Zawór upustowy

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4920
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawór upustowy

Post autor: Romas » 2013-07-19 12:49

I śmiało mozna polecić firmę, bo ma całkiem niezłą jakość produktów :wink:

MakeLover
Posty: 121
Rejestracja: 2012-08-03 11:54
Car: Probe 2.5 v6 / Peugeot 206 2.0 HDI
Gallery: viewtopic.php?t=22079
Lokalizacja: Zawoja

Re: Zawór upustowy

Post autor: MakeLover » 2013-07-19 13:07

Dzięki za stronkę i pomoc;)

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zawór upustowy

Post autor: OLEY » 2013-07-19 13:58

Romas pisze:I śmiało mozna polecić tą firmę, bo ma całkiem niezłą jakość produktów :wink:
Ja bym się troszkę pokłócił w tej sprawie... :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4920
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawór upustowy

Post autor: Romas » 2013-07-19 14:02

Znam parę osób które montowały BOW-y nawet do subaru i się spisują, może wszystko kwestia dobrania modelu ? :wink:
Wiesz Oley, zawsze można kupić ori HKS, ale chyba nie stać jest nas na taki wydatek :wink:

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zawór upustowy

Post autor: OLEY » 2013-07-19 18:23

Tu nie chodzi o to, że ma być za milion złotych, a o to, żeby spełniał swoje zadanie. :D
Romas pisze:może wszystko kwestia dobrania modelu ? :wink:
Nie wiem, być może ja mam takiego pecha, ale kupiłem dedykowany do jedynki (komplet)
i działał przez pierwsze 4 - 5 syknięć, potem się otwierał na stałe i był koniec jazdy... :(

Jak ostygł, to znów działał przez kilka pierwszych syknięć.

Zmieniałem sprężyny i nic to nie dawało.

W końcu odesłałem z reklamacją. Proper go przyjął, wymienił chyba środek (bo obudowa przyszła ta sama)
i teoretycznie działa, tzn nie zacina się już po kilku syknięciach, a raz na jakiś czas.

Raz na jakiś czas zdarzyło się np. wtedy, gdy wyprzedzałem TIR', będąc pewnym, że spokojnie zdążę przed pojazdem
z przeciwka...

Redukcja do trójki, but, ciągnę, sprzęgło, syk, czwórka, gaz i uuuuuuuu... bov się nie zamknął. A wiesz co znaczy brak ciśnienia w rurach, prawda? :twisted:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4920
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawór upustowy

Post autor: Romas » 2013-07-19 18:50

Bo u mnie nie są potrzebne :P

Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1160
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Car: Ford Probe 2.2 GT 89r. jaki to poziom motoryzacyjny ?
Gallery: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Zawór upustowy

Post autor: Lukasz » 2013-07-29 20:43

ja mam podobnie jak piszę Oley,bov się potrafi zacinać,po za tym puszcza nawet najmniejsze ciśnienie co w cale nie jest fajne,no chyba że ktoś lubi wioskę ;)
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)

kardyniak
Posty: 26
Rejestracja: 2013-08-05 09:58
Car: Ford Probe 2.2 GT Turbo 1993r.
Gallery: viewtopic.php?t=21505

Re: Zawór upustowy

Post autor: kardyniak » 2013-09-11 19:43

Odświeżę temat ;).
Po przeczytaniu wszystkich waszych pomocy udało mi się samemu zamontować tego blow offa...ale nie wiem czy działa poprawnie. Mianowicie:
BOV nie robi pssst ( czyli się nie otwiera) gdy samochód stoi.
Jak jadę, BOV robi psst tylko powyżej ok. 4tyś. obrotów.
Przeczytałem taki artykuł:

Łatwo po montażu można zdiagnozować prawidłowe działanie zaworu upustowego. Gdy podczas pracy jest słyszalny dźwięk przerywany (szarpany), i gdy mamy założony zawór upustowy, to możemy mieć do czynienia z dwoma przypadkami. Jeśli ten dźwięk występuje poniżej 3500 prędkości obrotowej silnika, to jest to sytuacja nie szkodząca silnikowi, ani jej osprzętowi. Taka sytuacja jest spowodowana konstrukcją BOV’a. Inaczej należy go interpretować, gdy występuje podczas prędkości obrotowej powyżej 3500. Wtedy albo oznacza, że sprężyna w mechanizmie sterowania jest źle ustawiona, i należy ją poluzować (dotyczy to zaworów z regulacja nacisku sprężyny), albo oznaczać może zły montaż. W przypadkach skrajnych wina może leżeć po stronie zaworu, który może posiadać wadę fabryczną i być po prostu niesprawny.

