Zbieramy chętnych na KLZE

Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Zbieramy chętnych na KLZE

Post autor: MiH »

Witam!

Temat jest prosty.

Koszt silnika z osprzętem (bez komputera i przepływki) to 800-1200$
CPU ~ 100$ (być może mniej jeśli się okaże że można zaadoptować kompa z KL i przegrać tylko eprom.
Przepływka - do sprawdzenia możliwość zastosowania od wersji KL

Koszt transportu to około 400$ bez znaczenia ile silników - też im nas więcej tym lepiej. Trzeba je jeszcze będzie przywieźć busem z chyba hannoveru - zobaczymy.
Kolejny temat to montaż. Mogę je powkładać do Probków. Wiadomo że trzeba się będzie trochę pogłowić nad 1 sztuką - jak to wszystko zegrać. Kolejne - to już tylko kopia. Koszt?? Nie wiem - ale spoko - ja jestem fascynatem a nie żyję z tego.

Każdemu zostanie silnik KL do sprzedania. W zależności od stanu jest on wart 2500 do 3500 + aparat zapłonowy powiedzmy 300.

Biorąc pod uwagę ew. koszt związany z szukaniem tam tych silników liczę że całość się zamknie w koszcie 5500 + koszty płynów - za stary silnik 3000.

Od razu mówię - proszę nie pisać że bym chciał/a jeśli nie macie na to zabezpieczonych środków. Ja za nikogo kasy nie założę (bo nie mam).
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Panowie i Panie - to się opłaca! Kasę szybko się "odzyska". Jest popyt na KL'e, sprzedając stary silnik. do KLZE dołożycie + / - 2 tysiące, a wzrost mocy i momentu - mniam! 8) Warto.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

A ile przy tym rzeźbienia....
Przeróbek...
Modyfikacji...
:twisted:
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

No i jaki ten przyrost mocy?? hę...?? jakie przyśpieszenie itp. Trzeba było sobie pierwszą generacje to by bylo tanio. Zamrożona kupa kasy, do końca nie wiem czy tak łatwo kase odzyskać.

0.5 sekundy lepiej do setki, przy takiej rzeźbie :lol:
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Ale za to jaka satysfakcja!!!!
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jak bym miał nadmiar gotówki spory, i czasem problemy typu co dzisiaj ze sobą zrobić, to jak najbardziej satysfakcja jest przeogromna.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Dobra - jak już wszyscy pozmieniacie z RXem na czele, to musicie zaprosić mnie (np. SMSem :wink: ) na I Cykliczny Rajd Śladami OLEYa! :twisted:
A może właściwiej byłoby I Nieustający...? :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

RedShadow pisze:No i jaki ten przyrost mocy?? hę...?? jakie przyśpieszenie itp. Trzeba było sobie pierwszą generacje to by bylo tanio.
0.5 sekundy lepiej do setki, przy takiej rzeźbie :lol:
Przyrost mocy duży. Łatwo obliczyć podstawową matematyką. A tekst, że było trzeba pierwszą gen kupić to sorry... Z tego co sobie poczytałem to bardzo ładne czasy na 1.4 mili robi się na KLZE - warto zamontować. Dokładam koło 2 tysięcy do interesu i mam sporo szybsze auto, za 2 tysiące to ja mogę sobie kupić dobry wydech.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

To ja chce to zobaczyć, stockowy silnik KLZE, jak to sprząta.
Za taką kase to można sobie zapodać takie turbo że głowa mała, ale czy jest sens to jest tylko przedni napęd. Niesamowicie ograniczone możliwości, ale każdy lubie co innego.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

RedShadow pisze:To ja chce to zobaczyć, stockowy silnik KLZE, jak to sprząta.
Za taką kase to można sobie zapodać takie turbo że głowa mała, ale czy jest sens to jest tylko przedni napęd.
W Probach KLZE nieźle lata - manual + mała waga i jest elegancko. W Stanach czytałem o 13.9 stockowy KLZE + dolot + jakieś sprzęgło konkretniejsze (13.9 to chyba trochę przesadzili, ale jakbym zrobił 14.5 to byłoby git :-) ). Teraz pytanie - czy za 2, 2.5 tysiąca złotych będę miał turbinę? Rozmawiałem z bardzo dobrym mechanikiem który przygotowuje kilka aut na SSS (z bardzo dobrym skutkiem). Mówi, że uturbi mi Proba za 25 tysięcy złotych 8) Sprzedaje swój stary silnik, więc mało dokładam do interesu, a efekt może być ciekawy - przyspieszę swojego pięknego Probka, więc czemu nie? :-)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

No to już masz dolot, wydech, stożek, sprzęgło też do najtańszych nie należy, wybebeszenie auta. Jazda na codzień takim samochodem nie jest przyjemna, więc o jakiej serii my gadamy, hę????

