Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: Brychu »

A więc tak, przejrzałem archiwum forum, co nieco jest na ten temat, ale w sumie nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania. Może by tak zrobić z tego topic do FAQ ? Przechodząc do meritum mojego postu:

Wczoraj na wyścigach wykończyłem wydech - tzn. wydmuchałem taki łącznik z siatki, zacząłem ciągnąć za sobą wydech, więc chcąc nie chcąc pojechałem dzisiaj do panów od napraw tłumików. Za 130 zł wymienili mi ten łącznik i zrobili resztę. No i tu pojawia się problem - tzn. dla mnie to problem, chociaż niektórzy powiedzą, że jestem nienormalny. Auto jest za ciche, zwyczajnie przyzwyczaiłem się do tego, że jak miałem rozszczelniony wydech to hałasował jak diabli, miał dźwięk jak formuła 1 przy wkręcaniu się na obroty. Miało to swoje wady i zalety: wady wszyscy znamy (wzmożone spojrzenia niebieskich, męczące na trasach czasami), do zalet należało między innymi (w moim przypadku) to, że zwyczajnie budził troszkę szacunek na drodze. Kierowcy słysząc ryk i auto śmigające nieco ponad przepisowe 50 zjeżdżali ładnie, jak się wciskałem gdzieś slalomem to zawsze byli czujni, bo o moim istnieniu wcześniej uprzedzał ich dźwięk, który usłyszeli. Teraz to zniknęło i po pierwsze nie mogę się przyzwyczaić, a po drugie po 30 minutach w aucie stwierdziłem, że połowa kierowców to zwykłe dauny nie patrzące w lusterka jadąc lewym pasem. Nikt mnie nie słyszy i jakoś droga z pracy do domu nie była taka płynna. Poza tym nie ma co mówić ten dźwięk, który był wcześniej mi się podobał.

Nie chcę na razie grzebać przy wydechu, bo nie jestem na to przygotowany finansowo, więc wymyśliłem w ciągu 15 minut, że zakupię sobie stożkowy filtr powietrza. Sam stożek to pikuś wydaje mi się, wybór jest ogromny, ceny zaczynają się praktycznie od 50 zł. Nie chciałbym jednak skrzywdzić samochodu pseudo-tuningiem, tak jak to uczynił jego poprzedni właściciel, więc jeśli się mówi A to wypadałoby powiedzieć B. Co dalej zrobić, aby nie zamulić auta i żeby ta wymiana filtra miała w ogóle jakiś sens ? Montowanie bezpośrednio za przepływomierzem chyba nie ma większego sensu, bo jak zaciągnie ciepłe powietrze od silnika to auto straci ciąg. Są dwie opcje z tego co się orientuję:

a) Zamontować za przepływomierzem i obłożyć czymś dookoła, żeby za bardzo nie ciągnął ciepłego powietrza

b) Pociągnąć jakiś dolot i umieścić stożek gdzieś, gdzie będzie ładnie łapał powietrze.

Opcja "a" jest bardziej ekonomiczna, ale nie chcę mieć folii z papieru śniadaniowego pod maską więc skłaniam się bardziej ku opcji "b". nie tylko estetyczniej, ale przede wszystkim poprawniej - tak mi się wydaje.

Gdybyśmy wspólnymi siłami mogli napisać króciutki poradnik co, jak i gdzie to myślę, że przydałoby się nie tylko mi, ale również innym. Wiem, że Sqad kombinował coś z dolotem, ale nie doszukałem się pociągnięcia tematu. A więc po kolei:

1) Kupić stożek - jaki, na co zwracać uwagę, czym różnią się oferty za 50 zł od tych za 300 itp.

2) Jak rozwiązać kwestię montażu za przepływomierzem.

3) W co się zaopatrzyć i jak zrobić, żeby wszystko grało, ażeby ten stożek wyprowadzić gdzieś w inne miejsce.

Koszty, porady, wskazówki - mile widziane.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Co do montażu na przepływce, to kompletnie nie zmienia to osiągów nawet jak jest silnik mocno rozgrzany, może minimalny przyrost momentu powyżej 5000 obr./min.

Dolotami pisałem że się zajeme się tym jak tylko jakies pieniądze bede miał, bo teraz po wyjeździe w góry mam delikatny kryzys. Z opinii obiegowych dolot zmienia moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów a góra się nie zmienia.

