System X-Pipe

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

System X-Pipe

Post autor: Sqad »

Z uwagi na silnik w układzie V zaczęła mnie intrygować jedna rzecz. Układ wydechowy w systemie X. Z racji tego że I gen miał silnik rzędowy nigdy mnie to nie interesowało.
Słyszałem że jest to dość kontrowersyjny system. Nie którzy twierdzą że dzięki niemu wyrównuje się ciśnienie, a inni że są zawirowania które mulą caly wydech.
Jeśli się trzymać pierwszej tezy to jest to dość dobre z uwagi na to, że jeśli chcemy puścić dwa niezależne wydechy od każdego kolktora to długość tych wydechów będzie nie równa, a ciśnienie spalin na końcówce wydechu było by inne. W myśl systemu X znikną by ten problem.

Ktoś posiada jakąś szerszą wiedze na ten temat??

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

x

Post autor: KALI »

Nie jestem fanem podwójnego wydechu ale jestem BARDZO ciekaw dzwięku jaki się uzyska dzięki temu układowi!!!!!
Awatar użytkownika
Patrycjan
Posty: 78
Rejestracja: 2004-11-15 14:25
Galeria: viewtopic.php?t=8945
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Patrycjan »

Szczerze mówiąc do tej pory byłem zdania, że lepsze są odseparowane wydechy dla V-ek, ale artykuły i pomiary mówią same za siebie. Polecam np.
http://www.highperformancepontiac.com/t ... _spintech/
Przy jednej z kombinacji wydechu przyrost mocy max. o 30KM (ponad 10%) i momentu również jakieś 10% więcej. Coś jednak wnosi ten łącznik daje. Choć z drugiej strony patrząc te przyrosty nie są zasługą samego łącznika, a całego układu. Jedno jest pewne, jeśli ktoś zastanawia się nad X-pipe, to na pewno będzie zmieniał cały wydech i na pewno osiągnie lepsze wyniki.
Black Probe 2.2 GT ver. USA '93 (I rej.) - sprzedany
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Dokładnie masz racje, a ponoć najistotniejszą rzeczą w tej całej imprezie jest miejsce gdzie jest umiejscowiony X, no i pytanie jk do tego dojść wktórym miejscu dla danego samochodu ma być.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

obliczyć?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jak by był wzór to by było super, ale jest za dużo niewiadomych i czynników. Ale żeby znać wpływ tego ustrojstwa na tak skonstruowanu układ i znać chociaż kilka zależności żeby mniej więcej wiedzieć gdzie umiejscowić łączenie.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

długości fal, ciśnienia itp... są spece co liczą wydechy. Trzeba ich pytać.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”