Zawieszenie hydrauliczne -> Koncepcja

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Zawieszenie hydrauliczne -> Koncepcja

Post autor: Mr. Cynk »

Ostatnio trochę mam okazję przebywać w citroenie BX.... auto takie sobie jeśli chodzi o wygląd ale jeśli chodzi o zawieszenie to chylę czoła.. :D

Nawet zastanawiałem się czy skoro u nas jest coraz częściej problem z zmortyzatorami, coraz rzadziej jest widoczny probek jedyneczka który ma w extra stanie amortyzatory i regulację ich to może zamiast zmieniać zawieszenie na nieregulowane warto by było wykorzystać zawieszenie hydrauliczne z jakiegoś XM'a czy xantii... :D

one mają podobną regulację a oprócz tego mają jeszcze regulację wysokości zawieszenia.. :) montaż beznadziejnie prosty bo nie ma żadnych sprężyn, tylko kulki z zielonym płynem, korektor wysokości do zamontowania (fajnie to działa bo jak załadujesz bagażnik polbrukiem to autko zwiększa sobie siśnienie z tyłu i światła dalej świecą tak jak powinny nie waląc w niebo.. :D:D:D)

do silnika dokłada się tylko pompkę tego zielonego "G" i w zasadzie jeszcze w kabinie sterowanie wysokością zawieszenia co można zrobić na przekaźnikach elektrycznych (oryginalnie w wersjach BX'a było to mechanicznie przestawiane)

frapuje nie ten temat... :) niezła jazda z tym byłaby... :) podrąże temat, pokażę rysunki, może ktoś znajdzie dość sił na przetrawienie tego tematu a może samemu uda mi się kiedyś coś takiego... :D:D:D

hydraulika w citroenach nie była specjalnie wadliwa, famę zrobił ten zielony płyn bo faktycznie kosztuje i jakieś zaworki które lubią padać w starych wersjach... (podobno ten zielony specyfik lubił rozpuszczać wszelkiego rodzaju gumki itp...) znawcy tematu (klub cytrynki) twierdzą zgodnie że w nowszych rozwiązaniach już nie jest to w ogóle słabym punktem tych aut a wręcz przeciwnie. :D:D:D

No? nie byłoby jazdy? zero sprężyn SIEMA.. :D obniżyć? nie ma sprawy, "Tadeusz, wajchę przełóż..." krawężnik wysoki? łoj podnosimy się.. :D sportowo poszaleć to twardości dmuchniemy.... a jak teściową ukoić na fotelu obok to na softa robimy... :D:D:D

Ja jak latam z boku tym BX'em to jestem w szoku jak on pokonuje śpiących policjantów, studzienki itp... cżłowiek jest odcięty od nawierzchni... :D:D:D
"Benio" ma jakieś 16 lat i śmiga aż miło.. :D
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

Temat bardzo ciekawy i zacny.
Ciekawe ile by to wyszlo. co by trzeba kupic i za ile, jakie schody z montażem by były?
Było by super, kolejny wypas w GT by był :D i znow przydatny.

Oczywiście do dwójki to nie wejdzie :twisted:
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

chętnie widziałbym coś takiego w swoim Probku....chociażby po to żeby bez szurania brzuchem Probka,dowieźć motocykl w teren.... :lol:
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Mój wujas miał BX'a i fajna sprawa to zawieszenie. Jego zaletą jest to, że praktycznie nie do zdarcia. Zaś jedynym mankamentem była ewentualnie wysoka cena eksploatacji lub naprawy.
W układzie panuje bardzo wysokie ciśnienie i kiedyś jeden z przewodów doprowadzających to zielone mazidło poleciał, więc zastąpił go zwykłym miedzianym do układu hamulcowego. Niestety patent wytrzymał niecały miesiąc i rozerwało go. A oryginalne przewody były już potem nieziemsko drogie.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

wszystko jest nieziemsko drogie kiedy nie ma do kogo się po to zwrócić, nie?