Co do różnic stożków, to przede wszystkim różnią się one matereiałem użytym do wykonania powierzchni filtrującej. Ja osobiście widze ogromną różnice w stożku za 50zł a tym co mam ja albo Qki sama jakość wykonania jest lepsza i słychać już warkot stożka pod maską, czego giełdówa z 50 dych nie daje a daje tylko syk.
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

Czy to oznacza, że zamontowanie stożka tuż za przepływomierzem bez owijania go dookoła róznymi materiałami nie pogorszy osiągów ?
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

nie stwierdziłem różnicy, na pewno się nie pogorszyło.
Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 178
Rejestracja: 2004-06-26 00:59
Galeria: viewtopic.php?t=7979
Lokalizacja: Kraków Wexford

Post autor: Kristofer »

Witam :D
Sqad jakiego producenta masz stożek i ile kosztował :?:
Probe 2.0 97r GT
Audi Cabrio 2.3
S15 & S2000
Obrazek
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

Sqad tak jak ja posiada storzek tenzo r
www.e-x-c.com
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

A stożek firmy Jacky co o nim sądzicie ??
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Kristofer pisze:Witam :D
Sqad jakiego producenta masz stożek i ile kosztował :?:
http://www.e-x-c.com/product_info.php?c ... cts_id=602
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

A ja mam pytanie , jakie wymiary ma ten stożek, bo na stronie nie moge sie doszukac? :o
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

I ja się cuś zapytam:

Czy obwód stożka jest istotny?
Pytam tu o Igen (nie bijcie) , bo i tak trzeba zrobić przejściówkę, żeby go zamocować. I czy obojętnie jaki będzie mieć obwód?
I do jedynki to stożek do silników 3.0 (ze względu na turbo) tak?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

Drzymek pisze: I do jedynki to stożek do silników 3.0 (ze względu na turbo) tak?
Im wiekszy tym lepszy, tylko trzeba uważać na to żeby się zmieścił pod maską. (3.0, 2.5)
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

Kupiłem dzisiaj stożek, kosztował całe 70 zł. Spieszyłem się rano do pracy i 3 razy by mnie ktoś przetrącił podczas slalomu więc zdecydowałem, że muszę być bardziej słyszalny. Po drobnych peturbacjach ze śrubkami i fabrycznym dolotem udało się i jestem troszkę rozczarowany. Fakt, że jest troszkę głośniej przy wkręcaniu się, ale nie do końca tak głośno jak bym chciał. Zamontowałem zaraz za przepływomierzem, taki najmniejszy wcale nie jest. Czy ma na to jakiś wpływ seryjny wydech ? Bo on sobie troszkę poburczy ale naprawdę niewiele.

http://www.toptuner.pl/go/_info/?id=283

Dokładnie taki kupiłem.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

AOMA niestety ale nie daje warkotu, tylko syk, miałem taki w I genie. Teram mam tenzo i to już troche ryczy, znacznie się zmienił dzwięk pod maską, ale nie na tyle aby być wyraźnie bardziej słyszalnym przez innych użytkowników. Musisz wywalić kata i przelotowy wydech końcowy, a zobaczysz że babcie na przystankach będą się pukać w głowe jak będziesz przejeżdżał.
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

Katalizatora nie ma od przedwczoraj (została pusta puszka), chyba sobie nawiercę dziurę w wydechu :)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A jak się zachowuje na seryjnym końcowym wydechu bez kata, jest głośniej, szybciej??
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

Odrobinę bardziej metaliczny dźwięk silnika w pewnym zakresie obrotów, ale nie jest jakoś ani głośniej, ani nie wydaje mi się żeby było szybciej. A miałem nadzieję, że powywaleniu kata się odmuli, bo mam wrażenie, że on jakoś nie jedzie jak na 163 KM po ostatnim spotkaniu na wyścigach w Bydgoszczy...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jeźdźi dokładnie tak samo jak I gen tylko nie czuć tego. Kalli jak katalizator wywalił to mu moc spadła prawie o 10 koni, oczywiście jeszcze na wolnossącym.
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Sqad pisze: Kalli jak katalizator wywalił to mu moc spadła prawie o 10 koni, oczywiście jeszcze na wolnossącym.
A był wtedy odciążony dolot(stożek lub wkład) czy nie? Ja też kata wywaliłem. I wydaje mi się,że oczułbym stratę 10 kucy a tak w sumie nic nie odczułem.Mam tylko wrażenie,że przy wyższych partiach obr.(4500 wzwyż) silnik szybciej się wykręca. No i doszedł metaliczny rezonans w przedziale 2000-3000 obr./min. :)
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Kaliemu moc spadała, ale nie dodałeś chyba najważniejszego - nie dał rury o tej samej średnicy bo jak wiadomo dłubie pod turbo. Przy rurze o tej samej średnicy powinno być nieodczuwalnie lepiej ;)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

