KL-ZE

Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Post autor: vitek »

Podobne pytanie było zadane na forum MAZDY i jest odpowiedź, może ona coś wyjaśni.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

siemanko a jak jest wbite KL02 to co to oznacza ?
probeII(96r) 2.5 24v
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

(w)Bite ;) KL02 powiadasz? Nie dość, że KL, to szrot :P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

że co ?
probeII(96r) 2.5 24v
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

rabull pisze:siemanko a jak jest wbite KL02 to co to oznacza ?
Robert pisze:(w)Bite :wink: KL02 powiadasz? Nie dość, że KL, to szrot :P
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=11994
:twisted:
rabull pisze:że co ?
że to jest KL,ot co :wink:
In Japan, the 2.5L V6 was the higher performance KL-ZE. In Europe and America, the 2.5L V6 was a lower performance KL-DE (often incorrectly referred to as the KL-03) and the 2.0L was the FS or FS-DE. The primary difference of the Japanese version is that it lacked an emissions control component called Exhaust gas recirculation that is required by law in North America and Europe.
w wolnym tłumaczeniu (moim :twisted: )

W Japonii, stosowano silnik 2.5l V6 o wyższych osiągach KL - ZE. W Europie i Ameryce, stosowano silnik2.5L V6 o niższych osiągach KL - DE (często niepoprawnie zwany KL -03) i w wersji 2.0 L stosowano FS albo FS - DE. Najważniejszą różnica japońskiej wersji jest to, że to brakowało zaworu recyrkulacji spalin , który jest wymagany prawnie/przepisowo w USA i Europie.

to jest tutaj :arrow:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Probe

a tutaj też coś na temat klze :arrow:

http://www.geocities.com/viv95pgt/klze.html

http://www.geocities.com/motorcity/5335/klze.htm

http://www.streetimports.com/product_details.asp?id=962
Obrazek
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

dzięki czytałem to ale ktoś tam pisał że jest też kl31 dlatego pytam jak jest różnica -chyba że coś nie dokładnie przeczytałem :?
probeII(96r) 2.5 24v
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Kl 31 jet to oznaczenie mówiące o tym, ze mamy do czynienia z KLZE i jest wybite na przepustnicy, głowicach, ECU. Ale nie jest to oznaczenie samego silnika.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

dzięki a może wiesz po czym poznać że jest "gt" z mojego numeru vin to wynika ale nie wiem jakie są różnice jakoś nie moge nic znaleść o tym
probeII(96r) 2.5 24v
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Po ilości kabli zapłonowych? :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

zaraz ci wkleję zdjęcie to policzysz na palcach myślę że dasz radę a jak nie to odnieś się jak zwykle do czyjejś wypowiedzi :lol:
probeII(96r) 2.5 24v
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Jeśli dam radę na palcach jednej ręki, to nie jest to GT.
Pełen wykaz różnic znajdziesz na performanceprobe (adres :arrow: tutaj), najważniejszą i definitywnie odróżniającą dwójkę GT od nie-GT jest silnik (V6 vs R4), stąd moja odpowiedź.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

zaraz sobie poczytam dzięki ziomek jak chcesz to potrafisz człowieka naprowadzić :wink:

w sumie to mam to wszystko co jest napisane w wersji gt oprócz znaczków GT i nie mogę znaleźć nic o różnicy silnika podpowiedz kolego coś jeszcze jak z numeru vin wynika że gt to tak jest czy może być inaczej ?
probeII(96r) 2.5 24v
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Widać nie umiesz czytać między wierszami. Każda wersja 2.5 to wersja GT. Za to 2.0 występowało w dwóch - Base i SE.
Kolego zacznij używać tego co masz na końcu szyi i mówię tu o głowie nie o tułowiu. Robert podał Ci linka do Performanceprobe, a tam dokładny opis różnic.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
n-x
Posty: 108
Rejestracja: 2008-03-27 20:57
Galeria: viewtopic.php?t=13537
Lokalizacja: Kraków

Post autor: n-x »

ja mam kl02 wiec wiec co to w końcu oznacza ?? Że silnik jest słaby ?? Jeśli tak to jaka jest jego prawdziwa moc , ja mam wbite w dowodzie 164 konie ...
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

n-x pisze: , ja mam wbite w dowodzie 164 konie ...
:shock: :shock: :D :D 8)
Z przykrością zawiadamiam, że masz ten słabszy :twisted: :twisted: :twisted: 8)
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

trudno dostać KLZE? ile jak już coś średnio kosztuje?
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Caly silnik KLZE to wydatek ok 4000tys (silnik uzywany oczowiscie) do tego koszt przepustki i kompa,bo bez tego nie ma sensu silnika zmieniac.

Za taka kaske to powinienes ze zwyklego KL wyciagnac taka moc jak ma KLZE oczywiscie oszczedzajac na robociznie. Zawsze tez mozesz uturbic KL ale ile to pociagnie nie wiadomo.

Kosz samego kolektora dolotowego z przepustka to ok 300-500zl ale sam kolektor nic Ci nie da.Jak juz zaczynasz bawic sie w przerabianie to lepiej idz na calosc to wtedy beda efekty inaczej odradzam.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

Erofrog a Klze pali więcej przy normalnej jeździe niż kl? bo jeśli tak to lepiej iść w full wypas turbo z odprężeniem silnika
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

no zapewne niewiele więcej niż twoje 2.0 hehehehe
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Nie wiem ja nie mam KLZE. ale mysle za jak zaturbisz to bedzie ci wiecej palic niz KLZE.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

KLZE ma tą zaletę że jest pewniejszy jeśli chodzi o trwałość niż zwykły KL + turbo

A co do spalania. Jeśli pyta się o spalanie to nie powinn pytać się o podkręcanie mocy bo to w parze nie idzie :wink:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

Dee Jay pisze:KLZE ma tą zaletę że jest pewniejszy jeśli chodzi o trwałość niż zwykły KL + turbo

A co do spalania. Jeśli pyta się o spalanie to nie powinn pytać się o podkręcanie mocy bo to w parze nie idzie :wink:
każdy marzy o ekonomicznej rakiecie, są turbo diesle lecz nie ma tam takiej radochy z jazdy jak w benzyniakach, czy się mylę?
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

mylisz się :D bo jest już 6l tdi :twisted:
probeII(96r) 2.5 24v
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

hmm ale maksymalny moment obrotowy osiąga się już po 2tys obr i trwa do max 3 tys potem nie ma co krecić wyżej silnika i już frajdy nie ma bo trzeba non stop zmieniać biegi a to jest kłopotliwe i negatywne np przy sprincie z kims spod świateł, ja tak to rozumuję :)
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

tyle że ten akurat ma moment 1000nm 500KM i raczej jest w automacie możesz wkręcać probe do końca a on i tak będzie jechał szybciej przy 3tys obrotów
probeII(96r) 2.5 24v
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”