A koszta dalej rosną.

No i powiedz mi gdzie sprzedasz silnik, bo jak świeże bułeczki to one nie schodzą.

Co ja się rozwodze, jest takie powiedzenie: "Jest Twoja prawda, moja prawda i gówno prawda"
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

RedShadow pisze:No to już masz dolot, wydech, stożek, sprzęgło też do najtańszych nie należy, wybebeszenie auta. Jazda na codzień takim samochodem nie jest przyjemna, więc o jakiej serii my gadamy, hę????
A koszta dalej rosną.
No i powiedz mi gdzie sprzedasz silnik, bo jak świeże bułeczki to one nie schodzą. Co ja się rozwodze, jest takie powiedzenie: "Jest Twoja prawda, moja prawda i gówno prawda"
Dziwna sprawa. Szukamy chętnych na przyspieszenie dwójeczek, a Ty walczysz na argumenty - dlaczego mamy tego nie robić. Sprawę sprzedaży silnika mam już załatwioną, dolot i stożek to nie jest duża suma, wydech już gorzej, bo mówiąc wydech to myślę, o jakimś cat backu Borli. Wydaje mi się, że taniej "przyspieszyć" dwójki, się nie da (nie liczę nitro, temat nie dla mnie), niż swapnąć J*speca. Mogę się mylić jednak, jak coś - piszcie.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Tu mamy dead line tej rozmowy, nie ma sensu tego dalej komentować. Róbta co chceta.

Aha dobra ty masz załatwioną sprawę sprzedaży silnika,ale jak ktoś chce sprzedać to ni ma bata, jest na sprzedaż troche tych silników, znam pare miejsc, i leżą i gniją już dość długo.
Damian
Posty: 58
Rejestracja: 2004-09-18 15:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Damian »

Witam.
Ja ciągle myślę o montażu całkiem innego silnika. Chcę kupić 2.5 z uwalonym motorem i stworzyć coś innego. Niestety silniki którym się przyglądałem albo nie są lepsze od fabrycznej V6 albo palą 25 litrów albo są po za zasięgiem. Jedyny egzemplarz który mi podpasił to Mazda Millenia 2.3 V6 z fabrycznie montowanym kompresorem. Generuje przy tym 211KM i 300Nm spalając zaledwie 8,7l (średnie spalanie oczywiście).
Problemy jakie trzeba pokonać to: znaleźć taką mazdę(nie jest łatwo ale idzie sprowadzić), zamontować koło zamachowe ze sprzęgłem i spasować ze skrzynią 2.5 (2.3 występuje tylko z automatem), zabawa z elektryką.
Wygląda to skomplikowanie ale ja lubię takie wyzwania. Dla siebie buduję obecnie terenówkę na przedłużonym podwoziu Uaza, z silnikiem BMW2.4 Turbo i nadwoziem Nissana Terrano (cudak na maksa :lol: )
Pytanie jaki to da efekt końcowy. Silnik jest lekki -cały aluminiowy, dostał by ręczną skrzynię. Ciekawe w ile robił by setke i 1/4 mili. Czy warto :?:
Dla tych co by chcieli poczytać o tym silniku zamieszczam link do materiałów pochodzących z mazdaspeed.pl http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/miller.php
Poadrawiam.
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Warto, spójż jaki masz moment obrotowy, turbiny i komresory to jest dopiero zabawa. :D
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

RedShadow pisze:Warto, spójż jaki masz moment obrotowy, turbiny i komresory to jest dopiero zabawa. :D
Zgodzę się! Mając 2.2 turbo, masz bardzo duże rezerwy mocy i trwałości 8) Ale nie o tym jest ten temat. Popieram Was chłopaki, że chcecie mieć KLZE! Tak trzymać :1111_ok:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Drzymek pisze: Zgodzę się! Mając 2.2 turbo, masz bardzo duże rezerwy mocy i trwałości 8) Ale nie o tym jest ten temat. Popieram Was chłopaki, że chcecie mieć KLZE! Tak trzymać :1111_ok:
Ma się łatwiej - łatwiej wycisnąć moc (i taniej). Szkoda, że tylko Jazda Przemo coś dłubał z mocą konkretniej niż montaż stożka :( Zawsze chciałem zobaczyć szybkiego Proba na 1/4 mili, Jazdy Probe zmiatał, ale nigdy nie miałem okazji na żywo zobaczyć - szkoda :( Przemo wpadnij kiedyś na Szymany :-) Sam postaram się dociągnąć projekt KLZE do 250 koni, więcej raczej nie dźwignę finansowo.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

