowałem zamieścić swoją odpowiedz również tu:
kicker pisze:cześć,
wspominałeś coś o swoim patencie na blow offa, mógłbyś mi to opisać?
pytałem kilku kolegów o adaptacje zaworu zwykłego powietrznego jednak dowiedziałem się, że wytrzymuje kilka kilometrów i się sypie.

pzdr!
tzn wiesz określenie że się sypie jest dość nie jasne dla mnie - ja zauważyłem że jesienią (no może nawet początek zimy) auto zaczęło mi lekko falować jak jechałem ok 120 km/h prawdopodownie zawór się nie domykał lub sprężynka była twardsza czy coś (nie wiem nie znam sie na tym i wole się tutaj nie wypowiadać na ten temat). Nie mniej mój zawór chodzi teraz przy aucie - powietrze się upuszcza nie jak w ciężarówce że piszczy lub syczy czy gwirzdźe ale zdecydowanie słychać charakterystyczny upust powietrza (jakbyś otwierał butelkę z wodą gazowaną).

Uzyskany w ten sposób został żądany efekt naszego psssss za koszt max 15zl.

Konstrukcja jest zniewalająco prosta:

1 - Kupujesz zawór zwrotny wody gdzieś w sklepie z takimi rzeczami czy też jakiś hipermarket typu praktiker rozmiar 3/4 bodajże ja kupowałem- http://allegro.pl/zawor-zwrotny-do-wody ... 08223.html
2 - do tego dokupujesz koszyczek aby przez przypadek jakiegoś syfu nie zassało i zawsze był odetkany - http://allegro.pl/kosz-do-zaworu-zwrotn ... 89744.html
3 - z butelki plastikowej wycinasz taki jakby kołnierz, który będzie wzmacniał dzwięk (bawiłeś się na bank kiedyś gazetą skręconą w stożek i działało jako megafon) odcinasz gwint butelki tak aby koszyczek ciasno wszedł w ten kołnierz i sklejasz go klejem lub nie (zależy jak dokładnie wytniesz kołnierz z butelki
4 - z drugiej strony zaworu musisz założyć nowy wężyk jakiś ogrodowy chociażby o długości ok 3-5cm. Jezeli zawór ci uniemożliwi założenie węża na siebie to muszisz kupić takie coś - http://allegro.pl/zlaczka-ms-gw-zew-15- ... 73094.html
5 - potrzebujesz 1m wężyka grubego bo steruje podciśnieniem DV u misi mieć ścianki z grubej gumy.

Całość malujesz czarnym sprayem aby nie było widać że to butelka. Ja u siebie mam mosiężny zawór nie pomalowany bo mi sie podobał :)

Gdzie i po co teraz:
Masz oryginalne złącze DV w probe zaraz z wyjscia turbiny od sprężonego powietrza (przy chłodnicy) jest tam taki rozdzielacz i na dole jest DV przykręcony. łączy on się wężem z rurą którą dolatuje powietrze z filtra powietrza do turbiny.

1 - musisz wywalić ten węzyć z dwoma opaskami (wyjąć go).
2 - ta czarna plastikowa wura która ma teraz otwór - musisz ją zaślepić czymkolwiek i zacisnąć opaską ( ja dałem takie coś http://allegro.pl/dobo-pl-korek-ocynkow ... 60207.html)
3 - wężyk który dochodzi do DV taki cienki musisz go wymienić bo ci braknie długości (musisz odwrócić ten trójnik z DV ponieważ nie wejdzie ci tam nasz zawór upustowy lub bedzie haczył o wentylator chłodnicy)
4 - do tego DV montujesz nasz zawór wody (masz kawałek węza 5cm i zakładasz go w miejsce gdzie wymontowałeś ten stary łącznik montujesz nasz zawór - zaciskasz wąż opaską).
5 - montujesz zawór z DV odwrotnie niż był w aucie i układasz go aby ci tam weszło ładnie i wąż do zaworu zwrotnego się nie zagiął... Gdy wszystko ci pasuje skręcasz cały dolot i możesz sprawdzić czy działa....

Bardzo ważna uwaga! - zawór zwrotny ma na obudowie strzałkę (powinien mieć) znaczy się że w tą stronę może płynąć przez niego woda. koszyczek montujesz tam gdzie strzałka ma grot (czubek). Zresztą sam sobie chyba poradzisz :) Druga ważna uwaga - to im kupisz droższy zawór typ prawdopodobniej będzie lepszy :) najlepiej gdyby miał gumowe elementy wewnątrz jednak mój ma plastikowo - gumową a dałem rok temu ok 15zł
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”