RX pisze:Witam,

Przy rurze o tej samej średnicy powinno być nieodczuwalnie lepiej ;)
I to pokrywało by się właśnie z moimi odczuciami :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Ronin pisze:
Sqad pisze: Kalli jak katalizator wywalił to mu moc spadła prawie o 10 koni, oczywiście jeszcze na wolnossącym.
A był wtedy odciążony dolot(stożek lub wkład) czy nie? Ja też kata wywaliłem. I wydaje mi się,że oczułbym stratę 10 kucy a tak w sumie nic nie odczułem.Mam tylko wrażenie,że przy wyższych partiach obr.(4500 wzwyż) silnik szybciej się wykręca. No i doszedł metaliczny rezonans w przedziale 2000-3000 obr./min. :)
:arrow: Masz racje ja też miałem wrażenie że auto lepiej przyspiesza ale hamownia nie kłamie okazało się że było gorzej a odziwo auto wkręcało się zdecydowanie lepiej.Jeżeli już ktoś chciałby bawić się w robienie przelotowego wydechu to trzeba by usunąć nasze seryjne kolektory wydechowe które nadają się na śmietnik - ten kto je demontował wie o czym mowa - są zrobione tak że zamiast dodawać mocy odejmują ją ich konstrukcja jest taka że spaliny wzajemnie uderzają w siebie ponieważ nie ma w nich kanałów tylko wszystko się w nich miesza bez żadnej logiki.Dlatego trzeba by spawnąć coś takiego i potem od kolektorów przelotowy układ z max 2" zakończony tłumikiem przelotowym i taki zastaw napewno zagwarantuje przyrost mocy rzędu 10km.Jeżeli chodzi o wolnossącą jednostkę taki przyrost to dobry wynik.[Tylko że taki zestaw będzie naprawdę bardzo głośny] :lol: +jeszcze zimny dolot i auto naprawdę lepiej będzie przyspieszać.

Obrazek
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

KALII, czy są jakieś problemy z instalacja takiego zestawu, szczególnie chodzi mo o część zaznaczoną na zdjęciu na czerwono czyli tylne kolektory.

Obrazek

Z tego co widziałem z przodu nie powinno być problemu bo jest tam miejsce, ale co z tyłem? :roll: :?:
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Są spore bo się nie obejdziesz bez zrzucania kolektora, chyba że ktoś ma japońskie łapki. Ja się na robiłem wymieniając cały układ u kumpla od kelktorów i to mi wystarczy.
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Problem może być z demontażem kolektora a największy z EGR-em ale to tylko dlatego że jest tam dosyć mało miejsca a śrubki na pewno będą zapieczone .Natomiast co do kolektora to na pewno się tam zmieści aż tak ciasno tam nie jest.
Awatar użytkownika
MICHAL_GT
Posty: 68
Rejestracja: 2007-11-19 19:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań Kołobrzeg

Post autor: MICHAL_GT »

Witam

Mam prośbe odnośnie stożka do Proba 2.2 Gt Turbo

Czy ktoś może polecić jakiś stożek :D
co myślicie o takim

http://moto.allegro.pl/item372160995_fi ... 77_mm.html

albo

http://moto.allegro.pl/item364875918_fi ... dolot.html

i jeszcze pytanko odnośnie adaptera na przepływke

czy ten będzie pasował

http://moto.allegro.pl/item371438824_ad ... tozek.html

albo ten

http://moto.allegro.pl/item364959597_ad ... alny_.html
dzięki :D
Pozdro :)
FORD PROBE FIRST GENERATION 2.2 TURBO GT -------> co więcej do szczęścia potrzeba ?? ---> CYSTERNY PALIWA
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”