KL-ZE

Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

K..wa, temat o KLZE, a Wy tu pi..rdolicie o dezelach :twisted:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

sawmaster pisze:Erofrog a Klze pali więcej przy normalnej jeździe niż kl? bo jeśli tak to lepiej iść w full wypas turbo z odprężeniem silnika
Przy normalnej jeździe pali tyle to KL, ale jeśli coś lub ktoś cię podpuści to pali jak dobra smoczyca ale to już zrozumiałe , bo w KL jest ten sam efekt.
KLZE można już kupić za 3500 PLN ale nie będzie całego efektu jeśli nie zmienimy ECU na KL30/31 lub nie zmienimy epromu we własnym ECU, bez problemu da sie w ECU rocznikach 93-95. W moim ECU już jest kłopot, nie ma programu PLUG end Play do mojego komputera. ( rocznik 97)
Druga rzecz to przepływomierz, w oryginalnym ECU 30/31 musi być przepływomierz JE50, czyli inny od naszego KL02 ( koszt około 200-400PLN kwestia szczęścia) , tyle że jest szereg programów do naszych ECU , które eliminują wymianę przepływomierza, tak więc ze zmianą programu ECU nie musimy kupować nowego przepływomierza.
Jaki to niesie skutek, czy spada moc, w postaci nowy program do KLZE a stara przepływka nie wiem, aczkolwiek sądzę, że jak wymieniać to całość na oryginały. czyli program i przepływomierz pod JE50.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

sporo mozna mowic na temat spalania, a zasada jest jedna i bardzo prosta...masz sporo konikow w stajni, to mosisz je karmic 8) ... chcesz oszczednie kup juz omawianego turbo dizelka...klze to napewno wiecej spali :D

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
n-x
Posty: 108
Rejestracja: 2008-03-27 20:57
Galeria: viewtopic.php?t=13537
Lokalizacja: Kraków

Post autor: n-x »

a KLZE ma 192 konie ??
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Teoretycznie 195. Tu masz link co do danych i wszelakich różnic: http://www.mx-3quebec.com/swap6.htm
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Hey,

Stałem się mam nadzieję, że szczęśliwym posiadaczem KLZE z Eunosa 800.
JE50 można dostać bez problemu - jest kilka na allegro za 80zł jedna nawet :) Gorzej z kompem - brak w tym momencie. Kalii zestroi SMT6 na szerokopasmowej lambdzie, zobaczymy jak to zagra wszystko. Przepływka na tą chwilę zostaje seryjna ze zwykłej KL.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Jeśli tylko się da na SMT6, tak jak na oryginalnych ECU, to byłoby wyjście, przynajmniej dla osób z takim kompem jak ja mam KLE4.
Ale ty RX czemu nie przeprogramujesz swojego kompa??? Flash'e są więc spox.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Hey,

I pewnie tak zrobię, jeszcze w tej sprawie się do Ciebie odezwę :)
Potrzebuje szybko auta z powrotem, dlatego zrobimy tak jak jest na piggybacku - zobaczymy jak to będzie jeździło i pomyślimy dalej.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
MI3000GT
Posty: 27
Rejestracja: 2009-11-19 20:21
Samochód: Mitsubishi 3000GT 3.0 v6 bi turbo 97r
Lokalizacja: Warszawa

Oznaczenia silnika - rozpoznanie KLZE

Post autor: MI3000GT »

Witam. Jak rozpoznac silnik KLZE? jakie cechy charakterystczne w budowie i w wygladzie? ja osobiscie kupilem silnik od mazdy xedos 2,0 v6 24v DOHC 96r. Na silniku na glaowicach mam oznaczenie K8IAI(ew. K81A1), walki rozrzadu mam k801 a jeden walek mam KF11, ktory wymienilem na KL01, ktory mialem od 2,5 v6 a to z powodu ze ten kf11 mial krotsze krzywki o 3 mm w stosunku do pozostalych walkow i znajdowal sie na pierwszej glowicy na zaworach ssacych. Pod kolektorami mam napis NOK. Samochod byl w wersji angielskiej i mial przejechane ok 100 tys. mil.
na internecie doczytalem sie , ze ECU od KLZE mialy jedna krotsza plytke i ten moj od mazdy xedos wyglada tak samo jak ten prezentowany na foto ktore znalazlem. Orientuje sie ktos czy to jest ten mocniejszy 170-cio konny silnik czy ten zwykly 140-sto konny.

