Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)

marcin22
Posty: 31
Rejestracja: 2007-07-05 00:35
Samochód: fs i kl
Lokalizacja: Brwinów

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: marcin22 »

na forum mazdy jest kolega który robił fs'a na i może coś podpowiedzieć szukaj 626 cronos właściciel to jak się nie mylę lukasz007

ja wieczorkiem rozbieram moje autko i zaczynam robotę w celu przekroczenia 160hp z fs-de jak się uporam z tym zagadnieniem to opiszę i przedstawię przybliżone koszty co do tłoków to zamiast je zmieniać rozejrzyj się za fs-ze w Krakowie możesz spytać efekt będzie mniej awaryjny
pozdrawiam Marcin
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Robert »

sawmaster pisze:czy ktoś wie ile wzrośnie moc jak podniosę stopień sprężania z 9 do 11.8?
Teoretycznie o prawie 50%.

:arrow: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=41742
nowa moc=stara moc*(E2/E1)^(0,365*n)

E2 = nowy stopień sprężania, E1 = stary stopień sprężania, n = ilość cylindrów.

Wzór jest prawdziwy, jeżeli:
  1. nie występuje spalanie detonacyjne
  2. kąt wyprzedzenia zapłonu pozostał bez zmian
  3. nie uległ zmianie AFR
  4. nie uległo zmianie paliwo
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
kicker
Posty: 238
Rejestracja: 2007-05-28 20:37
Samochód: White GT 91
Galeria: viewtopic.php?t=19596
Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: kicker »

@sawmaster uważasz, że same tłoki załatwią sprawę?
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: sawmaster »

mam pytanie te wtryskiwacze są montowane w projektach turbo 2.0 w USA zastanawiam się czy je kupić http://www.ebay.com/itm/230733082429?it ... m=&vxp=mtr, ale podobno od probe 2.2 turbo pasują wtryskiwacze do probe 2.0? proszę o pilną odpowiedź
ps. kto uturbiał ostatnio probka 2.0 nie mogę jego znaleźć
marcin22
Posty: 31
Rejestracja: 2007-07-05 00:35
Samochód: fs i kl
Lokalizacja: Brwinów

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: marcin22 »

wtryski od mazdy prodage tam siedział w wersji mazdaspeed fs-det
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Spider33 »

sawmaster pisze: ps. kto uturbiał ostatnio probka 2.0 nie mogę jego znaleźć
Ten osobnik :)
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=7985
marcin22
Posty: 31
Rejestracja: 2007-07-05 00:35
Samochód: fs i kl
Lokalizacja: Brwinów

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: marcin22 »

ja jestem dziś po pierwszych jazdach wprawdzie stuki co tylko na lpg ale i tak jest bardzo miło będzie such to zajmę się paliwkiem
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Bogdan9999 »

sawmaster pisze:mam pytanie te wtryskiwacze są montowane w projektach turbo 2.0 w USA zastanawiam się czy je kupić http://www.ebay.com/itm/230733082429?it ... m=&vxp=mtr, ale podobno od probe 2.2 turbo pasują wtryskiwacze do probe 2.0? proszę o pilną odpowiedź
ps. kto uturbiał ostatnio probka 2.0 nie mogę jego znaleźć

Pasują ale kup od EVO koszt około 500 zł ale za to 560 CC
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
marcin22
Posty: 31
Rejestracja: 2007-07-05 00:35
Samochód: fs i kl
Lokalizacja: Brwinów

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: marcin22 »

u mnie po pierwszych kilometrach (fs-det) ciśnienie około 0,55 bara (bogata mieszanka) mogę powiedzieć że jest super efekt stuki co tylko na lpg .bp realizowane będzie przez fmu tylko czekam na pompę
pewnie całość będzie ewoluować i z czasem wpadnie det ale stuki co korzystam ze starego silnika żeby dowiedzieć się ile wytrzyma mechanika więc jak się da to co dwa tygodnie będę podnosił ciśnienie aż silnik zrobi :1111_bye:
drugi leży i czeka aż "dwusów" ustąpi miejsca :lol:
pozdrawiam Marcin
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Bogdan9999 »