Czyli z artykułu powyżej wynika, że BOV powinien otwierać się już poniżej 3500 obrotow ?
Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombie zombie zombie ;D

Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1160
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Car: Ford Probe 2.2 GT 89r. jaki to poziom motoryzacyjny ?
Gallery: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Zawór upustowy

Post autor: Lukasz » 2013-09-11 20:50

Na postoju też syczy tylko więcej gazu musisz dodać,a co do 3500tyś obr. to otwiera się i przy mniejszych tylko zamiast syku to bardziej chuchnięcie jest,przynajmniej u mnie tak działa :lol:
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zawór upustowy

Post autor: adrian_seki » 2013-09-11 21:43

Z góry uprzedzam że lecę z pamięci a informacje mogą być lekko przeinaczone ale chcę pomóc :)

Zawór upustowy jeżeli kupisz jakiś droższy powinien mieć sprężynę lub dwie. Należy je wyregulować tak aby otwierały się przy określonym ciśnieniu - czyli jeżeli np samochód ma drobne ciśnienie doładowania na poziomie 2 psi (załóżmy) to zawór ma być zamknięty i nie puszczać. Dopiero przy wyższym ciśnieniu ma otwierać i tu jest właśnie ta regulacja ponieważ jeżeli masz za mocną sprężynę to zawór się nie otworzy np przy tych 6psi tylko przy 8psi (załóżmy). Zawór strzeli gdy będzie miał wymagane ciśnienie a nie ma co ukrywać FORD probe nasz nie ma za dużego ciśnienia - ze zwężką jest to 0,8bara max bo później komp odcina. Tutaj za dużo strzelać nie będzie. Będziesz słyszał charakterystyczny dźwięk spuszczanego powietrza.

Muszę kiedyś nagrać swój dźwięk :) Jak coś pomyliłem lub napisałem brednie to poprawcie mnie :)

kardyniak
Posty: 26
Rejestracja: 2013-08-05 09:58
Car: Ford Probe 2.2 GT Turbo 1993r.
Gallery: viewtopic.php?t=21505

Re: Zawór upustowy

Post autor: kardyniak » 2013-09-11 22:04

W zaworze mam jedną śrubę do regulacji (zawór greddy rz).
Ostatnie pytanie i nie zawracam głowy;)
Mając te 0.8 bara doładowanie w moim 2.2 to od ilu psi powinno się otwierać,by było wszystko w porządku ?:)
Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombie zombie zombie ;D

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zawór upustowy

Post autor: adrian_seki » 2013-09-11 22:39

szczerze nie mam pojęcia - poszukaj więcej info na temat swojego zaworu u producenta lub jakiś forach czy strzela i jakie musi mieć warunki (ciśnienie doładowania dla tego typu zaworu jaki masz). Na moją logikę, która nie musi pokrywać się z prawdą - wyreguluj tą śrubką tak, aby zawór nie otwierał się przy 2psi - czyli jak dodasz gazu tak lekko nad 0psi to ma w ogóle się nie odzywać ani nie szarpać ci silnikiem (jak się będzie otwierał to będzie gubił powietrze i będzie szarpał (przerabiałem to na swoim zaworze od wody :D późną jesienią). Przy wyższych doładowaniach ciśnienie w dolocie powinno być silniejsze niż sprężyna i powodować upust - przy wyższych obrotach być może charakterystyczny strzał - ale nie oczekuj dźwięku jak inne auta mają typu subaru czy tuningowe auta do driftu bo tam mamy doładowania oscylujące ok 2bar tak więc - szału nie będzie z naszym 0,8 :) - tak mi się wydaje :)

kardyniak
Posty: 26
Rejestracja: 2013-08-05 09:58
Car: Ford Probe 2.2 GT Turbo 1993r.
Gallery: viewtopic.php?t=21505

Re: Zawór upustowy

Post autor: kardyniak » 2013-09-12 17:27

Ok ustawiony ;). Jestem zadowolony, Blow off jest słyszalny wtedy kiedy chcę ;)
Tylko mnie dziwi, że na postoju nic nie słychać nawet jak daję bardzo wysoko obroty :shock: ... Mam nadzieję, że niczemu to nie przeszkadza ;).
Dzięki za pomoc !
Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombie zombie zombie ;D

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zawór upustowy

Post autor: adrian_seki » 2013-09-13 07:08

Patrz na wskaźnik doładowania - już ci zdradzę że wychodzi delikatnie nad zero więc nie będzie go słychać. Wysokie ogbroty nic ci nie dadzą bo muszisz mieć przyśpieszenie - czyli szybko naciśnij gaz do dechy i puść gdy przekroczy 3,5 tyś jak opadnie do 1,5tyś to znów gaz do dechy i puść przy 3,5tyś - musisz w ten sposób rozbujać turbo no i po kilku razach może go usłyszysz ale wątpię :) Proces ten powinien przebiegać bez odcinki zapłonu bo nie chodzi tu abyś biedactwo zamęczył.

