KL-ZE

Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Gallery: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

KL-ZE

Post autor: Sebastian » 2006-04-16 20:28

Chcialem napisac ten temat w FAQ ale tam moga tylko moderatorzy pisac tematy wiec umieszczam go tu, jakis moderator moze go potem przenies do FAQ.

chodzi o silniki KL-ZE. znalazlem duzo materialow o tej maszynie i pomyslalem ze zamieszcze to na forum bo ten temat bardzo czesto powraca.
informacje znajdojace sie na tych stronach powinny odpowiadac na wszystkie wasze pytania zwiazane z tym silnikien az do zakupu.

gdzie kupie KL-ZE

http://www.probeaddiction.com/klze.htm
http://www.jazzproparts.com/ProductDeta ... tCode=KLZE
http://www.tokyomotorimports.com/engine/40/KLZE.html
http://www.naganojapanese.com/jdm_klze.html

dlaczego potrzebuje ten silnik?-dane techniczne jak i male porownania.

http://www.geocities.com/viv95pgt/klze.html

pare wykresikow pokazojacym nam ruznice pomiedzy naszymi a tamtymi maszynami.
http://www.geocities.com/motorcity/5335/zevs03.htm
http://www.geocities.com/motorcity/5335/ze9397.htm
http://www.geocities.com/motorcity/5335/klvsstk.htm

miejsca gdzie mozna zamowic czesci do ZE, albo
zmodernizowac nasze.

http://www.corksport.com/store/category ... train.html
http://www.corksport.com/store/category ... ngine.html
http://www.corksport.com/store/category/5pjf/turbo.html

na koncu dadam strone, gdzie kazdy moze wpisac jaki ma silnik, fele i opony a potem obliczyc sobie predkosc na kazdym biegu jak i predkosc maksymalna.
http://www.ford-probe-driver.de/set_tec ... chung.html

mam nadzieje ze sie to wielu z was przyda.

pozdr
Sebastian
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."

Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Gallery: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S » 2006-04-17 01:59

Sebastian !
Dobra robota !
Stronki powinny trafić do FAQ !!!
Tomek
ps. Ostatnia jest po niemiecku ...
- Ty potrafisz ją przetłumaczyć , inni mogą mieć kłopot :wink:
Nara
Obrazek

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2006-04-17 03:10

Nie robmy misz-maszu w FAQ :? :roll:
Proponuje jakiegos chetnego by przetlumaczyl to i napisal gotowego posta, ktorego sie tam umiesci.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Gallery: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian » 2006-04-17 07:54

co do tej ostatniej strony.
Reifengrößen-rozmiar opon,felg
erster, zweiter itd. w tabeli pod spodem to poszczegolne biegi.(jakie przelozenie na nich jest, tam nie trzeba nic wpisywac,sam oblicza na podstawie jaka marka i silnik)
anzeige in.-w km/h albo w milach(licznik)
oder:typ auswählen wybor silnika.

potem wciskacie na berechnen. i w tabeli pod spodem widac bedzie wyniki.

mam mozliwosc przetlumaczenia, lecz niestety tylko na niemiecki.

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."

Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Car: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo » 2006-04-17 18:40

Pytanie:

Na tych wykresach są uwzględnione opory toczenia?

Bo KL-ZE mają 200ps, a na wykresach wykazało 171ps
A zwykłe KL 133ps.
Co jest nie tak?
To sa tak zwane moce do kol. Na przyklad moc 164 konie to sam silnik na tasmie produkcyjnej bez skrzyni polosi i kol. Auta na 4na 4 maja jeszcze wieksze ubytki mocy jakies 15% o wiencje mocy.

Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3379
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Gallery: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek » 2006-05-11 10:06

Oto te Chipy do KLZE:
[url=ttp://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-Probe-Mazda-MX6-626-KLZE-Performance-Chip-Eprom-GT_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33597QQitemZ8063175435QQrdZ1]Chip do KLZE[/url]

Chip dp KLZE
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Gallery: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian » 2006-06-09 17:53

"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."

Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Car: brak
Lokalizacja: Elbląg

Re: KL-ZE

Post autor: york » 2006-06-16 00:34

Sebastian pisze:na koncu dadam strone, gdzie kazdy moze wpisac jaki ma silnik, fele i opony a potem obliczyc sobie predkosc na kazdym biegu jak i predkosc maksymalna.
http://www.ford-probe-driver.de/set_tec ... chung.html

mam nadzieje ze sie to wielu z was przyda.

pozdr
Sebastian
no ladnie z tej tabelki wynika ze moje auto na 5-tym biegu poleci 317,7 km/h :shock: jesssu musze sprobowac :lol:
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...

Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Gallery: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian » 2006-06-16 18:55

jestem ciekaw co tam wpisales...ale ponad 260 to ci nigdy niepowinno pokazac....no chyba ze masz 3000 GT albo cos w tym stylu.

przypominam:
Reifengrößen: wielkosc opon/felg
oder: typ auswählen: wybor silnika

erster Gang: biegi od 1 do 5, liczby ktore sie pokazuja to przelozenie skrzyni

zweiter Gang:
dritter Gang:
vierter Gang:
fünfter Gang:

finale Übersetzung: przelozenie przy predkosci maxymalnej/finalowe

Berechnen: oblicz

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."

Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Car: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york » 2006-06-17 22:42

no wpisalem oponki 195/60/15 i silnik 2.2 turbo z reczna skrzynia :)
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...

Awatar użytkownika
maciej
Posty: 148
Rejestracja: 2006-01-27 11:50

Post autor: maciej » 2006-06-18 19:42

na koncu dadam strone, gdzie kazdy moze wpisac jaki ma silnik, fele i opony a potem obliczyc sobie predkosc na kazdym biegu jak i predkosc maksymalna.
http://www.ford-probe-driver.de/set_tec ... chung.html

mam nadzieje ze sie to wielu z was przyda.

Dzięki Seba ,dobra strona u mnie się sprawdza
pozdrawiam

Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Gallery: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf » 2006-06-19 09:16

Przeniosłem wątek, bo jeśli macie ochotę podyskutować, to nie w F.A.Q.
Pozdrawiam, Rafał.

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2006-06-19 09:21

To ja też włączę się do dyskusji i na końcu dadam stronę, gdzie każdy może wpisać jaki ma silnik, fele i opony a potem obliczyć sobie prędkość na każdym biegu jak i prędkość maksymalną.
http://www.ford-probe-driver.de/set_tec ... chung.html

mam nadzieję, że się to wielu z Was przyda.

:wink: :lol: :lol: :lol:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Gallery: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf » 2006-06-19 22:15

To ja też włączę się do dyskusji i na końcu dadam stronę, gdzie ... ble, ble, ble...
To samo co wcześniej, ale tym razem po angielsku ...
http://www.performanceprobe.com/misc/in ... =gearspeed

I pewnie żadnemu się to nie przyda 8)
Pozdrawiam, Rafał.

Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Gallery: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian » 2006-06-20 17:06

juz jest, tylko ze po niemiecku 8) :twisted:
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2006-06-20 17:24

Nawet wiele razy 8)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Car: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo » 2006-06-20 18:30

Juz niedlugo bedziecie miec nastepnego klubowicza z KLZE :wink:

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 178
Rejestracja: 2004-06-26 00:59
Gallery: viewtopic.php?t=7979
Lokalizacja: Kraków Wexford

Post autor: Kristofer » 2006-06-22 16:43

No Goncia :D zazdroszczę :wink: i gratuluję :!:
Opisuj wszystko na bieżąco jak już...dopłynie :wink:
Probe 2.0 97r GT
Audi Cabrio 2.3
S15 & S2000
Obrazek

Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3379
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Gallery: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek » 2006-06-22 16:46

Goncia ja wiem, że dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale jaki wyszedł koszt całkowity przytargania tego silnika do Polski ze wszystkimi opłatami?? Bardzo jestem ciekaw.
Opowiedz możesz podesłać na PW, jeżeli nie chcesz pisać na forum.
Pozdrawiam
ObrazekObrazekObrazek

maanu
Posty: 13
Rejestracja: 2004-08-06 14:33
Car: brak
Lokalizacja: Gliwice

czy to klze?

Post autor: maanu » 2006-06-30 23:13

mam takie pytanko: czy silniki klze mają różne kolektory dolotowe?
w pierwszym poście są linki i w pierwszych dwóch kolektor na klze jest inny niż w dwóch następnych. te dwa końcowe mają kolektory jak w mazdzie 626 2.5 V6 , albo tylko mi się wydaje. Czy po numerze silnika można sprawdzić czy to klze lub w jaki sposób to sprawdzić?
znawcom dziękuje za odpowiedź.
Probe 2.5 V6 93r

Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Gallery: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian » 2006-07-29 20:32

pomyslalem ze nie bede zakladal nowego tematu wiec....

poznalem kolesia ktory handluje czesciami do probka(urzywane) i ma w ....uj! ma tez silnik KL-ZE, uszkodzony :( za 450 euro. silnik jest kompletny z wszystkim( czy aparat jest to niewiem) ale cala reszta jest.

jesli by byl ktos zainteresowany to prosze na gg albo pw pisac. :)

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."

tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

jak odroznic klze od kl?:P

Post autor: tomek7 » 2007-07-21 15:24

jak w temacie :P

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada » 2007-07-21 15:49

Było wałkowane Panie kolego..
Ale zanim wyleci ten post odpowiem ci pokrótce.
Z najbardziej widocznych różnic to :
kolektor dolotowy, z wyglądu jest bardziej płaski, oraz brak EGR.
na przepustnicy masz wybite Kl31, oraz na głowicy przynajmniej u mnie wybite KLZE.

Obrazek

Po za tym inna moc 200 KM ale tylko do uzyskania jak zmienisz ECU i przepływomierz.
Z budowy wewnętrznej z tego co zauważyłem, inne wałki rozrządu, inne tłoki.

Pzdr.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...

tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: tomek7 » 2007-07-21 17:06

dziekuje, zaraz sie zjawi robuś heheh

Byłem, zamknąłem (skoro było), poszukałem i nie znalazłem, więc odblokowałem.
Robert

bartek521
Posty: 54
Rejestracja: 2007-02-17 08:56
Car: brak

Post autor: bartek521 » 2008-04-05 23:17

no własnie mnie etz ciekawi ten KL-ZE co to jest?mocniejszy silnik?cięzko go znalesc w probku?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”