A jak ty możesz sprawdzić wytrzymałość silnika jak zabije ci go spalanie detonacyjne ? Tak kończą nawet pancerne zakute silniki. Sprawdzić to bys mógł jak podnosił byś doładowanie i za każdym razem stroił i w którymś momencie silnik sie sypie powiedzmy przy 1.5 bara ok czyli wytrzyma regularne 1.2 bara ale zakładając że w obu przypadkach nie będzie spalania detonacyjnego bo to niszczy wszystko a ty idziesz w tym kierunku. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
marcin22
Posty: 31
Rejestracja: 2007-07-05 00:35
Samochód: fs i kl
Lokalizacja: Brwinów

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: marcin22 »

heh no troszeczkę nie do końca albo czytasz albo rozumiesz jak to działa (lpg)
założenie że tylko pokręcę zaworkiem i zobaczę co się stanie jest typowe na tym forum i od wielu lat się nie zmieniło
tym nie mniej postaram się opisywać co i kiedy się dzieje/psuje może komuś się przyda no chyba że jest tyle silników fs-det w probkach że się wygłupiam i powielam schematy jednak za wcześnie mówić o tym czy to działa czy nie ford przejeżdża dziennie około 60 kilometrów więc myślę że po dwóch tygodniach coś się ujawni tym bardziej że od poniedziałku będzie i na bp jeździł
kolega założył że tylko On zna wszelkie tajniki silników turbo a ignorancja to zła cecha
pozdrawiam Marcin
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Bogdan9999 »

No panowie i panie w tej cenie to materiału nie będziecie mieć http://racingstreet.pl/kolektor-wydecho ... 37968.html
projekty powinny ruszyć :)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Ozyryz
Posty: 171
Rejestracja: 2009-06-29 10:09
Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
Galeria: viewtopic.php?t=18142
Lokalizacja: Katowice

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Ozyryz »

Witam, wybaczcie za długą nieobecność.
Mam pytanie spotkał się już ktoś z padającymi skrzyniami z powodu zwiększenia mocy ? i jak sobie z tym poradziliście ? ewentualnie jakie skrzynie można zaadaptować ? Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Bogdan9999 »

Jaki silnik ?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Ozyryz
Posty: 171
Rejestracja: 2009-06-29 10:09
Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
Galeria: viewtopic.php?t=18142
Lokalizacja: Katowice

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Ozyryz »

2.5 klde z drobnymi przeróbkami
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: S.H.A.R.K »

Jeśli padła Ci skrzynia to na pewno nie od tego że zwiększyłeś moc o 2-3 KM prawdopodobnie była już na wykończeniu.
Nawet gdybyś uturbił auto to dobra skrzynia powinna sobie bez problemu dawać radę...
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: bogdano »

Ozyryz a NOS-a też montujesz do tego swojego diabełka? :D

Zebyś nie skończył jak Fred Flinston z nogami na asfalcie. hehehe.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Bogdan9999 »

Ozyryz pisze:2.5 klde z drobnymi przeróbkami
Hmm.. trzeba było by poszukać jakiejś skrzyni od nowszej mazdy trzeba by było coś dopasować.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Pajda16v »

Witam!!! Wszystko obmyślałem i wiem... Zastanawia mnie tylko zasilanie paliwem przy turbo mam 2.0 i planuje doładować na ok 0,4-0,5 czy seryjny silnik to wytrzyma ?? A co do paliwa to czy nie załatwiły by sprawy same wtryski od 2,2 turbo ?? Regulator ciśnienia paliwa podobno zalewałby go na wolnych....
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Bogdan9999 »

