Zbieramy chętnych na KLZE
Zbieramy chętnych na KLZE
Witam!
Temat jest prosty.
Koszt silnika z osprzętem (bez komputera i przepływki) to 800-1200$
CPU ~ 100$ (być może mniej jeśli się okaże że można zaadoptować kompa z KL i przegrać tylko eprom.
Przepływka - do sprawdzenia możliwość zastosowania od wersji KL
Koszt transportu to około 400$ bez znaczenia ile silników - też im nas więcej tym lepiej. Trzeba je jeszcze będzie przywieźć busem z chyba hannoveru - zobaczymy.
Kolejny temat to montaż. Mogę je powkładać do Probków. Wiadomo że trzeba się będzie trochę pogłowić nad 1 sztuką - jak to wszystko zegrać. Kolejne - to już tylko kopia. Koszt?? Nie wiem - ale spoko - ja jestem fascynatem a nie żyję z tego.
Każdemu zostanie silnik KL do sprzedania. W zależności od stanu jest on wart 2500 do 3500 + aparat zapłonowy powiedzmy 300.
Biorąc pod uwagę ew. koszt związany z szukaniem tam tych silników liczę że całość się zamknie w koszcie 5500 + koszty płynów - za stary silnik 3000.
Od razu mówię - proszę nie pisać że bym chciał/a jeśli nie macie na to zabezpieczonych środków. Ja za nikogo kasy nie założę (bo nie mam).
Temat jest prosty.
Koszt silnika z osprzętem (bez komputera i przepływki) to 800-1200$
CPU ~ 100$ (być może mniej jeśli się okaże że można zaadoptować kompa z KL i przegrać tylko eprom.
Przepływka - do sprawdzenia możliwość zastosowania od wersji KL
Koszt transportu to około 400$ bez znaczenia ile silników - też im nas więcej tym lepiej. Trzeba je jeszcze będzie przywieźć busem z chyba hannoveru - zobaczymy.
Kolejny temat to montaż. Mogę je powkładać do Probków. Wiadomo że trzeba się będzie trochę pogłowić nad 1 sztuką - jak to wszystko zegrać. Kolejne - to już tylko kopia. Koszt?? Nie wiem - ale spoko - ja jestem fascynatem a nie żyję z tego.
Każdemu zostanie silnik KL do sprzedania. W zależności od stanu jest on wart 2500 do 3500 + aparat zapłonowy powiedzmy 300.
Biorąc pod uwagę ew. koszt związany z szukaniem tam tych silników liczę że całość się zamknie w koszcie 5500 + koszty płynów - za stary silnik 3000.
Od razu mówię - proszę nie pisać że bym chciał/a jeśli nie macie na to zabezpieczonych środków. Ja za nikogo kasy nie założę (bo nie mam).
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Dobra - jak już wszyscy pozmieniacie z RXem na czele, to musicie zaprosić mnie (np. SMSem ) na I Cykliczny Rajd Śladami OLEYa!
A może właściwiej byłoby I Nieustający...?
A może właściwiej byłoby I Nieustający...?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Przyrost mocy duży. Łatwo obliczyć podstawową matematyką. A tekst, że było trzeba pierwszą gen kupić to sorry... Z tego co sobie poczytałem to bardzo ładne czasy na 1.4 mili robi się na KLZE - warto zamontować. Dokładam koło 2 tysięcy do interesu i mam sporo szybsze auto, za 2 tysiące to ja mogę sobie kupić dobry wydech.RedShadow pisze:No i jaki ten przyrost mocy?? hę...?? jakie przyśpieszenie itp. Trzeba było sobie pierwszą generacje to by bylo tanio.
0.5 sekundy lepiej do setki, przy takiej rzeźbie
Pzdr.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
W Probach KLZE nieźle lata - manual + mała waga i jest elegancko. W Stanach czytałem o 13.9 stockowy KLZE + dolot + jakieś sprzęgło konkretniejsze (13.9 to chyba trochę przesadzili, ale jakbym zrobił 14.5 to byłoby git ). Teraz pytanie - czy za 2, 2.5 tysiąca złotych będę miał turbinę? Rozmawiałem z bardzo dobrym mechanikiem który przygotowuje kilka aut na SSS (z bardzo dobrym skutkiem). Mówi, że uturbi mi Proba za 25 tysięcy złotych Sprzedaje swój stary silnik, więc mało dokładam do interesu, a efekt może być ciekawy - przyspieszę swojego pięknego Probka, więc czemu nie?RedShadow pisze:To ja chce to zobaczyć, stockowy silnik KLZE, jak to sprząta.
