Strona 1 z 5

Zawór upustowy

: 2005-08-07 13:54
autor: Barti
Koledzy czy jest możliwość zamontowania blow offa w probe 2.2 Turbo GT 92? Ile mniej wiecej ta operacja będzie kosztowała i czy ktoś z Was ma ten gadżecik?

: 2005-08-07 19:12
autor: Bogdan9999
No pewnie że można :D :D O ile masz turbo a jak GT to znaczy że masz :D :D :D Chyba że ktoś wywalił. A taka operacja to kosztuje tyle co kupno zaworku i montaż jeśli będziesz montował sam to taniej a montuje się go na odcinku między intelkulerem a przepustnicą :D :D :D :D, a jeśli nie to fachowcy ściągną od ciebie trochę floty.
Z tego co wiem to takie tematy już były setki razy na ten temat radze skorzystać z funkcji SZUKAJ a cena takiego zaworku wacha się u zaprzyjaźnionego producenta naszego klubu w granicach chyba 250 do 350 jeśli dobrze pamiętam. :D :D :D :D

: 2005-08-07 20:24
autor: Sh(.)(.)ters
Kilku z nas ma. Najprostrzym rozwiązaniem jest porządny zawór hydrauliczny. Koszt zgodnie ze słowami Pelota ok. 40 pln. Niektórzy zdemontowali ten wynalazek bo sprawiał problemy. U mnie działa bez zarzutu. Jak chcesz coś bardziej zaawasowanego to polecam poniższe linki. Weż pod uwagę, że wygląd zaworu w naszych bolidach nie ma wielkiego znaczenia - jest dość dobrze ukryty.

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4839

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5541

: 2005-08-07 22:09
autor: waluś
A skoro już poraz kolejny zaczęto ten temat, to czy możecie jeszcze razopisać jaki zawór (chodzi o ten zwrotny hydrauliczny) i gdzie i jak że tak powiem krok po kroku ??

: 2005-08-07 22:13
autor: Sh(.)(.)ters
Postaram się w wolnej chwili zrobić fotki i zapodać na forum.

: 2005-08-08 11:19
autor: Jedrek
waluś pisze:A skoro już poraz kolejny zaczęto ten temat, to czy możecie jeszcze razopisać jaki zawór (chodzi o ten zwrotny hydrauliczny) i gdzie i jak że tak powiem krok po kroku ??
Zawór zwrotny :arrow: cena około 8.50 z VAT :twisted: :twisted: :twisted: :wink:

: 2005-08-08 14:18
autor: Pelot
Andrzej pisze:
waluś pisze:A skoro już poraz kolejny zaczęto ten temat, to czy możecie jeszcze razopisać jaki zawór (chodzi o ten zwrotny hydrauliczny) i gdzie i jak że tak powiem krok po kroku ??
Zawór zwrotny :arrow: cena około 8.50 z VAT :twisted: :twisted: :twisted: :wink:
cios poniżej pasa :evil: .


A więc do rzeczy:
na widocznym foto,jest seryjny by-pass z którego wychodzi rurka na która należy założyć owy zaworek.A dolny otworek zaślepić.
Obrazek
Czasami potrafi się zawieśić sprężynka, wtedy należy przegazować i po kłopocie.
Pozdrawiam

: 2005-08-08 14:57
autor: OLEY
A mnie tam (tfu,tfu) nic się nie zacina i pięknie syczy.
:D :D :D

: 2005-08-08 21:27
autor: Barti
Dziekuje chłopaki za odpowiedzi. Mozecie mi napisac konkretnie gdzie moge takie cacko dostac i za ile?

: 2005-08-08 21:58
autor: OLEY
Barti - prośba- dopisz w profilu skąd jesteś i napisz w stopce swój model auta.A to po to,byśmy wiedzieli,przy każdej Twojej wypowiedzi,że śmigasz 2.2GT i że (na przykład) mieszkasz w Szczecinie.Wtedy ja przyjeżdżam i montuję Ci takiego bova po kosztach. :D

: 2005-08-09 20:15
autor: Barti
sorki dane juz uzupelnilem. moze masz mozliwosc sprzedazy wysylkowej ? blow offa do probka hmm? chetnie bym kupil ( tanio) :)

: 2005-08-09 20:37
autor: Robert
W odsyłaczach podanych przez Sh(.)(.)tersa jest sprzedaż wysyłkowa.
Pozostałe informacje (o tańszych zamiennikach) - najlepiej przy okazji spotkań bezpośrednich (np. zlot w Rewalu).

