Wieksza MOC Probe 2.0 16V

songo
Posty: 4
Rejestracja: 2006-04-09 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Śląsk

Wieksza MOC Probe 2.0 16V

Post autor: songo »

Chcialbym zwiekszyc moc auta :lol: i zastanawiam sie czy filtr stożkowy i świece sportowe wystarczą i czy ta probówka jest przystosowane do takich rzeczy bo wiem ze nie kazdy samochod jest.Albo czy zamiast tego lepiej wstawic turbine i jak to wygląda z kosztami.<<Co sie bardziej opłaca>>.Bo nitro mnie nieinteresuje. Za rady z góry dziekuje 8)
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Turbina 8k w zakładzie. Kompresor jest lepszym wyjściem, ceny nie znam. A ja osobiście planuje poprostu wymienić sobie silnik na 2,5 l i dłubać. Przejedź się 2,5 zobaczysz o co chodzi :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

Basf_Wrocław pisze:Turbina 8k w zakładzie. Kompresor jest lepszym wyjściem, ceny nie znam. A ja osobiście planuje poprostu wymienić sobie silnik na 2,5 l i dłubać. Przejedź się 2,5 zobaczysz o co chodzi :)
mam takie same zdanie, kup sobie V6 i dopiero jak to ci bedzie za malo to pomys o turbokicie.
pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
songo
Posty: 4
Rejestracja: 2006-04-09 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: songo »

wiadomo ze 2,5 to nie ma co porownywac ale ja chce moja proówke troche wzmocnic bo na 2,5 trzea dosc troche kasy wyłozyc a z nia troche krucho teraz :cry:
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Re: Wieksza MOC Probe 2.0 16V

Post autor: KITT »

songo pisze:zastanawiam sie czy filtr stożkowy i świece sportowe wystarczą
Nie wystarczą. :!: Ale możesz i tak wymienić te 2 rzeczy. Nowy filtr i świece na pewno nie zaszkodzą. :roll:
songo
Posty: 4
Rejestracja: 2006-04-09 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: songo »

ale myslisz ze dadza mi jakis wiekszy moment obrotowy i koników czy lepsza by była turbina :?: :?:



Na poczatek... i zastosuj sie do tego. :?

wingerman
songo
Posty: 4
Rejestracja: 2006-04-09 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: songo »

a wiec potwierdzi mi ktos jeszcze czy stożek i świece dadzą mi wieksza moc :?: :?: :?: a co turbina :?: :?: :?:
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

stożek i świece mogą Ci tylko dać większą płynność silnika, ale nie odczujesz tego w mocy czy momencie obrotowym(może ciutke moment Ci się zwiększy) silnika, niestety zostaje Ci zakup albo 2.5 V6 tak jak moje 8) albo turbokit za 8 k. Możesz też wstawić nowy wydech, kolektor etc. ale w tych sprawach to się najlepiej chyba KALI orientuje

pzdr.
Ostatnio zmieniony 2006-04-09 20:47 przez Kamil_01, łącznie zmieniany 1 raz.
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Niestety to nie takie proste. Montaż turbiny to kolosalne przeróbki, ale i kolosalny wzrost momentu i mocy. Stożek z odpowiednio zrobionym dolotem (polecam gotowe, oryginalne zestawy z USA - sprawdzają się w 100%) może dać, ale to jest mały przyrost, ciężko dokładnie powiedzieć jaki - trzeba byłoby hamować, bo są i osoby, które twierdzą, że stożek nie daje nic. Świece nic nie dadzą niestety.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Ja strasznie się napalałem na turbinkę, ale tak jak mówi RX dużo dłubania, dużo więcej niż przy wymianie silnika. Dużo taniej wychodzi kupno jakieś 2,5 jako złom w niemczech i przekładka po remoncie silnika oczywiście :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

Jezeli dysponujesz pieniedzmi na turbine (8000zl) to lepiej sprzedaj swojego probe kup 2,5 V6 i za te 8000zl go wyremontuj na igle. To wedlug mnie najlepsze rozwiazanie.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jest pare rzeczy które można zrobić.

Oczywiście tak jak pisał RX: dolot z stożkiem
Może być kolektor ZE
Naprawde lekkie koło zamachowe te z MX3 nie wiele dają
Można splanować głowice o jakiś milimetr (im bliżej tłoki zaworów tym lepiej)
Założyć zewnętrzny układ elektryczny znany też jako MSD do tego odpowiednie kable i świece oczywiście (lepsza i mocniejsza iskra)
Można założyć do tego regulator ciśnienia paliwa, wydajniejsza pompa, dobry filtr paliwa (a nie seryjny)
Odpowiednio dobrany wydech.

Wszystko co dalej chcesz robić to są już gigantyczne koszta.
Zmiana krzywek wałków rozrządu rozwiercanie tłoków, większe zawory, to wszystko w wolnossącym a przyrost mocy i tak nie wielki.
Turbo, koszta już wyżej podawane, chyba że sam to będziesz robił to na pewno będzie taniej.

Kompresor to podobne koszta do turbiny jeśli robisz na używce.

Możesz też pujść w drugą strone
lżejsza macha
lżejsza tylna szyba
lżejsze felgi (pewnie jakieś ATS'y lub podobne)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Coraz mocniej zaczynam się zastanawiać nad kupnem V6...
Brakuje mi momentu i mocy :evil:
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

REKLAMA:

Nie kupuj V6 kup 2.2 Turbo
cytuję:
i ogień z dupy
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Ale ja się do 2 gen. przywiązałem...
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

tofil pisze:Ale ja się do 2 gen. przywiązałem...
I co? Brakuje mocy żeby Cię ruszyć z miejsca? :lol: Odwiąż się i niech sobie jedzie, a my Cię możemy przeciągnąć za jedyneczkami GT! :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Robert pisze:a my Cię możemy przeciągnąć za jedyneczkami GT! :twisted:
Ale poszybowałeś :wink:
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Może wystarczy jak przełączysz z tego syfu na benzynę :?: Ale najpierw napraw silnik bo ten syf już silnik troche zapewne spieprzył!
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

strober ma racje ;] pojezdzij troche na benzynie silnik ci sie troche odmuli.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”