tak jak z probami.. :D

ale mam kolegę, który jest od kilku lat (6-8) w klubie cytrynki i zapewnia mnie że są sposoby na poprawienie niezawodności zawieszenia do tego stopnia, że BX lata i nie opada.. :)


to że przewód strzelił to wina jednego małego gówna które kosztuje 60pln i ktoś nie zadbał o wymianę tego małego elementu. :)

tak się dowiedziałem, niestety nie przytocze nazwy o jaki element chodziło ale kto miał lub ma BX'a wie o co chodzi... :D

wracając do tematu trzeba zawieszenie nie od BX szukać a od XM lub Xantii... :) nowsze roczniki. :)
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

hmmmm mój "dalszy" sąsiad ma XM po zdrowym dzwonie z boku.... raczej nie będzie go robił więc może wyrzydze zawieche za rozsądną cene... :D 8)
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Cynki wszystko ładnie i fajnie ale mówiąc szczerze to koszty tego lecą w tysiakach minimum 2000 czyżbym mówił brednie ?? Co do takiego zawiecha to kto by nie chciał ale jak pomyśle że mam montować dodatkową pompę przy silniku to aż mnie ciarki przechodzą (dorobienie szajby na pompę tak aby pasowała na nasz pasek i jej wyważenie, zrobienie mocowania przy silniku do pompy itp itd) Patrząc na to do zrobienia ale wszystko wymaga czasu i jak by nie było ogromnego wkładu finansowego bo mówimy o przeszczepieniu tego zawieszenia do naszych samochodów a tu już nic do tego nie pasuje najmniejszy problem a będzie ich setki robią się duże jeśli nie mamy gdzie wcisnąć tych zielonych badzejstw przy amorach a do tego mocowania amorów ah coraz więcej się tego robi. #-o Ale powodzenia panowie ja na to się nie pisze za mało many :cry:
Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

wiadomo, że to nie jest temat na zasadzie wyjąć i wstawić inne.. :) To naturalne, że to nie będzie pasować ale skoro mam w życiu za sobą udany montaż silnika od MZ250 do WSK175, przeróbki MZ na 300ccm, modyfikacje z fiatem 126p, :) koło zamachowe itp.... już kilka modyfikacji w probe to sądzę, że jeśli skończę temat remontu probka jaki mam zaplanowany obecnie nie jest wykluczone, że złapię się za jakiś szalony pomysł.. :D:D:D

A może mi nie starczy sił i sprzedam tego bolida tak jak stoi i kupie sobie ŁuDu Ola'NOS'a :twisted:
Awatar użytkownika
roberto
Posty: 284
Rejestracja: 2005-08-06 01:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn Londyn

Post autor: roberto »

NIE WAL W WAŁA, W KOŃCU TO U CIEBIE ROBIŁEM ZAWIESZENIE,DASZ RADĘ
Był I GEN. 2,2 GT 92r. Jest II GEN 2.5 V6
Awatar użytkownika
damianGT
Posty: 74
Rejestracja: 2006-01-04 17:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: damianGT »

szkoda że mieszkacie tak daleko bo bym wam sprzedał BX za grosze bo stoi mi pod domem a w kwietniu muszę zapłacić za niego OC i bardzo mi się to nie uśmiecha!
NIC NIE JEST WAŻNE- LICZY SIĘ TYLKO P R O B E i nasze maleństwo !!! Ford Probe 2.2GT'91
Awatar użytkownika
Koszyk
Posty: 382
Rejestracja: 2005-12-12 23:00
Samochód: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
Galeria: viewtopic.php?t=9264
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Koszyk »

te zawieszenie jest fajne ale tylko montowane w "cytrynach" (tylko francuzi wprowadzaja innowacje gdzie w innych firmach nie wszystko znalazlo zrozumienie i seryjne montowanie) i ma jeden mankament!!! o ile sie nie myle to pompa ktora pracuje razem z zawieszeniem odpowiada rowniez za hamulce!! i jeszcze jedno dosc istotne - jak sie cos zepsuje to go nie podniesiesz i nigdzie nie pojedziesz a w probku bez dzialajacej regulacji smialo jezdzisz
Awatar użytkownika
damianGT
Posty: 74
Rejestracja: 2006-01-04 17:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: damianGT »

dobrze mówi ! jak mi wyleciał płyn to straciłem panowanie nad całym samochodem. jednak jestem zainteresowany sprzedaniem cytryny BX'90 1,6 zarejestrowana na 1,4 93KM FUL L BEZ SKÓRY I KLIMY! NAPRAWDE ZA GROSZE
NIC NIE JEST WAŻNE- LICZY SIĘ TYLKO P R O B E i nasze maleństwo !!! Ford Probe 2.2GT'91
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Prościej:

http://probeaddiction.com/airride.htm

Na pewno można dostać to o wiele wiele taniej, jako że ProbeAddiction to wyjątkowo drogi sklep.

Rozumiem - brak satysfakcji, jednak modyfikacja we własnym zakresie to tak dużo pracy, że na samą myśl włącza mi się lenistwo... ;)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”