RX,
zapominasz jeszcze tylko o takich detalach jak osprzęt silnika i elektryka.

niestety bardzo prawdopodobne jest, że nie będziesz już miał klimy działającej, że pojawiąsię problemy jeśli masz tempomat, jakieś komputerki typu VMM, trip komputer... nie wiem tam co w tych dwójkach występuje dokładnie ale patrząc przez pryzmat jedynek to takie rzeczy wówczas się traci, zaczyna to wszystko przeszkadzać i tylko utrudniać i tak skomplikowaną operacje przekładki i dopasowania silnika do nowej budy... :)


ale pomysł ambitny, jeśli tylko kaski wystarczy to może się udać.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Hmm no tak, jakby mi klima przestała działać to nie byłbym zadowolony, z drugiej strony bym wywalił całą klimę jakby nie chodziła - kilogramy do tyłu ;-) Niestety nie mam kokosów $$$$ ale chcę wszystko co uzbieram do terminu sprowadzenia silnika włożyć w autko, żeby było nieco szybsze. Potem zrobię cały wydech, dolot i ostatecznie jak mi się będzie chciało ($$$ ;-) ) zestroje wszystko na hamowni.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 92
Rejestracja: 2004-06-22 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Jerry »

Witam,

też zastanawiam się nad ściągnięciem silnika z USA, KLZE jest sporo droższy od KL, czy KLDE. Różnica w cenie to około 400-450 $. Zwykłego KL można kupić za 495 $ plus koszty.Przy KLZE oczywiście inna moc po dopasowaniu ~ 200 KM.
Pytanie moje dotyczy odprawy celnej, co z tym tematem, koszty transportu ok. ale co z cłem, jak to przeskoczyć.

Jerry
2.5L, V6 Rio Red
Awatar użytkownika
Tengel
Posty: 74
Rejestracja: 2005-07-11 23:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Tengel »

Dobry pomysl mysle,ale moze ktos wyjasni co dane oznaczenia mowia? Nie jestem zbyt dobry w te klocki.
Błekitny szerszeń(może bardziej Bzyk) 2.0 16V 94r ;)
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

tylko bez smiechu!!

Post autor: Sebastian »

witam panow. mam jedno pytanie, o co wogule z tym silnikiem chodzi?co to jest to klzm?nieslyszalem nigdy! rozumie ze ten sam silnik ale o wiekszej mocy tak? o ile itd?
pozdrawiam :) :?:
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

A ja znalazłem dziś taki silniczek na ebay.de
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

Maciucha pisze:A ja znalazłem dziś taki silniczek na ebay.de
tam rozchodzi sie tylko o kolektor ssacy a nie o caly silnik,to joz 4 ich aukcja na ebay,niemoga sprzedac!!pozdrowienia
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Pare pytań i odpowiedzi made by Probe Talk.com

1. Most KLZE engines were automatics. Did this present a problem when installing in an MTX PGT?
Mine came from an automatic and there wasnt any problems at all during installation.

2. I understand that the only swap you MUST do is the Disty....however some people have swapped out the TB and VAF. What did you do?
I am using the disty and vaf from my KL-03 motor, the TB is the ZE

3. I know the EGR needs to be tapped on the intake manifold...but...how many of you just said F-it and didn't install the EGR?
I just said F-it

4. If you said F-it to the above did the reprogrammed CPU eliminate the check engine light that you get with the OEM ECU? (You do get a check engine light right?)
I'm still using the KL-03 ecu and I get the check engine light still

5. If you did install the EGR how did you do it? Any "really neat way" to make it all work?
F-it!

6. Just for laughs..what kind of mileage are you getting with the ZE?
about the same as the 03

7. How many of you have the eratic idle problem?
not me :smile:

8. How many of you re-installed the AC and cruise?
I did and they both work fine

9. Does the ZE have HLA noise and if so can it be corrected prior to install.
No noises here

10. If installed pheno's any clearance problems with the hood?
I have the phenolic spacers installed and I dont have any hood clearance problems

11. Does it come with exhaust manifolds all the way back to the cat or just the downpipe?
Mine didnt come with any exhaust manifolds. I am using the stock manifolds from my old motor

12. Does it use the same O2 sensors?
yup


A może ktoś to może dokładnie przetłumaczyć, bo ja paru stwierdzeń nie rozumiem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”