Strona 9 z 12

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-09 21:41
autor: Kuba Ostroleka
dobra dobra oczywisa sprawą jest że nie mam obecnie na raz 15k zeby wsadzic w silnik jednak nie mowie ze tego nie zrobie. od czego zacząć ? co wymieniac montowac przerabiać?

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-09 21:51
autor: waldii
szczerze to valka nie jest zbyt podatnym na mody silnikiem.Najpierw doprowadz do serii,hamownia,zeby bylo wiadomo od czego zaczynasz.Zaslepienie egru,porzadne swiece i przewody,aparat zaplonowy Kf01 plus porzadna zewnetrzna cewka,konwersja maf na map z jakims Detem,porzadny filtr powietrza,luzniejszy wydech,kolektor wydechowy 3w2w1,porting glowicy,porting kolektorow wydechowych,porting ssacego,dzalajace vrisy itd itd.......

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-10 05:20
autor: Romas
tylko ze jak sobie caly koszt tego podliczysz, to bardziej sie oplaca nowe kute kupić :mrgreen:

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-10 07:57
autor: waldii
Ogolnie sie nie oplaca w klu dlubac.Poszukaj na mazdaspeed,kolega weede ma na sprzedaz kompresor do kla.pasuje p&p 0.3bara dmuchniesz i jest frajda

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-10 08:18
autor: pawlacz
Soft turbo lub kompresor do 0.4 bara to chyba najlepsze wyjście bez zakucia. Tylko jak z tłokami? Pewnie trzeba zmienić tłoki klde na tłoki klze by odprężyć silnik? Oprócz tego chyba nic więcej nie trzeba modyfikować przy małym doładowaniu (okolice 200 koni w KL-DE)? Tylko koszt ogarnięcia kompresora/soft turbo z robocizną też pewnie nie będzie mały.

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-10 09:16
autor: waldii
Tloki klze sa wyzszej kompresji też 0.3 na ori klde tlokach,nie szalec z zaplonem i paliwowo afr 12.3 12.1 i bedzie smigac bezpiecznie

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-10 10:50
autor: Romas
zeby odprężyć silnik montuje się wyższą UPG

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-10 10:56
autor: Sallmo
Zgadza się z Millerami ale ..używki kupisz po ok 150-170 za szt daje ok 1000 plus dorobienie sworzni pod nasz tłok +/- jak się dowiadywałem ok 100 szt. = 600. To nie lepiej dołożyć 100zeta i mieć wszystko nowe , podwymiar - http://fmic.pl/korbowody/463-kute-korbowody-8-cyl.html ? Na mazdaspeed ktoś za 1000 zeta pakiet sprzedawał -nasze tłoki i korby Millera.Tyle że na starych gratach nigdy nie wiesz ile to polata jeszcze , ba co gorsze jak to latało ;)

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-10 18:04
autor: waldii
No z milerami to bez przesady z tymi cenami.A ta kucizna to hmm 1600 same korby a gdzie reszta??Tloki drugie tyle,sworznie i sruby i razem pod 4tys zl sie zrobilo

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-10 20:21
autor: Sallmo
W tej cenie były tylko raz na allegro w tym roku. Towar deficytowy.Ba ogóle raz tylko były,zresztą jak wtryskiwacze. (600 kpl.)Jestem na bieżąco ;-)

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-11 07:01
autor: pawlacz
Załóżmy, że silnik został doładowany kompresorem bądź turbosprężarką. Teraz trzeba go wystroić, pytanie czym? Sam ECU jak DET3 ogarnie silnik czy EMU to konieczność? Ktoś w praktyce stroił KL-DE?