Oto co mam pod maska http://allegro.pl/item844055074_silnik_ ... kazja.html

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Oznaczenia silnika - rozpoznanie KLZE

Post autor: Robert »

norbus222 pisze:Witam. Jak rozpoznac silnik KLZE? jakie cechy charakterystczne w budowie i w wygladzie?
Charakterystyczne jest to, że wszystkie silniki KL Mazdy mają 2.5l :roll:


Gdybyś jednak pytał o swój, to zajrzyj tu: :arrow: http://www.astinagt.com/forums/showthread.php?p=220307
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: KL-ZE

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Ale oznaczenia k8 na glowicach mowia ze masz silnik 1.8V6, motor 2.0V6 mial oznaczenia KF
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Oznaczenia silnika - rozpoznanie KLZE

Post autor: Robert »

Shadow:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Re: KL-ZE

Post autor: S.H.A.R.K »

może mi ktoś powiedzieć czy silnik o oznaczeniach KL47 to KL-ZE czy zwykły KL ?
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Oznaczenia silnika - rozpoznanie KLZE

Post autor: RX »

norbus222 pisze:. Na silniku na glaowicach mam oznaczenie K8IAI(ew. K81A1)
Oznaczenia głowic:
If 2.5 it will be marked (KL)
If 2.0 it will be marked (KF)
If 1.8 it will be marked (K8)

A co do Twojego pytania SHARK, to ja już długo w tym nie siedziałem i dokładnie nie pamiętam, nie chce pisać bzdur, będziesz miał pewność jak odczytasz oznaczenie z głowic - ma być KL31 (np. KL31-1A1).

Pozdrawiam!
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: KL-ZE

Post autor: Robert »

KL-47 to KL-DE montowany w Maździe Xedos 9. Ponoć.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: KL-ZE

Post autor: RX »

Witam,

Ta, to by się zgadzało. To jest kolektor curved neck i w sumie tyle - reszta to zwykły KL.

Pozdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: KL-ZE

Post autor: Pawel_-5 »

Ja powoli się przymierzam do kupna 2,5 v6 i zastanawiam się czy szukać tego KLZE. Drogi jest w utrzymaniu taki silnik? tzn części, jakby ewentualnie coś padło :?: Czuć tą różnicę mocy między klde a tym klze? Może ktoś z klubowiczów będzie się chciał pozbyć za jakiś czas swego probka ?
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
Awatar użytkownika
Saperr
Posty: 135
Rejestracja: 2012-01-20 14:35
Samochód: Probe II V6 1994 LPG
Galeria: viewtopic.php?t=20003
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: KL-ZE

Post autor: Saperr »

Wlasnie niedawno z ciekawosci przegladalem allegro i znalazlem silnik KL-ZE :) Niestety juz chyba go nie ma, moze licytacja wygasła i wpadnie tam znów... Nie widzialem w kazdym razie zeby go ktos ostatnio licytowal, cena poczatkowa to 2700 bez komputera, byl do kupienia osobno ;) Różnicę czuc na pewno, dane techniczne mowia , ze przyspieszenie KL DE to 7.5 sek, KL ZE to 6.2 :) Wiekszosc czesci CHYBA tez pasuje z KL-DE... Ma ktos na tym forum jeszcze KL ZE?