: 2005-08-11 08:27
autor: Pelot
Robert pisze: Pozostałe informacje (o tańszych zamiennikach) - najlepiej przy okazji spotkań bezpośrednich (np. zlot w Rewalu).
montaż gratis :D

: 2005-08-11 09:15
autor: Drzymek
To jest not fair !!!
Nie mam kasy żeby jechać na zlot, a chciałbym mieć takiego "promocyjnego" bov`a :cry:

: 2005-08-11 10:38
autor: OLEY
No to już dziś zacznij zbierać kasę na następny zlot. :D :twisted:

A może ja wezmę ze dwie sztuki do Rewala.Zawsze można będzie kogoś uszczęśliwić co? :D

: 2005-08-11 10:59
autor: Barti
można by było :) mnie też na zlociku nie będzie bo miałem dzwonka a chciałbym takiego BOV`a :(

: 2005-08-11 17:19
autor: Robert
Drzymek pisze:To jest not fair !!!
Nie mam kasy żeby jechać na zlot, a chciałbym mieć takiego "promocyjnego" bov`a :cry:
Będą jeszcze Borki i mieliście pomyśleć o Sylwestrze...

: 2005-08-11 17:37
autor: Sqad
Montaż zaworka hydraulicznego, może być problemowy. Sprężyna jest mniej jak tandetna nie ma regulacji, a przy tak niskiej jakości może być problem z utrzymaniem samochodu na stałej prędkości lub też minimalne odpuszczenie gazu może powodować nie równą pracę.

Przy montażu zaworu przeznaczonego do tych celów ważna jest regulacja sprężynki. Jeśli ktoś chce żeby mocno syczał to trzeba się też liczyć z przerobieniem przepływomierza, jak ktoś wie o co chodzi to nie wymaga to dużo operacji. Jeśli znowu sprężyny będą za mocno ustawione to nie będzie wypuszczał części cofniętego powietrza co będzie nadal hamowało wirnik turbiny. Kolejny problem pojawia się kiedy ktoś ma zwykłą instalację gazową na parowniku. Jest to dość groźne ponieważ jak wiadomo w układzie dolotu powietrza znajduje się też gaz, więc należy mieć w nienagannym stanie instalację elektryczną.

Z zaworkami proponuje ruszyć na hamownie podwoziową w celu regulacji. Po dobrym ustawieniu powinno wzrosnąć ciśnienie doładowania.

: 2005-08-11 17:41
autor: Pelot
RedShadow pisze:Montaż zaworka hydraulicznego, może być problemowy. Sprężyna jest mniej jak tandetna nie ma regulacji, a przy tak niskiej jakości może być problem z utrzymaniem samochodu na stałej prędkości lub też minimalne odpuszczenie gazu może powodować nie równą pracę.

Przy montażu zaworu przeznaczonego do tych celów ważna jest regulacja sprężynki. Jeśli ktoś chce żeby mocno syczał to trzeba się też liczyć z przerobieniem przepływomierza, jak ktoś wie o co chodzi to nie wymaga to dużo operacji. Jeśli znowu sprężyny będą za mocno ustawione to nie będzie wypuszczał części cofniętego powietrza co będzie nadal hamowało wirnik turbiny. Kolejny problem pojawia się kiedy ktoś ma zwykłą instalację gazową na parowniku. Jest to dość groźne ponieważ jak wiadomo w układzie dolotu powietrza znajduje się też gaz, więc należy mieć w nienagannym stanie instalację elektryczną.

Z zaworkami proponuje ruszyć na hamownie podwoziową w celu regulacji. Po dobrym ustawieniu powinno wzrosnąć ciśnienie doładowania.
no ok.super teoria...a czy kolega praktykował :?: podejrzewam że nie :!:

: 2005-08-11 17:44
autor: Sqad
Ano praktykował, seryjny bypass jest w zupełności wystarczający, a w moich odczuciach nawet lepszy od hydrauliki, dla mnie to się nie sprawdza.

: 2005-08-11 17:47
autor: Pelot
ja nie mam żadnego problemu,jeszcze nikt nie miał.

: 2005-08-11 17:50
autor: Sqad
ja nie twierdze że są problemy jakieś straszne, tylko nie daje to wymiernych efektów.

: 2005-08-11 17:52
autor: Pelot
a ja twierdzę że są pozytywne efekty 8)

: 2005-08-11 18:27
autor: Lisiu
OLEY pisze:No to już dziś zacznij zbierać kasę na następny zlot. :D :twisted:

A może ja wezmę ze dwie sztuki do Rewala.Zawsze można będzie kogoś uszczęśliwić co? :D
a jaki będzie całkowity koszt montażu tego "czegoś'?????? jeżeli nie za wielki to ja się pisze! :lol:

: 2005-08-11 18:41
autor: OLEY
Pogadamy na miejscu.
Zobaczysz,ocenisz i wtedy zdecydujesz ok? :D

Ja na razie wybywam.Na necie będę po zlocie.Narka.