Zawór upustowy

Barti
Posty: 12
Rejestracja: 2005-06-16 22:01
Car: brak
Lokalizacja: Rzeszów

Zawór upustowy

Post autor: Barti » 2005-08-07 13:54

Koledzy czy jest możliwość zamontowania blow offa w probe 2.2 Turbo GT 92? Ile mniej wiecej ta operacja będzie kosztowała i czy ktoś z Was ma ten gadżecik?

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4047
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-08-07 19:12

No pewnie że można :D :D O ile masz turbo a jak GT to znaczy że masz :D :D :D Chyba że ktoś wywalił. A taka operacja to kosztuje tyle co kupno zaworku i montaż jeśli będziesz montował sam to taniej a montuje się go na odcinku między intelkulerem a przepustnicą :D :D :D :D, a jeśli nie to fachowcy ściągną od ciebie trochę floty.
Z tego co wiem to takie tematy już były setki razy na ten temat radze skorzystać z funkcji SZUKAJ a cena takiego zaworku wacha się u zaprzyjaźnionego producenta naszego klubu w granicach chyba 250 do 350 jeśli dobrze pamiętam. :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2005-08-07 20:24

Kilku z nas ma. Najprostrzym rozwiązaniem jest porządny zawór hydrauliczny. Koszt zgodnie ze słowami Pelota ok. 40 pln. Niektórzy zdemontowali ten wynalazek bo sprawiał problemy. U mnie działa bez zarzutu. Jak chcesz coś bardziej zaawasowanego to polecam poniższe linki. Weż pod uwagę, że wygląd zaworu w naszych bolidach nie ma wielkiego znaczenia - jest dość dobrze ukryty.

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4839

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5541
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Car: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś » 2005-08-07 22:09

A skoro już poraz kolejny zaczęto ten temat, to czy możecie jeszcze razopisać jaki zawór (chodzi o ten zwrotny hydrauliczny) i gdzie i jak że tak powiem krok po kroku ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2005-08-07 22:13

Postaram się w wolnej chwili zrobić fotki i zapodać na forum.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek » 2005-08-08 11:19

waluś pisze:A skoro już poraz kolejny zaczęto ten temat, to czy możecie jeszcze razopisać jaki zawór (chodzi o ten zwrotny hydrauliczny) i gdzie i jak że tak powiem krok po kroku ??
Zawór zwrotny :arrow: cena około 8.50 z VAT :twisted: :twisted: :twisted: :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2005-08-08 14:18

Andrzej pisze:
waluś pisze:A skoro już poraz kolejny zaczęto ten temat, to czy możecie jeszcze razopisać jaki zawór (chodzi o ten zwrotny hydrauliczny) i gdzie i jak że tak powiem krok po kroku ??
Zawór zwrotny :arrow: cena około 8.50 z VAT :twisted: :twisted: :twisted: :wink:
cios poniżej pasa :evil: .


A więc do rzeczy:
na widocznym foto,jest seryjny by-pass z którego wychodzi rurka na która należy założyć owy zaworek.A dolny otworek zaślepić.
Obrazek
Czasami potrafi się zawieśić sprężynka, wtedy należy przegazować i po kłopocie.
Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2005-08-08 14:57

A mnie tam (tfu,tfu) nic się nie zacina i pięknie syczy.
:D :D :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Barti
Posty: 12
Rejestracja: 2005-06-16 22:01
Car: brak
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Barti » 2005-08-08 21:27

Dziekuje chłopaki za odpowiedzi. Mozecie mi napisac konkretnie gdzie moge takie cacko dostac i za ile?

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2005-08-08 21:58

Barti - prośba- dopisz w profilu skąd jesteś i napisz w stopce swój model auta.A to po to,byśmy wiedzieli,przy każdej Twojej wypowiedzi,że śmigasz 2.2GT i że (na przykład) mieszkasz w Szczecinie.Wtedy ja przyjeżdżam i montuję Ci takiego bova po kosztach. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Barti
Posty: 12
Rejestracja: 2005-06-16 22:01
Car: brak
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Barti » 2005-08-09 20:15

sorki dane juz uzupelnilem. moze masz mozliwosc sprzedazy wysylkowej ? blow offa do probka hmm? chetnie bym kupil ( tanio) :)
Ford Probe 2.2 Turbo GT

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2005-08-09 20:37

W odsyłaczach podanych przez Sh(.)(.)tersa jest sprzedaż wysyłkowa.
Pozostałe informacje (o tańszych zamiennikach) - najlepiej przy okazji spotkań bezpośrednich (np. zlot w Rewalu).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2005-08-11 08:27

Robert pisze: Pozostałe informacje (o tańszych zamiennikach) - najlepiej przy okazji spotkań bezpośrednich (np. zlot w Rewalu).
montaż gratis :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek » 2005-08-11 09:15

To jest not fair !!!
Nie mam kasy żeby jechać na zlot, a chciałbym mieć takiego "promocyjnego" bov`a :cry:
BEAUTY...POWER...SOUL...

