Port Polish (polerowanie kolektora)

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Port Polish (polerowanie kolektora)

Post autor: RX »

Witam,

Będę wymieniał kolektor ssący. Za granicą z tego co czytałem, uważa się, że polerowanie portów kolektora to rzecz obowiązkowa (patrząc ze strony tuningowej). Nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Jakieś wskazówki? Czy przy okazji coś jeszcze mogę zrobić żeby uzyskać jakiekolwiek koniki? (z kolektorem, lub z czymkolwiek innym przy okazji rozmontowywania starego kolektora?)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Dzięki! Jednak może lepiej będzie wysłać kolektor do kogoś kto tym się profesjonalnie zajmuje? Możecie kogoś polecić (jakąś firmę)?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Promotor :lol:
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

A ten uśmieszek na końcu co ma oznaczać? ;) Chciałbym wysłać i cieszyć się eleganckim szlifem, żebym nie żałował i nie musiał poprawiać jak po większości mechaników w Polsce trzeba :-)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 178
Rejestracja: 2004-06-26 00:59
Galeria: viewtopic.php?t=7979
Lokalizacja: Kraków Wexford

Post autor: Kristofer »

Promotor :roll: RX to jedna z najlepszych firm tuningowych w Polsce
A ten uśmieszek zapewne znaczył .......... drogo zapłacisz :wink:
Probe 2.0 97r GT
Audi Cabrio 2.3
S15 & S2000
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Może kogoś tym uraże może nie ale miałem doczynienia z Promotorem (mam do nich 2 km) i szczerze to jest firma która powstała na podwalinach miernego serwisu opla. Do tego rzeczy które oni robią zanim coś zaczyna jeździć to mija pół roku jak to na pałe zestroją. Poza hamownią która jest droga jak diabli ( a wygląda jak barak) to nic tam się nie znajdzie.
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Kristofer pisze:Promotor :roll: RX to jedna z najlepszych firm tuningowych w Polsce
A ten uśmieszek zapewne znaczył .......... drogo zapłacisz :wink:
Podaj mi proszę jeden powód dlaczego tak uważasz według mnie ta firma nie zrobiła jeszcze takiego projektu żeby rozwalił całe zawody na 1/4 tak jak np VTG.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

RX a powiedz mi prosze dlaczego wymieniasz kolektor ssący.??
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Sqad pisze:RX a powiedz mi prosze dlaczego wymieniasz kolektor ssący.??
Kupiłem ten z KLZE - wiesz który :-) Kombinuje jeszcze z modułem sterowania Vrisami do niego bo jest potrzebny i powinno się trochę z mocą polepszyć. Jak już kolektor u mnie leży w domu to pomyślałem, żeby szlifnąć, ale są różne zdania na ten temat i już sam nie wiem :(

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Zrób to sam jeśli masz troche pojęcia i umiejętności i oczywiście sprzęt potrzebny do tego a jak wiesz to zima długa i mroźna (-22) więc nie widzę przeciw wskazań aby w cieplutkim domku trochę pobawić sie a do tego z zewnątrz można też lekko upiększyć. :wink:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

RX ile dałeś za niego :?:
Mam namiar do gościa ale nie są to tanie rzeczy 8) >>PW.Może robić tak jak na fotce.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Kalii ale RX chyba nie chce polerowaćgo z wierzchu.

Rx może coś Ci to pomoże:

KLZE Intake Manifold (IM) install onto KL03/DE engines (Omaha95PGT): [Originally posted on www.probetalk.com ]

Parts needed:
-KLZE Intake manifold
-KL03 IM Phenolic spacer or KLZE IM gasket (aka Mazda Millenia 2.5L IM gasket)
-2 vacuum "T's" (if you need HVAC controls and cruise control vacuum) [5/32" fittings seem to work the best]
-zip ties
-5/16" ID heater/fuel hose about 2 feet worth (for the IAC coolant ports)
-9/16" heater hose ~3 feet worth (for the rear VC vent to the TB elbow)
-TB/IAC combinations: ZE TB/ZE IAC, modified 03 TB/ZE IAC, or 03 TB/03 IAC "T" and vac hose See directions several posts below
-Permatex Seal-a-Gasket #2 non-hardening gasket sealant
-new vac hose (if needed) 5/32" ID rubber or silicone hose
-screw type hose clamps (a lot of them various sizes small-->medium)
-2 new copper crush washers for the fuel rail banjo bolt (replacement is recommended)