albinek
Posty: 11
Rejestracja: 2008-11-02 10:42
Car: Probe I GT
Lokalizacja: Piastów koło Żelechowa, Mazowieckie

Re: Zawór upustowy

Post autor: albinek » 2014-03-15 19:10

Witam Serdecznie :D
Zastanawiam się nad zakupem bova do probka i ciężko mi się zdecydować. Nie chcę kombinować z zaworkami hydraulicznymi jak i oczywiście nie szastać pieniędzmi tak więc fajnie by było załozyć coś nie drogiego a skutecznego. Co sądzicie o polskich zaworach properfekt? czy może próbować założyć hks style. Pozdrawiam posiadaczy probe :D

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4920
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawór upustowy

Post autor: Romas » 2014-03-15 19:56

moze by tak kolega przywitał się najpierw w odpowiednim dziale, napisał czym jeździ w jakiej wersji i uzupełnił profil?
później zapoznał się z regulaminem i zasadami poruszania się po forum ? :wink:
a co do "bova" to properfect jest dość dobra firmą pod warunkiem że kupisz odpowiedni sprzęt, bo HKS to zakupisz tylko gównianą chińszczyznę, a za ori zapewne nie będziesz chciał zapłacić :D

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Zawór upustowy

Post autor: Patryk- » 2014-03-15 20:38

proszę nie ubliżać podróbą (om) HKS ;)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1160
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Car: Ford Probe 2.2 GT 89r. jaki to poziom motoryzacyjny ?
Gallery: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Zawór upustowy

Post autor: Lukasz » 2014-03-16 23:40

uzbieraj sobie dłużej i kup coś porządnego,badziewia nie ma co kupować
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)

albinek
Posty: 11
Rejestracja: 2008-11-02 10:42
Car: Probe I GT
Lokalizacja: Piastów koło Żelechowa, Mazowieckie

Re: Zawór upustowy

Post autor: albinek » 2014-03-17 11:35

Spróbuję może tego properfekta skoro kolega wyżej napisał że nie są kiepskie. Powiedzieli mi że jeśli zamówię do probe, zrobią dedykowany właśnie do niego i jego siły doładowania oraz dodadzą złącze na wymiar zamiast bypasu więc może jednak warto.

Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1160
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Car: Ford Probe 2.2 GT 89r. jaki to poziom motoryzacyjny ?
Gallery: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Zawór upustowy

Post autor: Lukasz » 2014-03-17 17:35

ja mam properfekta i czasami w upały w korku się potrafi zawiesić i cięgnie lewe powietrze,samochód gaśnie muszę go trzymać na obrotach i jest masakra czuje się jak bym jechał starym gasnącym trupem :evil:
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4920
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawór upustowy

Post autor: Romas » 2014-03-17 17:40

może trafiłeś na jakiś felerny model? długo już na nim jeździsz?
moze warto rozebrać i przeczyścić? :wink:

Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1160
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Car: Ford Probe 2.2 GT 89r. jaki to poziom motoryzacyjny ?
Gallery: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Zawór upustowy

Post autor: Lukasz » 2014-03-17 21:03

czyściłem smarowałem później odtłuszczaczem myłem,cudowałem już jak koń pod górę nawet sprężynkę wymieniłem na mocniejszą żeby go bardziej wypychało i też tak się dzieje,może ta obudowa coś pręży od temperatury i kantuje tego grzybka teflonowego trudno powiedzieć w zasadzie dałem sobie już z tym spokój jak mnie zdenerwuje to założę ory bypass i uzbieram sobie na coś lepszego :twisted:
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4920
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawór upustowy

Post autor: Romas » 2014-03-17 22:45

Powiem Ci że znajomi latają na nich i jeszcze nikomu się nie wieszał :roll:

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Zawór upustowy

Post autor: Patryk- » 2014-03-17 22:51

zawsze jakiś wyjątek się trafi ;)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

albinek
Posty: 11
Rejestracja: 2008-11-02 10:42
Car: Probe I GT
Lokalizacja: Piastów koło Żelechowa, Mazowieckie

Re: Zawór upustowy

Post autor: albinek » 2014-03-21 17:34

Dziś właśnie dotarł do mnie zaworek properfekt. Szybka instalacja i.. wrażenia bardzo pozytywne :) Powietrze nie ucieka podczas doładowania a zawór elegancko reaguje na zdjęcie nogi z gazu upuszczając ciśnienie nawet z dolnej granicy doładowania, a i efekt akustyczny ma fajny. Tak więc po pierwszym dniu polecam :) co dalej.. czas pokaże.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”