Za taką kase to można sobie zapodać takie turbo że głowa mała, ale czy jest sens to jest tylko przedni napęd.
Pzdr.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
No to już masz dolot, wydech, stożek, sprzęgło też do najtańszych nie należy, wybebeszenie auta. Jazda na codzień takim samochodem nie jest przyjemna, więc o jakiej serii my gadamy, hę????
A koszta dalej rosną.
No i powiedz mi gdzie sprzedasz silnik, bo jak świeże bułeczki to one nie schodzą.
Co ja się rozwodze, jest takie powiedzenie: "Jest Twoja prawda, moja prawda i gówno prawda"
A koszta dalej rosną.
No i powiedz mi gdzie sprzedasz silnik, bo jak świeże bułeczki to one nie schodzą.
Co ja się rozwodze, jest takie powiedzenie: "Jest Twoja prawda, moja prawda i gówno prawda"
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Dziwna sprawa. Szukamy chętnych na przyspieszenie dwójeczek, a Ty walczysz na argumenty - dlaczego mamy tego nie robić. Sprawę sprzedaży silnika mam już załatwioną, dolot i stożek to nie jest duża suma, wydech już gorzej, bo mówiąc wydech to myślę, o jakimś cat backu Borli. Wydaje mi się, że taniej "przyspieszyć" dwójki, się nie da (nie liczę nitro, temat nie dla mnie), niż swapnąć J*speca. Mogę się mylić jednak, jak coś - piszcie.RedShadow pisze:No to już masz dolot, wydech, stożek, sprzęgło też do najtańszych nie należy, wybebeszenie auta. Jazda na codzień takim samochodem nie jest przyjemna, więc o jakiej serii my gadamy, hę????
A koszta dalej rosną.
No i powiedz mi gdzie sprzedasz silnik, bo jak świeże bułeczki to one nie schodzą. Co ja się rozwodze, jest takie powiedzenie: "Jest Twoja prawda, moja prawda i gówno prawda"
Pzdr.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witam.
Ja ciągle myślę o montażu całkiem innego silnika. Chcę kupić 2.5 z uwalonym motorem i stworzyć coś innego. Niestety silniki którym się przyglądałem albo nie są lepsze od fabrycznej V6 albo palą 25 litrów albo są po za zasięgiem. Jedyny egzemplarz który mi podpasił to Mazda Millenia 2.3 V6 z fabrycznie montowanym kompresorem. Generuje przy tym 211KM i 300Nm spalając zaledwie 8,7l (średnie spalanie oczywiście).
Problemy jakie trzeba pokonać to: znaleźć taką mazdę(nie jest łatwo ale idzie sprowadzić), zamontować koło zamachowe ze sprzęgłem i spasować ze skrzynią 2.5 (2.3 występuje tylko z automatem), zabawa z elektryką.
Wygląda to skomplikowanie ale ja lubię takie wyzwania. Dla siebie buduję obecnie terenówkę na przedłużonym podwoziu Uaza, z silnikiem BMW2.4 Turbo i nadwoziem Nissana Terrano (cudak na maksa )
Pytanie jaki to da efekt końcowy. Silnik jest lekki -cały aluminiowy, dostał by ręczną skrzynię. Ciekawe w ile robił by setke i 1/4 mili. Czy warto
Dla tych co by chcieli poczytać o tym silniku zamieszczam link do materiałów pochodzących z mazdaspeed.pl http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/miller.php
Poadrawiam.
Ja ciągle myślę o montażu całkiem innego silnika. Chcę kupić 2.5 z uwalonym motorem i stworzyć coś innego. Niestety silniki którym się przyglądałem albo nie są lepsze od fabrycznej V6 albo palą 25 litrów albo są po za zasięgiem. Jedyny egzemplarz który mi podpasił to Mazda Millenia 2.3 V6 z fabrycznie montowanym kompresorem. Generuje przy tym 211KM i 300Nm spalając zaledwie 8,7l (średnie spalanie oczywiście).
