schłodzony dolot

Awatar użytkownika
Alek
Posty: 103
Rejestracja: 2004-01-05 17:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Wadowice

schłodzony dolot

Post autor: Alek »

tak sobie mysle... skoro zimne powietrze tak dobrze wpływa na spalanie :twisted: a co za tym idzie osiągi :twisted: 8) to co by było gdyby zainstalować intercooler do silnika wolnosacego :? :roll: oczywiscie odpowiednio "przelotowy" co by nie blokowac powietrza, co o tym myslicie?? pare koników może by przybyło... sami wiecie, ze jak jest zimno to autko żwawiej sie zbiera :twisted:
Probe 2.2GT :) :) i więcej nic nie trzeba pisać ;) nie długo byc moze jeszcze probek II 2.5 :) :)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

temat juz byl poruszany intercooler (powietrzny ) chlodzi pwoietrze ladowane powietrzem atmosferycznym jako ze pwoietrze ladowane ma wyzsza temp (odbiera od turbiny i do tego w trakcie sprezania zwieksza sie temp) jest chlodzone pwoietrzem atmosferycznym w twoim pomysle oba czynniki maja ta sama temp wiec nie ma roznicy potencjalow wiec nie bedzie chlodzenia tylko zwikeszysz pojemnosc ukladu dolotowego i zwiekszysz opory przeplywu co za tym idzie zmnijeszysz moc
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Alek
Posty: 103
Rejestracja: 2004-01-05 17:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: Alek »

no tak ale w czasie jazdy powietrze które "wpada" pędem na ten intercooler schładza to powietrze zassane :roll: :roll:
tak mi sie wydaje :? :roll:
Probe 2.2GT :) :) i więcej nic nie trzeba pisać ;) nie długo byc moze jeszcze probek II 2.5 :) :)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Quaki ma rację. Obniżenie temperatury powstałe przez przepływ powietrza nie zrekompensuje oporów jakie przy tym powstaną.

Jeśli już - schładzanie CO - trzebaby wtedy zamontować jakiś mały intercoolerek w okolicy filtra
albo
Nawiew zimnego (atmosferycznego) powietrza na kolektor ssący - który to nagrzewa się do temperatury, że steka by można było upiec. Wada - brudny - i to nieźle brudny silnik. Co można? Zastosować jakieś filtry albo coś w tym stylu...

jeszcze inna opcja - założenie uszczelki termicznej między głowice a kolektor oraz izolacji od tylniej (prawej) głowicy (silnik2,5v6).
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Alek
Posty: 103
Rejestracja: 2004-01-05 17:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: Alek »

no dobra czyli nic z tego :wink: :wink:
Proponuje zamknąć tamat 8)
Probe 2.2GT :) :) i więcej nic nie trzeba pisać ;) nie długo byc moze jeszcze probek II 2.5 :) :)
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

MiH pisze:Quaki ma rację. Obniżenie temperatury powstałe przez przepływ powietrza nie zrekompensuje oporów jakie przy tym powstaną.

Jeśli już - schładzanie CO - trzebaby wtedy zamontować jakiś mały intercoolerek w okolicy filtra
albo
Nawiew zimnego (atmosferycznego) powietrza na kolektor ssący - który to nagrzewa się do temperatury, że steka by można było upiec. Wada - brudny - i to nieźle brudny silnik. Co można? Zastosować jakieś filtry albo coś w tym stylu...

jeszcze inna opcja - założenie uszczelki termicznej między głowice a kolektor oraz izolacji od tylniej (prawej) głowicy (silnik2,5v6).
Można jaśniej?
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”