Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)

Awatar użytkownika
Kuba Ostroleka
Posty: 34
Rejestracja: 2014-07-25 23:48
Gallery: viewtopic.php?t=22297

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Kuba Ostroleka » 2014-09-09 21:41

dobra dobra oczywisa sprawą jest że nie mam obecnie na raz 15k zeby wsadzic w silnik jednak nie mowie ze tego nie zrobie. od czego zacząć ? co wymieniac montowac przerabiać?
ford probe 1995 2.5 v6

waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Car: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: waldii » 2014-09-09 21:51

szczerze to valka nie jest zbyt podatnym na mody silnikiem.Najpierw doprowadz do serii,hamownia,zeby bylo wiadomo od czego zaczynasz.Zaslepienie egru,porzadne swiece i przewody,aparat zaplonowy Kf01 plus porzadna zewnetrzna cewka,konwersja maf na map z jakims Detem,porzadny filtr powietrza,luzniejszy wydech,kolektor wydechowy 3w2w1,porting glowicy,porting kolektorow wydechowych,porting ssacego,dzalajace vrisy itd itd.......

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4928
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Romas » 2014-09-10 05:20

tylko ze jak sobie caly koszt tego podliczysz, to bardziej sie oplaca nowe kute kupić :mrgreen:

waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Car: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: waldii » 2014-09-10 07:57

Ogolnie sie nie oplaca w klu dlubac.Poszukaj na mazdaspeed,kolega weede ma na sprzedaz kompresor do kla.pasuje p&p 0.3bara dmuchniesz i jest frajda

Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 350
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Car: Probe II 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=22222

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: pawlacz » 2014-09-10 08:18

Soft turbo lub kompresor do 0.4 bara to chyba najlepsze wyjście bez zakucia. Tylko jak z tłokami? Pewnie trzeba zmienić tłoki klde na tłoki klze by odprężyć silnik? Oprócz tego chyba nic więcej nie trzeba modyfikować przy małym doładowaniu (okolice 200 koni w KL-DE)? Tylko koszt ogarnięcia kompresora/soft turbo z robocizną też pewnie nie będzie mały.

waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Car: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: waldii » 2014-09-10 09:16

Tloki klze sa wyzszej kompresji też 0.3 na ori klde tlokach,nie szalec z zaplonem i paliwowo afr 12.3 12.1 i bedzie smigac bezpiecznie

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4928
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Romas » 2014-09-10 10:50

zeby odprężyć silnik montuje się wyższą UPG

Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1795
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Car: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Gallery: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Sallmo » 2014-09-10 10:56

Zgadza się z Millerami ale ..używki kupisz po ok 150-170 za szt daje ok 1000 plus dorobienie sworzni pod nasz tłok +/- jak się dowiadywałem ok 100 szt. = 600. To nie lepiej dołożyć 100zeta i mieć wszystko nowe , podwymiar - http://fmic.pl/korbowody/463-kute-korbowody-8-cyl.html ? Na mazdaspeed ktoś za 1000 zeta pakiet sprzedawał -nasze tłoki i korby Millera.Tyle że na starych gratach nigdy nie wiesz ile to polata jeszcze , ba co gorsze jak to latało ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."

waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Car: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: waldii » 2014-09-10 18:04

No z milerami to bez przesady z tymi cenami.A ta kucizna to hmm 1600 same korby a gdzie reszta??Tloki drugie tyle,sworznie i sruby i razem pod 4tys zl sie zrobilo

Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1795
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Car: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Gallery: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Sallmo » 2014-09-10 20:21

W tej cenie były tylko raz na allegro w tym roku. Towar deficytowy.Ba ogóle raz tylko były,zresztą jak wtryskiwacze. (600 kpl.)Jestem na bieżąco ;-)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."

Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 350
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Car: Probe II 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=22222

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: pawlacz » 2014-09-11 07:01

Załóżmy, że silnik został doładowany kompresorem bądź turbosprężarką. Teraz trzeba go wystroić, pytanie czym? Sam ECU jak DET3 ogarnie silnik czy EMU to konieczność? Ktoś w praktyce stroił KL-DE?