Problemy jakie trzeba pokonać to: znaleźć taką mazdę(nie jest łatwo ale idzie sprowadzić), zamontować koło zamachowe ze sprzęgłem i spasować ze skrzynią 2.5 (2.3 występuje tylko z automatem), zabawa z elektryką.
Wygląda to skomplikowanie ale ja lubię takie wyzwania. Dla siebie buduję obecnie terenówkę na przedłużonym podwoziu Uaza, z silnikiem BMW2.4 Turbo i nadwoziem Nissana Terrano (cudak na maksa )
Pytanie jaki to da efekt końcowy. Silnik jest lekki -cały aluminiowy, dostał by ręczną skrzynię. Ciekawe w ile robił by setke i 1/4 mili. Czy warto
Dla tych co by chcieli poczytać o tym silniku zamieszczam link do materiałów pochodzących z mazdaspeed.pl http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/miller.php
Poadrawiam.
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Ma się łatwiej - łatwiej wycisnąć moc (i taniej). Szkoda, że tylko Jazda Przemo coś dłubał z mocą konkretniej niż montaż stożka Zawsze chciałem zobaczyć szybkiego Proba na 1/4 mili, Jazdy Probe zmiatał, ale nigdy nie miałem okazji na żywo zobaczyć - szkoda Przemo wpadnij kiedyś na Szymany Sam postaram się dociągnąć projekt KLZE do 250 koni, więcej raczej nie dźwignę finansowo.Drzymek pisze: Zgodzę się! Mając 2.2 turbo, masz bardzo duże rezerwy mocy i trwałości Ale nie o tym jest ten temat. Popieram Was chłopaki, że chcecie mieć KLZE! Tak trzymać
Pzdr.
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
RX,
zapominasz jeszcze tylko o takich detalach jak osprzęt silnika i elektryka.
niestety bardzo prawdopodobne jest, że nie będziesz już miał klimy działającej, że pojawiąsię problemy jeśli masz tempomat, jakieś komputerki typu VMM, trip komputer... nie wiem tam co w tych dwójkach występuje dokładnie ale patrząc przez pryzmat jedynek to takie rzeczy wówczas się traci, zaczyna to wszystko przeszkadzać i tylko utrudniać i tak skomplikowaną operacje przekładki i dopasowania silnika do nowej budy...
ale pomysł ambitny, jeśli tylko kaski wystarczy to może się udać.
zapominasz jeszcze tylko o takich detalach jak osprzęt silnika i elektryka.
niestety bardzo prawdopodobne jest, że nie będziesz już miał klimy działającej, że pojawiąsię problemy jeśli masz tempomat, jakieś komputerki typu VMM, trip komputer... nie wiem tam co w tych dwójkach występuje dokładnie ale patrząc przez pryzmat jedynek to takie rzeczy wówczas się traci, zaczyna to wszystko przeszkadzać i tylko utrudniać i tak skomplikowaną operacje przekładki i dopasowania silnika do nowej budy...
ale pomysł ambitny, jeśli tylko kaski wystarczy to może się udać.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
Hmm no tak, jakby mi klima przestała działać to nie byłbym zadowolony, z drugiej strony bym wywalił całą klimę jakby nie chodziła - kilogramy do tyłu Niestety nie mam kokosów $$$$ ale chcę wszystko co uzbieram do terminu sprowadzenia silnika włożyć w autko, żeby było nieco szybsze. Potem zrobię cały wydech, dolot i ostatecznie jak mi się będzie chciało ($$$ ) zestroje wszystko na hamowni.
Pzdr.
Hmm no tak, jakby mi klima przestała działać to nie byłbym zadowolony, z drugiej strony bym wywalił całą klimę jakby nie chodziła - kilogramy do tyłu Niestety nie mam kokosów $$$$ ale chcę wszystko co uzbieram do terminu sprowadzenia silnika włożyć w autko, żeby było nieco szybsze. Potem zrobię cały wydech, dolot i ostatecznie jak mi się będzie chciało ($$$ ) zestroje wszystko na hamowni.
Pzdr.
Witam,
też zastanawiam się nad ściągnięciem silnika z USA, KLZE jest sporo droższy od KL, czy KLDE. Różnica w cenie to około 400-450 $. Zwykłego KL można kupić za 495 $ plus koszty.Przy KLZE oczywiście inna moc po dopasowaniu ~ 200 KM.