A tak z ciekawosci, sugerując sie ta stronką http://www.ford-probe-driver.de/set_tec ... chung.html po zmianie szerokosci, grubosci i wiekosci opon moge sie spodziewac lepszych osiągów? Jak to faktycznie jest? Wydaje mi się ze za grube opony pogarszaja przyspieszenie... Ostatnio sprawdzilem czy przy oponach 225/55/16 pojade na 5 biegu 70 km/h przy 2tys RPM i faktycznie się sprawdzilo ;D Niby powinienem na nich jechac przy 7.tysRPM- 247 km/h... Przy oponach 235/60/17 przy 2000 RPM na 5 biegu to 77 km/h a przy 7000 rpm to juz jakies 270.. interesujące ? :twisted: Czy tak faktycznie moglo by byc?
Ostatnio zmieniony 2012-02-19 16:01 przez Saperr, łącznie zmieniany 1 raz.
Riding myy car...
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: KL-ZE

Post autor: Spider33 »

Z tego co pamiętam parę osób ma np stig
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... ig#p308437

I popraw swój link bo sie nie otwiera.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: KL-ZE

Post autor: Robert »

Saperr pisze:Wlasnie niedawno z ciekawosci przegladalem allegro i znalazlem silnik KL-ZE :) Niestety juz chyba go nie ma, moze licytacja wygasła i wpadnie tam znów...
Na allegro można szukać również w (niedawno) zakończonych, a ta wygasła dzisiaj. :idea:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Saperr
Posty: 135
Rejestracja: 2012-01-20 14:35
Samochód: Probe II V6 1994 LPG
Galeria: viewtopic.php?t=20003
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: KL-ZE

Post autor: Saperr »

-- oryginalny post 2012-02-19 16:20 --

Już sie otwiera ;) Eh koledzy gdybym mial tylko monete... Spider, mowisz, ze Stig ma KLZE? Slyszalem, ze chce mi go podarować :D :D

-- dodano 2012-02-20 18:08 --

http://moto.allegro.pl/2-5-v6-klze-mazd ... 52778.html Tu silnik KLZE ;) I co wie ktos cos o oponach?
Riding myy car...
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Re: KL-ZE

Post autor: S.H.A.R.K »

Ten silnik to albo mocniejszy KL albo słabsze KL-ZE ;)
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
Saperr
Posty: 135
Rejestracja: 2012-01-20 14:35
Samochód: Probe II V6 1994 LPG
Galeria: viewtopic.php?t=20003
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: KL-ZE

Post autor: Saperr »

S.H.A.R.K pisze:Ten silnik to albo mocniejszy KL albo słabsze KL-ZE ;)
Nie kumam "slabsze KL ZE albo mocniejsze KL DE" Niby dlaczego? ;>
Riding myy car...
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Re: KL-ZE

Post autor: S.H.A.R.K »

Bo są 2 rodzaje silników KL-ZE

1 - Kolektor KL31 (prosty), przepustnica KL31, wałki KL31, głowice KL31, tłoki z wysoką półką, moc 198 KM
2 - Kolektor KL68 (zagięty), przepustnica KL68, wałki KL01, głowice KL31, tłoki z wysoką półką, moc 192 KM

A ten z aukcji może być równie dobrze mocniejszym KL czyli:

3 - Kolektor KL68 (zagięty), przepustnica KL68, wałki KL01, głowice KL31, tłoki ze średnią półką, moc 175 KM

więc jest to silnik albo 192KM albo 175KM
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
Saperr
Posty: 135
Rejestracja: 2012-01-20 14:35
Samochód: Probe II V6 1994 LPG
Galeria: viewtopic.php?t=20003
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: KL-ZE

Post autor: Saperr »

-- oryginalny post 2012-02-21 21:07 --

Aaa o tym nie wiedzialem ;) A w zwyklym KL jakie jest oznaczenie na kolektorze? Tez KL68 czy jakies inne?

-- dodano 2012-02-21 21:11 --

Aaa, no i na wczesniejszej aukcji napisał, ze, cytuje : "jest to na 100% ZE 192 KM, a nie zadne 175 KM" Dlatego wczesniej zdziwilo mnie to "175" no bo mysle sobie, przeciez zwykly KL ma 164 i pomyslalem ze gosc trochę niezorientowany, tymczasem niezorientowany był Saper :)
Riding myy car...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”