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4928
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Romas » 2014-09-11 11:17

Stig ma strojonego na SMT4, więc raczej się da zaś 1gen już nie

waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Car: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: waldii » 2014-09-12 08:44

Det3 najtansza opcja i najpewniejsza

mlody1921
Posty: 88
Rejestracja: 2008-08-10 11:27
Gallery: viewtopic.php?t=14779

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: mlody1921 » 2014-09-16 13:47

-- oryginalny post 2014-09-16 13:45 --

Przesadzacie że KL nie rozwojowy u mnie w MX-3 na korbach o Milli narazie dmucham 0,58 bara wyszło 295 koni 390 momentu założyłem i wystroiłem na EMU, remont silnika i korby z milleni tłoki seria, sądze że 350koni i 450 momentu zrobie na KLu , drugi silnik będe składał ale tamnet już będzie na większe moce

-- dodano 2014-09-16 13:47 --

W korbach nie robić rozwiert tylko zmienić tuleje sworznia z 21 na 20mm sworzeń zabezpieczenia i jazda

Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1795
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Car: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Gallery: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Sallmo » 2014-09-16 15:46

No Młody niezłe ale wiesz że zaraz biedzie "dawaj wykres" , "hamownia gdzie hamownia" a nawet ja byłeś to napiszą że zła i popsuta była ;) A wynik zacny :P
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."

Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2789
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Car: Mitsubishi Legnum VR4
Gallery: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: MatiLP640 » 2014-09-16 17:04

tyyyyy no ale prawda jest taka ze malo ktora hamownia pokazuje prawde, a jeszcze wiecej mierzy moc na silniku a nie na kolach co jest jak mierzenie wacka z kregoslupem :D ogolnie wynik ladny, nawet piekny ale tylko z 0.6 bara jest az 132KM i 178Nm? Sporo... Ale ladnie musi to smigac, tym bardziej ze MX-3 jakos super ciezkie nie jest ;) i co do wykresu to ciekawy jestem jak przebiega krzywa mocy i momentu, jak to wystrojone jest ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1835
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Gallery: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: mysz » 2014-09-16 18:16

Mati, a myślisz, że probas ma 160KM na kołach? :D Nigdy w życiu ;)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r

waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Car: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: waldii » 2014-09-17 18:37


Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 350
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Car: Probe II 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=22222

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: pawlacz » 2014-09-17 18:53

mlody1921 pisze:-- oryginalny post 2014-09-16 13:45 --

Przesadzacie że KL nie rozwojowy u mnie w MX-3 na korbach o Milli narazie dmucham 0,58 bara wyszło 295 koni 390 momentu założyłem i wystroiłem na EMU, remont silnika i korby z milleni tłoki seria, sądze że 350koni i 450 momentu zrobie na KLu , drugi silnik będe składał ale tamnet już będzie na większe moce

-- dodano 2014-09-16 13:47 --

W korbach nie robić rozwiert tylko zmienić tuleje sworznia z 21 na 20mm sworzeń zabezpieczenia i jazda
Silnik to Kl-DE czy KL-ZE? Jeśli KL-DE, to nie było potrzeby zmienić tłoków?
Z ciekawości jaki koszt całej operacji? Robione przez siebie czy w warsztacie?

waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Car: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: waldii » 2014-09-17 19:50

A co myslisz,ze w ZE sa inne magiczne tloki????

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4928
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Romas » 2014-09-17 20:01

W DE i ZE są takie same tłoki :wink:

Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 350
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Car: Probe II 2.5 v6 '93
Gallery: viewtopic.php?t=22222

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: pawlacz » 2014-09-17 20:21

KL-ZE ma tłoki o innej kompresji.

http://mazda626.net/topic/37114-klde-vs-klg4-vs-klze/
In a nutshell the extra power comes from higher compression pistons, different intake manifold, and more aggressive cam shafts.

Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1795
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Car: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Gallery: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Sallmo » 2014-09-17 21:02

Mylisz sie Romas tylko ZE ma tz."wysoką półkę" Po lewej masz KLZE a po prawej KL+
p.s. Jak by ktoś chciał to mam namiar na sklep w Japonii który posiada te tłoki jeszcze-co prawda wzór został zmieniony po 2002 ale wydajności te same. Komplet wychodzi ( 6szt) ok 900 + 200 pln przesyłka.
Załączniki
images.jpg
Lewa KLZE - prawa KL
images.jpg (7.54 KiB) Przejrzano 2836 razy
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4928
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Romas » 2014-09-17 21:27

Chodziło mi panowie o materiał wykonania bo o tym jest tu rozmowa, żeby nie popłynęły :wink:

waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Car: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: waldii » 2014-09-17 22:55

taaaa tylko,ze tloki z klze byly montowane rowniez w klde też wsi pomieszane.Zwlaszcza,ze trzeba do uturbiania odprezyc silnik wiec nawet w klze wymienia sie na zwykle tloki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”