Pytanie moje dotyczy odprawy celnej, co z tym tematem, koszty transportu ok. ale co z cłem, jak to przeskoczyć.
Jerry
też zastanawiam się nad ściągnięciem silnika z USA, KLZE jest sporo droższy od KL, czy KLDE. Różnica w cenie to około 400-450 $. Zwykłego KL można kupić za 495 $ plus koszty.Przy KLZE oczywiście inna moc po dopasowaniu ~ 200 KM.
Pytanie moje dotyczy odprawy celnej, co z tym tematem, koszty transportu ok. ale co z cłem, jak to przeskoczyć.
Jerry
2.5L, V6 Rio Red
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
tylko bez smiechu!!
witam panow. mam jedno pytanie, o co wogule z tym silnikiem chodzi?co to jest to klzm?nieslyszalem nigdy! rozumie ze ten sam silnik ale o wiekszej mocy tak? o ile itd?
pozdrawiam
pozdrawiam
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
tam rozchodzi sie tylko o kolektor ssacy a nie o caly silnik,to joz 4 ich aukcja na ebay,niemoga sprzedac!!pozdrowieniaMaciucha pisze:A ja znalazłem dziś taki silniczek na ebay.de
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pare pytań i odpowiedzi made by Probe Talk.com
1. Most KLZE engines were automatics. Did this present a problem when installing in an MTX PGT?
Mine came from an automatic and there wasnt any problems at all during installation.
2. I understand that the only swap you MUST do is the Disty....however some people have swapped out the TB and VAF. What did you do?
I am using the disty and vaf from my KL-03 motor, the TB is the ZE
3. I know the EGR needs to be tapped on the intake manifold...but...how many of you just said F-it and didn't install the EGR?
I just said F-it
4. If you said F-it to the above did the reprogrammed CPU eliminate the check engine light that you get with the OEM ECU? (You do get a check engine light right?)
I'm still using the KL-03 ecu and I get the check engine light still
5. If you did install the EGR how did you do it? Any "really neat way" to make it all work?
F-it!
6. Just for laughs..what kind of mileage are you getting with the ZE?
about the same as the 03
7. How many of you have the eratic idle problem?
not me
8. How many of you re-installed the AC and cruise?
I did and they both work fine
9. Does the ZE have HLA noise and if so can it be corrected prior to install.
No noises here
10. If installed pheno's any clearance problems with the hood?
I have the phenolic spacers installed and I dont have any hood clearance problems
11. Does it come with exhaust manifolds all the way back to the cat or just the downpipe?
Mine didnt come with any exhaust manifolds. I am using the stock manifolds from my old motor
12. Does it use the same O2 sensors?
yup
A może ktoś to może dokładnie przetłumaczyć, bo ja paru stwierdzeń nie rozumiem.
1. Most KLZE engines were automatics. Did this present a problem when installing in an MTX PGT?
Mine came from an automatic and there wasnt any problems at all during installation.
2. I understand that the only swap you MUST do is the Disty....however some people have swapped out the TB and VAF. What did you do?
I am using the disty and vaf from my KL-03 motor, the TB is the ZE
3. I know the EGR needs to be tapped on the intake manifold...but...how many of you just said F-it and didn't install the EGR?
I just said F-it
4. If you said F-it to the above did the reprogrammed CPU eliminate the check engine light that you get with the OEM ECU? (You do get a check engine light right?)
I'm still using the KL-03 ecu and I get the check engine light still
5. If you did install the EGR how did you do it? Any "really neat way" to make it all work?
F-it!
6. Just for laughs..what kind of mileage are you getting with the ZE?
about the same as the 03
7. How many of you have the eratic idle problem?
not me
8. How many of you re-installed the AC and cruise?
I did and they both work fine
9. Does the ZE have HLA noise and if so can it be corrected prior to install.
No noises here
10. If installed pheno's any clearance problems with the hood?
I have the phenolic spacers installed and I dont have any hood clearance problems
11. Does it come with exhaust manifolds all the way back to the cat or just the downpipe?
Mine didnt come with any exhaust manifolds. I am using the stock manifolds from my old motor
12. Does it use the same O2 sensors?
yup
A może ktoś to może dokładnie przetłumaczyć, bo ja paru stwierdzeń nie rozumiem.