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2005-08-11 10:38

No to już dziś zacznij zbierać kasę na następny zlot. :D :twisted:

A może ja wezmę ze dwie sztuki do Rewala.Zawsze można będzie kogoś uszczęśliwić co? :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Barti
Posty: 12
Rejestracja: 2005-06-16 22:01
Car: brak
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Barti » 2005-08-11 10:59

można by było :) mnie też na zlociku nie będzie bo miałem dzwonka a chciałbym takiego BOV`a :(
Ford Probe 2.2 Turbo GT

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2005-08-11 17:19

Drzymek pisze:To jest not fair !!!
Nie mam kasy żeby jechać na zlot, a chciałbym mieć takiego "promocyjnego" bov`a :cry:
Będą jeszcze Borki i mieliście pomyśleć o Sylwestrze...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2005-08-11 17:37

Montaż zaworka hydraulicznego, może być problemowy. Sprężyna jest mniej jak tandetna nie ma regulacji, a przy tak niskiej jakości może być problem z utrzymaniem samochodu na stałej prędkości lub też minimalne odpuszczenie gazu może powodować nie równą pracę.

Przy montażu zaworu przeznaczonego do tych celów ważna jest regulacja sprężynki. Jeśli ktoś chce żeby mocno syczał to trzeba się też liczyć z przerobieniem przepływomierza, jak ktoś wie o co chodzi to nie wymaga to dużo operacji. Jeśli znowu sprężyny będą za mocno ustawione to nie będzie wypuszczał części cofniętego powietrza co będzie nadal hamowało wirnik turbiny. Kolejny problem pojawia się kiedy ktoś ma zwykłą instalację gazową na parowniku. Jest to dość groźne ponieważ jak wiadomo w układzie dolotu powietrza znajduje się też gaz, więc należy mieć w nienagannym stanie instalację elektryczną.

Z zaworkami proponuje ruszyć na hamownie podwoziową w celu regulacji. Po dobrym ustawieniu powinno wzrosnąć ciśnienie doładowania.

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2005-08-11 17:41

RedShadow pisze:Montaż zaworka hydraulicznego, może być problemowy. Sprężyna jest mniej jak tandetna nie ma regulacji, a przy tak niskiej jakości może być problem z utrzymaniem samochodu na stałej prędkości lub też minimalne odpuszczenie gazu może powodować nie równą pracę.

Przy montażu zaworu przeznaczonego do tych celów ważna jest regulacja sprężynki. Jeśli ktoś chce żeby mocno syczał to trzeba się też liczyć z przerobieniem przepływomierza, jak ktoś wie o co chodzi to nie wymaga to dużo operacji. Jeśli znowu sprężyny będą za mocno ustawione to nie będzie wypuszczał części cofniętego powietrza co będzie nadal hamowało wirnik turbiny. Kolejny problem pojawia się kiedy ktoś ma zwykłą instalację gazową na parowniku. Jest to dość groźne ponieważ jak wiadomo w układzie dolotu powietrza znajduje się też gaz, więc należy mieć w nienagannym stanie instalację elektryczną.

Z zaworkami proponuje ruszyć na hamownie podwoziową w celu regulacji. Po dobrym ustawieniu powinno wzrosnąć ciśnienie doładowania.
no ok.super teoria...a czy kolega praktykował :?: podejrzewam że nie :!:
Obrazek

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2005-08-11 17:44

Ano praktykował, seryjny bypass jest w zupełności wystarczający, a w moich odczuciach nawet lepszy od hydrauliki, dla mnie to się nie sprawdza.

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2005-08-11 17:47

ja nie mam żadnego problemu,jeszcze nikt nie miał.
Obrazek

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2005-08-11 17:50

ja nie twierdze że są problemy jakieś straszne, tylko nie daje to wymiernych efektów.

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2005-08-11 17:52

a ja twierdzę że są pozytywne efekty 8)
Obrazek

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3606
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2005-08-11 18:27

OLEY pisze:No to już dziś zacznij zbierać kasę na następny zlot. :D :twisted:

A może ja wezmę ze dwie sztuki do Rewala.Zawsze można będzie kogoś uszczęśliwić co? :D
a jaki będzie całkowity koszt montażu tego "czegoś'?????? jeżeli nie za wielki to ja się pisze! :lol:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2005-08-11 18:41

Pogadamy na miejscu.
Zobaczysz,ocenisz i wtedy zdecydujesz ok? :D

Ja na razie wybywam.Na necie będę po zlocie.Narka.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”