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-11 11:17
autor: Romas
Stig ma strojonego na SMT4, więc raczej się da zaś 1gen już nie

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-12 08:44
autor: waldii
Det3 najtansza opcja i najpewniejsza

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-16 13:47
autor: mlody1921
-- oryginalny post 2014-09-16 13:45 --

Przesadzacie że KL nie rozwojowy u mnie w MX-3 na korbach o Milli narazie dmucham 0,58 bara wyszło 295 koni 390 momentu założyłem i wystroiłem na EMU, remont silnika i korby z milleni tłoki seria, sądze że 350koni i 450 momentu zrobie na KLu , drugi silnik będe składał ale tamnet już będzie na większe moce

-- dodano 2014-09-16 13:47 --

W korbach nie robić rozwiert tylko zmienić tuleje sworznia z 21 na 20mm sworzeń zabezpieczenia i jazda

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-16 15:46
autor: Sallmo
No Młody niezłe ale wiesz że zaraz biedzie "dawaj wykres" , "hamownia gdzie hamownia" a nawet ja byłeś to napiszą że zła i popsuta była ;) A wynik zacny :P

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-16 17:04
autor: MatiLP640
tyyyyy no ale prawda jest taka ze malo ktora hamownia pokazuje prawde, a jeszcze wiecej mierzy moc na silniku a nie na kolach co jest jak mierzenie wacka z kregoslupem :D ogolnie wynik ladny, nawet piekny ale tylko z 0.6 bara jest az 132KM i 178Nm? Sporo... Ale ladnie musi to smigac, tym bardziej ze MX-3 jakos super ciezkie nie jest ;) i co do wykresu to ciekawy jestem jak przebiega krzywa mocy i momentu, jak to wystrojone jest ;)

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-16 18:16
autor: mysz
Mati, a myślisz, że probas ma 160KM na kołach? :D Nigdy w życiu ;)

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-17 18:37
autor: waldii

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-17 18:53
autor: pawlacz
mlody1921 pisze:-- oryginalny post 2014-09-16 13:45 --

Przesadzacie że KL nie rozwojowy u mnie w MX-3 na korbach o Milli narazie dmucham 0,58 bara wyszło 295 koni 390 momentu założyłem i wystroiłem na EMU, remont silnika i korby z milleni tłoki seria, sądze że 350koni i 450 momentu zrobie na KLu , drugi silnik będe składał ale tamnet już będzie na większe moce

-- dodano 2014-09-16 13:47 --

W korbach nie robić rozwiert tylko zmienić tuleje sworznia z 21 na 20mm sworzeń zabezpieczenia i jazda
Silnik to Kl-DE czy KL-ZE? Jeśli KL-DE, to nie było potrzeby zmienić tłoków?
Z ciekawości jaki koszt całej operacji? Robione przez siebie czy w warsztacie?

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-17 19:50
autor: waldii
A co myslisz,ze w ZE sa inne magiczne tloki????

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-17 20:01
autor: Romas
W DE i ZE są takie same tłoki :wink:

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-17 20:21
autor: pawlacz
KL-ZE ma tłoki o innej kompresji.

http://mazda626.net/topic/37114-klde-vs-klg4-vs-klze/
In a nutshell the extra power comes from higher compression pistons, different intake manifold, and more aggressive cam shafts.

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-17 21:02
autor: Sallmo
Mylisz sie Romas tylko ZE ma tz."wysoką półkę" Po lewej masz KLZE a po prawej KL+
p.s. Jak by ktoś chciał to mam namiar na sklep w Japonii który posiada te tłoki jeszcze-co prawda wzór został zmieniony po 2002 ale wydajności te same. Komplet wychodzi ( 6szt) ok 900 + 200 pln przesyłka.

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-17 21:27
autor: Romas
Chodziło mi panowie o materiał wykonania bo o tym jest tu rozmowa, żeby nie popłynęły :wink:

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

: 2014-09-17 22:55
autor: waldii
taaaa tylko,ze tloki z klze byly montowane rowniez w klde też wsi pomieszane.Zwlaszcza,ze trzeba do uturbiania odprezyc silnik wiec nawet w klze wymienia sie na zwykle tloki