Tools needed:
-7, 8, 10, 12, 17 mm socket (also 13 mm socket if you used the Outlaw Phenolic extended fasteners)
-Phillips screwdriver
-socket extensions various
-1/4", 3/8" ratchet
-Dremel/Rotary tool with grinding bit and barrel sander 1/4"
-box cutter razor blade with handle
-torque wrenches
-Pliers (various-needle nose, standard, etc)
-masking tape and marker
-vacuum cleaner
-compressed air with trigger nozzle or canned air

Torque specs:
-intake manifold nuts/bolts 14-18 ft-lb
-throttle body nuts 15-22 ft-lb
-throttle body bolts 14-18 ft-lb

Procedure:

-use the vacuum cleaner with crevice extension and the compressed or canned air to clean all of the grit and sand that's sitting in the area where the IM and the heads meet. Consider spraying some WD40 down there to hold still the grit you couldn't blow or vacuum out before lifting the IM off. Once the IM is off you can wipe up the remaining grit. Stuff paper towel or rags into the head intake ports to prevent debris from entering the cylinders. Optionally, you can tape the intake ports shut with some masking tape.

RX daj znać jk chcesz reszte bo cały art jest gigantczny, to wkleje go na strone, wszystko masz step-by-step
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Dzięki Sqad! Czytałem ten poradnik, trochę masakra, myślałem, że to będzie "bolt-on", no ale nic - coś się wymyśli :-)

Przy okazji:

Co myślicie ogólnie o polerowaniu kolektora w środku? Warto to w ogóle robić? Z tego co czytałem za granicą uważa się to za absolutną konieczność przy tuningu silników wolnossących, w Polsce jednak zdania są konkretnie podzielone.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Chodzi ci o samoą polerke czy modyfikacje resonansu powietrza??

Też się w sumie zdziwiłem że to tak dużo roboty.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Sqad pisze:Chodzi ci o samoą polerke czy modyfikacje resonansu powietrza??
Myślałem o samej polerce. O rezonansie nawet nie myślałem w sumie. Ile da modyfikacja?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Sama polerka nie wiele, można to zrobić bo klektor masz na wierzchu. Coś da ale sądze że nic wielkiego.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Zawsze coś. Nie jestem zupełnie zorientowany w temacie rezonansu. Możesz mi to trochę naświetlić? I czy może ma ktoś pomysł, czy coś jeszcze przy okazji zdjęcia kolektora będę mógł zrobić, żeby podnieść moc? (może da rade coś zrobić za jednym zamachem, żeby nie dłubać po 3 razy?)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Pewnie że się da jak masz zdjęty kolektor i bawisz się w podniesienie mocy w wolnossącym to podstawą i najbardziej efektowną modyfikacją jest splanowanie głowicy jest to koszt uszczelek planowania i robocizny ale naprawdę warto + polerowanie dolotów ewentualnie powiększenie ich i będzie lepiej na pewno.Planowanie zmniejszy komorę spalania i zwiększy stopień sprężania co przełoży się na dodatkową moc.Można jeszcze przeszlifować zawory aby były bardziej szczelne to jak mamy głowicę wyjętą to nie jest duży koszt,a też można ale niekoniecznie. :wink:
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Kalii czyli piszesz że jednak warto planować głowicę w 2,5V6 fajnie bo w temacie jaki założyłem nikt nie chciał się wypowiadać .O ile można ją splanować ?
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Dwie trzy setki to na pewno można a bardziej to trzeba się skonsultować z gościem który będzie planował aby sprawdził czy zawory nie będą kolidować z tłokiem,całe szczęście że mamy wycięcia w tłokach to daje nam większe pole manewru. :arrow: Ciekawostka niektóży old school-owi tunerzy twierdzą że zawory powinny być na skraju styku z tłokiem to oznacza idealnie spasowany motor,mamy wtedy mniejszą komorę spalania co daje nam większy stopień sprężania.Natomiast co do silników turbo to im mniejsze ciśnienie tym więcej możemy wpompować.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

lukask to podaj linka do tego tematu!!!
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

:arrow: Planowanie głowicy 2,5V6 by Lukask

Użyłbyś funkcji Obrazek Szukaj Wingerku... :wink:

a co ja matka Teresa? :wink: :D
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Dzięki Robert ja bym tego nie wkleił jeszcze nie doszedłem jak to robić :oops:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”