Wtryski od 2.2 ci starczą ale tak czy inaczej musisz to wystroić.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
marcin22
Posty: 31
Rejestracja: 2007-07-05 00:35
Samochód: fs i kl
Lokalizacja: Brwinów

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: marcin22 »

seria wytrzymuje jak nie chcesz stroić to wystarczy bosch 044 i fmu (u mnie 12:1 i jest za bogato) sprzęgło jakieś organiczne troszkę pracy i będzie działać
a z takich nie co innych modyfikacji mogę polecić walkę z odmą bo seryjne to troszkę mało
co do wytrzymałości samej jednostki napędowej to nie masz się co martwić u mnie wypluł uszczelkę głowicy przy ponad 0,7 ale nie jest to miarodajne bo okazało się że kiedyś była robiona i ktoś pominął tulejkę prowadzącą a z tego co wiem to powinien wytrzymać nie można zapominać że było coś takiego jak fs-det w maździe a doły są takie same łącznie z doprowadzeniem oleju na denka tłoków

do bogdan9999 w rozebranym silniku ani śladu stuku :wink:

po modyfikacjach ford jeździ lepiej niż mx-6 kl a mazda jest lżejsza
rób śmiało i nie słuchaj opinii że się nie da nie opłaca czy że silnik nie rozwojowy 8)
ps. jak masz jakieś pytania zapraszam na pw. tam mogę podać tel. i możemy pogadać (może w czymś uda mi się pomóc)
Awatar użytkownika
Ozyryz
Posty: 171
Rejestracja: 2009-06-29 10:09
Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
Galeria: viewtopic.php?t=18142
Lokalizacja: Katowice

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Ozyryz »

Tak seria wytrzyma 0.6 bara jak nie będzie stukowego. Skrzynia po większych oględzinach padła z powodu małej ilości oleju nieszczelny simering moje niedopatrzenie no i sprzęgło by się spiekowe przydało. Co do silnika wystarczy wymienić korby panewy i pierścienie na mocniejsze, dobrze wszystko wystroić i silnik zniesie 1bara doładowania, no ale te nasze skrzynie tego już długo nie przetrwają chyba że będziemy jeździć jak emeryci.


Wie ktoś jakie można wsadzić jeszcze korby do tego silnika długości 5.4" które można łatwo kupić w polsce ? bo co do korb z Kj są ciężko dostępne a z forda smal block jeszcze nie znalazłem jakie by spasowały co i tak w Pl nie kupie.

Wiesz bogdan myślałem nawet o nitro ale ten mój probek staje się powoli studnią bez dna no ale cóż robię wszystko sam nikt mi nie pomaga a człowiek uczy się na błędach ale specjalnie dla ciebie wytnę w podłodze dziurę napęd flinstona nieźle zmniejszy zużycie paliwa :P
marcin22
Posty: 31
Rejestracja: 2007-07-05 00:35
Samochód: fs i kl
Lokalizacja: Brwinów

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: marcin22 »

czy chodzi o 0,6 bara w kl ? bo to raczej wyśrubowany wynik ja pisze o silniku fs a to zupełnie co innego
kl jest według mnie słabym do dmuchania silnikiem (korby i temperatura) ale oczywiście mogę się mylić
z moich obserwacji (popartej doświadczeniem i eksploatacją i do dmuchanego kl'a i fs'a ) bez poważnych modyfikacji w budowę silnika
jedna i druga jednostka nie jest wzorem wytrzymałości na takie zabawy z tym że fs jest i tak sporo mocniejszym (budowa)
Pozdrawiam Marcin
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Pajda16v »

A teraz jedno pytanko bo jak zobaczyłem ile pompa boscha kosztuje o się zląkłem hehe Ile kosztuje na początek jakieś tanie FMU ?? i jak to działa gdzie to wpiąć:d
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Bogdan9999 »

Jak nie bosch to warbllo 255 l/h kosztuje około 320 zł powinieneś dostać. Bez dobrego ciśnienia FMU nie będzie działać, bo przy tym to podstawa.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”